Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jonna ja Veikka ajoivat Joensuusta Tallinnaan, kun Viro laski viinaveroa – mukaan lähti heti 44 laatikkoa lonkeroa

Vierailija
02.07.2019 |

Taloussanomien juttu aiheesta:

https://www.is.fi/taloussanomat/oma-raha/art-2000006160664.html

Eikö ihmisiä oikeasti nykyään hävetä antaa naamaansa ja nimeänsä tuollaista juttua varten?

Kommentit (280)

Vierailija
101/280 |
02.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse juon n.3000€ vuodessa. Virosta hakemalla 1500€ vuodessa. Mukaan on laskettu kaikki kulut. Tulot 10000€ vuodessa. Kuka ei tekisi samaa tilanteessani? Suomen politiikka tämän suhteen on käsittämätöntä. Verotulot järki älä jätä...

Niin kukapa sitä ei tosiaan joisi lähes kolmasosaa vuosipalkastaan... 

Kai sitä saa omilla rahoillaan tehdä mitä huvittaa, kuten vaikka pitää hauskaa. 

Pistä sinä rahasi sukan varteen ja nauti niistä kuoltuasi, ketään ei kiinnosta.  Kun aika sinusta jättää niin ihmiset muistelevat sinua kuinka olitkaan hieno ja säästäväinen ihminen tai jotain....  LOL. 

Löysäähän pipoa ystävä hyvä :D ei tarvitse ottaa tuollaisia kierroksia! Kommentoin vain tuota, kun edellinen totesi, että kuka ei hänen tilanteessaan tekisi samaa :) Kaunista päivän jatkoa!

Hän on ehkä tarkoittanut rahallisesti. 

Vierailija
102/280 |
02.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kukaan voi itse juoda tuollaisia määriä tyyliin elinikänään! Toivat varmaankin niitä isolle kaveriporukalle.

Joo, tuleehan siitä 22 laatikkoa per henkilö.  Ihan mahdoton tehtävä juoda niitä vaikka vuodessa, sehän on kuitenkin jopa melki 2 lonkeroa PÄIVÄSSÄ.  Hahhahahaha. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/280 |
02.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse juon n.3000€ vuodessa. Virosta hakemalla 1500€ vuodessa. Mukaan on laskettu kaikki kulut. Tulot 10000€ vuodessa. Kuka ei tekisi samaa tilanteessani? Suomen politiikka tämän suhteen on käsittämätöntä. Verotulot järki älä jätä...

Jos joisit, maksasitko kolmasosan vai kuudesosan. Siitä tässä on kyse.

Vierailija
104/280 |
02.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän ne myyntiin mene enimmäkseen. Tietysti sanotaan että omaan käyttöön, koska muuten se ei olisi laillista. Alkoholivalmistajilla on liikaa valtaa Euroopan politiikkaan, siksi riittävä sääntely on käynyt mahdottomaksi.

Aika säälittävän pieni tienesti tuollaisella kuskauksella. Hirveä vaiva ja miniset palkkiot. Eikö ihmiset arvosta ollenkaan omaa aikaa? Miksi noita juttuja edes tehdään ja tässäkin vain nolattu nuoret ihmiset ja saatettu karmeaan häpeään. Alkoholisti tai/vai trokari, molemmat yhtä pahoja.

Ööööh. Ootko vähän simppeli. Tuossa on myös yhdistetty roadtrip ja laivareissu samassa, josta ihminen saa elämyksiä.  Joo, voit ryömiä takaisi peittosi alle viettämään omaa aikaasi. 

Vierailija
105/280 |
02.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voihan se olla, että myyvät kavereille osan voitolla, mutta tätä ei tieten voi julkisesti kertoa. Mutta jos kaikki omaan käyttöön niin tulevaisuus näyttää aika säälittävältä.

Vai että tulevaisuus säälittävä jos juo muutaman laatikon lonkeroa.   Hahahhahaha. 

Muutama?? 44 laatikkoa on vakavan alkoholismin merkki. Vaikka kahdestaan joisivat niin se on ihan hirveän paljon. Missä maailmassa sinä oikein elät? Alkoholistin maailmassa selvästi. Vai joko olet kännissä?

Kannattais varmaan sinunkin joskus juoda itsesi känniin.  Se on katsos mukavaa....    ;) 

Te zuvakit olette kyllä rasittavaa porukkaa. 

Vierailija
106/280 |
02.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä v#tun palkasta? Sä meidän viinat maksat.

Olen tämä joka tosiaankin juo 1/3 palkastaan, tai 1/6 Virosta haettuna. Ja se on todellakin palkasta, joka ikinen euro. Tienaan kaiken töitä tekemällä enkä nosta mitään etuuksia, tulonsiirtoja tai verovähennyksiä. Ja kai te tajuatte mikä on alkoholin veroprosentti? Maksan enemmän veroja tuloihini suhteutettuna kuin monikaan teistä. Sen lisäksi suurimmat menoni ovat bensa ja tupakka, kaikki rankasti verotettuja.

Tässä käy helposti niin, että tuloista 10k maksetut verot ylittävät 50%. Ja vielä kiristetään?

Vierailija
107/280 |
02.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukko36 kirjoitti:

Äläs nyt.

Monelle se on saavutus ja kovakin meriitti.

Se on kovin ukko/akka kuka tuo kerralla isoimman satsin alkoa Virosta!

Jos itse ostaisin 44 laatikkoa, se riittäis mulle yli kolmeksi vuodeksi.. siksi ostan lähialkosta.

Kolmessa vuodessa on 36 kuukautta. Joisit siis yli laatikon kuussa. Mielestäni se on aika paljon.

Vierailija
108/280 |
02.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä laskin, et noi riittäis mulla 22 vuodeksi! 😂

Vierailija
109/280 |
02.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen tämä joka tosiaankin juo 1/3 palkastaan, tai 1/6 Virosta haettuna. Ja se on todellakin palkasta, joka ikinen euro. Tienaan kaiken töitä tekemällä enkä nosta mitään etuuksia, tulonsiirtoja tai verovähennyksiä. Ja kai te tajuatte mikä on alkoholin veroprosentti? Maksan enemmän veroja tuloihini suhteutettuna kuin monikaan teistä. Sen lisäksi suurimmat menoni ovat bensa ja tupakka, kaikki rankasti verotettuja.

Toki se on jokaisen oma asiansa mihin rahansa käyttää, mutta luulen, että ajan ja iän kanssa ymmärrät, että touhussa ei ole mitään järkeä - menee sekä rahat että terveys (+ muut ongelmat).

Vierailija
110/280 |
02.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä, että tuollaisia ihmisiä on. Ei pidä taipua kommunistien verottamiselle vaan siirtää kulutus ulkomaille. Itse teen samaa. Se on ennemmin kannanotto kuin rahan vuoksi.

Sama juttu ja onneksi alkoholilla on hyvä säilyvyys.

Oma kulutukseni on 5-6 annosta viikossa ja vaimon kulutus noin 4-5 annosta. Jos joisimme lonkeroa, tuo satsi kestäisi kaksi vuotta ja säästöä tulisi 1800 euroa. Emme tosin juo, mutta samalla periaatteella toimimme viinin, konjakin ja rommin kanssa. Se nyt vaan on tyhmää maksaa liikaa.

Vierailija
111/280 |
02.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jengi on niin katellisia taas täällä. Kuola valuaen kirjoittaa täällä negoja.😂

Kateellinen wt-porukalle, joka on selvästi alkoholin suurkuluttajia ja muutenkin niin juntin oloisia? Just just.

Vierailija
112/280 |
02.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä, että tuollaisia ihmisiä on. Ei pidä taipua kommunistien verottamiselle vaan siirtää kulutus ulkomaille. Itse teen samaa. Se on ennemmin kannanotto kuin rahan vuoksi.

Sama juttu ja onneksi alkoholilla on hyvä säilyvyys.

Oma kulutukseni on 5-6 annosta viikossa ja vaimon kulutus noin 4-5 annosta. Jos joisimme lonkeroa, tuo satsi kestäisi kaksi vuotta ja säästöä tulisi 1800 euroa. Emme tosin juo, mutta samalla periaatteella toimimme viinin, konjakin ja rommin kanssa. Se nyt vaan on tyhmää maksaa liikaa.

Mua kiinnostaa nukutteko te hyvin vai oletteko väsyneitä? Yksikin alkoholiannos vaikuttaa unenlaatuun ja nuo teidän määrät kerralla juotuna aiheuttaa jo humalan tai viikolle ripoteltuna vaikuttaa uneen ja jaksamiseen. Siis saahan sitä juoda, uteliaisuuttani vain kysyn.

Vierailija
113/280 |
02.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai sinä ihailet jotain juoppoja?

Tällä ei ole mitään tekemistä juoppouden kanssa vaan kommunismin vastustamisen.

Kai itsekin tajuat, kuinka naurettavalta kuulostat? Juoppo keksii aina syyn hakea viinaa Virosta, nyt on sitten keksitty kommunismin vastustaminen syyksi. Ei jumankekka...

Vierailija
114/280 |
02.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi hyvä syy olla juomatta alkoholia. En todellakaan pidä itseäni minään parhaana, mutta en todellakaan pistä rahojani alkoholiin. En kotimaiseen tai ulkomaiseenkaan.

Vierailija
115/280 |
02.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kukaan voi itse juoda tuollaisia määriä tyyliin elinikänään! Toivat varmaankin niitä isolle kaveriporukalle.

Joo, tuleehan siitä 22 laatikkoa per henkilö.  Ihan mahdoton tehtävä juoda niitä vaikka vuodessa, sehän on kuitenkin jopa melki 2 lonkeroa PÄIVÄSSÄ.  Hahhahahaha. 

Tässä huomaa hienosti kuinka alkoholia ylistävä kansa ajattelee. Haittoja vähätellään ja naureskellaan määrille. 2 päivässä kuulostaa pieneltä, mutta esim. naisella kohtuukäytön raja on viikossa 7 annosta. 2 x 7 = 14. Eli ollaan jo riskirajoilla jonka jälkeen elimistö alkaa kärsimään. Keskushermosto muuttuu pysyvästi ja riippuvaisuus alkaa. Sitä ei enää voi peruuttaa. Maksa alkaa rasvoittumaan, haima kärsii, munuaiset myös.

Mutta hei hienoa, jatka vain valitsemalla tielläsi! Alkoholisairauksiin kuoleminen on tuskallista. Sitä ennen olet menettänyt kaiken ja voit vain miettiä mitä muuta olisit elämälläsi voinut tehdä.

Vierailija
116/280 |
02.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toki se on jokaisen oma asiansa mihin rahansa käyttää, mutta luulen, että ajan ja iän kanssa ymmärrät, että touhussa ei ole mitään järkeä - menee sekä rahat että terveys (+ muut ongelmat).

Ei se näköjään ole, sinäkin Brutukseni. Ajan ja iän kanssa olen yhä varmempi siitä, että tämä on sitä mitä haluan. Älä ala neuvomaan mua. Lähen millon vaan kattoon, kumman fyysinen ja psyykkinen terveys on parempi. Sä olet mun ainoa ongelma, senki pa ka kasa.

Vierailija
117/280 |
02.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ukko36 kirjoitti:

Äläs nyt.

Monelle se on saavutus ja kovakin meriitti.

Se on kovin ukko/akka kuka tuo kerralla isoimman satsin alkoa Virosta!

Jos itse ostaisin 44 laatikkoa, se riittäis mulle yli kolmeksi vuodeksi.. siksi ostan lähialkosta.

Kolmessa vuodessa on 36 kuukautta. Joisit siis yli laatikon kuussa. Mielestäni se on aika paljon.

Sen kuule ihan sama mitä mieltä sinä olet.  Laatikossa on 24 tölkkiä eli se on sun matematiikalla n 1 tölkki päivässä. johan on hurjaa.  Totuudessahan tuollainen laatikko ei riitä edes viikonlopuksi. 

Toisekseen kukin tekee rahoillaan ja juomillaan mitä tykkää. 

Vierailija
118/280 |
02.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noloa... Alkoholistin leima lyöty.

Säästäväisen leima. Nämä viinasta valittajat ovat rasittavia. Järkevä ihminen maksaa vähemmän.

Järkevä ihminen juo vähemmän.

Onneksi mulla ei ole yhtä tylsä elämä kuin sulla. Täällä säkin purat pahaa oloasi niihin joilla on hauskaa.

Hauskaa voi olla vain kännissä? Kuulostat ihan juopolta, joka on kännissä 24/7.

Vierailija
119/280 |
02.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä todennäköisesti et tule ymmärtämään ikinä että et saa rahojasi mukaasi hautaan.  Ongelmasi ja terveytesi kyllä viet mukanasi kun kuolet. 

Vierailija
120/280 |
02.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juon 5 annosta alkoholia vuodessa :D tää määrä riittäisi hautaan asti. En vaan ymmärrä mihin ihminen tarvitsee alkoholia? Onneksi kaikki lähipiirissä on raittiina

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi viisi