Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jonna ja Veikka ajoivat Joensuusta Tallinnaan, kun Viro laski viinaveroa – mukaan lähti heti 44 laatikkoa lonkeroa

Vierailija
02.07.2019 |

Taloussanomien juttu aiheesta:

https://www.is.fi/taloussanomat/oma-raha/art-2000006160664.html

Eikö ihmisiä oikeasti nykyään hävetä antaa naamaansa ja nimeänsä tuollaista juttua varten?

Kommentit (280)

Vierailija
121/280 |
02.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jengi on niin katellisia taas täällä. Kuola valuaen kirjoittaa täällä negoja.😂

Kateellinen wt-porukalle, joka on selvästi alkoholin suurkuluttajia ja muutenkin niin juntin oloisia? Just just.

Onneks olkoon.  Mikään ei sentään ole niin junttia kuin käyttää wt-termiä. 

Vierailija
122/280 |
02.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse juon n.3000€ vuodessa. Virosta hakemalla 1500€ vuodessa. Mukaan on laskettu kaikki kulut. Tulot 10000€ vuodessa. Kuka ei tekisi samaa tilanteessani? Suomen politiikka tämän suhteen on käsittämätöntä. Verotulot järki älä jätä...

Niin kukapa sitä ei tosiaan joisi lähes kolmasosaa vuosipalkastaan... 

Mistä v#tun palkasta? Sä meidän viinat maksat.

Olen tämä joka tosiaankin juo 1/3 palkastaan, tai 1/6 Virosta haettuna. Ja se on todellakin palkasta, joka ikinen euro. Tienaan kaiken töitä tekemällä enkä nosta mitään etuuksia, tulonsiirtoja tai verovähennyksiä. Ja kai te tajuatte mikä on alkoholin veroprosentti? Maksan enemmän veroja tuloihini suhteutettuna kuin monikaan teistä. Sen lisäksi suurimmat menoni ovat bensa ja tupakka, kaikki rankasti verotettuja.

Toki se on jokaisen oma asiansa mihin rahansa käyttää, mutta luulen, että ajan ja iän kanssa ymmärrät, että touhussa ei ole mitään järkeä - menee sekä rahat että terveys (+ muut ongelmat).

Ei se näköjään ole, sinäkin Brutukseni. Ajan ja iän kanssa olen yhä varmempi siitä, että tämä on sitä mitä haluan. Älä ala neuvomaan mua. Lähen millon vaan kattoon, kumman fyysinen ja psyykkinen terveys on parempi. Sä olet mun ainoa ongelma, senki pa ka kasa.

Juu, sinä kuulostat todella henkisesti tasapainoiselta henkilöltä a.k.a. psyykkisesti hyvinvoivalta yksilöltä. Fyysinen terveytesi on myös varmasti samaa huippuluokkaa juotuasi vuosikaudet kolmasosan palkastasi. Käytä hyvä ihminen niitä muutamaa jäljellä olevaa aivosoluasi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/280 |
02.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juon 5 annosta alkoholia vuodessa :D tää määrä riittäisi hautaan asti. En vaan ymmärrä mihin ihminen tarvitsee alkoholia? Onneksi kaikki lähipiirissä on raittiina

Niin... sinä et ymmärrä... se ei varsinaisesti yllätä. 

Vierailija
124/280 |
02.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä, että tuollaisia ihmisiä on. Ei pidä taipua kommunistien verottamiselle vaan siirtää kulutus ulkomaille. Itse teen samaa. Se on ennemmin kannanotto kuin rahan vuoksi.

Sama juttu ja onneksi alkoholilla on hyvä säilyvyys.

Oma kulutukseni on 5-6 annosta viikossa ja vaimon kulutus noin 4-5 annosta. Jos joisimme lonkeroa, tuo satsi kestäisi kaksi vuotta ja säästöä tulisi 1800 euroa. Emme tosin juo, mutta samalla periaatteella toimimme viinin, konjakin ja rommin kanssa. Se nyt vaan on tyhmää maksaa liikaa.

Mua kiinnostaa nukutteko te hyvin vai oletteko väsyneitä? Yksikin alkoholiannos vaikuttaa unenlaatuun ja nuo teidän määrät kerralla juotuna aiheuttaa jo humalan tai viikolle ripoteltuna vaikuttaa uneen ja jaksamiseen. Siis saahan sitä juoda, uteliaisuuttani vain kysyn.

Samaa mietin. Mulla yksi olut siirtää unen tuloa 2 tuntia. En haluaisi olla univajeessa koko aikaa. Mutta kukin tyylillään tietysti.

Vierailija
125/280 |
02.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä, että tuollaisia ihmisiä on. Ei pidä taipua kommunistien verottamiselle vaan siirtää kulutus ulkomaille. Itse teen samaa. Se on ennemmin kannanotto kuin rahan vuoksi.

Oma kulutukseni on 5-6 annosta viikossa ja vaimon kulutus noin 4-5 annosta. Jos joisimme lonkeroa, tuo satsi kestäisi kaksi vuotta ja säästöä tulisi 1800 euroa. Emme tosin juo, mutta samalla periaatteella toimimme viinin, konjakin ja rommin kanssa. Se nyt vaan on tyhmää maksaa liikaa.

Mua kiinnostaa nukutteko te hyvin vai oletteko väsyneitä? Yksikin alkoholiannos vaikuttaa unenlaatuun ja nuo teidän määrät kerralla juotuna aiheuttaa jo humalan tai viikolle ripoteltuna vaikuttaa uneen ja jaksamiseen. Siis saahan sitä juoda, uteliaisuuttani vain kysyn.

Ei se kuule vaikuta vaikka internetissä niin lukeekin. Toki varmaan joillain vaikuttaa. Itse juon sopivasti ja se rentouttaa ja nukun paremmin. 

Vierailija
126/280 |
02.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi hyvä syy olla juomatta alkoholia. En todellakaan pidä itseäni minään parhaana, mutta en todellakaan pistä rahojani alkoholiin. En kotimaiseen tai ulkomaiseenkaan.

Mihinkäs sä laitat rahasi?  Ostat uuden leivänpaahtimen ja säästät loput ja viet hautaan tyynyksi.  Nerokasta ja kadehdittavaa. 

Vierailija
127/280 |
02.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkkiksia ja omilla naamoilla koko kansan edessä. Säälittävää.

Vierailija
128/280 |
02.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti mun ei tarvi maksaa noiden hoitoja tulevaisuudessa.

Vierailija
129/280 |
02.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi reppanaa kun ei saa unta yhden bissen jälkeen.    Auttaisko terapia? 

Samaa mietin. Mulla yksi olut siirtää unen tuloa 2 tuntia. En haluaisi olla univajeessa koko aikaa. Mutta kukin tyylillään tietysti.

Vierailija
130/280 |
02.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekin on jotenkin typerää, että ilman viinaa ei voi olla hauskaa ja hauskan pito on joidenkin mielestä vain viinan litkimistä. Minusta jokainen joka ajattelee näin on jo valmiiksi aika tyhmä ihminen tai ainakin mielikuvitukseton kun ei osaa miettiä mitään muuta  vaihtoehtoa. Ja nämä pitävät vielä muita tylsinä, kun itsellä oma hauskan pito liittyy viinaan ja muut oikeasti tekevät niitä hauskoja juttuja ihan selvin päin. Tietenkin kohtuullinen käyttö välillä on ihan ok, mutta muuten täysin turhaa juomista.

Vierailija
131/280 |
02.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkkiksia ja omilla naamoilla koko kansan edessä. Säälittävää.

Jep, kaikki on alkkiksia jotka ostavat alkoholia (nimenomaan Virosta).  Alkosta ostajat ovat kunniallisia veronmaksajia ja hyviä ihmisiä.  Myös kaikki kirveen ostajat ovat kirvesmurhaajia. 

Vierailija
132/280 |
02.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sekin on jotenkin typerää, että ilman viinaa ei voi olla hauskaa ja hauskan pito on joidenkin mielestä vain viinan litkimistä. Minusta jokainen joka ajattelee näin on jo valmiiksi aika tyhmä ihminen tai ainakin mielikuvitukseton kun ei osaa miettiä mitään muuta  vaihtoehtoa. Ja nämä pitävät vielä muita tylsinä, kun itsellä oma hauskan pito liittyy viinaan ja muut oikeasti tekevät niitä hauskoja juttuja ihan selvin päin. Tietenkin kohtuullinen käyttö välillä on ihan ok, mutta muuten täysin turhaa juomista.

Sekin on typerää kun jotkut arvostelee toisia jotka pitää hauskaa juodessaan viinaa.  Sä vaikutut kyllä todella tylsältä ja tyhmältä, mutta se on vaan mun mielipide. 

Varmaan siellä omassa kukkahattuyhteisössäsi olet ratkiriemukas hahmo. 

Vierailija
133/280 |
02.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kunnon ressukka ja mussukka. Terapia auttaa. 

Vierailija
134/280 |
02.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse juon n.3000€ vuodessa. Virosta hakemalla 1500€ vuodessa. Mukaan on laskettu kaikki kulut. Tulot 10000€ vuodessa. Kuka ei tekisi samaa tilanteessani? Suomen politiikka tämän suhteen on käsittämätöntä. Verotulot järki älä jätä...

Niin kukapa sitä ei tosiaan joisi lähes kolmasosaa vuosipalkastaan... 

Mistä v#tun palkasta? Sä meidän viinat maksat.

Olen tämä joka tosiaankin juo 1/3 palkastaan, tai 1/6 Virosta haettuna. Ja se on todellakin palkasta, joka ikinen euro. Tienaan kaiken töitä tekemällä enkä nosta mitään etuuksia, tulonsiirtoja tai verovähennyksiä. Ja kai te tajuatte mikä on alkoholin veroprosentti? Maksan enemmän veroja tuloihini suhteutettuna kuin monikaan teistä. Sen lisäksi suurimmat menoni ovat bensa ja tupakka, kaikki rankasti verotettuja.

Toki se on jokaisen oma asiansa mihin rahansa käyttää, mutta luulen, että ajan ja iän kanssa ymmärrät, että touhussa ei ole mitään järkeä - menee sekä rahat että terveys (+ muut ongelmat).

Ei se näköjään ole, sinäkin Brutukseni. Ajan ja iän kanssa olen yhä varmempi siitä, että tämä on sitä mitä haluan. Älä ala neuvomaan mua. Lähen millon vaan kattoon, kumman fyysinen ja psyykkinen terveys on parempi. Sä olet mun ainoa ongelma, senki pa ka kasa.

Juu, sinä kuulostat todella henkisesti tasapainoiselta henkilöltä a.k.a. psyykkisesti hyvinvoivalta yksilöltä. Fyysinen terveytesi on myös varmasti samaa huippuluokkaa juotuasi vuosikaudet kolmasosan palkastasi. Käytä hyvä ihminen niitä muutamaa jäljellä olevaa aivosoluasi.

Se että tietää oman arvonsa ja kuntonsa ja närkästyy loukkaukseta, ei tee ihmisetä henkisesti epätasapainoista, päinvastoin. Olen komea ja hyvässä kunnossa. Lähdetään viivalle. Mikä on sun lihasvoima ja juoksukyky? Läheetkö satanen penkistä ja  Paljonko teet fyysisiä töitä viikossa? Pidä huoli omista aivoistas ja suitsi ennakkoluulosi. Ne ei tee kenestäkään kaunista.

Vierailija
135/280 |
02.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen tilannut suoraan kotiin kun en nykyään jaksa enää hakea. Tärkeintä vain on ettei alkoholiveroja makseta Suomeen.

Älä sitten hoidata alkoholista aiheutuvia terveysongelmia muilla veronmaksajilla tai aiheuta häiriötä.

Niin kauan kuin Suomi on kommunistinen paskavaltio, niin varmasti hoidatan.

Uli uli, mikäs päihdeongelmapena se taas täällä lässyttää?

Kerro sä kun sellainen olet. Juuri tyypillinen 90-lukua elävä juntti joka ei ymmärrä elämästä mitään. Alkoholia haetaan sen vuoksi, että on varaa ostaa laadukasta alkoholia. Suomessa laatu maksaa kun ulkomailla laatua vaaditaan aina.

Vai laatua...99% näistä Virosta hakijoista tuo sitä peruskuraa eli A le Coqia, Koffia, Karjalaa ja Sakua. Lisäksi halpisviinit. Hyvin, hyvin harva tuo mitään laadukkaaseen viittaavaakaan. Tärkein kriteeri näillä juopoilla on halpa hinta ja mahdollisimman suuri määrä.

Todettu itse Tallinnassa.

Vierailija
136/280 |
02.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti mun ei tarvi maksaa noiden hoitoja tulevaisuudessa.

Sinähän maksat siinä missä "alkkiksetkin" maksaa sun kakarasi hammashoidosta. 

Vierailija
137/280 |
02.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväni kuoli juuri maksakirroosiin. Oli todella vaikea viimeinen vuosi. Hänkin aloitti aikoinaan viihdekäytöllä, oli hauskaa minullakin.

Sitten hänellä alkoi kotona tissuttelu. Puolusteli juomistaan samalla raivolla mitä täällä ihmiset. Sen huomaa kuka on siihen ansaan astunut. Lopulta meni vaimo, lapset, koti ja työ.

En soisi sitä kellekkään, mutta ei voi mitään, että niin moni on sillä samalla matkalla.

Vierailija
138/280 |
02.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Erittäin hyvin. Juon nuo annokset yleensä yhden päivän aikana.

En tiedä minkä Pekka Puska -kampanjan uhri sinä olet, mutta suosittelen vilkaisemaan alkoholin palamisnopeustaulukoita ja alkoholiannosten tuottamia promillemääriä ihmisten painon ja sukupuolen mukaan. Palataan sitten asiaan ihan tieteelliseltä pohjalta, eikä huru-ukkojen höpinän pohjalta.

Hämmästyttävä totuushan on lääketieteessä se, että mikäli maksa ei ole pahasti vajaatehoinen, poistaa ihmisen elimistö vähintään 0,125 promillea tunnissa. Tuo laskelma pätee esimerkiksi oikeuslääketieteessä.

Tällainen 90-kiloinen mies tulee yhdestä tölkistä lonkeroa noin 0,2 promillen "humalaan". Tämänkin voit helposti tarkistaa. Mikäli onnistuisin siis jotenkin saamaan viiden lonkerotölkin alkoholin kerralla ja heti verenkiertooni, olisin noin yhden promillen humalassa, joka kieltämättä on humalatila. Tuon alkoholimäärän poistuminen elimistöstä kestäisi siis noin 8 tuntia.

Kerron sinulle nyt salaisuuden: en tiedä, miten joku onnistuisi tuossa viiden annoksen ketarysäytyksessä, jollei injektoi niitä suoraan suoneen hyvin nopeassa tahdissa, joten oma 5-6 annostani menee pikkuhiljaa illan aikana. Tämähän ei suinkaan tarkoita sitä, että olisin missään vaiheessa edes rattijuoppouslukemat ylittävässä kunnossa.

Kas kun alkoholin palaminen alkaa heti, kun sitä on verenkierrossa, eli melko nopeasti. Alkoholi ei kierosti odottele, että kaikki annokset on juotu ja rysäytä sitten koko arsenaalilla humalaa päälle.

Kaavan mukaan laskettuna viisi lonkeroa tuottaisi minulle viiden tunnin aikana 0,375 promillen humalatilan, sillä noiden lonkeroiden tuottamasta kokonaispromillemäärästä ehtii tuossa palaa 0,625 promillea. Tosiasiassa promillemittarilla mitattuna promillemäärä jää alle 0,2:n, sillä tuo kaava on tosiaankin laskettu virallisesti ns varman päälle ja terveen ihmisen maksa polttaa alkoholia tehokkaammin lähes aina.

Vierailija
139/280 |
02.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen tilannut suoraan kotiin kun en nykyään jaksa enää hakea. Tärkeintä vain on ettei alkoholiveroja makseta Suomeen.

Älä sitten hoidata alkoholista aiheutuvia terveysongelmia muilla veronmaksajilla tai aiheuta häiriötä.

Niin kauan kuin Suomi on kommunistinen paskavaltio, niin varmasti hoidatan.

Uli uli, mikäs päihdeongelmapena se taas täällä lässyttää?

Kerro sä kun sellainen olet. Juuri tyypillinen 90-lukua elävä juntti joka ei ymmärrä elämästä mitään. Alkoholia haetaan sen vuoksi, että on varaa ostaa laadukasta alkoholia. Suomessa laatu maksaa kun ulkomailla laatua vaaditaan aina.

Vai laatua...99% näistä Virosta hakijoista tuo sitä peruskuraa eli A le Coqia, Koffia, Karjalaa ja Sakua. Lisäksi halpisviinit. Hyvin, hyvin harva tuo mitään laadukkaaseen viittaavaakaan. Tärkein kriteeri näillä juopoilla on halpa hinta ja mahdollisimman suuri määrä.

Todettu itse Tallinnassa.

Eli oot käynyt kerran Tallinnassa ja nyt tiedät mitä kaikki sieltä tuo.   

Selitätkös nyt vielä että miksei se "juoppo" saisi tuoda sieltä sitä halvempaakin kuraa ja huomattavasti halvemmalla kuin täältä?  

Vierailija
140/280 |
02.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisivat sitten kaikki alkoholistit hoidattaa sairautensa myös ulkomailla. Voi kokeilla millaista on olla maksasairaana thaimaassa. Ei vissiin kovin herkkua.

Kuules sinä kukkahattutäti. Alkoholia käyttävillä on ihan yhtäläinen oikeus hoitaa sairautensa suomessa kuin porkkanan jauhajalla tai suklaan mussuttajillakin. 

Miksi pitäisi nauttia muiden kustantamista eduista jos itse ei ole halukas osallistumaan mitenkään? Ei ne verot ole mitään pahuutta vaan niillä maksetaan poliisit, tiet, sairaanhoito, koulut jne. Alkoholivero on hyvä asia, koska sillä maksetaan mm sitten sinunkin keltaisen pallomahasi tyhjennys aikanaan.

Menes nyt nukkuun kommunisti.  

Verotus on laillistettua ryöstämistä, jota harrastettu jo antiikin ajoista asti. Keskiajalla jos et maksanut veroja niin vedettiin pää poikki. Johan on ihanaa, rakastakaa veroja tai kuolette. 

Onneksi voin ostaa edes alkoholini ulkomailta. 

Oletko ihan vajaa? Verojen ansiosta sinäkin osaat kirjoittaa. Kiittämätön olet. Olisi varmaan ollut kaikille parempi jos sinuun ei olisi veroja tuhlattu ollenkaan. Harmi, että vaikutuksesi valtiolle on vain miinusmerkkinen (tuskin olet niin onnistunut ihminen, että maksat veroja).

Eli kommunistina kuvittelet etteivät työssäkäyvät vanhempani olisi pystyneet maksamaan koulutustani NOLLA verotuksella.  Kumpikohan tässä on vajaa? 

Olen yrittäjä ja työllistän 6 henkilöä ja varmasti maksan enemmän veroja parissa vuodessa kuin sinä koko elämässäsi.  Ryömi koloosi kommunisti. 

Sinun kaltaisesi juoppo työllistää vain ja ainoastaan poliisia, palokuntaa ja terveydenhoitohenkilöstöä. Sinä olet yrittäjä vain unelmissasi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kolme