Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tehdä jos (iso) koira hyökkää päälle?

Vierailija
03.07.2019 |

Taas iso koira käynyt lapsen päälle, itsekkin olen lenkillä joutunut kohtaamaan päin hyökkiviä koiria. Mietin MITEN puolustautua jos koira käy päälle? Puhun nyt noista "tappajakoirista", jonkun pikku fifin nyt vaikka kenkäisee sivuun jos käy nilkkaan kiinni...

Tai voisinko hankkia jonkun aseen? Pippurisumute tai "koirapilli" tai JOKU mikä olisi helppo käyttää/auttaisi...

Toivon nyt ns. ammattilaisen vinkkejä, en mitää "ammu haulikolla" vaan mitä normaali nainen kaupunkialueella voi "juoksuhousissa ja t-paidassa/hupparissa" kuljettaa mukana/miten pitää reagoida jos koira käy päälle jne.

Kommentit (68)

Vierailija
21/68 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin pelkään tosi paljon, kun näitä hyökkäyksiä on ollut niin paljon. Ajaisikohan hiuslakkapullo saman asian kuin nuo koirasumutteet?

Vierailija
22/68 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko kenelläkään kokemusta kuinka paljon korvauksia tällaisen elukan omistajalta voi vaatia, ja saako peto heti tappotuomion?

Vieraan ihmisen kimppuun hyökännyt koira, varsinkin isokokoinen, saa piikitystuomion lähes varmasti

Eipä saa.

Naapurustossa on kaksi koiraa, joista lehdissä on tuon tuosta.

Hyökkäävät omalta pihaltaan ohikulkevien kimppuun. Omistajat ulkoiluttaa näitä yöllä ja erikseen, kun ovat mahdottomia.

Yhä ne porskuttaa, vaikka kiinni ovat käyneet. Toinen kahteen kertaan.

Adressit on allekirjoitettu, että ne tosiaan lopetettaisiin. Kuinka lopullista pitää tapahtua ennenkuin asia otetaan vakavasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/68 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesäpallomaila mukaan.

Vierailija
24/68 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Potkaisisin päähän, jos tietäisin varmaksi että puree. Mutta sen tietää vasta kun hampaat on jo kiinni, joten sumute.

Vierailija
25/68 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Potkaisisin päähän, jos tietäisin varmaksi että puree. Mutta sen tietää vasta kun hampaat on jo kiinni, joten sumute.

Aika ninja olet jos meinaat pikatilanteessa tuosta vain kenkäistä hyökkäävää koiraa tehokkaasti päähän. Ei siinä mitään, pitäähän niitä isossa maassa olla - ninjoja nimittäin.

Nimim. ”Musta vyö kamppailulajissa”

Vierailija
26/68 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika ninja olet jos meinaat pikatilanteessa tuosta vain kenkäistä hyökkäävää koiraa tehokkaasti päähän. Ei siinä mitään, pitäähän niitä isossa maassa olla - ninjoja nimittäin.

Joo, ninja olen. Sellainen läskininja, joka liikkuu hitaasti, mutta huomaamattomasti.

Vierailija
27/68 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vasen käsi koiralle ja oikealla puukkoa kaulaan

Kumman kaulaan tökkäisit puukon?

Vierailija
28/68 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, ninja olen. Sellainen läskininja, joka liikkuu hitaasti, mutta huomaamattomasti.

Koiran tukahduttaminen voisi olla toimiva taktiikka tapauksessasi.

Vierailija
29/68 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kenelläkään kokemusta kuinka paljon korvauksia tällaisen elukan omistajalta voi vaatia, ja saako peto heti tappotuomion?

Lääkärikulut.

Ei saa

30/68 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä torjuin saksanpaimenkoiran hyökkäyksen mun pyörällä. Kolme kertaa hyökkäsi hampaat irvessä. Olin siis pois pyörän päältä kun yritti käydä päälle. Viimeinen keino olisi ollut pyörä koiran päälle. Pyöräni pelasti minut.

Vierailija
31/68 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin hakkaisin koiraa päähän niin että siltä menee taju ja sen jälkeen kuristaisin omistajan.

Vierailija
32/68 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päällimmäinen paksu vaatteesi huonomman käsivarren suojaksi ja tarjoat sen purtavaksi.

Jos iso koira, niin armoton monotus vatsan puolelle. Jos hyökkää uudelleen, niin toista kuvio.

Pienemmälle koiralle toisella kädellä sormia silmiin tai riittävän pientä kurkusta paremmalla kiinni ja heität vaikka seinään.

Nämä siis jos ns. raivohyökkäys menossa ja koira haluaa todella käydä päälle.

Vierailija
33/68 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kimppuun on käynyt koira, ei sentään purrut mutta raapi kun hyppi päin. Juttelin omistajalle joka tuli hädissään hakemaan piskinsä pois. Ei voinut oikein alkaa raivoamaan kun iso koira uhkailee. Omistaja piti murisevaa ja hyökkäilevää koiraa pannasta kiinni ja itse luikin karkuun kroppa täynnä naarmuja.

Vierailija
34/68 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alistut sille salamannopeasti. heität housut kinttuun pyllistät sille kontallasi ja supistelet pyllynreikä. Se sitten astuu sinut kun vähän nuolee ensin. Tuntuu hyvältä.

SETÄ

Vierailija
35/68 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koira, tuo ihmisen paras ystävä..

Vierailija
36/68 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mattoveitsi voisi olla kätevä.Sen saa nopeasti auki jos koira pyrkii lähentelemään liikaa.Sehän on vain työkalu joten sen pitäminen mukana on täysin laillista.

Vierailija
37/68 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Potkit sitä kengän pohjaosalla kuonoon, niin monta kertaa että se tajuaa lähteä käpälämäkeen.

Vierailija
38/68 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata kuitenkaan ylireagoida. Juoksen puudelini kanssa lenkkejä ja hän juoksee perässäni vapaana. Ei pure eikä tee pahaa ihmisille. En suosittele potkaisemaan häntä jos meinasit tehdä jonkun ennalta ehkäisevän iskun. Otan aina hampaan hampaasta ja silmän silmästä.

Suosittele mitä haluat mutta jokainen mun kovien ulottuville vapaana juokseva ja räyhäävä piski saa monosta.

Vierailija
39/68 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus näin Youtubessa videon, missä jokin eläintarhan susi yritti käydä kiinni eläintarhan työntekijään (oli nainen). Työntekijä ehti reagoida, otti sutta poskikarvoista molemmin käsin kiinni kun se hyppäsi päin ja alkoi potkia sitä toisella jalalla mahaan. Sai potkaista kunnolla monta kertaa, ennen kuin susi otti opikseen. Tämän jälkeen työntekijä vielä seurasi sutta hetken kädet levällään mahdollisimman ison näköisenä korostaakseen auktoriteettiaan. 

Toisaalta, susi on älykäs ja hyvin hierarkiaan sopeutunut eläin, mitä kaikki koirat eivät välttämättä ole. Eli susi antoi periksi itseään äkäisemmälle, en tiedä tekisikö esim. joku pittbull saman. Mutta varmaan itse yrittäisin tuota jos vaikka metsästyskoira tai sakemanni yrittäisi kiinni, pitäisin naamasta kiinni ja potkisin mahaan niin lujaa kuin lähtisi. Pittbulleihin varmaan toimii parhaiten kuristaminen. Eihän lyhytkarvaisten koirien poskista välttämättä saa edes kunnon otetta.

Vaikka luulen, että tositilanteessa ei paljoa ehtisi miettiä, vaan pitäisi toimia vaistojen varassa ja toivoa parasta. 

Mitäs sitten jos hulluja hurttia on enemmän kuin yksi?

Vierailija
40/68 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turvasumute nokkaan. Shäfer ja dobermanni ym koulutetut koirat yleensä tipahtaa kun karjaisee täysiä maahan käskyn. Mastiffit ja pitbullit ei koska niillä ei ole järkeä että voisi kouluttaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi yhdeksän