Mitä tarkoittaa "lokin päällä lokki"?
Apulannan uusi biisi kyseessä, mutta tältä osin sanat jäi mysteeriksi.
Kommentit (231)
Mitä nyt lokki lokin päällä tekee? Som en kuksande lok, eller va?
Jos on epäselvä sanoitus, on ajattelukin epäselvää. Sanoittaja on spedetasoa.
Musta on tuntunut käytännössä tasan tolta. Oon tehny paska palkalla duunii ja yhä vaan vaaditaan enemmän ja pohjautuu taas ylemmän portaan tulosvastuusta, kun pitää säästää ja säästää ja heikoin kärsii. Ihmisyys?
https://www.riemurasia.net/kuva/paska-valuu-alaspain/60324
Organisaatiokaavio: paska valuu alaspäin.
Täähän oli selkeesti Ennaltanähty Korona biisi, kuinka joku noin pieni voi saada kaiken sekaisin, media ja some ovat kuin "lokki" toisilleen, tämä sekopäisyys aika on tässä biisissä, Mikä Voimabiisi, KIITOS♥️
Vierailija kirjoitti:
Musta on tuntunut käytännössä tasan tolta. Oon tehny paska palkalla duunii ja yhä vaan vaaditaan enemmän ja pohjautuu taas ylemmän portaan tulosvastuusta, kun pitää säästää ja säästää ja heikoin kärsii. Ihmisyys?
Pidätkö itseäsi lokkina? Lokkeiletko?
Kokemuksesi on koskettava mutta yhteyttä Apulannan lokkibiisiin on vaikea nähdä. Ja sehän tekotaiteellisen p...an ongelma juuri on, yhteyttä tosielämään ei oikein tahdo löytyä
Lokit tekevät pikkulokkeja. Kun isälokki ja äitilokki rakastavat toisiaan hyvin paljon, ne tekevät noin.
Nimenomaan somen trolleista ja mielipideosastojen riekkujista tämä kertoo. "Kirjoitan viestejä peileihin, sieltä ne heijastuu kasvoihin, valehtelen kauniiksi vastaukset..."...
Jotenkin tyypiltä on lähtenyt elämänhallinta, ei hän tyhmä ole, eksynyt vaan ties minne ja itsekin tietää "paskaa tekevänsä". Musteläiskätestikin on jollain terapeutilla tullut tehtyä.
Siellä mielipideosastoillahan porukka räkyttää ja on toistensa kimpussa yhtenä lokkikasana eli päällekkäin. Se "lokin päällä lokki" on vähän hämäävä, kun pitäisi ymmärtää koko muu sanoma ja toi on vaan kertsi ja se miltä tappelu näyttää päällepäin.
Pelastusta myyvät ovat äärijärjestöjä tai uskontoja, jotka lupaavat, mutta vaativat vastineeksi "vain" elämän.
Tämä on järkyttävän hieno runo, joka kuulijalleen auettuaan kasvaa lisää.
Selvää:
Järjestelmäshokki,
lokin päällä lokki
Toisistansa nokki
joka repaleen
Lokin päällä lokki voi myös viitata siihen idioottityökaveriin, joka kaataa kahvit sun kovalla työllä tekemäsi raportin (lokin) päälle.
Kaikki repii hyödyn toisistaan, myös lokista repii joku hyötyä.
Siinä laulussa on R-vika. Oikeasti se on "rokin päällä rokki".
Sekä tuon biisin sanat että se biisin musiikki kuulostavat lähinnä siltä, että Apulannalta on ideat loppu.
Viime yönä minä ymmärsin
Että mitä se tarkoittaa
Et joku toinen on Jumala
Ja minä en
Minä en
Tältä pohjalta vois lähestyä tekstejäkin
Vierailija kirjoitti:
https://www.riemurasia.net/kuva/paska-valuu-alaspain/60324
Organisaatiokaavio: paska valuu alaspäin.
Mullakin tuli ekana mieleen työpaikka ja kaiken maailman päälliköt, pikkupomot, johtajat jne. Jokainen omilta alaisiltaan suoritusta vailla, ja tosiaan se oma pomo, joka painostaa suoriutumaan, on myös oman esihenkilönsä alainen ja tulostavoitteet mielessä.
Nykypäivän raastava työelämä.
Eikö tuo nyt ole aika selvä, että kappale kertoo mielenterveysongelmista ja tuossa kontekstissa lokin päällä lokki viittaa solmussa olevan mielen kompleksikasaan?
Minulle biisi tuo mieleen internetin keskustelupalstat (joita myös huoneiksi ennen kutsuttiin).
"Ymmärsin viisaudet aiemmin,
tajusin kaiken mut unohdin.
Vääriin mustetahratesteihin vastasin
Ja odotin taikaa
Koskaan ei oo tullu vastaan
mitään yhtä paskaa
kuin tämä mitä teen"
Online keskusteltaessa tyyppi on kaikkitietävä,
kasvotusten ei.
Mielipiteetkin teilataan netissä vääriksi
?
Ei tiedä mitään