Mies ei halua naimisiin (sillä ollut jo kerran?)
Olen suhteessa miehen kanssa joka on jo kertaalleen elänyt tämän naimisiin- oma talo- lapsi - rumban. Itse en ole mitään näistä kokenut.
Olen tähän asti ollut asian kanssa täysin ok. Ja paljon on ollut puhetta yhteisistä lapsista, yhteisestä kodista (nyt asutaan miehen omistamassa talossa, jonka aikanaan ostivat exän kanssa). Nyt on tullut kuitenkin ilmi ettei mies ehkä haluakkaan naimisiin, saatika häitä.
Tämä on mulle tosi kova pala, sillä muutoin vähään tyytyvänä ihmisenä olen aina haaveillut kirkkohäistä ja ihanista hääjuhlista rakkaiden ympäröimänä. Musta tuntuu että olen muutenkin tässä suhteessa se joka on joutunut tekemään kompromisseja ja nyt tämäkin iso juttu olisi jäämässä kokematta.
Olenko itsekäs ja mitä itse tekisitte tässä tilanteessa?
Kommentit (147)
Mulla myös vähän samankaltaista. Mies hokee et se on jo koettu. Siis wtf?
Mikä syy se on? Koska rakastin jo en voi enää rakastaa? Miksi sitten on ees mun kanssa nyt kun onhan se seurustelukin jo koettu.
Ja sitäpaitsi hän ei ollut naimisissa vaan kihloissa ja kaksi lasta.
Miksi ex voi saada sen kunnian että sai sormuksen? Miksi minä en voi saada samaa kunniaa? Olen vain kakkonen?
Toinen syy on ollut koska muutkaan ei mee ei nykyjään naimisiin mennä.. Ai ei? Vasta oltiin sen kaverin häissä?
Hän ei oo sanonu yhtäkään hyvää syytä miksi ei naimisiin. Minä taas olen sanonut monia hyviä syitä siihen. Esim. sitoutuminen.
Minä olen sanonut että haluan naimisiin koska haluan miehen joka todella sitoutuu minuun.
Itse olen ollut naimisissa kahdesti.
Ensin eron jälkeen toisesta aviomiehestä uudelleen häiden vietto tuntui oudolta ajatuksena.
Mutta koska rakastuin ja rakastan edelleen haluan mennä naimisiin ja tällä kertaa jos kolmas kerta toden sanois ja olis sitten loppuelämän. Jättihäitä ei ehkä mutta kivat pikkuhäät.
Häät ei ole mulle se tarkoitus naimisiinmenolle vaan sitoutuminen ja niin minusta asioiden kuuluu mennä että jos rakastaa niin tottakai naimisiin.
Olemme olleet kaksi vuotta yhdessä.
Jos hän ei voi minuun sitoutua niin paljon että menee naimisiin niin sitten kyllä mieluummin etsisin jonkun joka rakastaa minua niin paljon että sitoutuu.
Ja tosiaan miehen vanhemmat on eronnu johtuiskohan siitä tämä avioliittokammo
Kaksi kertaa naimisissa, koska haluat, että mies sitoutuu suhun kunnolla? Mitäs jos itsekin sitoutuisit, niin ei tulis neljättä ja viidettäkin kertaa.. anyway, eipä tuo avioliitto aiemminkaan suhteita pelastanut, kannattaisiko keskittyä oleellisempiin asioihin..?
Joko täyttää unelmansa ja pistää ukon vaihtoon tai sitten tyytyy siihen mitä on. Vain sinä itse pystyt vaikuttamaan unelmiisi. Jos mies ei pysty näitä täyttämään, niin sitten joku muu sen voi tehdä.
Teet kuten moni mieskin ja alat nyt etsimään toista miestä. Jos kohdalle osuu jokin kiva, niin siitä vaan sitten vaihtaa ukkoa. Tätä nykyistä voit alkaa pitää varalla ja korvikkeena. Ei hän sinua omaksi halua, miksi roikut hänessä?
Deittisivuilla näkee jonkin verran eronneita, jotka suoraan kertovat ettei aio asua yhdessä tai mennä naimisiin. Toisaalta ymmärrän ja toisaalta en ymmärrä, mutta jokainen tekee omat ratkaisunsa. Tärkeintä kertoa omista näkemyksistään kumppanilleen mahdollisimman aikaisessa vaiheessa.
Vierailija kirjoitti:
No, sinuna en lähtisi tuohon. Olet miehelle ikuinen kakkonen. Exä oli se elämän rakkaus, jonka kanssa tehtiin ja koettiin kaikki nuo "kerran elämässä" -jutut. Ei tuollaiseen lapsettoman kannata lähteä. Korkeintaan kaksi tuollaista kaikkensa jo antanutta voi toimia yhdessä, jos kumpikin hyväksyy sen että se tosirakkaus on jo mennyttä ja annettavana on enää etäistä ja kyynistä semikumppanuutta. Mutta jos toinen etsii elämänsä rakkautta ja toinen tarjoaa exän jämiä, niin ei voi toimia.
Olet aika naiivi jos kuvittelet että kaikki tuo tapahtuu ekana vain tosirakkauden kanssa. Ihan jopa tavallista että ensin tulee valittua nuoruuden tyhmyyden vuoksi ihan väärä kumppani, ja vasta seuraava on se “tosirakkaus”.
T. Eronnut
Kannattaa hieman tutkailla, ihan googlellakin löytyy, että mitä aioliitto tarkoittaa, ja mitä siihen voi sisällyttää esim. avioehdolla. Jospa se hillitsisi tuota vänkäämisen tarvettasi.