Pizza Online boikottiin - ostakaa suoraan pizzeriasta
Lukekaapa tämä juttu:
Kommentit (93)
Taidankin pistää tilauksen menemään. Pizza Onlinen kautta tietysti! 😁
Vierailija kirjoitti:
Miksi kukaan edes käyttää jotain pizza onlinea? En tajua koko markkinaideaa.
Näkee valikoiman netistä, voi verrata paikallisia pizzerioita, tilauksen voi tehdä helposti (ei tarvitse soittaa) ja maksaa siinä samalla.
Olemme tilanneet 4-5 pizzaa kesän aikana ja tilaamme muutenkin aika usein. Tämä juttu oli ikävää luettavaa. Kuvittelin että yrittäjätkin ovat iloisia kun heillä on tämä myyntikanava, mutta ilmeisesti meitä nyt sitten inhotaan kun kehtaamme sitä käyttää. Voi olla että vähennämme pizza onlinen käyttöä, mutta varmasti emme myöskään ala soitella pizzeriaan. Käytimme tuota palvelua siksi että se on niin vaivaton. Jos tilaaminen on hankalaa, emme enää tilaa ollenkaan.
Tämän ylen jutun takia kotiin tilattu pizza tuntuu nyt oikeastaan aika vastenmieliseltä ajatukselta.
Minulla on täällä Vantaalla ainoastaan yksi pizzeria niin lähellä että sieltä tilattu pizza on vielä kohtalaisen lämmin. Haen sen aina googlella nimen perusteella ja kyllä tilaussivut toimivat pizzaonline-palvelussa. Olen ollut tyytyväinen, enkä ymmärrä purnausta esimerkiksi korttimaksuista tms. Minä maksan aina lounasseteleillä kotiovella, tai joskus bonuspisteillä.
Tiedän sattumalta että mainonta joka nostaa hakutulokset google-haun kärkeen on sikasika kallista ja pizzaonline ilmiselvästi käyttää sitä. Suuri osa tuosta pizzaonlinen tuotosta menee itse asiassa googlelle, joten siitä vaan pystyttämään omaa 24/7 toimivaan skaalautuvaa pizzatilauspalvelua.
Google muuten vasta onkin sikakallis yrityksille. Ja Facebook samaten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikein tekemällä tehty juttu.
Yle ei saa aikaiseksi noin venytettyä ja itseään toistavaa luettavaa aikaiseksi silloin, kun aihetta olisikin. Nyt on sitten tehty jostain pitserioista noin pitkä juttu!
Olisiko se suurin ongelma kuitenkin se, että pitserian pojat eivät osaa laskea tai lukea? Tuolla on monesti mainittu, mistä palkkiosummat ym. muodostuvat, mutta aina vaan tuntuu olevan kavereille hepreaa.
Ei ehkä kannata ruveta yrittäjäksi Suomessa, jossei edes peruskoulun matikka ole hallussa.
Olen itse markkinointialla ja olen huomannut sen, että yrittäjien mielestä mainonnan pitää kirjaimellisesti olla ilmaista. Sen luokan näkyvyys kuin pizza onlinella on, maksaa todella paljon. Samoin palvelun suunnittelu ja kehittäminen. Esim. kun tuollaiseen palveluun tehdään pienikin muutos, se maksaa tuhansia, jopa kymmeniä tuhansia. Jonkun tuo kaikki pitää maksaa.
Miksihän yrittäjät eivät siirrä kuluja kuljetusmaksuihin? Sen pitäisi onnistua, vaikka pizzojen pitää olla saman hintaisia ravintolassa ja pizza onlinessa.
2€ per pizza on törkeää ryöväystä!
Miksi?
Et kai oikeasti kysy miksi 20% ei olisi rosvousta?? 20% voitosta voisi olla ok, mutta ei brutosta.
Luulisi että pizzaonline pyörisi jo pelkästään vakoilemalla käyttäjien tietoja.
Mua ei haittaisi ollenkaan, jos pizzaonlinen kautta maksaisi enemmän siitä palvelusta, ettei tarvitse puhua kenellekkään mitään. Jatkossa tilaan pizzani suoraan pizzeriasta, käytän vain tuon sivuston kautta hakutoimintoa, mistä pizzani sillä kertaa tilaisin.
Itse todennäköisesti joudun tilaamaan. Harvoin on käteistä, että voin tilata suoraan pitseriasta ja kaikki pitseriat ovat niin kaukana, että joudun tilaamaan aina kotiinkuljetuksen.
Siis mitä tämä käteisestä änkyröiminen on? Kannettavat korttipäätteet on ihan joka puljulla nykyään, erikseen voi vielä tilatessa mainita, että maksan kortilla.
Vierailija kirjoitti:
Juuri tilasin pizzaonlinen kautta. Nyt vaan odotellaan.... onmnommmommmmm..
Niin mäkin olen tilannut pizzaonlinesta, tuhansilla euroilla.
Mutta nyt se on loppu, tuon uutisen myötä.
Olen ostanut aina pitserian omasta verkko"kaupasta". Kirjautumalla pitserian omille sivuille ja sitä kautta.
jos pizzerian kautta saisi pitsat halvemmalla niin ehkä voisi soittaa. Ottaisi vaikka puolet pois pizzaonlinen rohmuamasta summasta.
Olen yllättynyt miten tavallista kotiintilaus ilmeisesti on, itse olen käyttänyt sitä vaan muutaman kerran koko elämän aikana, mutta ilmeisesti jotkut tilaavat tosi usein, siis tyyliin lähes viikoittain?
Vierailija kirjoitti:
Pizzaonline on yritys, yrityksen tulee tehdä voittoa. Mikä tässä on epäselvää niille pizzayrittäjille, jotka myös omalla yrityksellään yrittävät tehdä voittoa? Ei kai se pizzaonline mikään hyväntekeväisyysyritys ole, joka ilmaiseksi pyörittää kotisivuja? Jokainen pizzeria on vapaa tekemään omat sivut ja niille verkkokaupan ja pyörittämään sitä. Ai, se maksaa? Yllätys.
Voittoja ryöstö on kaksi eri asiaa. Jos yrittäjälle jää jutun mukaan ILMAN pizzaonlinea 3-4€ käteen per pizza ja pizzonlinen kanssa 1-2€ VÄHEMMÄN niin HALOO.
Siis PAHIMMILLAAN käteen jää vain 1e/pizza.
Rehki sinä huvikses sillä erolla miten paljon tykkäät.
Vierailija kirjoitti:
Uli uli.
Silloin kun tuo palvelu vasta aloitteli, tein töitä heidän kanssaan. Kävi ilmi aika nopeasti, että jos haluaa pitserian vastuuseen esim. vääristä täytteistä lätyssä tai puuttuvista tuotteista, se onnistui jos firma oli Pizzaonlinen jäsen. He nimittäin pitivät tiukasta asiakkaan puolta ja kertoivat monesti yrittäjille, että perseily ei ole hyväksyttävää.
Jos pitseria kokee olevansa tuon palvelun yläpuolella, sittenhän he voivat irtaantua siitä + mainostaa vaikkapa Googlella palveluitaan? Erinomasia pitsoja tullaan kyllä kauempaakin syömään. Vai oliko kyse sittenkin siitä, että asiakasvirta kyllä kelpaa, mutta harmittaa maksaa ihan periaatteesta (eikä se pitsakaan ole sen kummempaa kuin naapurilla, joten se siitä menestymisestä omillaan)?
Höpö höpö. Juuri pari viikkoa sitten kävi niin että pizzasta puuttui täytteitä ja Pizza-online pesi kätensä reklamaatiosta huolimatta. Ilmoitti että asia on hoidettava pizzerian kanssa, he eivät voi puuttua yrityksen toimistaan, he ovat vain maksusovellus...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uli uli.
Silloin kun tuo palvelu vasta aloitteli, tein töitä heidän kanssaan. Kävi ilmi aika nopeasti, että jos haluaa pitserian vastuuseen esim. vääristä täytteistä lätyssä tai puuttuvista tuotteista, se onnistui jos firma oli Pizzaonlinen jäsen. He nimittäin pitivät tiukasta asiakkaan puolta ja kertoivat monesti yrittäjille, että perseily ei ole hyväksyttävää.
Jos pitseria kokee olevansa tuon palvelun yläpuolella, sittenhän he voivat irtaantua siitä + mainostaa vaikkapa Googlella palveluitaan? Erinomasia pitsoja tullaan kyllä kauempaakin syömään. Vai oliko kyse sittenkin siitä, että asiakasvirta kyllä kelpaa, mutta harmittaa maksaa ihan periaatteesta (eikä se pitsakaan ole sen kummempaa kuin naapurilla, joten se siitä menestymisestä omillaan)?
Höpö höpö. Juuri pari viikkoa sitten kävi niin että pizzasta puuttui täytteitä ja Pizza-online pesi kätensä reklamaatiosta huolimatta. Ilmoitti että asia on hoidettava pizzerian kanssa, he eivät voi puuttua yrityksen toimistaan, he ovat vain maksusovellus...
PS. Olin jäsen mutta ei auttanut jäsenyys eikä reklamaatio.
Vierailija kirjoitti:
Olen yllättynyt miten tavallista kotiintilaus ilmeisesti on, itse olen käyttänyt sitä vaan muutaman kerran koko elämän aikana, mutta ilmeisesti jotkut tilaavat tosi usein, siis tyyliin lähes viikoittain?
Joo itse ainkin kerran viikossa tilaan erilaisia ruokia vaihdellen. Kiva kun saa kerran viikossa valmiiksi tehtyä ruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Oikein tekemällä tehty juttu.
Yle ei saa aikaiseksi noin venytettyä ja itseään toistavaa luettavaa aikaiseksi silloin, kun aihetta olisikin. Nyt on sitten tehty jostain pitserioista noin pitkä juttu!
Olisiko se suurin ongelma kuitenkin se, että pitserian pojat eivät osaa laskea tai lukea? Tuolla on monesti mainittu, mistä palkkiosummat ym. muodostuvat, mutta aina vaan tuntuu olevan kavereille hepreaa.
Ei ehkä kannata ruveta yrittäjäksi Suomessa, jossei edes peruskoulun matikka ole hallussa.
Kyse on siitä että ilman onlinea et näy yrittäjänä. Joten joudut olemaan väkisin monopolionlinessa joka sitten käyttää ja härskisti yrittäjää hyväksi. Et tainnut lukea/ymmärtää koko juttua.
Jos pizzasta jää vain 1e käteen kun online on rokottanut enemmän kuin verokarhu niin jossakin on vikaa ja pahasti. Etkä näe mitään ongelmaa niin huh huh.
Ainoa puute on että ei saa erikseen kunnon salaattia kuten turkkilaisista.