Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä ikäisenä on noloa vielä asua vuokralla?

Vierailija
04.07.2019 |

Mun kaverin, rikkaan perheen vesan mukaan 25-v. Asunut omassa 18-vuotiaasta asti. Haukkui mut noloksi sossupummiksi vaikka olen töissäkäyvä nainen joka yrittää pikkupalkastaan säästää aspiin...

Tunnen kyllä olevani 3.luokan kansalainen kun asun vielä 30-vuotiaana vuokralla, palkka yhä surkea mutta täälläkin jaksetaan jankuttaa että pienituloisenakin on muka helppoa saada lainaa, ja omistusasuminen on paljon halvempaa. On se sitten kun 20-30 vuoden päästä on laina maksettu.

Kommentit (128)

Vierailija
41/128 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä kateus paistaa läpi näistä viesteistä. Omistusasunnossa on kuitenkin paljon rahaa kiinni ja niitä on mahdoton tuhlata tai menettää tuosta noin vain hupsis. Minä olen asunut omistusasunnossa 4 vuotta (nyt tokassa niistä) enkä haluaisi vuokralle enää koskaan. Jos asunto ei mene kaupaksi niin syynä on liian isot velat, huono sijainti tai asunnon surkea kunto.

Aika jännä, että silti on hyväkuntoisia, hyvällä sijainnilla olevia, vähä velkaisia asuntoja, jotka eivät meinaa mennä kaupaksi. 

Eli todellinen syy on, että ne on liian kalliita.

Vierailija
42/128 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vuokra-asuminen on tulevaisuutta. Ihmiset eivät halua enää asuntoa riesakseen, koska elämäntilanteet vaihtelevat ja tarvitsee muuttaa paikasta toiseen jatkuvasti. Rahat osakkeisiin ja elämä on helppoa. Asuntohinnat laskee jatkuvasti ja siksi asunnon omistaminen on riski.

Joku ne vuokra-asunnotkin aina omistaa.

Usko tai älä, muttei juurikaan pänni maksaa vuokraa kaupungille! Toinen juttu tosiaan saattaisi olla lihottamassa yksityisen vuokraloordin mahaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/128 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole noloa asua vuokralla, on vaan hyvä säästää ensin... jos sen omistusasunnon haluaa... siihen pitää tosiaa sitoutua paikka pitää olla oikea ja elämäntilanne sellanne että voi elää sen 30 v. Samassa paikassa. Vuokra-asunnosta saa sisustettua oman näiköisen ja jos talo on sellainen kun tykkää esim. Viihtyisä, rauhalliset naapurit jne. En ymmärrä kaveriasi jonka asunnon todennäköisesti kaverisi isukki omistaa asunnosta ainakin 2/3 ei 18 v ole voinut olla varaa oikeasti asuntoon (auto, ajokortti,opintolaina...)

Noloa on jos asuu 20+ vielä kotona äidin isukin elätettäävä "peräkammarin poikana/tyttönä" siis syö äidin ostamaa ja tekemää ruokaa äiti pesee pyykit ja sivuosa isukki taas antaa bensa rahan, maksaa auton vakuutus, huolto ym. Laskut...

Vierailija
44/128 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi omistaa asunto? Minä ainakin ajattelin asua vuokralla vaikka koko ikäni, mitä väliä? Et sä sitä asuntoa hautaasi mukaan vie.

Vierailija
45/128 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erosin kuusi vuotta sitten, myytiin asunto ja muutin asumisoikeusasuntoon (okei, ei sama asia kuin vuokralla asuminen, mutta lähellä kuitenkin). Ihan siksi, kun näin ilmoituksen tästä asunnosta ja ihastuin. Minulle on ihan sama, omistanko tämän vai asunko kuten nyt tai olisin vuokralla. Tärkeintä on että olen asuntooni tyytyväinen. Olen sen verran varakas, että raha ei sanele asumismuotoani. Ai niin ja 57-vuotias, jos sillä jotain väliä noin nolousmielessä on.

Vierailija
46/128 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän talon Raija on 85 eikä sitä vieläkään hävetä. Mikään muukaan! Ottakaa oppia.

Vierailija
47/128 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokralla asuminen on ihan ookoo ja järkevääkin, jos muuttaa usein ja on valmis vaihtamaan paikkakuntaa vaikkapa työn perässä. Joillekin ikuinen vuokralla asuminen siis sopii vallan mainiosti. Myös eron jälkeen on hyvin yleistä laittaa yhteinen asunto myyntiin ja muuttaa vähintään väliaikaisesti vuokralle.

Itse olen nykyään omistusasuja omakotitalossa, mutta monet vuodet tuli oltua vuokralla ja kerättyä siinä sivussa pesämunaa omaa taloa varten.

Vierailija
48/128 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kavereistani useampi on luopunut omistusasunnosta ja muuttanut vuokralle, koska haluavat ideologisista syistä irtautua omistamisesta.  Ja kätevääksin se on. Nämä ovat siis 40-55 -vuotiaita, korkeasti koulutettuja ja hyvätuloisia helsinkiläisiä. itselläni omistusasunto on, mutta jossain vaiheessa myyn sen, että voin notkeammin vaihtaa kämppää elämäntilanteiden ja fiilisten mukaan.  Vanhana (70- v.)  muutan ikäiseni ihmisen kanssa 3-6 hlön kommuuniin, jossa voidaan katsoa toistemme perään ja pitää toisillemme seuraa. Ei tarvitse sukulaisten stressata, miten vanhus voi, kun tietävät että kivaa meillä on keskenämme ja ihan omat ikäistemme jutut.

Vierailija
49/128 |
07.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim Monacossa asuu ökyrikkaita vuokralla. Kysykää niiltä.

Vierailija
50/128 |
10.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esim Monacossa asuu ökyrikkaita vuokralla. Kysykää niiltä.

No vastasko ne mitään?

Vierailija
51/128 |
10.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aion asua aina vuokralla -

Itsekään olette tänne IKUISESTI jäämässä?

Vuokraa ja väliaikaista on koko elämä!!!!!!!

Yhtä epävarmaa rikkaalleekin ja sehän tässä tuppaa naurattamaan!

Kenelle säästätte ?? Oletteko varmoja kuka asustaa maitanne vuonna 2080? Kuka omistaa mitäkin;)))

Vierailija
52/128 |
10.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuokra-asuminen on tulevaisuutta. Ihmiset eivät halua enää asuntoa riesakseen, koska elämäntilanteet vaihtelevat ja tarvitsee muuttaa paikasta toiseen jatkuvasti. Rahat osakkeisiin ja elämä on helppoa. Asuntohinnat laskee jatkuvasti ja siksi asunnon omistaminen on riski.

Totuuden siemen on tässäkin. Monia ei kiinnosta olla naimisissa pankin kanssa koko elämäänsä, halutaan vapautta ja liikkuvuutta.

Vierailija
53/128 |
10.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aion asua aina vuokralla -

Itsekään olette tänne IKUISESTI jäämässä?

Vuokraa ja väliaikaista on koko elämä!!!!!!!

Yhtä epävarmaa rikkaalleekin ja sehän tässä tuppaa naurattamaan!

Kenelle säästätte ?? Oletteko varmoja kuka asustaa maitanne vuonna 2080? Kuka omistaa mitäkin;)))

Minä pukkaan horsmaa todennäkäiseti viimeistään 2050. Kun vaan ennen sitä rahat riittäisi elämiseen, ettei tarttis nälkään kuolla. Tai hoitamattomaan sairauteen.

Vierailija
54/128 |
10.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Usko tai älä, muttei juurikaan pänni maksaa vuokraa kaupungille! Toinen juttu tosiaan saattaisi olla lihottamassa yksityisen vuokraloordin mahaa.

Terkkuja täältä vuokraloordilta! o/ Olen ihan tavallinen perheenäiti, jolla on kaksi sijoitusasuntoa. Asuntoihin on laitettu omia säästöjä ja niiden tuotoilla on tarkoitus sekä maksaa perheen elämistä, että asuntoa itsessään (molemmista on vielä lainaa). Et siis välttämättä lihota ketään. Lisäksi, se vuokraloordi on laittanut omia rahojaan kiinni siihen asuntoon, jotta sinulla olisi mahdollisuus saada katto pään päälle.

Vierailija
55/128 |
10.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos asut kotona vielä 20v ---> ole hyvä ja tapa itsesi

Jos asut vuokralla vielä 30v ---> ole hyvä ja tapa itsesi

Vierailija
56/128 |
10.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokrat ovat kalliita, mitään ei jää säästöön, kun pitää joka kuukausi maksaa iso vuokra. Ei kerry omaisuutta.

Vierailija
57/128 |
10.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

25

Vierailija
58/128 |
10.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Terkkuja täältä vuokraloordilta! o/ Olen ihan tavallinen perheenäiti, jolla on kaksi sijoitusasuntoa. Asuntoihin on laitettu omia säästöjä ja niiden tuotoilla on tarkoitus sekä maksaa perheen elämistä, että asuntoa itsessään (molemmista on vielä lainaa). Et siis välttämättä lihota ketään. Lisäksi, se vuokraloordi on laittanut omia rahojaan kiinni siihen asuntoon, jotta sinulla olisi mahdollisuus saada katto pään päälle.

Siis sinä teet sitä ihan hyvää hyvyyttäs ja omaisuutesi arvo ei kasva lainkaan ja itse asiassa sinä maksat vuokralaisten asumisen?

Vierailija
59/128 |
10.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis sinä teet sitä ihan hyvää hyvyyttäs ja omaisuutesi arvo ei kasva lainkaan ja itse asiassa sinä maksat vuokralaisten asumisen?

En tietenkään tee hyvää hyvyyttäni, vaan kartuttaakseni omaisuuttani ja mahdollistaakseni vähemmän ansiotyön tekemisen. Tottakai jokainen haluaa säästöilleen tuottoa, jos vaan siihen pystyy.

Jos yksityisiä vuokraloordeja ei olisi, niin hieman olisi vuokramarkkinat erilaisia. Kaikki jonottelisi niitä kaupungin/kunnan kämppiä, joita valmistuu yleensä liian hitaasti tarpeeseen nähden.

Lähinnä yritin herätellä, että vuokranantajat ei ole automaattisesti jotain rahakasan päällä makaavia porhoja, vaan tavallisia ihmisiä.

Vierailija
60/128 |
11.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tietenkään tee hyvää hyvyyttäni, vaan kartuttaakseni omaisuuttani ja mahdollistaakseni vähemmän ansiotyön tekemisen. Tottakai jokainen haluaa säästöilleen tuottoa, jos vaan siihen pystyy.

Jos yksityisiä vuokraloordeja ei olisi, niin hieman olisi vuokramarkkinat erilaisia. Kaikki jonottelisi niitä kaupungin/kunnan kämppiä, joita valmistuu yleensä liian hitaasti tarpeeseen nähden.

Lähinnä yritin herätellä, että vuokranantajat ei ole automaattisesti jotain rahakasan päällä makaavia porhoja, vaan tavallisia ihmisiä.

Jos yksityisiä vuokraloordeja ei olisi, mitä luulet tapahtuvan niille asunnoille, joissa nyt on vuokralaisia.

Jäisivätkö ne tyhjilleen vai kävisikö niin, että vuokraloordit joutuisivat myymään ne koska asunnoista olisi vain kuluja, mutta ei tuloja?

Esim uusien asuntojen yhtiölainan verovähennysoikeus tulonhankkimiskuluina vääristää asuntojen hintoja, kun itselleen asuntoa ostava ei saa samanlaista etua kuin sijoittaja. Päinvastoin asuntolainan korkojen verovähennysoikeus poistuu kokonaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme seitsemän