Video oudosta välikohtauksesta Helsingin Asema-aukion taksijonossa leviää somessa – näin taksiyhtiöt kommentoivat
– Minulle on kerrottu, että tällaisia käsikärhämiä on ollut aiemminkin esimerkiksi lentoasemalla.
Hän uskoo ongelman liittyvän raadolliseen kilpailuun alalla.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/ab0c81af-655a-43ac-b2f4-d5b58d28b025
Linkki itse sattumukseen:
Kommentit (90)
Onneksi en asu Helsingissä. Onneksi ei tarvitse koskaan muutenkaan käyttää taksia.
En ole taksilla ajanut taksiuudistuksen jälkeen. Ei ole mitään toimivaa asiaa mitä johtajat ei saisi pilattua.
Ja jotkut hoilaa taustalla : Jeesus se täydellisyys ooon... :) Miten sattuikin.
Suomen maine turvallisena maana on mennyttä.
Pentikäisen tietoon on tullut myös sellaisia tapauksia, joissa asiakas on valinnut taksin taksijonon keskeltä, ja edessä olevat yrittäjät eivät ole antaneet tietä jonon keskeltä lähdössä olevalle taksille.
Itse olen nähnyt vst tilanteen. N 20 taksin olisi pitänyt liikkua, jotta taksi voi lähteä.
Itse kuljen tämän ohi töihin mentäessä ja tullessa. Kyllä Berner tykkää, aina joku käy taksit läpi ja kysyy vietkö Lauttasaareen 20 eurolla ?
Raja se on kerjätessäkin .
Kiitos Berner!
Hyvältä näyttää uudistuksen tulokset!
Tällaistahan se on aina taksitolpilla ollut. Kun on tarjontaa enemmän kuin kysyntää niin aika käy pitkäksi ja vähän pitää mitellä voimia. Ei mitään uutta ja puukkojunkkaritkin.
Kuka olisi koskaan voinut arvata että kun mittareista hankkiudutaan eroon ja kuka tahansa saa ajaa taksia niin tulisi ongelmia esim. veronkiertoa?
Vierailija kirjoitti:
Kuka olisi koskaan voinut arvata että kun mittareista hankkiudutaan eroon ja kuka tahansa saa ajaa taksia niin tulisi ongelmia esim. veronkiertoa?
Niinpä.
Hiljattain taksilla matkustaessani juttelin tästä uudistuksesta kuskin kanssa ja hän sanoi, että tuossa Hesan aseman tolpalla touhu on sellaista, että hän ei mene siihen koskaan. Hakee kyytinsä muualta. Eli ei tämä taida olla ainutkertainen tapahtuma.
Mafia ottaa tuonkin alan haltuunsa.
Eikös Turussa ole myös ollut ihan käsirysyä taksikuskien kesken. Lentokentällä? Ja maalla ei saa enää taksia ollenkaan. Berner ja Sipilä runttasi tämän uudistuksen väkisin läpi, vaikka kaikki tiesivät, ettei siitä mitään hyvää seuraa. Ja Kauppalehdessä oli tänään juttu, että etenkin naisia arveluttaa nykyään taksien turvallisuus (en laita linkkiä, on maksumuurin takana).
Kiitos Juha Sipilän tukema Anne Berner!
Kepu pettää aina!
Persukekohallituksen uudistuksia.
Ei se berner ollut. Minä se olin. Halusin kilpailua, luulin sen terveyttävän sitä.
My Bad
Sinccis
Suomi on vain sellainen maa missä vapaa kilpailukin kieroutuu.
Otappa taksi Kreikassa, muutaman euron pari kilometriä. Meidän pitäisi ottaa ahneuden sijaan oppia ihan muualta.
Se, oli tämän tarkoitus.
Anteeksi kansalaiset, jos epäonnistuin. Tarkoitus oli tehdä teille parannus.
Ystävänne,
Sinccis
Vierailija kirjoitti:
Persukekohallituksen uudistuksia.
Persukekohallitus jytkytti hieman.
Vierailija kirjoitti:
Eikös Turussa ole myös ollut ihan käsirysyä taksikuskien kesken. Lentokentällä? Ja maalla ei saa enää taksia ollenkaan. Berner ja Sipilä runttasi tämän uudistuksen väkisin läpi, vaikka kaikki tiesivät, ettei siitä mitään hyvää seuraa. Ja Kauppalehdessä oli tänään juttu, että etenkin naisia arveluttaa nykyään taksien turvallisuus (en laita linkkiä, on maksumuurin takana).
Jo reilu kymmenen vuotta sitten sattui eräällä taksimatkalla kohtaus, joka vei luottoa takseihin. Siitä lähtien aloin vaivihkaa valikoimaan taksijonossa sopivaa kuskia. Uudistuksen jälkeen en ole kertaakaan mennyt taksilla, koska koen nykyään julkiset liikennevälineet turvallisemmaksi vaihtoehdoksi. Niissä sentään on koko ajan muitakin ihmisiä. Taksissa olet yksin ja parhaimmillaan ties missä metsäteillä.
Mikä vaivaa suomalaista taksinkuljettajaa??
*avaa linkin*
Haen takkini. -cityvihreä