Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Outoa että saan toimeentulotukea vaikka minulla on säästöjä

Vierailija
01.07.2019 |

Jäin joitain kuukausia sitten työttömäksi ja aloin hakea toimeentulotukea. Olen nyt saanut sitä noin 170 €/kk. Luulin että en saisi sitä koska minulla on säästöjä noin 22 000 €. Mutta näköjään säästöt eivät vaikuta toimeentulotukeen. Outoa. Suosittelen teitäkin hakemaan toimeentulotukea, varmuuden vuoksi, ties vaikka saisitte sitä. Ei se haittaa vaikka ette saisi koska ei siinä hakiessa menetä mitään.

Kommentit (87)

Vierailija
1/87 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmotitko että sulla on säästöjä? Jos et, ne olettaa että sulla ei ole.

Vierailija
2/87 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itse asiassa edes tarvitse tuota toimeentulotukea, pärjäisin ilmankin. Olen nyt joka kuukausi laittanut tuon 170 € säästöön. Hienoa että säästöni kasvavat vaikka olen työtön. Vaikka eihän ne paljon kasva. Mietin että jos osaisin hakea jotenkin enemmän niin säästöni kasvaisivat enemmän. Pitää vähän pohtia että miten voisi hakea lisää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/87 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joopa joo

Vierailija
4/87 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen mitä mielihyvää ihmiset saa näistä tarinatuokioista? En oikeasti keksi.

Vierailija
5/87 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En itse asiassa edes tarvitse tuota toimeentulotukea, pärjäisin ilmankin. Olen nyt joka kuukausi laittanut tuon 170 € säästöön. Hienoa että säästöni kasvavat vaikka olen työtön. Vaikka eihän ne paljon kasva. Mietin että jos osaisin hakea jotenkin enemmän niin säästöni kasvaisivat enemmän. Pitää vähän pohtia että miten voisi hakea lisää.

Tyydy nyt tuohon, mitä saat äläkä rupea rustaamaan uutta hakemusta. Huomaavat pian säästösi.

Joitakin vuosia sitten myös minulle maksettiin tt-tukea vaikka säästöjä oli n. 15 000€.

Vierailija
6/87 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et siis ole ilmoittanut säästötiliäsi? Vai onko säästöt käteisenä?

Jos ovat tilillä, niin selviää kelalle ennemmin tai myöhemmin ja joudut maksamaan tuet takaisin. Saattaa tulla myös syyte petoksesta.

Vierailija
7/87 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpö höpö.

Vierailija
8/87 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on provo.

Mutta olisi kyllä oikein, että toimeentulotuki olisi tulo riippuvainen, ei omaisuusriippuvainen. Tuollainen oletus viimeisestä tuesta pitäisi poistaa.

Ihmisillä pitäisi olla tasaveroinen mahdollisuus säästää ja jättää perintöä. Ärsyttää, että joutuu lahjoittamaan omaisuutensa pois, mikäli tarvitsee tt-tukea (eikä halua syödä omaisuuttaan)

Kateelliset kateilevat toisia köyhiä eli niitä, joilla on omaisuutta. Eivät älyä kadehtia suöerrikkaista, joiden omaisuus on piilotettu ulkomaille ja siten välttyvät veroilta.

Vierailija
9/87 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tietenkään ilmoittanut, enhän mä muuten niiltä mitään saa.

Vierailija
10/87 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä on outoa että miljonäärit saa lapsilisää. Ja yritystukea. Ja kaikkea muutakin.

Ap on sankarini.

Vierailija
11/87 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ilmoittanut tilin jossa säästöt ovat Kelalle? Jos säästöt ovat sukanvarressa niin eivät tietenkään vaikuta, samoin jos säästöt ovat asunnon muodossa jossa asut. 

Vierailija
12/87 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on provo.

Mutta olisi kyllä oikein, että toimeentulotuki olisi tulo riippuvainen, ei omaisuusriippuvainen. Tuollainen oletus viimeisestä tuesta pitäisi poistaa.

Ihmisillä pitäisi olla tasaveroinen mahdollisuus säästää ja jättää perintöä. Ärsyttää, että joutuu lahjoittamaan omaisuutensa pois, mikäli tarvitsee tt-tukea (eikä halua syödä omaisuuttaan)

Kateelliset kateilevat toisia köyhiä eli niitä, joilla on omaisuutta. Eivät älyä kadehtia suöerrikkaista, joiden omaisuus on piilotettu ulkomaille ja siten välttyvät veroilta.

Et -ttu voi olla tosissas!

Sitä vartenhan sulla on ne säästöt, ettet tarvii hakee sossusta rahaa!

Kyllä se raha kuuluu niille, joilla ei ole rahaa, eikä säästöjä.

Sossusta rahaa omaisuuden kerryttämiseen - apua!

(toivottavasti oli provo, mut hermostuin silti)

Vierailija
13/87 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäs outoa siinä sitten on? Kiinnijäädessä tulee tosin takaisinperintä ja korkojen kanssa. Kannattaa siis pitää varansa (kunnolla piilossa).

Vierailija
14/87 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän. Mä nostin reilun 7000 euroa kaappiin, lakkautin tilin ja odotin 3 kk ettei näy missään. Toki harmittaa, että kaapissa korot ei kasva, mutta mieluummin näin. Saan 100-150 euroa kuukaudessa.

Vierailija
15/87 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäs outoa siinä sitten on? Kiinnijäädessä tulee tosin takaisinperintä ja korkojen kanssa. Kannattaa siis pitää varansa (kunnolla piilossa).

Mulla on ne rahat parhaassa mahdollisessa piilossa: mun peräreiässä.

Vierailija
16/87 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itse kyllä keksisin paremmankin piiloon kun ruumiin aukon.

Vierailija
17/87 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5

Vierailija
18/87 |
02.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa tulla petossyyte 😁

Vierailija
19/87 |
02.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain jos jää kiinni.

Vierailija
20/87 |
02.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikenlaisia hönö aloituksia sitä näkee. Mitä lienee AP tällä tavoitellut?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi viisi