Mitä tehdä jos (iso) koira hyökkää päälle?
Taas iso koira käynyt lapsen päälle, itsekkin olen lenkillä joutunut kohtaamaan päin hyökkiviä koiria. Mietin MITEN puolustautua jos koira käy päälle? Puhun nyt noista "tappajakoirista", jonkun pikku fifin nyt vaikka kenkäisee sivuun jos käy nilkkaan kiinni...
Tai voisinko hankkia jonkun aseen? Pippurisumute tai "koirapilli" tai JOKU mikä olisi helppo käyttää/auttaisi...
Toivon nyt ns. ammattilaisen vinkkejä, en mitää "ammu haulikolla" vaan mitä normaali nainen kaupunkialueella voi "juoksuhousissa ja t-paidassa/hupparissa" kuljettaa mukana/miten pitää reagoida jos koira käy päälle jne.
Kommentit (68)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Potkaisisin päähän, jos tietäisin varmaksi että puree. Mutta sen tietää vasta kun hampaat on jo kiinni, joten sumute.
Aika ninja olet jos meinaat pikatilanteessa tuosta vain kenkäistä hyökkäävää koiraa tehokkaasti päähän. Ei siinä mitään, pitäähän niitä isossa maassa olla - ninjoja nimittäin.
Nimim. ”Musta vyö kamppailulajissa”
Joo, ninja olen. Sellainen läskininja, joka liikkuu hitaasti, mutta huomaamattomasti.
Koiran tukahduttaminen voisi olla toimiva taktiikka tapauksessasi.
Parasta on kun pysyy poissa tuntemattomien koirien läheltä
Mä puren sitä. Lähtee aina karkuun.
Sinccis
Vierailija kirjoitti:
Mattoveitsi voisi olla kätevä.Sen saa nopeasti auki jos koira pyrkii lähentelemään liikaa.Sehän on vain työkalu joten sen pitäminen mukana on täysin laillista.
Ketä kiinnostaa onko se laillista?
Mutta jos te pelkurit ette saa koiraa kuriin, niin ette kai te sitten uskalla kantaa mukanannekaan itsesuojeluaseita.
Sinccis
Jos laki ei palvele ihmisiä, niin laki on väärä.
Sinccis
Vierailija kirjoitti:
Jos laki ei palvele ihmisiä, niin laki on väärä.
Sinccis
Pidä nyt jo Sinccis turpas kii
Mihin kohtaan se mattoveitsi olisi tehokkain?
Ole pomo, karju, kilju, huuda, murise näytä isolta ja lähde itse "hyökkäämään" Ä L Ä I K I N Ä JUOKSE K A R K U U N !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Joskus lähes satakiloinen koira kävi mun kimppuuni. Kun se peto avasi kitansa niin mä työnsin käteni sen kurkkuun, tartuin sen sydämeen ja repäisin sen suun kautta ulos.
Kun tästä levisi sana niin kukaan paikkakunnan piskeistä ei ole uskaltanut rähistä mulle.
Ota kurkusta kiinni ja purista niin lujaa että se sanoo 'elä perkele enää purista' no nyt sää ajattelet ettei koirat osaa puhua, ei niin mutta kun sen on pakko...
Itse potkaisin kerran isohkoa noutajaa naamaan kun pyöräillessäni erään pihan ohi juoksi vapaana ja yritti purra jalkaani. Sen jälkeen lähti kyllä takaisin pihaansa mistä tuli.
Ei ollut isokokoinen koira vaan keskikokoinen. Monen käsitys isosta koirasta on vääristynyt, koska isot koirat ovat niin harvinaisia Suomessa. Esim saksanpaimenkoira ei ole iso vaan keskikokoinen.
Koirasumutetta on suositeltu, on ihan laillinenkin. Muut toimivat keinot ovat suomessa laittomia. Täällä kun on ihmisiä tappavalla elukallakin enemmän oikeuksia kuin tavan pallinaamalla.
Vierailija kirjoitti:
Ei ollut isokokoinen koira vaan keskikokoinen. Monen käsitys isosta koirasta on vääristynyt, koska isot koirat ovat niin harvinaisia Suomessa. Esim saksanpaimenkoira ei ole iso vaan keskikokoinen.
Ihan tarpeeksi iso aiheuttamaan pienemmälle ihmisille suurta vahinkoa, ja jos huono säkä käy niin voi tuollainen tehdä pahaa jälkeä vähän isommallekin.
Agressiiviset koirat tulisi lopettaa ihan siltä seisomalta, tai sitten niitä saisi ulkoiluttaa vain paikoissa, joissa ei ole muita ihmisiä tai sitten laissa pakotetun kuonokopan kanssa.
Kerran koirani kävi lapsen kimppuun ja se piti lopettaa. Olisi muuten kertonut vanhemmilleen.
Vierailija kirjoitti:
Mihin kohtaan se mattoveitsi olisi tehokkain?
Sakset on parempi vaihtoehto. Laita käsi eteesi jolloin koira puree sitä. Kun koira roikkuu kädestäsi niin nosta se niin korkealle ettei koiran jalat yletä maahan. Tämän jälkeen ota sakset ja purista niillä kevyesti koiraa pippelistä. Katso koiraa tiukasti silmiin ja sano murisevalla äänellä. "viimeinen mahdollisuus päästää irti"
Koira luovuttaa 100% varmuudella.
En ole kuullut että olisi luonnevikaisia ISOJA koiria. Jos jokin aidosti suuri koira eli vaikkapa Newfoulandinkoira tai susi hyökkää kimppuuni, niin minä tappelen hullun lailla. Koska todennäköisesti se koira ei ole luonnevikainen tai hullu, joten kunhan tappelen tarpeeksi lujaa niin se koira tajuaa antaa periksi ja lähtee jonnekin muualle tekemään jotain muuta. Menee tekemään jotain sellaista missä se itse ei saa turpiin.
Mutta jos keskikokoinen koira eli vaikkapa pitbull käy kimppuuni niin sitten onkin paljon pahempi tilanne. Keskikokoisista on jalostettu luonnevikaisia ja hulluja. Ne jatkavat tappelemista vaikka ne itse saisivat turpiin, joten niiden hakkaaminen ei hyödytä yhtään mitään. Joten eipä siinä muu auta kuin se että itse pääsee suojaan. Jos ei suojaan pääse niin sitten pitää vain mennä maahan ja esittää kuollutta ja suojaa pahimmat paikkansa eli niskan. Eli tekee samoin kuin karhun kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Ole pomo, karju, kilju, huuda, murise näytä isolta ja lähde itse "hyökkäämään" Ä L Ä I K I N Ä JUOKSE K A R K U U N !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Tämä on oikea tapa. Ja jos on mitään, millä voi koiraa heittää, niin kannattaa heittää, se todella usein säikäyttää hyökkäävää koiraa.
Just vähän aikaa sitten yksi ääliö ämmä piti dobermanniaan vapaana, ja sehän sitten lähti tulemaan mua ja koiria päin. Mutta tarpeeksi karjumalla ja maapaakulla koiraa heittämällä se totesi, että ei ehkä kannatakaan.
Palkalliset omistajat vaan räjähtää vieressä ettei se mitään tee jos varaudut kohti syöksyvän koiran iskuun. Että sieppaa tuollaiset. Miksi se koira vaan ei ole kiinni ja hyvin koulutettu. Sitten käy näitä :(
Vanhaan aikaan maaseudulla neuvottiin, että koeta pelottaa tai päästä korkealle tai ainakin pitää joku esine välissä (ei siis mitään huitomisharjoituksia, ihan vain välissä). Muussa tapauksessa pyri koiran takajalkoihin kiinni ja katkaise ne tarvittaessa. Ei tule perään. Muutenkin koiran liikkuminen on aika pitkälle riippuvainen takajaloista. Tällaista silloin.
Älä missään nimessä käännä selkää ja/tai juokse karkuun.