Miksi ihmiset kuvittelevat saavansa koskea minuun?
Minä en pidä siitä, että minuun kosketaan. Se tuntuu henkilökohtaiseen minuun kohdistuvalta luvattomalta oikeudenotolta ja sellaisena loukkaavalta. Silti ihmiset tuntuvat katsovan sen oikeukseen. Näissä kosketuksissa ei ole mitään seksuaalista, mutta vallankäyttöä se silti mielestäni on. Viimeksi sen teki entinen työkaveri, nykyinen alainen, sanoessaan jotain ilkeää työpaikan juhlissa. - ehkä jotnkin ”pehmentääkseen” sanomaansa, mutta joka tapauksessa vaikutus pikemminnkin korosti sitä.
Miksi ihmiset kuvittlevat, että heillä on oikeus tuohon?
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
Voi voi kun maailma on niin paha sulle.
Ooksä se pelle mikä tiedostaa pahuuden tässä maailmassa samanlailla kun kehitysvammaset? :DDD
Vierailija kirjoitti:
Et viittis nipottaa. Monissa maissa, kuten Italiassa tuo on ihan normaalia. Miksei täälläkin.
Täällä on eri meno se on metri vähintään ja hyvä niin. Lupa koskettamiseen pitää aina olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen jokin erityisherkkä, enkä siedä minuun koskemista, jos en itse sitä halua. Näin on ollut lapsesta asti ja muitakin merkkejä on erityisherkkyydestä, tajusin asia vasta pari vuotta sitten kun näistä alettiin puhua. Lapsena oli kamalaa, kun minua rankaistiin siitä, etten sietänyt minuun koskemista ja pakotettiin pysymään sylissä, halattavana jne.
Jos joku yrittää koskea minuun tahtomattani, vetäydyn kauemmas ja sanon, etten pidä siitä että minuun kosketaan, pidän omat rajani. Joskus kosketus tietysti tulee yllätyksenä, mutta ei sille mitään mahda, pyydän vain ettei sitä toisteta. En pidä asiasta mitään meteliä.
Miten ihmiset suhtautuvat, kun sanot, ettet pidä kosketuksesta? Toivottavasti myönteisesti. Minusta ap:n pitäisi myös sanoa ei-toivotuille koskettelijoille, ettei hän halua kosketuksia. Mutten suosittele tuota yhden vastaajan tapaa, että alkaa rähistä.
Luin vasta nyt ketjua uudelleen, joten pahoittelen vastausta näin myöhään kysymyksen jälkeen.
Riippuu ihmisestä, sukulaiset suhtautuvat huonosti, ovat sitä mieltä että kyllä he saavat koskea, ihan outoa tuollainen. En ole sanonut mitään erityisherkkyydestä heille, mutta pitävät höpöhöpönä sellaisia ja myös sitä, ettei minuun saisi koskea.
Ystävät ymmärtävät asian, mutta heidän kanssaan halaan kyllä jne. omasta aloitteestani.
Kun se nimenomaan ei ole normaalia käytöstä, vaan se yhdistetään johonkin alentavaan tai ikävään kommenttiin. Ja halailun tarkoitus on estää muita huomaamasta, miten ilkeä ja pikkusieluinen se sanottu kommentti on -se NÄYTTÄÄ ystävälliseltä, vaikka kuulostaakin vihamieliseltä - ja estää ilkeilyn kohdetta sanomasta takaisin. Ristiriitaiset viestit hämmentävät ja katsojat tuomitsevat kohteen reaktion oli se mitä hyvänsä, ksoka aina se on väärin joko sanoihin tai eleisiin nähden.