Video oudosta välikohtauksesta Helsingin Asema-aukion taksijonossa leviää somessa – näin taksiyhtiöt kommentoivat
– Minulle on kerrottu, että tällaisia käsikärhämiä on ollut aiemminkin esimerkiksi lentoasemalla.
Hän uskoo ongelman liittyvän raadolliseen kilpailuun alalla.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/ab0c81af-655a-43ac-b2f4-d5b58d28b025
Linkki itse sattumukseen:
Kommentit (90)
Vierailija kirjoitti:
Persukekohallituksen uudistuksia.
Kepu teki taksiuudistuksen ja Halla-aho hommasi kuskit Suomeen.
Mä en ole uudistuksen jälkeen ihan hirveesti taksia käyttänyt. Muutamia kertoja kuitenkin ja tuolta videon paikalta hakenut kyytini.
Enkä vaan osaa hakea sopivaa firmaa, vaan otan edelleenkin sen jonon ensimmäisen kuten ennenkin. Olis aivan älytöntä napata auto siitä keskeltä jonoa, miten ihmeessä se edes pois sieltä pääsis, ettei mulle tule jumalatonta lisäkulua?
N32
Vierailija kirjoitti:
Oikein piti katsoa, onko tuo Helsingistä. Kuskien ulkonäöstä päätellen video olisi voinut olla vaikka Mogadishusta tai Bagdadista.
Tuollaisten kyytiin en mene. Kelpuutan vain suomalaisen kuljettajan.
Kai sä ymmärrät, että moni heistä on myös suomalainen? Moni vaaleampi on venäläinen tai virosta.
Sanna Marin aikoo liikenneministerinä romuttaa persukekohallituksen tuhoisat uudistukset.
Mitä tossa nyt oli? Vähän erimielisyyksiä päästeltin pihalle. Ihme tuuppimista.
On siellä suomalaisetkin möhömahat toisilleen huudelleet ja tönineet näinä vuosi kymmeninä.
Tällä kertaa vaan sattui ohikulkija kuvaamaan tilanteen. Ja nyt sitten persut taas pelkää ihmisiä.
Taksiomistajat olivat ennen raitin rikkaimpia. Ammatti ei vaadi kuin hyviä perslihaksia. Rengeillä ei mitään minimipalkkaa tms. Nyt kela ja sossukyydit ovat edelleen monopolisoituja. Kuulemma hyvät rahat tulevat heille, jotka tähän kartelliin kuuluvat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikein piti katsoa, onko tuo Helsingistä. Kuskien ulkonäöstä päätellen video olisi voinut olla vaikka Mogadishusta tai Bagdadista.
Kai sä ymmärrät, että moni heistä on myös suomalainen? Moni vaaleampi on venäläinen tai virosta.
Tietenkin ymmärrän, vältän ainoastaan persumaisia kuskeja.
Vierailija kirjoitti:
Mä en ole uudistuksen jälkeen ihan hirveesti taksia käyttänyt. Muutamia kertoja kuitenkin ja tuolta videon paikalta hakenut kyytini.
Enkä vaan osaa hakea sopivaa firmaa, vaan otan edelleenkin sen jonon ensimmäisen kuten ennenkin. Olis aivan älytöntä napata auto siitä keskeltä jonoa, miten ihmeessä se edes pois sieltä pääsis, ettei mulle tule jumalatonta lisäkulua?
N32
Mä ajan nykysin vaan mersulla, kun valkata saa!
Sinccis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Persuilla voi olla Suomen kansalaisuus, mutta suomalaisia ne eivät ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai ymmärrät, että nykyisen lain mukaan voin itse valita kuljettajan? En kelpuuta Suomen kanslaista vaan suomalaisen. Se on mun oikeuteni tehdä niin.
Vierailija kirjoitti:
Mitä tossa nyt oli? Vähän erimielisyyksiä päästeltin pihalle. Ihme tuuppimista.
On siellä suomalaisetkin möhömahat toisilleen huudelleet ja tönineet näinä vuosi kymmeninä.
Tällä kertaa vaan sattui ohikulkija kuvaamaan tilanteen. Ja nyt sitten persut taas pelkää ihmisiä.
Tahallisesta väärinymmärtämisestä whataboutismiin josta aasinsillan kautta mätkimään olkiukkoa. Klassikko.
Kyllä mä ennenkin tein diilejä taksikuskien kanssa.
Ala on vain puhdistunut siitä!
Aseman aukiolla kysyin useasti 20e Korsoon?
Aina suostuivat ..
Sinccis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai ymmärrät, että nykyisen lain mukaan voin itse valita kuljettajan? En kelpuuta Suomen kanslaista vaan suomalaisen. Se on mun oikeuteni tehdä niin.
Ei mikään laki ole kieltänyt tätä ennenkään. Jonon etummaisen ottaminen vaan nyt on ollut maan tapa, ei laki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et sitten ymmärtänyt. :D
Ilman mittaria?
-Ei kiinnosta mua
Sinccis
Kunhan hinta pitää ..
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mä ennenkin tein diilejä taksikuskien kanssa.
Ala on vain puhdistunut siitä!
Aseman aukiolla kysyin useasti 20e Korsoon?
Aina suostuivat ..
Sinccis
Mitäs Korsossa on?
Koivikseen maksaa 60 euroa aseman aukiolta lauantaisin.. Ehkä pitäisi joskus vähän tinkiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Persuilla voi olla Suomen kansalaisuus, mutta suomalaisia ne eivät ole.
Persut eivät koskaan tule sopeutumaan suomalaiseen yhteiskuntaan, kansalaisuus pois persuilta ja karkotus Donetskin mielikuvitustasavaltaan.
Suomen luotettava taksi kerää mainetta myös turistien keskuudessa
Sunnuntaiaamuna turistit ottivat taksin Turun satamasta ja halusivat Turun keskustan tuntumaan. Määränpää oli kirjoitettu paperille ja annettu kuskille.
Kyyti oli kuitenkin kiertänyt naapurikunnan kautta ja maksanut 80 euroa. Sataman ja keskustan välillä on matkaa noin kolmisen kilometriä, ja autolla se taittuu parhaimmillaan alle kymmenessä minuutissa. Sen vuoksi matkan todellisen hinnan tulisi asettua huomattavasti maltillisempaan summaan.
Matka päättyi poliisin mukaan kovaääniseen riitaan ja käsien heilutteluun.
Juuri näin! Maailma on uhkia täynnä. Kannattaa olla varovainen.
Ystäväsi,
Sinccis