Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten voin koskaan sopeutua työelämään, jos olen ollut tekemättä mitään koko aikuisikäni?

Vierailija
03.07.2019 |

Olen kolmekymppinen nainen. Olen sairastanut varhaisnuoresta lähtien (mt-ongelmat). Kävin kuitenkin lukion loppuun, pääsin yliopistoon, mutta sitten lähti lapasesta. Olen kuntoutunut siis käytännössä koko aikuisikäni, mutta nyt olen sen verran vakaa, että voin palata kouluun ja lisäajan turvin opiskella itselleni tutkinnon.

Kaikki mitä olen tehnyt näinä yli kymmenenä vuotena on maata sängyssä, syödä valmisruokia, lukea kirjoja ja syödä räkää. En ole hyvä missään, en osaa olla ihmisten seurassa (minulla ei ole ystäviä), en kertakaikkiaan pärjää tuolla oikeassa maailmassa. Minulla ei ole vahvuuksia - tai en niitä tunnista - vaan ainoastaan heikkouksia, joita voisin nimetä loputtoman listan.

Opiskelu itsessään ei pelota lainkaan. Olin aina hyvä koulussa, ja kaiken lisäksi valitsin helpohkon alan. Mutta aika valmistumisen jälkeen pelottaa. Jos kävisikin huippu tuuri, että valmistumisen jälkeen saisin töitä omalta alalta tyhjällä CV:llä, niin miten ihmeessä voin koskaan sopeutua työelämään näillä spekseillä?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa opiskella, ja hakea sivuun jtn osa-aikatyötä, esim pari pv viikossa tai iltaisin. Siten saat hieman työkokemusta samalla kun hankit tutkinnon. Henkilökohtainen avustaja vaikka, tai koiranulkoiluttaja ovat töitä joihin ei tarvitse paljon kokemusta välttämättä. Hanki taitoja ja tietoa eri asioista joista voisi olla hyötyä.

Te-toimistosta pääsee eri kursseille ja työtapahtumiin, jne. Lue työnhakuvinkkejä ja työelämän ohjeita eri sivuilta kuten monster.fi ja oikotie.fi

Ulkoile ja syö joku hedelmä välillä, nuku tarpeeksi ja tee asioita joista nautit, äläkä ota henkilökohtaisesti ei-vastauksia joita saa haetuista työpaikoista. Yhtä saatua työpaikkaa kohden saattaa joutua hakemaan montaakin.

Mutta siis, Mene te toimistoon ja kysy vinkkejä sieltä, tai kysy niiden chatissa.

Toivottavasti näistä oli jotakin apua.

Vierailija
2/2 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä hakeutuisin sinuna johonkin järjestötyöhön saamaan työkokemusta vapaaehtoisena, sen voi aina laittaa cv:hen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi neljä