Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eikö narsisti mieti mitä uhri ajattelee/puhuu hänestä?

Vierailija
05.07.2019 |

Kun monesti se käytös on todella noloa, ja nykyään moni uhri tunnistaa narsistisen käytöksen.

Kommentit (70)

Vierailija
21/70 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niitä kiinnosta. Aina tulee uusia uhreja.

Vierailija
22/70 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se suunta, että narsisti ajattelisi "mitä muut minusta ajattelee" tai "miltä muista tuntuu" ei vain löydy hänen aivoistaan. Suunta on vain niin, että HÄN kertoo kaikessa viisaudessaan, miten asiat menevät. HÄN viihdyttää kaikkia ja kaikki pyörii HÄNEN ympärillään. HÄN määrittelee, ketkä ovat loistavia ja ketkä painetaan alas (loppu viimein ne hänen palvovat rikkaat ja uljaatkin painetaan alas). HÄN on Jumalan roolissa ja hänellä on oikeus arvottaa ihmisiä ja lannistaa heidät. Vain HÄN loistaa. On vain tyhmiä alamaisia tai sitten raukkoja, joita hän erinomaisuudessaan ja armeliaisuudessaan auttaa. Tai sitten sellaisia ihmisiä, joista HÄN hyötyy. Niille hän teeskentelee ystävällistä.

Mitään tasaveroista ihmissuhdetta ei ole, vaan ihmissuhteet ovat taistelua ja sotaa TAI palvontaa (rikkaat,  mahtavat jne). Muka hänen seuransa on suuri palkinto, vaikka kaikella hyvällä, mitä hän tekee, on hintansa. Mitään hyvää ei tule ilman todella raskasta hintaa myöhemmin. "Lahjat" ovat vain tapa sitoa toinen kiinni. Ympäripuhuu ja lahjoo ylenpalttisella huomiolla ja uskomattomilla lahjoilla, mutta totuus tulee ilmi myöhemmin. Sitten hän on pyhää vihaa täynnä, kun toinen voi olla jostain toista mieltä tai haluaa itsenäisesti tehdä jotain oman mielensä mukaan, kun HÄN sentään on ollut NIIN hyvä ja tehnyt KAIKEN toisen eteen (mutta silloin pitäisi tosiaan olla täysin hänen vallassaan). Ihmisellä ei saa olla omaa tahtoa ja itsetuntoa, vaan narsisti ottaa toisen valtaansa ja alistaa tämän.

Läheisiin takertuu (puoliso, lapset jne.), ottaa valtaansa ja pyrkii tekemään riippuvaiseksi itsestään. Sulkee ulkopuolista maailmaa ja muita ihmisiä pois esim. puolison elämästä. Syvällä tietää olevansa puutteelinen ja viallinen, mutta on koko ikänsä rakentanut illuusiota itsestään ja kuorta ympärilleen suuruuskuvitelmista ja -puheista. Usein uskoo illuusiot ja harhaluulot itsestään itsekin. Alitajuisesti pelkää eniten puutteidensa paljastumista ja toisten hylkäämistä.

Ei juurikaan kyllä ajattele vaikutuksia muihin tai muiden tunteita. Ei vain osaa. Ja vaikka näkisikin negatiiviset vaikutukset toiseen, se on sen toisen oma vika. HÄN on ollut erinomainen ja oikeassa koko ajan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/70 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö narsisteista pakkomielteisesti päivittäin postaava AP mieti, että voisi mennä terapiaan?

Vierailija
24/70 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin kerron kaikille mahdollisille narsistista ja sen tunnusmerkeistä nyt, kun näin aikuisiällä satuin sellaiseen törmäämään. Onneksi pääsin eroon, mutta teki kyllä lähtemättömän vaikutuksen jo lyhyessä ajassa! Jos yksin tunnistaa merkit ajoissa ja osaa ottaa jalat alleen, nämä keskustelut eivät ole turhia.

Vierailija
25/70 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruman ja vastenmielisen näköiseksi ne menee vanhemmiten kuin mädäntyvä hedelmä. Yksinäisyys lisääntyy ja uutta uhria ei saa millään kun jutut on ehtineet jo kiertää kaikkialle. Todellakin pilkan kohde ja säälittäviä. 

Vierailija
26/70 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on muuten aihe josta ei voi puhua ja tiedottaa liikaa. Jos aikoinaan olisin saanut enemmän infoa ja asiasta ollut enemmän julkisuudessa  niin en olisi koko elämääni tuhonnut narsistin kanssa. Olisin tajunnut kiertää kaukaa. Minä luulin että kyseessä on jokin super harvinainen ilmiö, mutta eipä olekaan. Yhden kohdattuani aikuisella iällä se on kuin ollut portti luonnehäiriöisille elämääni. On mennyt vuosia taistella niistä eroon. Luonnehäiriöisten ympärillä on luonnehäiriöisiä, kukaan tervejärkinen ei sellaisen läheisyydessä viihdy.

Vierailija
27/70 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moniko näissä ketjuissa nimenomaan kuvittelee olevansa oikeassa. Oikeassa diagnosoidessaan muita.

Aivan kuin se oikeasti merkitsisi jotsin, merkitsisi sitä että että te, muiden selän takana negatiivisen puhujat olisivat jotenkin muita parempia.

Todellisuudessa kukaan ei ole parempi kuin toinen. Siinä ajatuksessa on tyhjänpäiväistä roikkua.

Logiikka ei itseasiassa kovasti eros narsistisesta...

Vierailija
28/70 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moniko näissä ketjuissa nimenomaan kuvittelee olevansa oikeassa. Oikeassa diagnosoidessaan muita.

Aivan kuin se oikeasti merkitsisi jotsin, merkitsisi sitä että että te, muiden selän takana negatiivisen puhujat olisivat jotenkin muita parempia.

Todellisuudessa kukaan ei ole parempi kuin toinen. Siinä ajatuksessa on tyhjänpäiväistä roikkua.

Logiikka ei itseasiassa kovasti eros narsistisesta...

Minulle on sanonut useampi psykiatri, että henkilö on narsisti, myös hänen omat ystävänsä on sitä sanoneet. Siltikään en heitä uskonut. Luuletko että on helppoa todeta toinen ihminen narsistiksi? Kyllä siinä on ensin vuosia syytetty itseään toisen väkivaltaisuudesta tai että puolisolla on tarve pettää ja nöyryyttää,kontrolloida kaikkia ihmissuhteitasi, syömistäsi, ulkonäköäsi, rahojasi, joku minussa on vikana kun pistän hänet tekemään noin. Sehän on se vastaus kaikkeen. On hyvin vaikea myöntää että minä en pistä aikuista ihmistä olemaan hirviö vaan hän on sitä ihan omilla avuillaan.

Vierailija
29/70 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi? Narsisitissa ei ole mitään vikaa. Syy on aina muissa.

30/70 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei narsistia kiinnosta, että mitä muut on hänestä mieltä. Jos joku ei tajua narsistin loistavuutta, niin se on suoraa seurausta siitä, mitä joku toinen sanoi tai teki tai oli sanomatta tai tekemättä.

Luultavasti sellainen ihminen, joka narsistia moittii, on itse narsisti tai kärsii muista mielenterveysongelmista. Narsisti vaan suuri sydämmisenä ihmisenä yrittää pitää moista reppanaa pystyssä. Kyllähän se loukkaa, kun ei tämä avustettava osaa arvostaa narsistin näkemää vaivaa vaan hankaloittaa omaakin elämäänsä, kun ei ymmärrä, että kuinka paljon toinen hänen eteensä tekee.

Narsistihan ei koskaan näe vikaa itsessään vaan syy on aina toisen. Samoin, kuin narsisti jakaa ihmiset hyviin ja huonoihin. Esimerkiksi lellii toista lasta ja samaan aikaan orjuuttaa toista ja muut lapset siinä välissä on yhdentekeviä. Suosikin asemakin voi vaihtua lennossa, jos suosikki tekeekin jotain, jonka narsisti tulkitsee hyökkäykseksi.

Narsismi on persoonallisuushäiriö ja sille ei uhri mitään voi. Siihen käytökseen ei voi vaikuttaa millään omalla toiminnallaan vaan narsisti on jo jakanut ihmisille oman elämänsä näytelmän roolit. Ainoa mitä voi tehdä on ottaa jalat alle ja leikata moinen myrkky elämästään. Sillä, vaikka narsistin saisi terapiaan, niin se menis sinne parantamaan ton sekopää uhrin päätä. Ei omaansa, koska siinä ei ole mitään vikaa. Ihmisen kuuluukin rakastaa itseään narsisti ajattelee.

Pahinta on toi juuri, kun vanhempi on narsisti ja, jos toinen vanhemmista ei ole tarpeeksi vahva lähtemään ja pelastamaan lapset siltä narsistilta, niin sitä hyväksyntää haetaan läpi elämän ja sitä ei ikinä tuu. Näitä on tuttavapiirissä useampia. Ite lähdin kiitämään ja kerroin tyttärelle, kun oli tarpeeksi vanha, että miten se ajatusmaailma siellä toimii. Tytär oppi arvostamaan ihan itse itseään ja eikä tarvitse kenenkään muun hyväksyntää ja isänsä käy esittämässä pari kertaa vuodessa suuren pelastajan roolin ja annetaan sen tehdä se ja jatketaan elämäämme. Kiva, jos pitää lupauksensa, mutta ei sen varaan lasketa. Kun tyttö tarvitsee miehistä isähahmoa, niin se puhuu mun miehelle.

31/70 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen isällä siis on virallinen diagnoosi, jota ei itse usko tai siis uskoo sillein, että on tervettä itserakkautta ja eikä nuo läärärit tiedä mistä puhuvat

Vierailija
32/70 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hansuliini kirjoitti:

Lapsen isällä siis on virallinen diagnoosi, jota ei itse usko tai siis uskoo sillein, että on tervettä itserakkautta ja eikä nuo läärärit tiedä mistä puhuvat

Miten narsistin saa lääkäriin ja siihen saakka, että virallinen diagnoosi tulisi? Minun tuttava ainakin esittää niin uhria, ettei varmaan koskaan kukaan ymmärrä, että hän on kulissien takana oikea piru. Onneksi seuran voi aikuisena valita, mutta lapsia käy aina sääli.

Vierailija
33/70 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hansuliini kirjoitti:

Miten narsistin saa lääkäriin ja siihen saakka, että virallinen diagnoosi tulisi? Minun tuttava ainakin esittää niin uhria, ettei varmaan koskaan kukaan ymmärrä, että hän on kulissien takana oikea piru. Onneksi seuran voi aikuisena valita, mutta lapsia käy aina sääli.

Eihän sillä diagnoosilla mitään tee? Ei sillä minusta ole suurta väliä mikä diagnoosi jollakulla on, mutta samanlainen käytös kuin narsistilla riittää syyksi pitää etäisyyttä. Lapset joutuvat elämään sellaisen vaikutuspiirissä, mutta siihenkään diagnoosi ei hirveästi auta. Vasta sitten jos voi todistaa, että puoliso on vaaraksi lapsille, tulevat valvotut tapaamiset. 

Vierailija
34/70 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin iso ihmisistä on äärimmäisen itsekkäitä vaikea osoittaa kuka noista on narsisti ja kuka ei!! Itsekkyys on vaan lisääntynyt nuorimissa ikäluokissa, lie syynä kova kilpailu vähän kaikessa.

35/70 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hansuliini kirjoitti:

Tää tapaus meni selvittämään ADHD.ta neurolle, että sais valtion puolesta aineet. Samallahan ne sit tutki persoonallisuushäiriöt, mutta eihän ne lääkärit mistään mitään tiedä.

Vierailija
36/70 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierastan sanaa uhri, mutta kaikkiin persoonallisuushäiriöihin kuuluu se, että elävät omassa kuplassaan. Ei sinne mahdu ketään muita.

Vierailija
37/70 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän suvun narsisti ainakin haukkuu uhrin ja vääristelee sanomiset ja teot täysin häikäilemättömästi.

38/70 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselle ja lapsellehan sillä dg.llä ei ollut mitään merkitystä. Kyllä me se jo tiedettiin. Lapsen itsetunnon boostaamisen aloitin jo syntymästä, niin isänsä, kun yritti ruveta hallitsemaan, niin lapsi vaan totes, ettei onnistu. Hän tietää olevansa hyvä ja, että äiti rakastaa.

Nyt lapsi on aikuinen ja isänsä käy jouluna ja syntymäpäivänä esiintymässä sen vartin ja antaa ne synttärirahat ja lähtee elämään omaa häröä elämäänsä.

Vierailija
39/70 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen pikkuhiljaaa salaa kerännyt säästöön rahaa, nyt olen jo loppusuoralla sen suhteen että pärjään taloudellisesti tuli eteen mitä vaan. Hän on siinä uskossa, että olen jo alistunut, muuta enpä olekkaan. Olen ylpeä itsestäni että sain itsetuntoni takaisin ja en enää pelkää häntä.

Muuta en toivo, kuin että nopeasti löytää uuden minun jälkeeni. Näin minä saan mennä, näin toivon, jatkaa elämääni. Mutta aion kyllä varoittaa seuraajaani, että kiinnittää muutamaan juttuun huomiota ja miettii tarkkaan kannattaako hänen kyytiin lähteä.

Mikset ole jo lähtenyt?

Eikai Suomessa kellään ole taloudellista pakkoa elää jonkun narsistin henkisen väkivallan uhrina. Vaikkei olisi töitä, niin sosiaalitoimi auttaa taloudellisesti muuton ja toimeentulon kanssa, kunnes pääsee jaloilleen.

Vierailija
40/70 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsisti tietää olevansa ylivoimainen kaikessa muihin nähden. Ei siis ole mahdollista, että kukaan kykenisi voittamaan narsistin; hän kun osaa selittää asiat niin kuin haluaa. Oikeudessakin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi yksi