Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eikö narsisti mieti mitä uhri ajattelee/puhuu hänestä?

Vierailija
05.07.2019 |

Kun monesti se käytös on todella noloa, ja nykyään moni uhri tunnistaa narsistisen käytöksen.

Kommentit (70)

Vierailija
1/70 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsisti vaan väittää uhriaan hulluksi jos puhuu jotain. Ne on jotenkin ehkä vajaita. Siis narsistit.

Vierailija
2/70 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ensinnäkin. Narsisti ei yleensä tajua olevansa narsisti vaan kokee/kuvittelee olevansa hyvä ja huomaavainen ihminen. Ja toisekseen. Narsisti ei miellä uhria uhrikseen, tietenkään. Narsistille tämä toinen henkilö on lähde.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/70 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen pähkäillyt tämän mun narsisti mieheni kanssa että miten hän saakin minut näyttämään idiootilta ja vähäjärkiseltä.

Kun olemme toisten ihmisten seurassa, heittää ihan tosta vain että ” sillä on kuulo heikentynyt, ei se kuule”. Tämä on tullut siitä, kun olen kotona aina hiljaa etten vain ärsytä millään muotoa. Tosin, ei hän ole sitä huomannut, mulla on korvatulpat korvissa. En enää kuuntele hänen niitä yksinpuheita, paasaamista ja minun nimittelyä. Huonomuistinenkin olen, kuulemma. Epäluotettava ja sairas. Siis mielisairas ( hän täsmentää ).

Jos olen:

Istuttanut kukan, se on väärässä paikassa.

Siivonnut, olen pilannut parkettilattian.

Käynyt kampaajalla, olen kuulemma ihan karseen näköinen.

Minun on otettava huomioon ikäni kun pukeudun. En osaa pukeutua niin kuin ikäni on.

Leipä on vääränlaista, pitää oppia ostamaaan oikeanlaista. 👀

Lista on loputon missä tekemiseni on väärin tai tahallaan tehty hänen ohjeiden vastaisesti.

Jo se, että hän kutsuu minua ”se”, ”emäntä, rouva, mutta ei koskaan vaimo tai etunimellä, on kyllä outoa.

Aikaisemmin uskoin kaiken mitä hän suolsi ulos. Itsetuntoni romahti. Ja pelkäsin häntä.

Hän elää kuin omistaisi minut. Hän elää kuin maailman viisain mies. Hän elää kuin tietäisi kaikesta kaiken.

Todellisuudessa se on hän jolla on huono itsetunto. Hän ei todellakaan omista minua enää millään muotoa. Viisas hän ei ole, hän on tyhmin ihminen jonka olen tavannut. Hän ei kyllä tiedä mistään mitään.

Olen pikkuhiljaaa salaa kerännyt säästöön rahaa, nyt olen jo loppusuoralla sen suhteen että pärjään taloudellisesti tuli eteen mitä vaan. Hän on siinä uskossa, että olen jo alistunut, muuta enpä olekkaan. Olen ylpeä itsestäni että sain itsetuntoni takaisin ja en enää pelkää häntä.

Muuta en toivo, kuin että nopeasti löytää uuden minun jälkeeni. Näin minä saan mennä, näin toivon, jatkaa elämääni. Mutta aion kyllä varoittaa seuraajaani, että kiinnittää muutamaan juttuun huomiota ja miettii tarkkaan kannattaako hänen kyytiin lähteä.

Vierailija
4/70 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up. Tulikin mieleen, että tämän päivän lääkäriuutisessa taisi olla juuri tällainen tapaus. Nyt sitten puoli Suomea nauraa k.o. lääkärin typerille jutuille. Hyvä niin.

Ap

Vierailija
5/70 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsistitien jutut ovat todella tyhmiä, mutta eivät itse tajua olevansa naurettavia. Puoliso saa vieressä tuntea myötähäpeää itserakkaista jutuista ja siitä, että jutut ovat monesti silkkaa valetta. Narsisti ei yhtään tajua, että hänen juttunsa on jo ajat sitten luokiteltu ö-mappiin, jos vähänkin kauemmin on tunnettu. Kukaan ei sitä kuitenkaan tuo ilmi, vaan pyrkii eroon mahdollisimman nopeasti, jos vaikka tapaa juhlissa tai muualla. Ja toisin kuin monet väittää, on narsisti aika helppo tunnistaa yliampuvista jutuista ja käytöksestä muiden seurassa. En kyllä millään voi käsittää, että jotkut pitävät narsisteja hurmaavina, koska mun mielestä siihen kuuluvat jutut on tosi epäilyttäviä ja ällöjä, sehän on sellaista esittämistä.

Vierailija
6/70 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsisti kuvittelee ikuisesti olevansa oikeassa ja kärsii siitä kun muut muka kohtelevat häntä väärin eivätkä ymmärrä palvoa hänen erinomaisuuttaan. Narsisti ei ymmärrä satuttavansa toista ihmistä vaan luulee antavansa toiselle ainutlaatuisen tilaisuuden nauttia hänen fantastisesta huomiostaan.

Narsistin mieli ei toimi niin kuin meidän muiden. Hän saattaa puhua ummet ja lammet hyvyydestä, pyyteettömyydestä, rakastamisesta ja siitä, kuinka pahuus ja välinpitämättömyys saa hänet voimaan pahoin. Mutta se on vain sanahelinää, sillä narsistin tarkoitus on aina manipuloida, käyttää hyväksi ja hyötyä.

Jos uskot jotain muuta, hän on onnistunut tarkoituksessaan loistavasti ja nauttii suunnattomasti.

Vierailija
7/70 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsisti luulee, että kaikki rakastavat häntä, koska hän on niin mahtava tyyppi. Ja jos joku ei rakasta, niin sellainen on narsistin vihollinen. Narsisti sillä tavalla heikkolahjainen, ettei tajua, että muut ajattelevat asioista eri tavalla. Siksi vaikka joku rikollinen saattaa kehuskella teoillaan, koska ei yksinkertaisesti äly riitä tajuamaan, ettei hänen tekonsa olekaan muiden mielestä hienoja. Omasta mielestään narsisti on ovela ja älykäs, mutta vaikkei kukaan kehuisi, niin voi ainakin itse kehua itse kehua itseään. 

Vierailija
8/70 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli tonkinut salaa ystävieni ja sukulaisteni yhteystiedot. Eron jälkeen jäi kiinni tästä lähettämällä yhden selittelyviesteistään ystävälleni, jolla on salainen numero. He olivat avoliittomme aikana kohdanneet kerran ohimennen, kun exä änkesi tyttöjen iltaamme puku päällä huoh. Hyvin oli tallentanut mun jutut mieleen milloin kenestäkin. Mun sukulaisille änkesi selittelemään, kun tiesi heidän käyvän eräässä viikoittaisessa ulkoilmakonsertissa, pysäytti myös autonsa ja ampaisi selittelemään jos näki vaikka mun serkun kävelevän kadulla. Kovasti yritti puhdistaa mainettaan, kun eron jälkeen todellaki kerroin avoimesti miten se meni.

Vierailija
9/70 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juurikin näin. Olen myös monta kertaa miettinyt, onko mieheni narsistinen käytös jo lähellä mielen jonkinlaista häiriintyneisyyttä.

Yksi kyllä sellainen piirre hänessä on: hän ei tule toimeen työssä, jossa on muita työntekijöitä. Siispä tämä mieheni on yksin yrittäjä.

Tosin hän joutuu käyttämään tiettyihin työvaiheisiin aliurakointia. Mutta eiväthän ne ammattilaiset mitään mistään ymmärrä ja ei ne mitään osaa tehdä. Vain hän osaa nekin työt tehdä paremmin. Mutta kun hänellä ei ole pätevyyttä.... Löytyyköhän maapallolta ketään joka täyttäisi hänen kriteerinsä mistään asiasta. Oikeastaan tässä kohtaa minun itsetuntoni alkoi uudelleen nousta, kun tajusin, että hänen maailmassaan kaikki ovat hölmöjä ja osaamattomia, mitään mistään tajua. En siis vain minä ainoana. Hah.... voi parkaa kun pitää olla maailman viisain mies vaikka eväitä ei ole oikeastaan mihinkään.

Hänellä ei ole yhtään kaveria. Kun hän ei kehenkään luota.

Hyvin hän kuitenkin klaaraa ja on huomion keskipisteenä aina ja kaikkialla asiasssa kuin asiassa. Pitää pitkiä luentoja esim. ristiäisissä, häissä ja muissa tilaisuuksissa varsinkin kun läsnä on minun sukua. Sitkeimmät jaksaa kuunnella, mutta ihan kaameeta seurata sitä itsensäylistämistä.

Ihan vain noin niinkuin ohimennen kerron tässä, hänellä on lukihäiriö, lukeminen on muutenkin hankalaa. Matemaattisesti lahjakas. Ei ole oppinut mitään vierasta kieltä, ei erota ruotsia englannin kielestä. Kansakoulun käynyt. Yrittänyt kääntää lapsia minua vastaan siinä onnistumatta. Lapset nyt aikuisia ja jännää sikäli kun yksi pojista on inssi niin sekin on vain ja ainoastaan mieheni ansiota, että pojasta sellainen tuli. Omilla aivoillaan poika on opiskellut, ei kai nyt mieheni aivoilla sentään.

- sama ”se” (vaimo)kuin aiemmin

Vierailija
10/70 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsistit välittää jos levität heistä jotain negatiivista muille ihmisille, muuten juuri eivät.

Vierailija
11/70 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsisteilla on se perustavanlaatuinen onglema, että toisaalta heillä on psykologinen tarve alistaa muita, mutta samalla se julkikuva, jota he rakentavat itsestään, paljastuu pelkäksi esittämiseksi.

Vierailija
12/70 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Narsisti vaan väittää uhriaan hulluksi jos puhuu jotain. Ne on jotenkin ehkä vajaita. Siis narsistit.

Se on niin helppo solvaus joka osuu ja uppoaa ja katse kääntyy aina siihen hulluksi haukuttuun. Mutta jospa ei vain välittäisi? Sanoo, että vähemmästäkin sekoaa kun narskun lähellä joutunu olemaan. Mieluummin olen hullu kuin narsisti.

Vierailija
13/70 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juurikin näin. Olen myös monta kertaa miettinyt, onko mieheni narsistinen käytös jo lähellä mielen jonkinlaista häiriintyneisyyttä.

Yksi kyllä sellainen piirre hänessä on: hän ei tule toimeen työssä, jossa on muita työntekijöitä. Siispä tämä mieheni on yksin yrittäjä.

Tosin hän joutuu käyttämään tiettyihin työvaiheisiin aliurakointia. Mutta eiväthän ne ammattilaiset mitään mistään ymmärrä ja ei ne mitään osaa tehdä. Vain hän osaa nekin työt tehdä paremmin. Mutta kun hänellä ei ole pätevyyttä.... Löytyyköhän maapallolta ketään joka täyttäisi hänen kriteerinsä mistään asiasta. Oikeastaan tässä kohtaa minun itsetuntoni alkoi uudelleen nousta, kun tajusin, että hänen maailmassaan kaikki ovat hölmöjä ja osaamattomia, mitään mistään tajua. En siis vain minä ainoana. Hah.... voi parkaa kun pitää olla maailman viisain mies vaikka eväitä ei ole oikeastaan mihinkään.

Hänellä ei ole yhtään kaveria. Kun hän ei kehenkään luota.

Hyvin hän kuitenkin klaaraa ja on huomion keskipisteenä aina ja kaikkialla asiasssa kuin asiassa. Pitää pitkiä luentoja esim. ristiäisissä, häissä ja muissa tilaisuuksissa varsinkin kun läsnä on minun sukua. Sitkeimmät jaksaa kuunnella, mutta ihan kaameeta seurata sitä itsensäylistämistä.

Ihan vain noin niinkuin ohimennen kerron tässä, hänellä on lukihäiriö, lukeminen on muutenkin hankalaa. Matemaattisesti lahjakas. Ei ole oppinut mitään vierasta kieltä, ei erota ruotsia englannin kielestä. Kansakoulun käynyt. Yrittänyt kääntää lapsia minua vastaan siinä onnistumatta. Lapset nyt aikuisia ja jännää sikäli kun yksi pojista on inssi niin sekin on vain ja ainoastaan mieheni ansiota, että pojasta sellainen tuli. Omilla aivoillaan poika on opiskellut, ei kai nyt mieheni aivoilla sentään.

- sama ”se” (vaimo)kuin aiemmin

Eräs tuttavani on tosi koominen, kun kuuntelee juttujaan työpaikalta. Se on juuri tuota samanlaista, että kukaan muu ei osaa yhtään mitään. Vaikken ole edes samalla alalla, niin voin arvata, ettei mihinkään työpaikkaan ole voitu palkata niin paljon ääliöitä :)  Ja muutkin jutut on samaa sarjaa, ei voi ottaa mitään tosissaan. Samalla tavalla varmasti minäkin olen ääliö, kun hän minusta puhuu muille. Kuten ovat kaikki muutkin ystävät.

Vierailija
14/70 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Narsistitien jutut ovat todella tyhmiä, mutta eivät itse tajua olevansa naurettavia. Puoliso saa vieressä tuntea myötähäpeää itserakkaista jutuista ja siitä, että jutut ovat monesti silkkaa valetta. Narsisti ei yhtään tajua, että hänen juttunsa on jo ajat sitten luokiteltu ö-mappiin, jos vähänkin kauemmin on tunnettu. Kukaan ei sitä kuitenkaan tuo ilmi, vaan pyrkii eroon mahdollisimman nopeasti, jos vaikka tapaa juhlissa tai muualla. Ja toisin kuin monet väittää, on narsisti aika helppo tunnistaa yliampuvista jutuista ja käytöksestä muiden seurassa. En kyllä millään voi käsittää, että jotkut pitävät narsisteja hurmaavina, koska mun mielestä siihen kuuluvat jutut on tosi epäilyttäviä ja ällöjä, sehän on sellaista esittämistä.

Narsisti on aika koomikko, ei vaan itse tajua sitä :)  Oikeasti joskus on keskityttävä pitämään naama peruslukemilla, kun kuuntelee juttuja.

Vierailija
15/70 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ensinnäkin. Narsisti ei yleensä tajua olevansa narsisti vaan kokee/kuvittelee olevansa hyvä ja huomaavainen ihminen. Ja toisekseen. Narsisti ei miellä uhria uhrikseen, tietenkään. Narsistille tämä toinen henkilö on lähde.

No ei hän sitäkään tunnista, että toinen olisi lähde, vaan pitää läheisiään tyhminä ja suututtavina ihmisinä. Hyviä ihmisroskakoreja ja tärkeitä vain silloin jos ovat häipymässä.

Vierailija
16/70 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sen jo pitkään tiedostanut, että loppuviimein hän tulee olemaan aikas yksinäinen kaikkien pikkuhiljaa häipyen hänen vaikutuspiiristään. Jutelkoon ja paasatkoon sitten vaikka makuuhuoneen tapeteille, ne jaksaa kuunnella.

Asiallinen keskusteluketju on kyllä ollut ja onneksi minulla vielä ainakin nyt on järkikulta vielä tallella kun olen päässyt irti syyllistämästä itseäni keksinyt nämä ”kuurot korvat”. Irtaantuminen narsistista on vaikeaa, muttei mahdotonta. Tiedostan sen nyt ja hyvä niin.

”se”vaimo

Vierailija
17/70 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen sen jo pitkään tiedostanut, että loppuviimein hän tulee olemaan aikas yksinäinen kaikkien pikkuhiljaa häipyen hänen vaikutuspiiristään. Jutelkoon ja paasatkoon sitten vaikka makuuhuoneen tapeteille, ne jaksaa kuunnella.

Asiallinen keskusteluketju on kyllä ollut ja onneksi minulla vielä ainakin nyt on järkikulta vielä tallella kun olen päässyt irti syyllistämästä itseäni keksinyt nämä ”kuurot korvat”. Irtaantuminen narsistista on vaikeaa, muttei mahdotonta. Tiedostan sen nyt ja hyvä niin.

”se”vaimo

Vanhemmiten ei kukaan enää kestä näitä, joten jäävät yksinäisiksi. 

Vierailija
18/70 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On hauskaa seurata ja kuunnella narsistin suuruustarinoita ja -kuvitelmia itsestään :) Valheitakin lipsahtaa tämän tästä sekaan ja se ei kykene tajuamaan sitä, millaisen pellen tekee itsestään. Kaikki vain pokkana hiljaa tai silmät pyöreinä pöyristyksestä kuuntelevat aikuisen ihmisen satuja :D 

Kun näkee sen kaiken esittämisen läpi niin hyvin. Siis hauskaa silloin, kun on jo tajunnut, mistä on kyse, ja pystyy ottamaan etäisyyttä/ ei olemaan tekemisissä. Siinä ei ole mitään hauskaa, jos on joutunut vaikka tuollaisen puolisoksi, lapseksi, sisarukseksi tms. Silloin tulee väistämättä tuhoa.

Vierailija
19/70 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsistit eivät kykene ja osaa asettua toisen ihmisen asemaan. Eli eivät he OSAA ajatella, mitä muut ajattelevat hänestä tai hänen teoistaan tai sanoistaan. Se palanen päästä vain puuttuu. Tai jollain tasolla voivat "teoriassa" tietää näistä asioista, mutta eivät ihan oikeasti ymmärrä. Empatia, myötäelämisen kyky, ymmärrys toisen ihmisen tunteista ja normaalista vuorovaikutuksesta. Ei ole vuorovaikutusta. On vain "hän kertoo miten asiat on" -paasaamista yhteen suuntaan.

Vierailija
20/70 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On hauskaa seurata ja kuunnella narsistin suuruustarinoita ja -kuvitelmia itsestään :) Valheitakin lipsahtaa tämän tästä sekaan ja se ei kykene tajuamaan sitä, millaisen pellen tekee itsestään. Kaikki vain pokkana hiljaa tai silmät pyöreinä pöyristyksestä kuuntelevat aikuisen ihmisen satuja :D 

Kun näkee sen kaiken esittämisen läpi niin hyvin. Siis hauskaa silloin, kun on jo tajunnut, mistä on kyse, ja pystyy ottamaan etäisyyttä/ ei olemaan tekemisissä. Siinä ei ole mitään hauskaa, jos on joutunut vaikka tuollaisen puolisoksi, lapseksi, sisarukseksi tms. Silloin tulee väistämättä tuhoa.

Aivan. Lapsihan ei pysty tajuamaan, että tuo isä tai äiti on häiriintynyt, vaan kuvittelee ehkä aikuisenakin, että mitä hänestä on sanottu, pitää paikkansa. Lapsen mielikuva itsestä rakentuu aikuisten kautta. 

Joku tuttava, ystävä tai työkaveri ei pysty sillä haukkumisellaan ketään hallitsemaan ainakaan pitkiä aikoja, ellei sitten ole äärimmäisen huono itsetunto ja ehkä jo oma vanhempikin ollut narsisti. Semmoisen puheet menee toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos normaalilta aikuiselta tai korkeintaan on huvittavaa, että joku tekeekin itsestään niin hölmön. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kaksi