Jonna ja Veikka ajoivat Joensuusta Tallinnaan, kun Viro laski viinaveroa – mukaan lähti heti 44 laatikkoa lonkeroa
Taloussanomien juttu aiheesta:
https://www.is.fi/taloussanomat/oma-raha/art-2000006160664.html
Eikö ihmisiä oikeasti nykyään hävetä antaa naamaansa ja nimeänsä tuollaista juttua varten?
Kommentit (280)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä, että tuollaisia ihmisiä on. Ei pidä taipua kommunistien verottamiselle vaan siirtää kulutus ulkomaille. Itse teen samaa. Se on ennemmin kannanotto kuin rahan vuoksi.
Voisivat sitten kaikki alkoholistit hoidattaa sairautensa myös ulkomailla. Voi kokeilla millaista on olla maksasairaana thaimaassa. Ei vissiin kovin herkkua.
Kuules sinä kukkahattutäti. Alkoholia käyttävillä on ihan yhtäläinen oikeus hoitaa sairautensa suomessa kuin porkkanan jauhajalla tai suklaan mussuttajillakin.
Miksi pitäisi nauttia muiden kustantamista eduista jos itse ei ole halukas osallistumaan mitenkään? Ei ne verot ole mitään pahuutta vaan niillä maksetaan poliisit, tiet, sairaanhoito, koulut jne. Alkoholivero on hyvä asia, koska sillä maksetaan mm sitten sinunkin keltaisen pallomahasi tyhjennys aikanaan.
Menes nyt nukkuun kommunisti.
Verotus on laillistettua ryöstämistä, jota harrastettu jo antiikin ajoista asti. Keskiajalla jos et maksanut veroja niin vedettiin pää poikki. Johan on ihanaa, rakastakaa veroja tai kuolette.
Onneksi voin ostaa edes alkoholini ulkomailta.Oletko ihan vajaa? Verojen ansiosta sinäkin osaat kirjoittaa. Kiittämätön olet. Olisi varmaan ollut kaikille parempi jos sinuun ei olisi veroja tuhlattu ollenkaan. Harmi, että vaikutuksesi valtiolle on vain miinusmerkkinen (tuskin olet niin onnistunut ihminen, että maksat veroja).
Eli kommunistina kuvittelet etteivät työssäkäyvät vanhempani olisi pystyneet maksamaan koulutustani NOLLA verotuksella. Kumpikohan tässä on vajaa?
Olen yrittäjä ja työllistän 6 henkilöä ja varmasti maksan enemmän veroja parissa vuodessa kuin sinä koko elämässäsi. Ryömi koloosi kommunisti.Sinun kaltaisesi juoppo työllistää vain ja ainoastaan poliisia, palokuntaa ja terveydenhoitohenkilöstöä. Sinä olet yrittäjä vain unelmissasi.
Näitkö tuon kaiken kristallipallostasi vaiko kommunistin käsikirjasta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voihan se olla, että myyvät kavereille osan voitolla, mutta tätä ei tieten voi julkisesti kertoa. Mutta jos kaikki omaan käyttöön niin tulevaisuus näyttää aika säälittävältä.
Vai että tulevaisuus säälittävä jos juo muutaman laatikon lonkeroa. Hahahhahaha.
Muutama?? 44 laatikkoa on vakavan alkoholismin merkki. Vaikka kahdestaan joisivat niin se on ihan hirveän paljon. Missä maailmassa sinä oikein elät? Alkoholistin maailmassa selvästi. Vai joko olet kännissä?
44 laatikkoa kahdelle ihmiselle "vakavan alkoholismin" merkki?
Kuinka vieraantunut elämästä ihminen voi olla?
Kun itse olen enemmän väkevä- ja vinkkumiehiä, niin täytyy kysyä, että kuinka kauan lonkero säilyy hyvänä? Suunnilleenko saman kuin vinkut ja oluetkin, eli n. vuoden?
Eli se tekee sitten 22 laatikkoa per nuppi vuodeksi, eli hiukan alle 2 per kuukausi.
(No hetkinen, lasketaanpa nyt läppärin laskimella tuon pariskunnan ihan tarkka kulutus:
22 ltk x 24 tlk = 528 tlk per vuosi.
528 / 365 = 1,446575342 tlk / päivä.)
Siis alle 1,5 tölkkiä, eli vähemmän kuin yksi iso tuoppi keskiolutta - tai alle 6 cl vodkaa tai whiskey'ä - päivässä on "vakavan alkoholismin merkki"?
Sinulla kunnianarvoisa vakavikko puuttuu suhteellisuudentaju tykkänään. Olet ihan "ulalla".
Tuo määrä kaksinkertaisena alkaisi hipoa "kohonnutta alkoholismiin sairastumisen riskiä" pidemmällä ajanjaksolla, ja ehkä nelinkertaisena täyttää tavallisen alkoholismin määritelmän. Ja "vakava alkoholismi" on tietysti puolestaan siitä vähän enemmän.
Minkähän takia teitä vihaisia vakavikkoja näyttää olevan nykyään niin paljon aina pörräämässä tämän aiheen ympärillä, ja mikä teitä höppänöitä oikein motivoi? No, ettepä kai te itse siihenkään osaa vastata mitään viisasta.
Kun suurikäluokkaiset seniorit sanovat aina, että "nuoret" (seniorit tarkoittanevat "nuorilla" kaikkia alle 40-vuotiaita) ovat "nykyysin niin palijjoon lukeneeita, että ne ossaavat ulukommaan kieliäki ku tyhjää vaan (hiukan Finglishtä) ja ne käättäävät tieetokonneettakkii ihan nuin vaan (Fecesbookia ja juorupalstoja)", ja niin paljon tälläkin palstalla on ulkomaan lomamatkailijoita ym. kosmopoliitteja, niin miten te voitte missään Suomen ulkopuolella matkustella tai asua ja työskennellä, kun a r a b i maita lukuunottamatta lähes kaikissa maailman maissa juodaan enemmän ja vapaammin kuin Suomessa?
Aa-hiis-taa-ko teitä sielläkin?
Itselläni on n. 600 ltr väkevää viinaa: whiskey'ä, vodkaa ja giniä sekä muistaakseni 8,5 ltr pirtua, tuotuina joskus muutama vuosi sitten Eestistä ennen tuota viime vuosien veronkorotushurlumheita, Latviasta, Puolasta ja Slovakiasta, mutta mietoja ei ole varastossa kuin muutama tölkki: niitä kun ei voi ostaa paljoa varastoon tuon säilyvyysongelman takia, ja aina kun haluan punavinkkua, ostan sen pieni erä kerrallaan netistä suunnilleen hintaan 3,30 e / ltr (luku sisältää jo rahdin), kun se Suomessa maksaisi ehkä n. 9,50 e / ltr.
Jos juon paljon, en maksa alkoholiveroja Suomeen, ja jos en juo paljon tai en ollenkaan, en maksa sittenkään.
Haen myös sätkätupakkani ja hylsyni kaikki Puolasta.
Ja tuosta Eestin veronalennuksesta täytyy todeta, ettei sieltä kannata vieläkään kenenkään mitään hakea, enkä ainakaan minä aio tehdä noilla alennuksilla niin, vaan jos jotain tarvitsen, tilaan jatkossakin vinkkua pikkuerinä vähän väliä Saksasta Matkahuoltoon, tai ehkä haen pakettiautolla olutta - samoin Saksasta. Tosin olutta en ole vielä kertaakaan hakenut itselleni, mutta kerta se olisi se ensimmäinenkin.
Enkä tosiaankaan häpeä yhtään, että teen viisaasti.
Ei se tyhmä ole, joka kiskoo ylihintaa, vaan se, joka sen ylihinnan maksaa.
Ukko36 kirjoitti:
Äläs nyt.
Monelle se on saavutus ja kovakin meriitti.
Se on kovin ukko/akka kuka tuo kerralla isoimman satsin alkoa Virosta!Jos itse ostaisin 44 laatikkoa, se riittäis mulle yli kolmeksi vuodeksi.. siksi ostan lähialkosta.
No juot sinäkin aika tavalla, jos vain kolmeksi vuodeksi riittäisi. Itselle riittäisi vähintään 40 vuodeksi tuommoinen määrä lonkeroa. Suoritin laskutoimituksen.
Vierailija kirjoitti:
Ukko36 kirjoitti:
Äläs nyt.
Monelle se on saavutus ja kovakin meriitti.
Se on kovin ukko/akka kuka tuo kerralla isoimman satsin alkoa Virosta!Jos itse ostaisin 44 laatikkoa, se riittäis mulle yli kolmeksi vuodeksi.. siksi ostan lähialkosta.
No juot sinäkin aika tavalla, jos vain kolmeksi vuodeksi riittäisi. Itselle riittäisi vähintään 40 vuodeksi tuommoinen määrä lonkeroa. Suoritin laskutoimituksen.
Autismilääkkeitä kuluu sitäkin enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen tilannut suoraan kotiin kun en nykyään jaksa enää hakea. Tärkeintä vain on ettei alkoholiveroja makseta Suomeen.
Älä sitten hoidata alkoholista aiheutuvia terveysongelmia muilla veronmaksajilla tai aiheuta häiriötä.
Niin kauan kuin Suomi on kommunistinen paskavaltio, niin varmasti hoidatan.
Uli uli, mikäs päihdeongelmapena se taas täällä lässyttää?
Kerro sä kun sellainen olet. Juuri tyypillinen 90-lukua elävä juntti joka ei ymmärrä elämästä mitään. Alkoholia haetaan sen vuoksi, että on varaa ostaa laadukasta alkoholia. Suomessa laatu maksaa kun ulkomailla laatua vaaditaan aina.
Vai laatua...99% näistä Virosta hakijoista tuo sitä peruskuraa eli A le Coqia, Koffia, Karjalaa ja Sakua. Lisäksi halpisviinit. Hyvin, hyvin harva tuo mitään laadukkaaseen viittaavaakaan. Tärkein kriteeri näillä juopoilla on halpa hinta ja mahdollisimman suuri määrä.
Todettu itse Tallinnassa.Eli oot käynyt kerran Tallinnassa ja nyt tiedät mitä kaikki sieltä tuo.
Selitätkös nyt vielä että miksei se "juoppo" saisi tuoda sieltä sitä halvempaakin kuraa ja huomattavasti halvemmalla kuin täältä?
Olen käynyt Tallinnassa monia kertoja. Olen itsekin käynyt SuperAlkossa ostamassa pari kuoharipulloa ja viinitonkan samalla kun olen muutenkin lomalla Tallinnassa ja kyllä säälittää se porukka siellä - kaikki järjestään punanaamaisia ja lihavia, soosia menee selvästi paljon. 99% ostaa sitä halvinta kuraa. Minulle on sama paljonko juopot juovat, mutta älkää hoidattako sitten itseänne veronmaksajien rahoilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä, että tuollaisia ihmisiä on. Ei pidä taipua kommunistien verottamiselle vaan siirtää kulutus ulkomaille. Itse teen samaa. Se on ennemmin kannanotto kuin rahan vuoksi.
Voisivat sitten kaikki alkoholistit hoidattaa sairautensa myös ulkomailla. Voi kokeilla millaista on olla maksasairaana thaimaassa. Ei vissiin kovin herkkua.
Kuules sinä kukkahattutäti. Alkoholia käyttävillä on ihan yhtäläinen oikeus hoitaa sairautensa suomessa kuin porkkanan jauhajalla tai suklaan mussuttajillakin.
Miksi pitäisi nauttia muiden kustantamista eduista jos itse ei ole halukas osallistumaan mitenkään? Ei ne verot ole mitään pahuutta vaan niillä maksetaan poliisit, tiet, sairaanhoito, koulut jne. Alkoholivero on hyvä asia, koska sillä maksetaan mm sitten sinunkin keltaisen pallomahasi tyhjennys aikanaan.
Verotus on laillistettua ryöstämistä, jota harrastettu jo antiikin ajoista asti. Keskiajalla jos et maksanut veroja niin vedettiin pää poikki. Johan on ihanaa, rakastakaa veroja tai kuolette.
Onneksi voin ostaa edes alkoholini ulkomailta.Oletko ihan vajaa? Verojen ansiosta sinäkin osaat kirjoittaa. Kiittämätön olet. Olisi varmaan ollut kaikille parempi jos sinuun ei olisi veroja tuhlattu ollenkaan. Harmi, että vaikutuksesi valtiolle on vain miinusmerkkinen (tuskin olet niin onnistunut ihminen, että maksat veroja).
Eli kommunistina kuvittelet etteivät työssäkäyvät vanhempani olisi pystyneet maksamaan koulutustani NOLLA verotuksella. Kumpikohan tässä on vajaa?
Olen yrittäjä ja työllistän 6 henkilöä ja varmasti maksan enemmän veroja parissa vuodessa kuin sinä koko elämässäsi. Ryömi koloosi kommunisti.
Kommunistille ei riitä mikään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksi hyvä syy olla juomatta alkoholia. En todellakaan pidä itseäni minään parhaana, mutta en todellakaan pistä rahojani alkoholiin. En kotimaiseen tai ulkomaiseenkaan.
Mihinkäs sä laitat rahasi? Ostat uuden leivänpaahtimen ja säästät loput ja viet hautaan tyynyksi. Nerokasta ja kadehdittavaa.
Kaikkeen elämiseen. Ostin uuden pesukoneen kun entinen hajosi. Kohta vaihdan auton, kun vain keksin minkä haluan. Käyn ravintolassa syömässä ja nautiskelen. Ostan kaupasta sitä mitä tekee mieli. Matkustan minne haluan. Lainaa tai vippejä en tarvitse. Säästössä on rahaa, mutta niinhän sitä on hyvä ollakkin. En toki vie niitä hautaan, vaan jakelen lapsilleni kun tarvitsevat. Ja kun perinnöksi jää niin onpahan sitten heillä helpompi elämä, eikä tarvitse ihan kädestä suuhun elää. Eivät onneksi käytä hekään alkoholia ja ei siltikään vaikuta tylsältä heidän elämä.
On sitä muutakin valittavana kuin vain alkoholi tai leivänpaahdin, mutta sinulla taitaa olla vain ne kaksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen yrittäjä ja työllistän 6 henkilöä ja varmasti maksan enemmän veroja parissa vuodessa kuin sinä koko elämässäsi. Ryömi koloosi kommunisti.Sinun kaltaisesi juoppo työllistää vain ja ainoastaan poliisia, palokuntaa ja terveydenhoitohenkilöstöä. Sinä olet yrittäjä vain unelmissasi.
Näitkö tuon kaiken kristallipallostasi vaiko kommunistin käsikirjasta?
Sen huomaa selkeästi sinun kirjoitustyylistäsi. Aivan selkeää päihdeongelmaisen horinaa ja ongelman puolustelua. Tuollainen ei tosiaan työllistä kuin virkavaltaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen tilannut suoraan kotiin kun en nykyään jaksa enää hakea. Tärkeintä vain on ettei alkoholiveroja makseta Suomeen.
Älä sitten hoidata alkoholista aiheutuvia terveysongelmia muilla veronmaksajilla tai aiheuta häiriötä.
Niin kauan kuin Suomi on kommunistinen paskavaltio, niin varmasti hoidatan.
Uli uli, mikäs päihdeongelmapena se taas täällä lässyttää?
Kerro sä kun sellainen olet. Juuri tyypillinen 90-lukua elävä juntti joka ei ymmärrä elämästä mitään. Alkoholia haetaan sen vuoksi, että on varaa ostaa laadukasta alkoholia. Suomessa laatu maksaa kun ulkomailla laatua vaaditaan aina.
Vai laatua...99% näistä Virosta hakijoista tuo sitä peruskuraa eli A le Coqia, Koffia, Karjalaa ja Sakua. Lisäksi halpisviinit. Hyvin, hyvin harva tuo mitään laadukkaaseen viittaavaakaan. Tärkein kriteeri näillä juopoilla on halpa hinta ja mahdollisimman suuri määrä.
Todettu itse Tallinnassa.
Saksasta me ne viinat tilataan. Tuu jo pois sieltä Tallinnasta stalkkaamasta muita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama juttu ja onneksi alkoholilla on hyvä säilyvyys.
Oma kulutukseni on 5-6 annosta viikossa ja vaimon kulutus noin 4-5 annosta. Jos joisimme lonkeroa, tuo satsi kestäisi kaksi vuotta ja säästöä tulisi 1800 euroa. Emme tosin juo, mutta samalla periaatteella toimimme viinin, konjakin ja rommin kanssa. Se nyt vaan on tyhmää maksaa liikaa.
Mua kiinnostaa nukutteko te hyvin vai oletteko väsyneitä? Yksikin alkoholiannos vaikuttaa unenlaatuun ja nuo teidän määrät kerralla juotuna aiheuttaa jo humalan tai viikolle ripoteltuna vaikuttaa uneen ja jaksamiseen. Siis saahan sitä juoda, uteliaisuuttani vain kysyn.
Erittäin hyvin. Juon nuo annokset yleensä yhden päivän aikana.
En tiedä minkä Pekka Puska -kampanjan uhri sinä olet, mutta suosittelen vilkaisemaan alkoholin palamisnopeustaulukoita ja alkoholiannosten tuottamia promillemääriä ihmisten painon ja sukupuolen mukaan. Palataan sitten asiaan ihan tieteelliseltä pohjalta, eikä huru-ukkojen höpinän pohjalta.
Hämmästyttävä totuushan on lääketieteessä se, että mikäli maksa ei ole pahasti vajaatehoinen, poistaa ihmisen elimistö vähintään 0,125 promillea tunnissa. Tuo laskelma pätee esimerkiksi oikeuslääketieteessä.
Tällainen 90-kiloinen mies tulee yhdestä tölkistä lonkeroa noin 0,2 promillen "humalaan". Tämänkin voit helposti tarkistaa. Mikäli onnistuisin siis jotenkin saamaan viiden lonkerotölkin alkoholin kerralla ja heti verenkiertooni, olisin noin yhden promillen humalassa, joka kieltämättä on humalatila. Tuon alkoholimäärän poistuminen elimistöstä kestäisi siis noin 8 tuntia.
Kerron sinulle nyt salaisuuden: en tiedä, miten joku onnistuisi tuossa viiden annoksen ketarysäytyksessä, jollei injektoi niitä suoraan suoneen hyvin nopeassa tahdissa, joten oma 5-6 annostani menee pikkuhiljaa illan aikana. Tämähän ei suinkaan tarkoita sitä, että olisin missään vaiheessa edes rattijuoppouslukemat ylittävässä kunnossa.
Kas kun alkoholin palaminen alkaa heti, kun sitä on verenkierrossa, eli melko nopeasti. Alkoholi ei kierosti odottele, että kaikki annokset on juotu ja rysäytä sitten koko arsenaalilla humalaa päälle.
Kaavan mukaan laskettuna viisi lonkeroa tuottaisi minulle viiden tunnin aikana 0,375 promillen humalatilan, sillä noiden lonkeroiden tuottamasta kokonaispromillemäärästä ehtii tuossa palaa 0,625 promillea. Tosiasiassa promillemittarilla mitattuna promillemäärä jää alle 0,2:n, sillä tuo kaava on tosiaankin laskettu virallisesti ns varman päälle ja terveen ihmisen maksa polttaa alkoholia tehokkaammin lähes aina.
Tulipa luento. Kysyin vain nukkumisesta, mulla yksi illalla nautittu annos vaikuttaa niin, että pääsen syvän unen vaiheeseen vasta klo 3 yöllä. 6 annosta samana päivänä estää 2 seuraavan yön syvät unet. Tutkittu firstbeat -mittarilla. Ja kyllä 6 annoksesta hiprakka tulee, jonka lasken humalaksi, mutta painankin 65 kiloa. Kalorimäärä tuossa on myös melkoinen, saa jumpata pari päivää kunnolla, että ei lihoisi. Mutta kuten sanoin, saahan sitä juoda, jos se on vielä kivaa.
Jätkäshenkilö 47 vuotta kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voihan se olla, että myyvät kavereille osan voitolla, mutta tätä ei tieten voi julkisesti kertoa. Mutta jos kaikki omaan käyttöön niin tulevaisuus näyttää aika säälittävältä.
Vai että tulevaisuus säälittävä jos juo muutaman laatikon lonkeroa. Hahahhahaha.
Muutama?? 44 laatikkoa on vakavan alkoholismin merkki. Vaikka kahdestaan joisivat niin se on ihan hirveän paljon. Missä maailmassa sinä oikein elät? Alkoholistin maailmassa selvästi. Vai joko olet kännissä?
Kun itse olen enemmän väkevä- ja vinkkumiehiä, niin täytyy kysyä, että kuinka kauan lonkero säilyy hyvänä? Suunnilleenko saman kuin vinkut ja oluetkin, eli n. vuoden?
Eli se tekee sitten 22 laatikkoa per nuppi vuodeksi, eli hiukan alle 2 per kuukausi.
(No hetkinen, lasketaanpa nyt läppärin laskimella tuon pariskunnan ihan tarkka kulutus:
Siis alle 1,5 tölkkiä, eli vähemmän kuin yksi iso tuoppi keskiolutta - tai alle 6 cl vodkaa tai whiskey'ä - päivässä on "vakavan alkoholismin merkki"?
Sinulla kunnianarvoisa vakavikko puuttuu suhteellisuudentaju tykkänään. Olet ihan "ulalla".
Tuo määrä kaksinkertaisena alkaisi hipoa "kohonnutta alkoholismiin sairastumisen riskiä" pidemmällä ajanjaksolla, ja ehkä nelinkertaisena täyttää tavallisen alkoholismin määritelmän. Ja "vakava alkoholismi" on tietysti puolestaan siitä vähän enemmän.
Minkähän takia teitä vihaisia vakavikkoja näyttää olevan nykyään niin paljon aina pörräämässä tämän aiheen ympärillä, ja mikä teitä höppänöitä oikein motivoi? No, ettepä kai te itse siihenkään osaa vastata mitään viisasta.
Kun suurikäluokkaiset seniorit sanovat aina, että "nuoret" (seniorit tarkoittanevat "nuorilla" kaikkia alle 40-vuotiaita) ovat "nykyysin niin palijjoon lukeneeita, että ne ossaavat ulukommaan kieliäki ku tyhjää vaan (hiukan Finglishtä) ja ne käättäävät tieetokonneettakkii ihan nuin vaan (Fecesbookia ja juorupalstoja)", ja niin paljon tälläkin palstalla on ulkomaan lomamatkailijoita ym. kosmopoliitteja, niin miten te voitte missään Suomen ulkopuolella matkustella tai asua ja työskennellä, kun a r a b i maita lukuunottamatta lähes kaikissa maailman maissa juodaan enemmän ja vapaammin kuin Suomessa?
Itselläni on n. 600 ltr väkevää viinaa: whiskey'ä, vodkaa ja giniä sekä muistaakseni 8,5 ltr pirtua, tuotuina joskus muutama vuosi sitten Eestistä ennen tuota viime vuosien veronkorotushurlumheita, Latviasta, Puolasta ja Slovakiasta, mutta mietoja ei ole varastossa kuin muutama tölkki: niitä kun ei voi ostaa paljoa varastoon tuon säilyvyysongelman takia, ja aina kun haluan punavinkkua, ostan sen pieni erä kerrallaan netistä suunnilleen hintaan 3,30 e / ltr (luku sisältää jo rahdin), kun se Suomessa maksaisi ehkä n. 9,50 e / ltr.
Jos juon paljon, en maksa alkoholiveroja Suomeen, ja jos en juo paljon tai en ollenkaan, en maksa sittenkään.
Ja tuosta Eestin veronalennuksesta täytyy todeta, ettei sieltä kannata vieläkään kenenkään mitään hakea, enkä ainakaan minä aio tehdä noilla alennuksilla niin, vaan jos jotain tarvitsen, tilaan jatkossakin vinkkua pikkuerinä vähän väliä Saksasta Matkahuoltoon, tai ehkä haen pakettiautolla olutta - samoin Saksasta. Tosin olutta en ole vielä kertaakaan hakenut itselleni, mutta kerta se olisi se ensimmäinenkin.
Ei, minua ei matkaillessani häiritse ihmisten alkoholinkäyttö lainkaan. Tokiossa on hauska katsoa kun välillä tulee vastaan iloisessa kännissä olevia salaarimaneja, jotka ovat töiden jälkeen työporukalla olleet baarissa :) Humalaisia mutta silti hyvin kohteliaita. Brittien ja aussien alkoholinkäyttö näyttää olevan aika reipasta, mutta en koe sitä ahdistavaksi. Saksassa, Ranskassa ja Sveitsissä en ole nähnyt humalaisia ollenkaan.
Suomalaiset juopot taas ovat rasittavia, retostellaan tuontimäärillä ja "säästöllä" mitä ollaan taas tehty kun on käyty Virossa. Samaan aikaan omat alkoholista johtuvat sairaudet maksatetaan muilla, puhumattakaan järjestyshäiriöistä mitä te aiheutatte.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksi hyvä syy olla juomatta alkoholia. En todellakaan pidä itseäni minään parhaana, mutta en todellakaan pistä rahojani alkoholiin. En kotimaiseen tai ulkomaiseenkaan.
Mihinkäs sä laitat rahasi? Ostat uuden leivänpaahtimen ja säästät loput ja viet hautaan tyynyksi. Nerokasta ja kadehdittavaa.
Kaikkeen elämiseen. Ostin uuden pesukoneen kun entinen hajosi. Kohta vaihdan auton, kun vain keksin minkä haluan. Käyn ravintolassa syömässä ja nautiskelen. Ostan kaupasta sitä mitä tekee mieli. Matkustan minne haluan. Lainaa tai vippejä en tarvitse. Säästössä on rahaa, mutta niinhän sitä on hyvä ollakkin. En toki vie niitä hautaan, vaan jakelen lapsilleni kun tarvitsevat. Ja kun perinnöksi jää niin onpahan sitten heillä helpompi elämä, eikä tarvitse ihan kädestä suuhun elää. Eivät onneksi käytä hekään alkoholia ja ei siltikään vaikuta tylsältä heidän elämä.
On sitä muutakin valittavana kuin vain alkoholi tai leivänpaahdin, mutta sinulla taitaa olla vain ne kaksi?
Joku näköjään vastasi jo ennen minua. Voin silti itsekin vastata tähän kun kerran kysyit. Minullakin raha menee moneen asiaan. En ole kauhean rikas joten säästän paljon eri asioihin kuten lomamatkoihin ja johonkin tiettyyn tavaraan. Ostan vaatteita tai muuten käytän harrastuksiin ja koirani kuluihin. Säästän itsekin todella paljon ja muutenkin haluan elää tarkasti, jotta voin sitten toteuttaa niitä unelmiani. En aio rahaa hautaan viedä vaan muuten aina opetettu elämään säästäväisesti. Ja mielummin käytän senkin rahan sitten parempaan ruokaan ja itseni parhaaksi. En koe, että saisin siitä alkoholista mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kukaan voi itse juoda tuollaisia määriä tyyliin elinikänään! Toivat varmaankin niitä isolle kaveriporukalle.
Joo, tuleehan siitä 22 laatikkoa per henkilö. Ihan mahdoton tehtävä juoda niitä vaikka vuodessa, sehän on kuitenkin jopa melki 2 lonkeroa PÄIVÄSSÄ. Hahhahahaha.
Tässä huomaa hienosti kuinka alkoholia ylistävä kansa ajattelee. Haittoja vähätellään ja naureskellaan määrille. 2 päivässä kuulostaa pieneltä, mutta esim. naisella kohtuukäytön raja on viikossa 7 annosta. 2 x 7 = 14. Eli ollaan jo riskirajoilla jonka jälkeen elimistö alkaa kärsimään. Keskushermosto muuttuu pysyvästi ja riippuvaisuus alkaa. Sitä ei enää voi peruuttaa. Maksa alkaa rasvoittumaan, haima kärsii, munuaiset myös.
Mutta hei hienoa, jatka vain valitsemalla tielläsi! Alkoholisairauksiin kuoleminen on tuskallista. Sitä ennen olet menettänyt kaiken ja voit vain miettiä mitä muuta olisit elämälläsi voinut tehdä.
Menes nyt muualle vinkuun kukkahattu. Tässä on vedetty vähän kovempiakin aineita kuin 2 lonkeroa päivässä ja ihan on kuule hengissä selvitty ilman tuskallista kuolemaa. Se tuskallinen kuolema voi muuten odottaa sinuakin vaikket joisi pisaraakaan. Ei se mitään onneks luonto hoitaa alkoholistit ja kukkahatut yhtä tasapuolisesti. 14 lonkeroa juodaan päivässä ja perään vähän muutakin. Örb.
Kyllä olet kova jätkä, sinun kaltaisiasi päihdespedejä me todella ihailemme!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alkoholistin toimintaa. Selityksesi on todella surullista luettavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei, minua ei matkaillessani häiritse ihmisten alkoholinkäyttö lainkaan. Tokiossa on hauska katsoa kun välillä tulee vastaan iloisessa kännissä olevia salaarimaneja, jotka ovat töiden jälkeen työporukalla olleet baarissa :) Humalaisia mutta silti hyvin kohteliaita. Brittien ja aussien alkoholinkäyttö näyttää olevan aika reipasta, mutta en koe sitä ahdistavaksi. Saksassa, Ranskassa ja Sveitsissä en ole nähnyt humalaisia ollenkaan.
Suomalaiset juopot taas ovat rasittavia, retostellaan tuontimäärillä ja "säästöllä" mitä ollaan taas tehty kun on käyty Virossa. Samaan aikaan omat alkoholista johtuvat sairaudet maksatetaan muilla, puhumattakaan järjestyshäiriöistä mitä te aiheutatte.
Olet itse suomalainen ja yhtä rasittava. Aina valitettava jostain asiasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti mun ei tarvi maksaa noiden hoitoja tulevaisuudessa.
Sinähän maksat siinä missä "alkkiksetkin" maksaa sun kakarasi hammashoidosta.
Luuletko, että nämä juopot maksavat jotain veroja? Hah!
Olivat aika nolon oloisia siinä haastattelussa.
Ois kannattanut mennä Latviaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomi on leikisti muka vapaa länsimaa vaikka totuus on itäeuroopan virkamies fasismia. Ihan oikeasti suomi on kieltolandia. Edes aikuinen ihminen ei saa tehdä itselleen mitä haluaa rikkomatta mielivaltaisia lakeja.
Ongelma on siinä, että alkoholin aiheuttamat ongelmat on lähes täysin ulkoistettu yhteiskunnalle (poliisi,terveydenhuolto, sosiaalipuoli ym.), joten ei ole oikein muuta vaihtoehtoa kuin virkamiesten puuttua asiaan. Muissa asioissa olisi helppo olla samaa mieltä kanssasi, mutta niin kauan kuin alkoholi aiheuttaa ongelmia siinä määrin kuin tiedossa on, niin ei hirveästi vaihtoehtoja ole.
Ulkoistettu yhteiskunnalle? Mitä se tarkoittaa? Kuka ne on ulkoistanut yhteiskunnalle?
Menes nyt muualle vinkuun kukkahattu. Tässä on vedetty vähän kovempiakin aineita kuin 2 lonkeroa päivässä ja ihan on kuule hengissä selvitty ilman tuskallista kuolemaa. Se tuskallinen kuolema voi muuten odottaa sinuakin vaikket joisi pisaraakaan. Ei se mitään onneks luonto hoitaa alkoholistit ja kukkahatut yhtä tasapuolisesti. 14 lonkeroa juodaan päivässä ja perään vähän muutakin. Örb.