Kylläpä Suomessa on paljon juoppoja naisia myöten. Ulkolainen ystävä tämän totesi.
Ulkolainen ystävä pisti merkille juoppojen määrän ruokakauppojen jonoista, katukuvasta ja nyt viimeksi laivareissulta. Oli kieltämättä surkeaa katsella kun viron lautalta maihin asteli päihtyneitä ja ylipainoisia naisiakin suuret viina- ja kaljamäärät mukanaan. Yksikin sotkuisen näköinen nuorehko nainen kaatui kaljavuorensa kanssa tientukkeeksi kun laivasta poistuminen alkoi. Ja tämäkö on "onnellisin kansa",?
Kommentit (47)
"Ulkolaisella" ystävälläsi ei ole käytöstapoja, jos menee suomalaisille tuollaisia toteamaan.
Asun ulkomailla ja joka kerta ällöttää nähdä juoppojen määrä kun käyn Suomessa. On täysin poikkeuksellista, että pääkaupungin kaupungin kaduilla toikkaroi humalaisia ja puistoissa ryypätään.
Käyn ruokakaupoissa useita kertoja viikossa, enkä muista, että olisin oikeastaan koskaan nähnyt ruokakaupan jonossa päihtyneitä naisia tai edes miehiäkään. Eihän kaupassa edes myydä alkoholia, jos ostaja on selvästi päihtynyt.
Vierailija kirjoitti:
"Ulkolaisella" ystävälläsi ei ole käytöstapoja, jos menee suomalaisille tuollaisia toteamaan.
No minulle totesi. Tarkennetaan sen verran että hän on hyvö naisystäväni ja asuu kanssani Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Käyn ruokakaupoissa useita kertoja viikossa, enkä muista, että olisin oikeastaan koskaan nähnyt ruokakaupan jonossa päihtyneitä naisia tai edes miehiäkään. Eihän kaupassa edes myydä alkoholia, jos ostaja on selvästi päihtynyt.
Minä olen töissä kassalla ja näen kyllä useita juoppoja tai alkoholisoituneita asiakkaita ihan päivittäin.
Vierailija kirjoitti:
Ulkolainen ystävä pisti merkille juoppojen määrän ruokakauppojen jonoista, katukuvasta ja nyt viimeksi laivareissulta. Oli kieltämättä surkeaa katsella kun viron lautalta maihin asteli päihtyneitä ja ylipainoisia naisiaKIN suuret viina- ja kaljamäärät mukanaan. YKSIKIN sotkuisen näköinen nuorehko nainen kaatui kaljavuorensa kanssa tientukkeeksi kun laivasta poistuminen alkoi. Ja tämäkö on "onnellisin kansa",?
Mitä 'ulkolainen' ystäväsi sanoi juopoista miehistä?
Tuskin mitään jos on hetero.. Nehän ronaa jurrisia, joten olis iloinen helpoista. Sen ne osaa.
Vierailija kirjoitti:
Ulkolainen ystävä pisti merkille juoppojen määrän ruokakauppojen jonoista, katukuvasta ja nyt viimeksi laivareissulta. Oli kieltämättä surkeaa katsella kun viron lautalta maihin asteli päihtyneitä ja ylipainoisia naisiaKIN suuret viina- ja kaljamäärät mukanaan. YKSIKIN sotkuisen näköinen nuorehko nainen kaatui kaljavuorensa kanssa tientukkeeksi kun laivasta poistuminen alkoi. Ja tämäkö on "onnellisin kansa",?
Mitä 'ulkolainen' ystäväsi sanoi juopoista miehistä?
Täsmennetään. Ulkomaalainen naisystäväni kiinnitti huomiota juoppojen määrään. Minä olin hänen seurassaan ja tilanteessa huomio kiinnittyi naiseen jolla oli isot kantamukset alkoa mukanaan. Minä olin se joka kiinnitti huomion nimenonaan siihen etteivät juopot ole suinkaan aina vain miehiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No minulle totesi. Tarkennetaan sen verran että hän on hyvö naisystäväni ja asuu kanssani Suomessa.
"maihin asteli päihtyneitä ja ylipainoisia naisiaKIN suuret viina- ja kaljamäärät mukanaan. YKSIKIN sotkuisen näköinen nuorehko nainen"
No, älä pidä jännityksessä, mitä ulkolainen, huonokäytöksinen, ystäväsi sanoi suomalaisista humalaisista miehistä?
Suomalaisten alkoholinkulutus on maavertailuissa maltillista keskitasoa, n. 10 ltr "pirtua" per aikuinen per vuosi.
Tuossa teidän "ahdistujien" ylemmyydentuntoisessa ja vahingoniloisessa (Siitäkö on kysymys, kun kaikilla teidän alapuolellanne olevilla "r o s k a v ä e n edustajilla" on "juoppous"- tai alkoholiongelma?) ikuisuusitkunne perustelut eivät pidä paikkansa.
Enimmäkseen katolisen Liettuan alkoholinkulutus on n. 15 ltr / aikuinen / vuosi ; Luxembourgin jossain 17-18 ltr välillä / henkilövuosi, Venäjästä en tiedä mutta olettaisin sen olevan siellä jossain n. 20 ltr paikkeilla, Etelä-Koreassa se oli jonkun viime vuosista tilastossa 36 ltr / hlövuosi, ja sellaisissakin maissa kuin Saksa, Espanja, Portugali, Kreikka, Belgia, Hollanti, Irlanti ja GB se on enemmän kuin Suomessa.
Kaikissa k r i s t i l l i s e n kulttuurin (jotka ainakin joskus olivat ns. v a l k o i h o i s t e n maita) maissa juodaan enemmän tai vähemmän, ja aina niissäkin joka päivä jollekin tapahtuu ylilyönti. Miksi se ottaa noin koville? Ei niiden kanssa ole pakko jäädä sönköttämään jos ei halua, senkus marssitte ohi vaan.
Liberalismi ei näytä olevan nykyään nuorten ja modernien ihmisten suosiossa.
Muuttakaa Saudi-Arabiaan, Jemeniin, jompaankumpaan niistä I:llä alkavista maista joiden nimet käynnistävät harvennettuinakin sensurointirobotin tällä hienolla ja moniarvoisella palstalla, D u b a i h i n tai A r a b i e m i i r i e n L i i t t o o n. Niissä ei ole juoppoja. Kun muutatte noihin edistyksellisiin ja korkeakulttuurisiin sivistysmaihin, kaikkien osapuolten elämän taso paranee: tänne jäljellejäävien suomalaisten ja laajemminkin koko Eurooppaan jäävien eurooppalaisten, näiden kyseisten yhteiskuntien, noiden teidät vastaanottavien yhteiskuntien, sekä aivan ennenkaikkea teidän omanne.
Hyvää matkaa, ei ollut ilo tutustua.
Suomessa myös naisilla on oikeus olla juoppo.
Hei, olen reilusti ylipainoinen ja en ryyppää enkä ole ollut kännissä ihmisten ilmoilla.
Tää menee nyt vähän aiheen vierestä, mutta kommentoin kuitenkin. Ei tuo juoppous siis tietenkään ole mikään hyvä asia, mutta jos kiinnittyy huomio siihen, että joillakin on isot kantamukset alkoholia mukanaan, niin mistä ihmeestä aina kuvitellaan, että ne on pakko kitata kaikki ihan yksinään. Mekin ostettiin mieheni kanssa viimeksi laivalta kaksi kartonkia tupakkaa, eikä meistä kumpikaan ole koskaan polttanut. Aina kun ostaa jotain ison määrän, sattuu joku tuntematon aina siihen kommentoimaan, että onpas sulla sitä tai tätä. Viimeksi eilen. Kaupan kassa katsoi asiakseen kommentoida ostoksiani, että taidan tykätä paljon limsasta (ostin aika monta pulloa). Sanoin sitten hänelle, että en oikein osaa sanoa, tykkäänkö vai ei, kun en sitä koskaan juo.
Mistä ap tai ystävänsä osaa sanoa yksittäisestä, hetkellisestä näkemästään ihmisestä että tämä on alkoholisti? OSa alkoholisteista ei tosiaan vahingossakaan pyöri huomaltuneena ihmisten ilmoilla, vaan ryyppääminen tapahtuu salaa ja piilossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"maihin asteli päihtyneitä ja ylipainoisia naisiaKIN suuret viina- ja kaljamäärät mukanaan. YKSIKIN sotkuisen näköinen nuorehko nainen"
No, älä pidä jännityksessä, mitä ulkolainen, huonokäytöksinen, ystäväsi sanoi suomalaisista humalaisista miehistä?
Sinulle on jo vastattu. Minä ap(mies) kiinnitin huomion juoppoihin naisiin. Ystäväni puhui ilmiöstä. Jos luet aloituksen uudestaan se ilmenee jo siitä.
Jätkäshenkilö 47 vuotta kirjoitti:
Suomalaisten alkoholinkulutus on maavertailuissa maltillista keskitasoa, n. 10 ltr "pirtua" per aikuinen per vuosi.
Tuossa teidän "ahdistujien" ylemmyydentuntoisessa ja vahingoniloisessa (Siitäkö on kysymys, kun kaikilla teidän alapuolellanne olevilla "r o s k a v ä e n edustajilla" on "juoppous"- tai alkoholiongelma?) ikuisuusitkunne perustelut eivät pidä paikkansa.
Enimmäkseen katolisen Liettuan alkoholinkulutus on n. 15 ltr / aikuinen / vuosi ; Luxembourgin jossain 17-18 ltr välillä / henkilövuosi, Venäjästä en tiedä mutta olettaisin sen olevan siellä jossain n. 20 ltr paikkeilla, Etelä-Koreassa se oli jonkun viime vuosista tilastossa 36 ltr / hlövuosi, ja sellaisissakin maissa kuin Saksa, Espanja, Portugali, Kreikka, Belgia, Hollanti, Irlanti ja GB se on enemmän kuin Suomessa.
Kaikissa k r i s t i l l i s e n kulttuurin (jotka ainakin joskus olivat ns. v a l k o i h o i s t e n maita) maissa juodaan enemmän tai vähemmän, ja aina niissäkin joka päivä jollekin tapahtuu ylilyönti. Miksi se ottaa noin koville? Ei niiden kanssa ole pakko jäädä sönköttämään jos ei halua, senkus marssitte ohi vaan.
Liberalismi ei näytä olevan nykyään nuorten ja modernien ihmisten suosiossa.
Muuttakaa Saudi-Arabiaan, Jemeniin, jompaankumpaan niistä I:llä alkavista maista joiden nimet käynnistävät harvennettuinakin sensurointirobotin tällä hienolla ja moniarvoisella palstalla, D u b a i h i n tai A r a b i e m i i r i e n L i i t t o o n. Niissä ei ole juoppoja. Kun muutatte noihin edistyksellisiin ja korkeakulttuurisiin sivistysmaihin, kaikkien osapuolten elämän taso paranee: tänne jäljellejäävien suomalaisten ja laajemminkin koko Eurooppaan jäävien eurooppalaisten, näiden kyseisten yhteiskuntien, noiden teidät vastaanottavien yhteiskuntien, sekä aivan ennenkaikkea teidän omanne.
Hyvää matkaa, ei ollut ilo tutustua.
Muuten olen samaa mieltä kanssasi, mutta Dubaissa (yksi Yhdistyneistä arabiemiirikunnista) todellakin on juoppoja. Raha ja asema sallii ulkomaalaisen alkoholiostokset itse kaupungissa, mutta jotkut paikallisetkin osaavat kyllä ryypätä, vaikkei heidän uskontonsa vuoksi sopisi. Erona länsimaihin on se, että julkisesti juovuksissa esiintymisestä tavis joutuu ongelmiin - siksi siis juodaan kohtuullisesti ravintoloissa ja perusteellisesti jonkun kotona.
Minä asuin aikoinani erään expatin luona aika pitkään ja aina saavuttuani Dubain lentokentälle kävin taxfreessä ostamassa hänen pyytämänsä tuliaiset: sallittu määrä eli neljä litraa viskiä (Suomeen sai tuoda alle litran) ja tusina viinipulloja. Viiniä sai tuoda taxfreestä niin paljon kuin kykeni kuljettamaan. Eivätkä ne muuten mene koristeeksi; tämä minun kaverini, erittäin hyvässä asemassa oleva liikemies, oli ollut alkoholisti ainakin pari vuosikymmentä, ja hänen asuntonsa oli hyvin vilkas juottopaikka hänen tuttavilleen. Henkilöstä riippuu muun muassa se, ryhdytäänkö tutkimaan, onko viinalta haiseva autoilija kovinkin hyvissä promilleissa - turistin ei kannata ruveta kokeilemaan. En ole koskaan nähnyt niin kaksinaamaista kaupunkia kuin Dubai. Muut emiraatit ovatkin sitten sitä, mitä Dubai teeskentelee olevansa, tietyin poikkeuksin tietysti.
Vierailija kirjoitti:
Onko ystäväsi Perliinistä?
Kerrotko mistä löytyy Perliini?
Ymmärrän aloittajaa ja hänen ystäväänsä. Suomessa humalassa oleminen julkisilla paikoilla ei ole enää pitkään aikaan ollut kiellettyä. Muistan vielä hyvin 1960-luvulta, miten poliisi kuljetti maijassa Helsingin keskustaan eksyneet laitapuolenkulkijat takaisin nykyisen Ruoholahden sillan alle, jossa nämä pääasiassa majailivat. Vahva humalatila saattoi olla myös syy joutua putkaan, vaikka ei olisi aiheuttanutkaan häiriötä. Monissa muissa maissa kaupunkien katukuvaa siivotaan (lähinnä turistien vuoksi) ja niissä paikoissa päihdeongelmaiset pysyttelevät kaupunkien laidoilla eivätkä juurikaan tule keskustoihin. Suomessa jos joku nukkuu bussipysäkillä penkillä, poliisin tehtävänä on lähinnä vain varmistaa, että ko henkilö on hengissä ja kehottaa siirtymään johonkin muualle.
Jokainen ulkomaalainen voi sitten miettiä, onko se hyvä vai huono asia, että humalassa olevakin saa käydä kaupassa, matkustaa laivassa, kulkea kaupungilla jne. Että humalaisillakin on samat ihmisoikeudet kuin muillakin.
Matkustin kerran lomalle Roomaan ja heti ensimmäisenä päivänä törmäsin kahteen kadulla makaavaan humalaiseen mieheen, joilla on p*skat housussa. Jalankulkijat kiersivät heidät muina miehinä, kukaan ei jäänyt taivastelemaan. Suomessa en ole vielä missään nähnyt niin surkeassa kunnossa olevia.
Aivan, Suomihan on koko planeettamme ainut maa mistä löytyy alkoholisteja. Ihmisiä saapuu massoittain katsomaan kahta
Suomessa tavattavaa luonnonilmiötä.
Juoppoja ja revontulia. Onneksi Ulkomailta (missäköhän sijaitsee, olisi varmasti kiva poiketa!) tullut ystäväsi pääsi kokemaan edes toisen nähtävyyden! Muistittehan ottaa kuvia ja tonkia roskista pari tyhjää tölkkiä matkamuistoksi?