Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jonna ja Veikka ajoivat Joensuusta Tallinnaan, kun Viro laski viinaveroa – mukaan lähti heti 44 laatikkoa lonkeroa

Vierailija
02.07.2019 |

Taloussanomien juttu aiheesta:

https://www.is.fi/taloussanomat/oma-raha/art-2000006160664.html

Eikö ihmisiä oikeasti nykyään hävetä antaa naamaansa ja nimeänsä tuollaista juttua varten?

Kommentit (280)

Vierailija
161/280 |
02.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olivat aika nolon oloisia siinä haastattelussa.

15 min. staroja Joensuussa.Varmasti joutuvat jakamaan nimmareita Ilosaarirockissa. Wt rules 😁

Vierailija
162/280 |
02.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse juon n.3000€ vuodessa. Virosta hakemalla 1500€ vuodessa. Mukaan on laskettu kaikki kulut. Tulot 10000€ vuodessa. Kuka ei tekisi samaa tilanteessani? Suomen politiikka tämän suhteen on käsittämätöntä. Verotulot järki älä jätä...

Niin kukapa sitä ei tosiaan joisi lähes kolmasosaa vuosipalkastaan... 

Mistä v#tun palkasta? Sä meidän viinat maksat.

Olen tämä joka tosiaankin juo 1/3 palkastaan, tai 1/6 Virosta haettuna. Ja se on todellakin palkasta, joka ikinen euro. Tienaan kaiken töitä tekemällä enkä nosta mitään etuuksia, tulonsiirtoja tai verovähennyksiä. Ja kai te tajuatte mikä on alkoholin veroprosentti? Maksan enemmän veroja tuloihini suhteutettuna kuin monikaan teistä. Sen lisäksi suurimmat menoni ovat bensa ja tupakka, kaikki rankasti verotettuja.

Toki se on jokaisen oma asiansa mihin rahansa käyttää, mutta luulen, että ajan ja iän kanssa ymmärrät, että touhussa ei ole mitään järkeä - menee sekä rahat että terveys (+ muut ongelmat).

Ei se näköjään ole, sinäkin Brutukseni. Ajan ja iän kanssa olen yhä varmempi siitä, että tämä on sitä mitä haluan. Älä ala neuvomaan mua. Lähen millon vaan kattoon, kumman fyysinen ja psyykkinen terveys on parempi. Sä olet mun ainoa ongelma, senki pa ka kasa.

Juu, sinä kuulostat todella henkisesti tasapainoiselta henkilöltä a.k.a. psyykkisesti hyvinvoivalta yksilöltä. Fyysinen terveytesi on myös varmasti samaa huippuluokkaa juotuasi vuosikaudet kolmasosan palkastasi. Käytä hyvä ihminen niitä muutamaa jäljellä olevaa aivosoluasi.

Se että tietää oman arvonsa ja kuntonsa ja närkästyy loukkaukseta, ei tee ihmisetä henkisesti epätasapainoista, päinvastoin. Olen komea ja hyvässä kunnossa. Lähdetään viivalle. Mikä on sun lihasvoima ja juoksukyky? Läheetkö satanen penkistä ja  Paljonko teet fyysisiä töitä viikossa? Pidä huoli omista aivoistas ja suitsi ennakkoluulosi. Ne ei tee kenestäkään kaunista.

Apina paukuttaa rintaansa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/280 |
02.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse juon n.3000€ vuodessa. Virosta hakemalla 1500€ vuodessa. Mukaan on laskettu kaikki kulut. Tulot 10000€ vuodessa. Kuka ei tekisi samaa tilanteessani? Suomen politiikka tämän suhteen on käsittämätöntä. Verotulot järki älä jätä...

Vain heikot luuserit juo.

Vierailija
164/280 |
02.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätkäshenkilö 47 vuotta kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voihan se olla, että myyvät kavereille osan voitolla, mutta tätä ei tieten voi julkisesti kertoa. Mutta jos kaikki omaan käyttöön niin tulevaisuus näyttää aika säälittävältä.

Vai että tulevaisuus säälittävä jos juo muutaman laatikon lonkeroa.   Hahahhahaha. 

Muutama?? 44 laatikkoa on vakavan alkoholismin merkki. Vaikka kahdestaan joisivat niin se on ihan hirveän paljon. Missä maailmassa sinä oikein elät? Alkoholistin maailmassa selvästi. Vai joko olet kännissä?

44 laatikkoa kahdelle ihmiselle "vakavan alkoholismin" merkki?

Kuinka vieraantunut elämästä ihminen voi olla?

Kun itse olen enemmän väkevä- ja vinkkumiehiä, niin täytyy kysyä, että kuinka kauan lonkero säilyy hyvänä? Suunnilleenko saman kuin vinkut ja oluetkin, eli n. vuoden?

Eli se tekee sitten 22 laatikkoa per nuppi vuodeksi, eli hiukan alle 2 per kuukausi.

(No hetkinen, lasketaanpa nyt läppärin laskimella tuon pariskunnan ihan tarkka kulutus:

22 ltk x 24 tlk = 528 tlk per vuosi.

528 / 365 = 1,446575342 tlk / päivä.)

Siis alle 1,5 tölkkiä, eli vähemmän kuin yksi iso tuoppi keskiolutta - tai alle 6 cl vodkaa tai whiskey'ä - päivässä on "vakavan alkoholismin merkki"?

Sinulla kunnianarvoisa vakavikko puuttuu suhteellisuudentaju tykkänään. Olet ihan "ulalla".

Tuo määrä kaksinkertaisena alkaisi hipoa "kohonnutta alkoholismiin sairastumisen riskiä" pidemmällä ajanjaksolla, ja ehkä nelinkertaisena täyttää tavallisen alkoholismin määritelmän. Ja "vakava alkoholismi" on tietysti puolestaan siitä vähän enemmän.

Minkähän takia teitä vihaisia vakavikkoja näyttää olevan nykyään niin paljon aina pörräämässä tämän aiheen ympärillä, ja mikä teitä höppänöitä oikein motivoi? No, ettepä kai te itse siihenkään osaa vastata mitään viisasta.

Kun suurikäluokkaiset seniorit sanovat aina, että "nuoret" (seniorit tarkoittanevat "nuorilla" kaikkia alle 40-vuotiaita) ovat "nykyysin niin palijjoon lukeneeita, että ne ossaavat ulukommaan kieliäki ku tyhjää vaan (hiukan Finglishtä) ja ne käättäävät tieetokonneettakkii ihan nuin vaan (Fecesbookia ja juorupalstoja)", ja niin paljon tälläkin palstalla on ulkomaan lomamatkailijoita ym. kosmopoliitteja, niin miten te voitte missään Suomen ulkopuolella matkustella tai asua ja työskennellä, kun a r a b i maita lukuunottamatta lähes kaikissa maailman maissa juodaan enemmän ja vapaammin kuin Suomessa?

Aa-hiis-taa-ko teitä sielläkin?

Itselläni on n. 600 ltr väkevää viinaa: whiskey'ä, vodkaa ja giniä sekä muistaakseni 8,5 ltr pirtua, tuotuina joskus muutama vuosi sitten Eestistä ennen tuota viime vuosien veronkorotushurlumheita, Latviasta, Puolasta ja Slovakiasta, mutta mietoja ei ole varastossa kuin muutama tölkki: niitä kun ei voi ostaa paljoa varastoon tuon säilyvyysongelman takia, ja aina kun haluan punavinkkua, ostan sen pieni erä kerrallaan netistä suunnilleen hintaan 3,30 e / ltr (luku sisältää jo rahdin), kun se Suomessa maksaisi ehkä n. 9,50 e / ltr.

Jos juon paljon, en maksa alkoholiveroja Suomeen, ja jos en juo paljon tai en ollenkaan, en maksa sittenkään.

Haen myös sätkätupakkani ja hylsyni kaikki Puolasta.

Ja tuosta Eestin veronalennuksesta täytyy todeta, ettei sieltä kannata vieläkään kenenkään mitään hakea, enkä ainakaan minä aio tehdä noilla alennuksilla niin, vaan jos jotain tarvitsen, tilaan jatkossakin vinkkua pikkuerinä vähän väliä Saksasta Matkahuoltoon, tai ehkä haen pakettiautolla olutta - samoin Saksasta. Tosin olutta en ole vielä kertaakaan hakenut itselleni, mutta kerta se olisi se ensimmäinenkin.

Enkä tosiaankaan häpeä yhtään, että teen viisaasti.

Ei se tyhmä ole, joka kiskoo ylihintaa, vaan se, joka sen ylihinnan maksaa.

Jeesus suojelee sinuakin.

Vierailija
165/280 |
02.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä kehtais mainostaa kuinka monta laatikollista lonkkua haetaan.

Vierailija
166/280 |
02.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi hyvä syy olla juomatta alkoholia. En todellakaan pidä itseäni minään parhaana, mutta en todellakaan pistä rahojani alkoholiin. En kotimaiseen tai ulkomaiseenkaan.

Sama juttu. Sijoittaminen on paljon mielenkiintoisempaa kuin dokaaminen.

Onneksi suuri osa nuorisosta on fiksumpaa.

Vierailija
167/280 |
02.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai sitä saa omilla rahoillaan tehdä mitä huvittaa, kuten vaikka pitää hauskaa. 

Pistä sinä rahasi sukan varteen ja nauti niistä kuoltuasi, ketään ei kiinnosta.  Kun aika sinusta jättää niin ihmiset muistelevat sinua kuinka olitkaan hieno ja säästäväinen ihminen tai jotain....  LOL. 

Voihan niitä rahoja tuhlata matkustamiseen, urheiluun, asuntoihin, sisustamiseen ja vaatteisiin. Ryyppääminen on tylsien ihmisten huvia.

Vierailija
168/280 |
02.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wt-alkoholiperhe kesäretkellä. Voi vtu miten ihanaa.

Vierailija
169/280 |
02.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta naista et ole saanut?

Vierailija
170/280 |
02.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aineita hakemassa Tallinnasta. Subut mahtuu pienempään tilaan.

Vierailija
171/280 |
02.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se viina niin kallista ole, etteikö Suomesta voisi ostaa. Tietysti jos imuroi laatikon päivässä, niin sitten.

Voi ostaa Suomestakin, mutta miksi tukea paikallista läskilordia. Ostaa ulkomailta niin jää rahaa vaikkapa sijoituksiin.

Vierailija
172/280 |
02.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen tämä joka tosiaankin juo 1/3 palkastaan, tai 1/6 Virosta haettuna. Ja se on todellakin palkasta, joka ikinen euro. Tienaan kaiken töitä tekemällä enkä nosta mitään etuuksia, tulonsiirtoja tai verovähennyksiä. Ja kai te tajuatte mikä on alkoholin veroprosentti? Maksan enemmän veroja tuloihini suhteutettuna kuin monikaan teistä. Sen lisäksi suurimmat menoni ovat bensa ja tupakka, kaikki rankasti verotettuja.

Toki se on jokaisen oma asiansa mihin rahansa käyttää, mutta luulen, että ajan ja iän kanssa ymmärrät, että touhussa ei ole mitään järkeä - menee sekä rahat että terveys (+ muut ongelmat).

Ei se näköjään ole, sinäkin Brutukseni. Ajan ja iän kanssa olen yhä varmempi siitä, että tämä on sitä mitä haluan. Älä ala neuvomaan mua. Lähen millon vaan kattoon, kumman fyysinen ja psyykkinen terveys on parempi. Sä olet mun ainoa ongelma, senki pa ka kasa.

Juu, sinä kuulostat todella henkisesti tasapainoiselta henkilöltä a.k.a. psyykkisesti hyvinvoivalta yksilöltä. Fyysinen terveytesi on myös varmasti samaa huippuluokkaa juotuasi vuosikaudet kolmasosan palkastasi. Käytä hyvä ihminen niitä muutamaa jäljellä olevaa aivosoluasi.

Se että tietää oman arvonsa ja kuntonsa ja närkästyy loukkaukseta, ei tee ihmisetä henkisesti epätasapainoista, päinvastoin. Olen komea ja hyvässä kunnossa. Lähdetään viivalle. Mikä on sun lihasvoima ja juoksukyky? Läheetkö satanen penkistä ja  Paljonko teet fyysisiä töitä viikossa? Pidä huoli omista aivoistas ja suitsi ennakkoluulosi. Ne ei tee kenestäkään kaunista.

Noin paljon juova mies on hyvin kaukana komeasta. Naama punoittaa, iho veltostuu, silmät sameat ja harmaat, liikakiloja kertyy...varsinainen herkkupala!

Vierailija
173/280 |
02.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se viina niin kallista ole, etteikö Suomesta voisi ostaa. Tietysti jos imuroi laatikon päivässä, niin sitten.

Voi ostaa Suomestakin, mutta miksi tukea paikallista läskilordia. Ostaa ulkomailta niin jää rahaa vaikkapa sijoituksiin.

Vierailija
174/280 |
02.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksi hyvä syy olla juomatta alkoholia. En todellakaan pidä itseäni minään parhaana, mutta en todellakaan pistä rahojani alkoholiin. En kotimaiseen tai ulkomaiseenkaan.

Mihinkäs sä laitat rahasi?  Ostat uuden leivänpaahtimen ja säästät loput ja viet hautaan tyynyksi.  Nerokasta ja kadehdittavaa. 

Kaikkeen elämiseen. Ostin uuden pesukoneen kun entinen hajosi. Kohta vaihdan auton, kun vain keksin minkä haluan. Käyn ravintolassa syömässä ja nautiskelen. Ostan kaupasta sitä mitä tekee mieli. Matkustan minne haluan. Lainaa tai vippejä en tarvitse. Säästössä on rahaa, mutta niinhän sitä on hyvä ollakkin. En toki vie niitä hautaan, vaan jakelen lapsilleni kun tarvitsevat. Ja kun perinnöksi jää niin onpahan sitten heillä helpompi elämä, eikä tarvitse ihan kädestä suuhun elää. Eivät onneksi käytä hekään alkoholia ja ei siltikään vaikuta tylsältä heidän elämä.

On sitä muutakin valittavana kuin vain alkoholi tai leivänpaahdin, mutta sinulla taitaa olla vain ne kaksi?

Ja itse kuvittelet että ihmiset jotka ostavat alkoholia laittavat siihen kaiken rahansa... niin ja mitä sitten vaikka laittaisivatkin.  Omia rahojaan käyttävät. 

Sun rahankäyttö on todella typerää ja kaiken huippuna perintövero lohkaisee lopuistakin leijonan osan sinulle niin rakkaalle verottajalle. Olet idiootti. 

Vierailija
175/280 |
02.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olivat aika nolon oloisia siinä haastattelussa.

15 min. staroja Joensuussa.Varmasti joutuvat jakamaan nimmareita Ilosaarirockissa. Wt rules 😁

Sinähän et saa edes 5 min julkisuudessa. Sun starailu on  kun trollaat jollain vauva palstalla kun muut pitää hauskaa lonkeroidensa kanssa.  

Kyllä se olet sinä joka tässä on säälittävä.  

Vierailija
176/280 |
02.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noin paljon juova mies on hyvin kaukana komeasta. Naama punoittaa, iho veltostuu, silmät sameat ja harmaat, liikakiloja kertyy...varsinainen herkkupala!

Katsoitko tämänkin kommunistin käsikirjasta?  Taitaa itseäsi ottaa päähän kun jopa dokaavat ovat paremman näköisia ja lihaksikkaampia kuin sinä itse. 

Vierailija
177/280 |
02.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parasta isämmaallista toimintaa on hakea viinat Virosta! Tai sitte Latviasta jos jaksaa ajaa. Suomen mädätys hallitukselle (sossujen vallassa) ei saa antaa penniäkään.

Vierailija
178/280 |
02.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Herranjumala...jos joisin kolmasosan palkastani, se tekisi 1200e/kk - tienaan nettona 3600e/kk. En keksi typerämpää käyttökohdetta rahalle kuin alkoholi, tuolla summalla saa kuukausittain vaikka mitä. Saatan ottaa pari saunaolutta silloin tällöin ja kuohuviiniä syntymäpäivinä ja erityisinä juhlapäivinä, mutta siihen se jääkin.

Vierailija
179/280 |
02.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtavaa, keskustelu on saatu vaiheeseen meiän iskä ryyppää enemmä kui teiän iskä. Tulevaisuus näyttää valoisalta.

Vierailija
180/280 |
02.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katsoitko tämänkin kommunistin käsikirjasta?  Taitaa itseäsi ottaa päähän kun jopa dokaavat ovat paremman näköisia ja lihaksikkaampia kuin sinä itse. 

En nyt varsinaisesti ihan hirveän lihaksikkaaksi haluaisi itseäni edes treenata, sillä mielestäni se ei ole kaunista naisella. Minun ulkonäöstänihän sinä juoppo et tiedä yhtään mitään, joten pidä sen viinanhajuinen kitasi kiinni. Sen vain sanon, että kaltaisellasi ei olisi mitään mahiksia minuun - olen kyllä onnellisesti naimisissa ettei sen puoleen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi yhdeksän