Mikä on pahin TYYLIMOKA jonka tiedät?
Sellainen mitä näet lähes päivittäin kaduilla kulkiessa. Miehiltä tai naisilta.
Kommentit (1055)
Lippalakit aikuisilla miehillä. Miehet, joilla on lippalakki, näyttävät ylikasvaneilta pikkupojilta. Jossain mökillä tai vaellusreissulla lippis vielä menee, mutta ei kaupungissa.
Mulla on pistänyt silmään keski-ikäisillä/vanhemmilla nuorekkaat vaatteet, nyt kun olen jo 50+ ymmärrän että monilla ei ole varaa ostaa vaatteita, saavat rälläkästä, hurstilta ym. ihme teini farkkuja ja logovaatteita, ei ole huono asia, minulla on valtava myötätunto vähäosaisia kohtaan, samaa on myös vanhemmissa naisissa, tyttäret ehkä antaneet vanhoja vaatteitaan ja ristiriita näkyy mutta ei ole vakava asia. Silloin kun näkee nelikymppisen joka reteenä kulkee revityissä farkuissa ni se on noloa, siis kun tietää että se on itte ne ostanu ja haluaa olla nuorekas.
Piti katsoa, miltä vuodelta nämä ”tyylivinkit” ns. lenkkareita koskien ovat.
Juu, itselläni on erään nimekkään muotitalon lenkkarit, eivät ole siis urheilumerkkiset. Käytän noita kenkiä matkoilla tai kun tarvitsen muuten kävelykenkiä, myös siis kaupungilla. En ole varsinainen farkkutyyppi, mutta yhdistelen muuten näitä vapaampia kenkiä erilaisiin housuihin, myös shortseihin, en koskaan kuitenkaan verkkareihin.
Pahin tyylimoka mielestäni on pukeutua sen vartalon mukaan, millaisen haluaisi, ei ’kä sen mukaan, millainen vartalo itsellä oikeasti on. Yleensä silmä sanoo, mikä on tyylikästä tai eleganttia tai siistinnäköistä ja tilanteeseen sopivaa ja mikä ei.
Mokaaa kirjoitti:
Että laittaa valkoiset vaatteet häihin jos ei ole morsian tai sulhanen.
Tämä on moka ja tiedän sen. Mutta. 1986-vuonna jostain syystä valkoiset vaatteet, myös juhlapukineet olivat muotia. Kun katson ylioppilaskuvaani, lähes kaikilla tytöillä on valkoinen mekko tai jakkupuku.
Noh, kävipä sitten näin, että sain kutsun häihin ja ainoa hieno asuni oli valkoinen sillkkinen housupuku. Olin jopa teettänyt sen). En yksinkertaisesti tiennyt, että valkoiseen sää hääpäivänään pukeutua vain morsian.
Minua oli kuulema moitittu jälkeenpäin.
Nyt häpiän.
Pikkutytöillä se vähän poikien mallinen lippahattu, lippalakki. Vaikka olisi kuinka vaaleanpunainen ja yksisarvisen kuva, niin ruma se on. Enkä tarkoita nyt mitään auringonsuojaksi tarkoitettua lakkia vaan ihan koristeeksi.
Tämä lippahattu on ruma myös aikuisilla miehillä ja on nolon näköinen. Paitsi ehkä sitten, jos se olisi vaaleanpunainen ja siinä olisi yksisarvisen kuva.
yleensä alipukeutuminen juhliin. Kyse ei ole rahasta, vaan että juhliin voi ostaa halvallakin siistejä vaatteita.
Ja penskoille myös.
Juhlissa liian ei-juhlava pukeutuminen.
Kevätkuhlissa ei olla hupparissa ja college-housuissa, eikä häissä farkuissa ja Olvi-paidassa.
"Mutta kun nää mun vaatteet on ehjät, siistit ja puhtaat." :D
Kerran olin palaverissa miehen kanssa, jolla oli tyylikäs puku ja sen kanssa hienot uudet lenkkarit. Se oli hieman kummallista.
Siitä, mitä kansa pitää päällään kadulla ja metrossa, en jaksaisi puhua tyylimokina. Niiden tilanteiden pukukoodi on vapaa.
Vierailija kirjoitti:
Mokaaa kirjoitti:
Että laittaa valkoiset vaatteet häihin jos ei ole morsian tai sulhanen.
Tämä on moka ja tiedän sen. Mutta. 1986-vuonna jostain syystä valkoiset vaatteet, myös juhlapukineet olivat muotia. Kun katson ylioppilaskuvaani, lähes kaikilla tytöillä on valkoinen mekko tai jakkupuku.
Noh, kävipä sitten näin, että sain kutsun häihin ja ainoa hieno asuni oli valkoinen sillkkinen housupuku. Olin jopa teettänyt sen). En yksinkertaisesti tiennyt, että valkoiseen sää hääpäivänään pukeutua vain morsian.
Minua oli kuulema moitittu jälkeenpäin.
Nyt häpiän.
Jos et tiennyt, ei tarvitse hävetä :)
Tuostakin ongelmasta pääsee lisäämällä siihen valkoiseen jotain värikästä, esim. ompelemalla jotain nauhaa tai pitsiä tai ottamalla vaikka värikkään huivin. Silloin asu ei enää ole kokonaan valkoinen.
Vierailija kirjoitti:
Lippalakit aikuisilla miehillä. Miehet, joilla on lippalakki, näyttävät ylikasvaneilta pikkupojilta. Jossain mökillä tai vaellusreissulla lippis vielä menee, mutta ei kaupungissa.
Lippis on vaan niin kätevä auringon häikäistessä, otan aina pois kun menen johonkin sisälle.
Ajatelkaa tätä kun huomautatte.
Joskus 90-luvulla istuin yliopiston luentosalissa, kun kaksi takanani istuvaa tyttöä/naista alkoivat supista, että miten tuolla on tuollaiset teinikuteet. Minulla oli sillä hetkellä samettihame ja ruutupaita. Supina jatkui, että ei ole tainnut ostaa vaatteita sen jälkeen, kun oli 18 ja muutti pois kotoa. Hm, olin 19-vuotias ja todellakin juuri muuttanut pois kotoa. Käännyin ympäri ja katsoin naisia. Sain vastaukseksi kaksi typerää hymyä.
Terveisiä vain näille tädeille, jos tätä luette! Tyylimoka en ollut minä vaan teidän tyhmä käytöksenne.
Värjätään tukka mutta ei huomioida kulmakarvoja. Paljon näkee suomalaisilla mustaksi vedettyä tukkaa, jonka seurana vitivalkeat kulmakarvat
Vierailija kirjoitti:
Siis kuolaako teidän miehet näitä legginssiperseitä vai mistä johtuu teidän inho legginsejä kohtaan? Ne ON housut. Aivan sama mitä joku 43-vuotias mummeli on mieltä!
Kiitti. Mielipidekin voi olla tyylitön-
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tatuoinnit avoimen juhlapuvun kanssa.
Yritä jo päästä tatuoinneista ylitse. Niitä ei tarvitse peitellä muiden takia. Tatuoidulla on oikeus pukeutua iltapukuun, morsiuspukuun ja bikineihin siinä missä Sinullakin.
Niin mutta kun ne on ne samat arkitatuoinnit aina! Rumia ne on joka tapauksessa. Eivät juhlavia.
Arkitatuoinnit? Täytyy siis ottaa juhlavia tatuointeja jatkossa.
Onko niitä siis pakko ottaa? En ymmärrä.
Tatuoinnit.
Nythän meillä on kai joitakin tatuoituja ministereitäkin jo. Muistatteko kun urheilukelloa poliitikolla pidettiin hirmumokana!
Vierailija kirjoitti:
yleensä alipukeutuminen juhliin. Kyse ei ole rahasta, vaan että juhliin voi ostaa halvallakin siistejä vaatteita.
Ja penskoille myös.
Et voi ostaa edes halvalla jos rahaa ei yksinkertaisesti ole
-Huonosti tehty suttuinen meikki.Kulmakarvat ja rajaukset täherretty tärisevällä kädellä.
-Hihaton paita miehellä.Sopii kyllä rannalle,mutta muuten olisi hyvä suosia t-paitaa.
-Todella vaaleihoinen värjää hiuksensa pikimustaksi,ja näyttää lähinnä elävältä kuolleelta.
-Töhryiset rumat/typerät ,halvalla tehdyt tatuoinnit.
-Sukkahousulegginsien käyttö housuina.
Täällä näköjään lueteltiinkin jo melkein kaikki mahdolliset, itseäni häiritsee juuri eniten tuo "katutyttöpukeutuminen" ja olen 24v nainen. Usein näkee 15-20v juuri semmosia vesirajahameita ja yläosakin on napapaita tai toppi mistä tissit pursuaa,aivan JÄRKYTTÄVÄN tyylitöntä ja noloa. Sitten juurikin ne vanhat naiset yli 40v jotka yrittävät olla liian nuorekkaita,pukeutuvat kireisiin reiällisiin farkkuihin ja toppeihin. Tyylikkäitä nuorekkaita vaatteita saa myös tuon ikäisillekkin.
Anoppini meni veljensä tyttären häihin torilta ostetussa,täysvalkoissessa topissa ja hameessa. Mielestäni tämä oli paha moka.
Pakkaskeleillä nilkat paljaana monella nuorella on mun mielestä niin weird.....oma pikkusiskonikin tätä harrastaa, en voi ymmärtää... oon varmaan tulossa sitten vanhaksi.. :)