Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä ikäisenä on noloa vielä asua vuokralla?

Vierailija
04.07.2019 |

Mun kaverin, rikkaan perheen vesan mukaan 25-v. Asunut omassa 18-vuotiaasta asti. Haukkui mut noloksi sossupummiksi vaikka olen töissäkäyvä nainen joka yrittää pikkupalkastaan säästää aspiin...

Tunnen kyllä olevani 3.luokan kansalainen kun asun vielä 30-vuotiaana vuokralla, palkka yhä surkea mutta täälläkin jaksetaan jankuttaa että pienituloisenakin on muka helppoa saada lainaa, ja omistusasuminen on paljon halvempaa. On se sitten kun 20-30 vuoden päästä on laina maksettu.

Kommentit (128)

Vierailija
121/128 |
13.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tuttavapiirissäni on ihmisiä, joilla on oikeasti elämänhallintaongelmia. Asuvat joko kadulla tai asuntoloissa. Eivät todellakaan saa enää vuokra-asuntoa ainakaan täällä Helsingissä, jossa kukaan ei huoli luottotiedottomia vuokralaisiksi.

Vierailija
122/128 |
13.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole tässä vuokralla asuessa vielä nähnyt sellaista kämppää tai ympäristöä, jossa kiinnostaisi asua loppuelämä. Joka kämpässä alkaa kyrsimään aina joku, vähintään naapuriin muuttaa joku möykkääjä vaikla alkuun olisi kaikki jees. Joten eipä ole paljoa näillä kokemuksilla kiinnostanut kävellä pankkiin ja heittää palloa jalkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/128 |
13.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saksalaiset ihmettelevät miksi suomalaisilla kaikki pitää olla " omaa"  - myös asunto. Siellä vuokaralla asuminen elämän loppuun asti on ihan ok.

No, Saksa onkin vanha sivistysvaltio. Suomessa ollaan niin juntteja ettei täällä kai ole hajuakaan siitä miten keskieurooppalaiset ajattelevat.

Niin että erityisen sivistyneet ja menestyneet ihmiset yleensä ovat vuokralla ja juntit asuvat omistusasunnoissa? :,D aivan aivan.. erityisesti ne kaupungin vuokrakämpät, siellä se hyvä aines majailee.

Olisit nyt vaan kirjoittanut että "Minä olen parasta a-ryhmää!"

Vierailija
124/128 |
13.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuokra-asuminen on tulevaisuutta. Ihmiset eivät halua enää asuntoa riesakseen, koska elämäntilanteet vaihtelevat ja tarvitsee muuttaa paikasta toiseen jatkuvasti. Rahat osakkeisiin ja elämä on helppoa. Asuntohinnat laskee jatkuvasti ja siksi asunnon omistaminen on riski.

Todellakin ei kannata ostaa asuntoa ellei sitten aio asua siinä loppuelämäänsä. Itselläni on kolmio ja sen ikäinen että tuskin kaupaksi saan, näin pienellä kylällä ei ostajia ole, ei edes katsojia tai kyselijöitä. Haluaisin muuttaa isommalle paikkakunnalle ja etsiä sieltä työpaikan mutta en pääse tästä eroon. 

Vierailija
125/128 |
13.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerrostalossa asuminen, oli "oma" tai vuokralla, on noloa ehkä joskus 30v alkaen. Omakotitalossa vaikka sitten vuokralla ei ole koskaan nolo asua.

Suomi on sitten jännä kieli, kun omakotitalossakin voi asua vuokralla. Eihän se silloin oma ole.

Juu, mut eihän se ole kotikaan. Kuulemma vuokra-asunto ei ole koti.

Onhan se toki koti. Tai sitten voidaan jo alkaa saivarrella, että eihän se ole myöskään asunto, koska siellä ei asuta, vaan pelkästään yövytään.

Vierailija
126/128 |
13.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka moni oikeasti asuu omalla rahalla ostetussa asunnossa? Suurin osa ihmisistä elää velkarahalla, jolloin pankki omistaa käytännössä sen sun "omistaman" asunnon.

Vierailija
127/128 |
21.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä kateus paistaa läpi näistä viesteistä. Omistusasunnossa on kuitenkin paljon rahaa kiinni ja niitä on mahdoton tuhlata tai menettää tuosta noin vain hupsis. Minä olen asunut omistusasunnossa 4 vuotta (nyt tokassa niistä) enkä haluaisi vuokralle enää koskaan. Jos asunto ei mene kaupaksi niin syynä on liian isot velat, huono sijainti tai asunnon surkea kunto.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/c9c7639a-57da-4c18-b824-a036e773d8e6

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/ritva-ehti-maksaa-uudisasunnosta-yl…

Vierailija
128/128 |
21.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäisenä on noloa vielä syödä ravintolassa? Minkä ikäisenä on noloa vielä tilata siivooja kotiin? Minkä ikäisenä on noloa vielä käyttää joukkoliikennettä? Minkä ikäisenä on noloa omistaa alle 200k osakesalkku? Minkä ikäisenä on noloa olla vielä lapseton? Minkä ikäisenä...

Itse en halua omistaa osuutta asuntokommuunista kaikkine velvoitteineen ja riskeineen (rakennusvirheet, seinänaapuriksi rik kautta jne) ja omakotitalo ei tähän elämäntilanteeseen sopisi. Sen sijaan omistan mielelläni huomattavia määriä likvidejä osingonmaksajia. On lopulta ihan sama, mitä omistaa, kunhan siitä omistuksesta repii tuottoa joko asumispalveluna tai osinkoina, joilla voi maksaa asumisesta. Syön myös usein ravintolassa ja ajelen omalla autolla, vaikka voisin keitellä perunat kotona ja körötellä bussilla tuntikausia päivässä.

Olisi kiinnostavaa tietää, kenen mielipiteitä te asioiden nolouksista kuuntelette. Itseäni ei ainakaan voisi vähempää kiinnostaa, jos joku pitää jotain tekemistäni nolona. Lisäksi olisi kiinnostavaa tietää, mihin ne "säästyneet" rahat sitten pitäisi laittaa. Voin jo nyt ostaa käteisellä kaikkea tavalliselle pulliaiselle mieleen tulevaa ja lapsillekin jää mukavasti perintöä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kahdeksan