Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jäin kiinni kannabiksesta huumetestissä. Olen päiväkodissa töissä.

Narkkari?
05.07.2019 |

Mitä mieltä? Olisinko mielestäsi ansainnut potkut? Olisiko mielestäsi asian pitänyt antaa olla? Polttelu on ollut mulla hyvin satunnaista, mutta pienellä paikkakunnalla sana kiirii nopeasti ja työnantaja vaati multa huumetestiä. Kannabis oli positiivinen ja nyt olen sitoutunut lopettamaan ja antamaan seuloja kahden viikon välein, sekä toimittamaan niistä todistukset työnantajalleni. Töissä en ole koskaan ollut millään tavalla päihtyneenä, enkä käytä mitään muita päihteitä. Pomo suhtautui asiaan melko (yllättävän) rennosti, ei antanut minulle edes varoitusta. Mielenkiinnosta kyselen, mitä mieltä ihmiset on tällaisesta? Itse toivoisin että suomessa kannabiksen demonisointi lopetettaisiin ja pidän alkoholia huomattavasti vaarallisempana.

Kommentit (634)

Vierailija
81/634 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En itse haluaisi, että laittomia huumausaineita polttelevat työntekijät huolehtisivat minun lapsistani. 

Ainoa keino varmistua hoitajan pätevyydestä on hoitaa lapsensa itse.

Vierailija
82/634 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi niin monet fanaattisesti puolustavat pössyttelyä, normaalit ihmiset eivät tarvitse eivätkä käytä mitään päihdyttäviä aineita,

veikkaan että kyseiset henkilöt eivät voi olla viikkoakaan polttamatta

Määrittele normaali? Sinävai?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/634 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP on siviiliuhri!! Allekirjoittakaa kansalaisaloite!

Vierailija
84/634 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannabis altistaa psykoosille. Psykoosi ei ole sama asia kuin skitsofrenia. Skitsofreenikolla on usein psykoottisia jaksoja.

Vieläkin näitä kahta sekoitetaan. 

En ole sekoittanut näitä keskenään, trust me. Mulla on tälläkin hetkellä hyvä ystävä hoidettavana pakko-hoidossa psykoosin vuoksi (hän ei käytä päihteitä) että kummatkin ihan tuttuja sairauksia. Kaikki näistä ovat mun kanssa samaa ikäluokkaa.

T. Se, joka tunsi ne 2 sairastunutta skitsofreenikkoa

Niin ja mitä tulee psykoosin ja skitsofrenian eroihin, niin kumpaan halusitkaan sairastua mielummin? Psykoosi ei ole sen kivempi sairaus, päinvastoin. Mun tällä hetkellä hoidettavana oleva ystävä (hyvä sellainen), on nyt sairastunut 4 tai 5 kertaa eikä ole vielä kolmeakymmentä..

Tekee hyvin vaikeaksi mm. perheenperustamisen, kun jatkuva lääkitys toistuviin psykooseihin jne.

Vierailija
85/634 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Dekriminalisaatio olisi aika aiheellinen.

Käyttäjien tuomitsemiselle ei löydy länsimaisessa sivistysvaltiossa mitään perusteita. Ei me eletä Venäjällä, jos olette huomanneet, vaikka lainsäädäntö nyt tuntuisi olevan hyvin itämainen yksilönvapauksien suhteen.

päinvastoin, moni muukin aine olisi kriminalisoitava. Esimerkiksi sokerin.

Tai sitten voimme hävittää hyvinvointiyhteiskunnan rippeet koska yksilötasolla ihminen ei tiedä omaa parastaan ja minusta on turha maksaa sinun narsistisista virheistäsi.

Vierailija
86/634 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisältö ilmiannettu

Vierailija
87/634 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jännä, että nuo "lääkärit" täällä eivät osaa yhtään oikeinkirjoitusta ja kielioppia. Vielä eri lääkärit tekevät tismalleen samoja virheitä...

Lääkärit nyt vaan on ihmisiä siinä missä kuka tahansa ja kuka tahansa voisi olla lääkäri.

Ennen aikaan lääkärit aiheuttivat paljon kuolemia harhaoppien vuoksi ja vielä 1900-luvullakin tapahtui tälläistä pelkästään ammattiylpeyden takia.

Ei lääkäri tiedä yhtään sen enempää kuin joku joka on ottanut selvää lääketieteestä. Kyseessä on ihan normaali ala mitä kuka tahansa voi opiskella ja syventyä siihen.

Lääkäreitä toki pidetään nykyaikana eräänlaisina pappeina kuten keskiajalla papistoa pidettiin arvossa. Tietty arvostus ammattikuntaa kohtaan on ok, mutta lääkäreitä pidetään kyllä ihan liian ylivertaisina.

Itse arvostan kirurgeja ja ortopedeja paljon. Tavis lääkärinä voisin toimia minäkin googlen avulla ja melko middle englannillani.

Onhan meilläkin ollut valelääkäreitä ja menestyksekkäitäkin vieläpä.

Minä annan sairaanhoitajille arvoa enemmän stressinsietokyvystä ja kovasta duunista minkä tekevät. Hieno työ ja ansaitsisivat korkeampaa palkkaa kuin lääkärit. Sen verran kovempaa työtuntimäärää tekevät ilman taukoja.

Meillä ei vielä kannabiksen lääkinnällisiä arvoja ole tunnustettu Suomessa perus terveydenhuollossa, vaan ne lääkärit ovat ilmeisesti yksityisiä ja heitäkin uhkaillaan. Näin olen ymmärtänyt kun olen aiheesta lukenut ihan pinnallisesti vain.

Vierailija
88/634 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sisältö ilmiannettu

Ilmianna sananvapaus.

Vierailija
89/634 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää niin paljon että pitää juoda alkoa kun halua rentoutua. Siitä tulee krapula ja tappaa aivosoluja. Polttaisin mieluummin kannabista josta sais samalla reippaasti antioksidantteja ja hoitais kehon endokannabinoidijärjestelmää. Mutta kun te pikkusieluiset ette halua luopua siitä p.ska-alkoholista. 

Vierailija
90/634 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jännä, että nuo "lääkärit" täällä eivät osaa yhtään oikeinkirjoitusta ja kielioppia. Vielä eri lääkärit tekevät tismalleen samoja virheitä...

Ja molemmat ilmoittaa työskentelevänsä lasten kanssa, kuten ap:kin. 🤔

Vierailija
91/634 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän tuossa jo ollut riittävästi seuraamuksia ja seurantaa.

Kannabis tosiaan näkyy seuloissa pitkään. Ihan hyvä, ettei muuttunut säännölliseksi käytöksi. Ainahan on niitä, jotka herkempinä saavat sivuvaikutuksia, jopa psykoosin. Vaikuttaa tarkkaavaisuuten muutenkin, mikä taas ei käy lasten kanssa työskennellessä.

Niin, ja onhan se laitonta. Tällä on merkitystä vadittavan puhtaan rikosrekisterin vuoksi.

Vierailija
92/634 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voltairea jos muistelet niin... kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Dekriminalisaatio olisi aika aiheellinen.

Käyttäjien tuomitsemiselle ei löydy länsimaisessa sivistysvaltiossa mitään perusteita. Ei me eletä Venäjällä, jos olette huomanneet, vaikka lainsäädäntö nyt tuntuisi olevan hyvin itämainen yksilönvapauksien suhteen.

päinvastoin, moni muukin aine olisi kriminalisoitava. Esimerkiksi sokerin.

Tai sitten voimme hävittää hyvinvointiyhteiskunnan rippeet koska yksilötasolla ihminen ei tiedä omaa parastaan ja minusta on turha maksaa sinun narsistisista virheistäsi.

Tai sitten voisimme pelata ping pongia netissä ja se joka voittaa on oikeassa.

Se kuka voittaa saa lykätä ja se joka häviää pyllistää. Siltähän tämä nykyään tuntuu monesta ihmisestä. Täysin epäreilulta omaa vartaloaan kohtaan. Jokaisella on oma oikeus omaan mieleen ja vartaloon. Ei valtiolla tai naapurilla!

on tietysti, mutta ei toisten kustannuksella

mene kuolemaan meksikoon jos haluat

Vierailija
93/634 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Potkut heti huumeiden käyttäjälle ja vielä kun työskentelee lasten kanssa. Ja teillä muuten aina tuo sama perustelu vailla pohjaa eli on vaarattomampaa kuin alkoholi. Ette edes ymmärrä miten absurdia on verrata toiseen päihteeseen. Olisi eri asia jos olisi vaikka vaarattomampaa kuin puhtaan veden juonti. Ja muutenkin, tuntemani entiset koulukaverit jotka hekin "silloin tällöin" pössyttelevät ovat kyllä ihan nistejä nykyisin niin kuin kaikki muutkin pilven polttajat. Ette vain itse näe sitä. Silmät seisovat päässä, järjen juoksu on huomattavasti hitaampaa kuin aikaisemmin yms. Luulette ettei vaikuta mitenkään ja on vaaratonta. Se on ensimmäinen merkki käytön vaaroista että aivosoluja on tuhoutunut niin paljon ettei näe enää päihteiden (mukaan lukien muutkin huumeet, alkoholi yms) vaaroja ja kehtaa julkisesti sanoa ääneen ettei kannabiksen käytöllä ole haittoja.

Tässä taas varsinainen 'asiantuntijalausunto'. Asiasta, josta ei tiedä mitään. Viihdekäyttönä kannabis (tässä kontekstissa tarkoitan viihdekäytöllä samaa, kuin suurin osa alkoholin käytöllä, eli silloin tällöin ns. pikku hiprakka, esim. ne teidän tyttöjen illat) ei aiheuta mainitsemiasi seurauksia. Terv. yliopisto-ope, viihdekäyttäjä n. 15v.

Vierailija
94/634 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se mitä teen vapaa-ajallani, ei kuulu työnantajalle!!

joko olet lopettanut lapon jakamisen?

Vierailija
95/634 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva-palstalla kun kirjottaa olevansa lääkäri tai vaikka astronautti, niin sitä sitten varmaan onkin.

Vauva-palstalla kuka tahansa voi olla mitä ikinä he haluavat olla.

Vierailija
96/634 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko tämä näitä kannabiksen puolusteluketjuja? Eikö teidän alalla pidä toimittaa rikostaustaote ja jos siinä on merkintää, niin ei ole sovelias töihin. Luulisi tuon olevan syy irtisanoa työntekijä. 

Eikö se rikostaustaote ole lähinnä siksi, että ei olisi tuomittuja lasten ahdistelijoita töissä? (Tosin se on siihenkin hyödytön koska monet ahdistelijat eivät ole jääneet kiinni.)

Luulisi, että poliisit eivät vahdi jokaista pössyttelijää, vaan ottavat kiinni lähinnä huumeiden myynnistä ja kasvatuksesta. Eivät ne joka paikkaan ehdi.

Ei ole. Kyllä siinä on kyse myös turvallisuudesta. Esim jos lapsi sairastuu vakavasti, pitää hoitajan pystyä tekemään päätöksiä. Joskus lapsia ja nuoria kuljetetaan esim. ohjaajan työssä. Lastensuojelussa tärkeää, ettei työntekijällä ole huumetaustaa/kytköksiä, se on riski monellakin tapaa sekä nuorelle että työntekijälle. Addikti sairaanhoitaja riski, vaikka käytöstä olis vuosia.

Vierailija
97/634 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras ystäväni joutui psykoosiin ensimmäisestä kannabiskokeilustaan ja serkkuni siirtyi pikkuhiljaa vahvempiin aineisiin ja kuoli nuorena narkkarina.

Kannabis EI OLE vaaratonta, kuten ei alkoholikaan.

Vierailija
98/634 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksikin kannabispöllyssä ajettu kuolonkolari on liikaa.

Vierailija
99/634 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikein. Kannabis on huume ja useimmiten sitä polttaa addiktit. Jos pystyt lopettamaan, et ehkä oo addikti. Jos et, olet. Eikä ole oikein et addikti-oli sit alkoholi tai pilvenpoltto-huolehtii lapsista. Addiktioidensa perään haikaileva ei kykene 100%aikuiseen vastuuseen, koska on addikti ja huume tulee aina ensin. Myös kannabis aiheuttaa muutoksia ihmisessä. Mitä olen seurannyt noita omasta mielestään ei-addikteja pilvenpolttajia, niin kyllä se pilvi vaan on elämän keskipiste, itsepetos ja valheet ja vastuuttomuus arkipäivää. Itse on vähän huono henkilö määrittelemään addiktionsa tasoa, koska addikti harvoin omasta mielestään on addikti. Et hyvä kun joudut valitsemaan, lasten kans nollatoleranssi

Vierailija
100/634 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan oikein. Kannabis on huume ja useimmiten sitä polttaa addiktit. Jos pystyt lopettamaan, et ehkä oo addikti. Jos et, olet. Eikä ole oikein et addikti-oli sit alkoholi tai pilvenpoltto-huolehtii lapsista. Addiktioidensa perään haikaileva ei kykene 100%aikuiseen vastuuseen, koska on addikti ja huume tulee aina ensin. Myös kannabis aiheuttaa muutoksia ihmisessä. Mitä olen seurannyt noita omasta mielestään ei-addikteja pilvenpolttajia, niin kyllä se pilvi vaan on elämän keskipiste, itsepetos ja valheet ja vastuuttomuus arkipäivää. Itse on vähän huono henkilö määrittelemään addiktionsa tasoa, koska addikti harvoin omasta mielestään on addikti. Et hyvä kun joudut valitsemaan, lasten kans nollatoleranssi

Kyllä! Sokeri ja kofeiinikin ovat addiktoivia. Mielestäni kaikki kahvia juovat ja karkkia syövät kykenisivät korkeintaan siivoojiksi, jos siihenkään, ei missään nimessä lasten pariin.

Ketju on lukittu.