Pizza Online boikottiin - ostakaa suoraan pizzeriasta
Lukekaapa tämä juttu:
Kommentit (93)
Pizzaonline on yritys, yrityksen tulee tehdä voittoa. Mikä tässä on epäselvää niille pizzayrittäjille, jotka myös omalla yrityksellään yrittävät tehdä voittoa? Ei kai se pizzaonline mikään hyväntekeväisyysyritys ole, joka ilmaiseksi pyörittää kotisivuja? Jokainen pizzeria on vapaa tekemään omat sivut ja niille verkkokaupan ja pyörittämään sitä. Ai, se maksaa? Yllätys.
Kalliita pizzoja ei pidä tilata lainkaan, vaan tehdä ne itse halvoista raaka-aineista. Nyt saa esim. kotimaisia tomaatteja euron kilohintaan, ja Lidlistä mm. edullista juustoa sekä jauhelihaa.
T. Lidl-mies.
mä vihaan netistä tilaamista, mun mielestä on huomattavasti kätevämpää puhua puhelimessa. voi kysyä tarkentavia kysymyksiä ja mikä parasta voi maksaa käteisellä kun pizza tuodaan, ei tarvi näpytellä kortin numeroa sun muuta. ei netti ole mitenkään automaattisesti helpompi kaikkeen.
Vierailija kirjoitti:
Kalliita pizzoja ei pidä tilata lainkaan, vaan tehdä ne itse halvoista raaka-aineista. Nyt saa esim. kotimaisia tomaatteja euron kilohintaan, ja Lidlistä mm. edullista juustoa sekä jauhelihaa.
T. Lidl-mies.
Varmaan niin, mutta se ei nyt oikeastaan liity tämän ketjun aiheeseen kovinkaan paljon.
Lampaat taas yllättyneitä, kun välikäsi vetää välistä. Eikö niillä omilla aivoilla voi koskaan ajatella, vaan tarvitaan Yle kertomaan miten asiat on?
Vierailija kirjoitti:
mä vihaan netistä tilaamista, mun mielestä on huomattavasti kätevämpää puhua puhelimessa. voi kysyä tarkentavia kysymyksiä ja mikä parasta voi maksaa käteisellä kun pizza tuodaan, ei tarvi näpytellä kortin numeroa sun muuta. ei netti ole mitenkään automaattisesti helpompi kaikkeen.
En tiedä missä asut, mutta täällä Suomen yhdessä suurimmassa kaupungissa puhelintilaukset eivät toimi. Kieltä osaamaton jamppa yrittää ottaa tilausta tyyliin, ei ole ananas, ota sibuli, sama maku.
Helpompi tilata netistä. Suosin kyllä nykyään Kotipizzaa kun tuli samaan kortteliin. Ja parempaakin on.
Täysin ohi aiheen mutta menköön.
Mä lopetin tuon käytön kun tuli se uudistus tässä vähän aikaa sitten.
Vierailija kirjoitti:
Tuo kohta missä seliteltiin nettimyynnin yksinoikeuspykälän palanneen "vahingossa" sopimuksiin oli aika koominen. Kuinkakohan nopeasti Pizza online uusii sopparit, ettei tuota enää ole. Vai tuleekohan taas ensi vuonna takaisin?
Hämmästyttävä juttu. Sopimuksien pitäisi olla aina ja jokaisessa tilanteessa täysin oikein eikä tuollaisia "vahinkoja" saa missään nimessä tulla ikinä. Tuostahan voisi jopa haastaa oikeuteen. Mutta veikkaan, että koska valtaosa on heikosti suomen oikeusjärjestelmää tuntevia, niin näin ei tapahdu.
Asiakkaana koen myös, että minut pakotetaan käyttämään Pizza-onlinea. En todellakaan haluais, mutta jos kaikki pitseriat toimittavat sitä kautta, niin minkäs teet. Googlaan lähimmän pitserian ja ensimmäiset viisi tulosta on Pizza-Onlinen mainoslinkkejä. Sen jälkeen tuloksia kahlaamalla lähimpiä pitserioita ei välttämättä edes löydy Googlesta! Nälissään ei myöskään kiinnosta hirveästi mikään strateginen kikkailu, vaan sitä sit klikkaa tohon Pizza-Onlinen ärsyttävään riistohel*ettiin, vaikka asia kuinka v*tuttais.
Oon odottanu, että palvelu katoaa ja poistuu markkinoilta, mutta tässä jutussa annettu kuva sen markkina-aseman vahvistumisesta kyllä viittais siihen, ettei se poistu ikinä...
Oon jopa vanhojen kunnon postilaatikkoon ilmestyvien paperisten pitsamainosten kannalla nyt.
Boikotoikaa Pizza-Onlinea!
Mulle on ihan sama mistä pizzani tilaan, kunhan sen saa tehtyä kätevästi netin välityksellä, en todellakaan ala soittelemaan minnekään.
Kaksi kertaa olen viime vuosina tuolta tilannut pizzaa, ja molemmilla kerroilla tuli väärä. Toisella kerralla soitin ja valitin. Oli kuulemma eri listalta tai jotain. En ymmärtänyt, huonoa suomea, mutta jäi kuva, että valehdeltiin päin naamaa. Enpä tilaile heiltä enää.
Lampaat taas ei tajua sitä palvelun hyötysuhdetta; ravintola saa enemmän tilauksia koska on laajassa palvelussa mukana, eikä tarvitse yhen Ahmedin olla puhelimessa vastaanottamassa niitä tilauksia.
Käytän pizzaonlinea jatkossakin. Jos pizzeria ei halua olla mukana siinä palvelussa, niin he voivat aivan hyvin lopettaa pizzaonlinen käytön. Kyllä tästä maasta pizzerioita löytyy.
Aikas hyvin taas erottuu ne kommentoijat, jotka eivät lukeneet aloituksen linkkiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei ole kilpailevaa palvelua olemassa? Nyt innokas koodarifirma hommiin.
Pizza kannattaa siis tilata puhelimella tai syödä paikan päällä
Ohjelmana tuollaisen palvelun teko ei ole mahdoton tehtävä eikä myöskään sen ylläpito. Mutta sitten pitäisä myydä tämä palvelu eri pitserioille ja se on aikaa vievää puuhaa.
Mutta isoin ongelma on saada uusi palvelu ison yleisön tietoon ja saada heidät tutusta palvelusta uuden palvelun käyttäjäksi.
Jutussa kävi ilmi, että kilpaileva halvemp plavelu on olemassa, mutta se ei vaan lähtenyt käyntiin.
On se nykykoodareille ihan naurettavan vaikee juttu saada edes jotain tuollaista aikaiseksi.
Ja näköjään sisälukutaito myös. Vielä kerran: ei se kilpailevan, reilumminn toimivan sivuston pystyyn pistäminen ole se ongelma, vaan se että Pizza Online on jo niin vakiintunut, että uudemman haastajan änkeäminen samoille apajille olisi hyvin hankalaa.
Täysin sama esim. Youtuben kanssa. Vaikka kuinka on purnausta miten YT toimii möhkösti, vie mainostuloja ja sulkee ihmisten kanavia paikoin hyvinkin heppoisin perustein, niin eipä ole kovin paljon näkynyt yrityksiä vastaavan kilpailevan striimaussivuston lanseeraamiseksi. Montako tulee mieleen? Itselleni tulee lähinnä mieleen Vimeo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei ole kilpailevaa palvelua olemassa? Nyt innokas koodarifirma hommiin.
Pizza kannattaa siis tilata puhelimella tai syödä paikan päällä
Ohjelmana tuollaisen palvelun teko ei ole mahdoton tehtävä eikä myöskään sen ylläpito. Mutta sitten pitäisä myydä tämä palvelu eri pitserioille ja se on aikaa vievää puuhaa.
Mutta isoin ongelma on saada uusi palvelu ison yleisön tietoon ja saada heidät tutusta palvelusta uuden palvelun käyttäjäksi.
Jutussa kävi ilmi, että kilpaileva halvemp plavelu on olemassa, mutta se ei vaan lähtenyt käyntiin.
On se nykykoodareille ihan naurettavan vaikee juttu saada edes jotain tuollaista aikaiseksi.
Ja näköjään sisälukutaito myös. Vielä kerran: ei se kilpailevan, reilumminn toimivan sivuston pystyyn pistäminen ole se ongelma, vaan se että Pizza Online on jo niin vakiintunut, että uudemman haastajan änkeäminen samoille apajille olisi hyvin hankalaa.
Täysin sama esim. Youtuben kanssa. Vaikka kuinka on purnausta miten YT toimii möhkösti, vie mainostuloja ja sulkee ihmisten kanavia paikoin hyvinkin heppoisin perustein, niin eipä ole kovin paljon näkynyt yrityksiä vastaavan kilpailevan striimaussivuston lanseeraamiseksi. Montako tulee mieleen? Itselleni tulee lähinnä mieleen Vimeo.
Ja sitten jos varteenotettava kilpailija saisikin jalkaa oven väliin, voi jättimäiseksi kasvanut pizzaonline ostaa puljun pois kuljeksimasta.
Uli uli.
Silloin kun tuo palvelu vasta aloitteli, tein töitä heidän kanssaan. Kävi ilmi aika nopeasti, että jos haluaa pitserian vastuuseen esim. vääristä täytteistä lätyssä tai puuttuvista tuotteista, se onnistui jos firma oli Pizzaonlinen jäsen. He nimittäin pitivät tiukasta asiakkaan puolta ja kertoivat monesti yrittäjille, että perseily ei ole hyväksyttävää.
Jos pitseria kokee olevansa tuon palvelun yläpuolella, sittenhän he voivat irtaantua siitä + mainostaa vaikkapa Googlella palveluitaan? Erinomasia pitsoja tullaan kyllä kauempaakin syömään. Vai oliko kyse sittenkin siitä, että asiakasvirta kyllä kelpaa, mutta harmittaa maksaa ihan periaatteesta (eikä se pitsakaan ole sen kummempaa kuin naapurilla, joten se siitä menestymisestä omillaan)?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin sitä vaan rikastutaan muiden työllä. Hienot toimistot samalla kun pizzatyöntekijät tekee pitkää päivää.
Välistä vetämiseen nuo kaikki amazonit, googlet, facet, uberit, airbnbeet, ebookersit, visat sun muut perustuvat.
Ongelma on just siinä että joku pizza online tarvii vaan ne samat 5 työntekijää sivujen pyörittämiseen oli siinä sitten mukana 5 tai 50000 pizzeriaa. Hinnat vaan eivät noissa firmoissa koskaan laske vaikka käyttäjiä tulee rutkasti lisää kulujen pysyessä samoina. Koska eipähän ne myyjät/mainostajat voi muuallekaan mennä kun pitää olla siellä missä ostajat on.
onko se ongelma että työ tehostuu? Kannatat varmaan myös lumen luomista lusikoilla.
Puhelimitse on niin hankala tilata ja harvoin on käteistä.. mutta pakko alkaa tilaamaan tästä eteenpäin puhelimitse. En tue riistoa.
Siis eihän kenenkään yrittäjän ole pakko lähteä Pizzaonlinen asiakkaaksi. Totta kai ne jotain ottaa välistä, millä ne muuten toimintansa rahoittaisivat!? Ihme mussutusta selkeistä asioista. Maksaahan ihmiset Postillekin siitä, että posti vie kirjeet ja paketit perille (ainakin yleensä). Olisi paljon hankalampaa lähteä kuljettamaan itse jokaista kirjettä tai pakettia vastaanottajalle. Eli posti ottaa välistä osuutensa mutta on se silti asiakkaalle helpompaa.