Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ihmiset kuvittelevat saavansa koskea minuun?

Vierailija
01.07.2019 |

Minä en pidä siitä, että minuun kosketaan. Se tuntuu henkilökohtaiseen minuun kohdistuvalta luvattomalta oikeudenotolta ja sellaisena loukkaavalta. Silti ihmiset tuntuvat katsovan sen oikeukseen. Näissä kosketuksissa ei ole mitään seksuaalista, mutta vallankäyttöä se silti mielestäni on. Viimeksi sen teki entinen työkaveri, nykyinen alainen, sanoessaan jotain ilkeää työpaikan juhlissa. - ehkä jotnkin ”pehmentääkseen” sanomaansa, mutta joka tapauksessa vaikutus pikemminnkin korosti sitä.

Miksi ihmiset kuvittlevat, että heillä on oikeus tuohon?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä sun naama on sellainen, joka huutaa nyrkiniskua?

Vierailija
2/24 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä sun naama on sellainen, joka huutaa nyrkiniskua?

Voi olla, mitta ne eivät ole nyrkiniskuja, vaan halauksia ja (otsalle tai poskelle) suudelmia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi voi kun maailma on niin paha sulle.

Vierailija
4/24 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi voi kun maailma on niin paha sulle.

Päinvastoin. Mutta ohmettln silti. Ja mietin myös, mitn tuohon voi puuttua.

Vierailija
5/24 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaa että täälläkään ei ymmärretä mitä aloittaja tarkoitti. T, samaa tunteva

Vierailija
6/24 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ripusta kaulaasi sellainen lastenvaunuissa käytetty "älä koske minuun" -sydän.

Vierailija
7/24 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et viittis nipottaa. Monissa maissa, kuten Italiassa tuo on ihan normaalia. Miksei täälläkin.

Vierailija
8/24 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuakin on aina työpaikan naiset halaamassa, enkä pidä siitä. En yleensäkkään pidä ihmisistä joiden on pakko juoruilla ja pönkittää itseään. Valitettsvasti naisvaltainen työpaikka ja tuntuu että miltei jokainen punoo verkkojaan. Sitten nämä tunkevat iholle ja haukkuvat minulle toisiaan.

Vierailija
9/24 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen on laumaeläin, ja kommunikaatioon kuuluu monesti jonkinlainen kosketus. Se ei ole siis mikään henkilökohtainen hyökkäys sinun kuninkaallista koskemattomuuttasi kohtaan, ap, vaan ihan normaalia käytöstä (sen tosin varmaan jo oikeasti tiesitkin).

Jos ahdistaa, voit ihan sanoa että anteeksi mutta en pidä koskettelusta. Luulisi menevän perille.

Vierailija
10/24 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua että rumat ja lihavat koskee minuun, ihanat saa kyllä. Mitä teen?

Vierailija
11/24 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kaulaan kans ripustautui juuri yhdessä tilaisuudessa yksi nainen. Jestas kun ei meinannut millään lähteä ja tuli takaisinkin vaikka pyysin irrottamaan niin eikö se kiepsahtanut taas kohta korvan juureen jankuttamaan mun nimeä. Siis vieläpä tuollaista "ei kerta kaikkiaan mitään asiaa vaan pelkkää mölinää" kun itsellä oli keskustelu parhaillaan käynnissä toisen ihmisen kanssa. 

Vierailija
12/24 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano ääneen ettet tykkää koketuksesta ja siirrä käsi pois itsestäsi. Kenenkään ei tarvitse halailla tai tulla lääpityksi. Täällä urputtaminen ei varmaan tuo toiveitasi koskettelijoiden tietoon. Itse ainakin baarissa aloitan saman tien rähisemään jos joku tulee iholle, tuttuja pystyn kyllä kättelemään ja halailemaan

Vierailija
13/24 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset ja naisten ongelmat. Jos miehet tekisivät koskettelusta yhtä ison asian kuin naiset, poliisilla olisi kädet täynnä ahdistelujuttuja.

Vierailija
14/24 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et viittis nipottaa. Monissa maissa, kuten Italiassa tuo on ihan normaalia. Miksei täälläkin.

Koska ei suomalaisten tarvi sopeutua kaikkeen, mikä on normaalia muissa maissa. Suomalaiseen kulttuuriin ei kuulu koskettelu, eikä siinä ole mitään väärää. Kenenkään ei ole pakko sietää koskettamista vain siksi, että jossain Italiassa se on normaalia.

Ongelmaa siitä ei kuitenkaan tarvitse tehdä. Sen kun torjuu kosketuksen kohteliaasti mutta selkeästi. Kukaan tervepäinen ei yritä väkisin lääppiä toisia jos toinen ilmaisee sen olevan ei-toivottua.

Vierailija
15/24 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset ja naisten ongelmat. Jos miehet tekisivät koskettelusta yhtä ison asian kuin naiset, poliisilla olisi kädet täynnä ahdistelujuttuja.

Kuka miehiin koskee? yök. Korkeintaan taputus hartioille ja kättely.

Vierailija
16/24 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos naiset tekisivät jokaisesta lääppijäsankarista poliisijutun, poliisilla olisi kädet täynnä ahdistelujuttuja.

Vierailija
17/24 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen jokin erityisherkkä, enkä siedä minuun koskemista, jos en itse sitä halua. Näin on ollut lapsesta asti ja muitakin merkkejä on erityisherkkyydestä, tajusin asia vasta pari vuotta sitten kun näistä alettiin puhua. Lapsena oli kamalaa, kun minua rankaistiin siitä, etten sietänyt minuun koskemista ja pakotettiin pysymään sylissä, halattavana jne.

Jos joku yrittää koskea minuun tahtomattani, vetäydyn kauemmas ja sanon, etten pidä siitä että minuun kosketaan, pidän omat rajani. Joskus kosketus tietysti tulee yllätyksenä, mutta ei sille mitään mahda, pyydän vain ettei sitä toisteta. En pidä asiasta mitään meteliä.

Vierailija
18/24 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos naiset tekisivät jokaisesta lääppijäsankarista poliisijutun, poliisilla olisi kädet täynnä ahdistelujuttuja.

Olisi jo jos miehet tekisivät, saatika että naiset.

Vierailija
19/24 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen jokin erityisherkkä, enkä siedä minuun koskemista, jos en itse sitä halua. Näin on ollut lapsesta asti ja muitakin merkkejä on erityisherkkyydestä, tajusin asia vasta pari vuotta sitten kun näistä alettiin puhua. Lapsena oli kamalaa, kun minua rankaistiin siitä, etten sietänyt minuun koskemista ja pakotettiin pysymään sylissä, halattavana jne.

Jos joku yrittää koskea minuun tahtomattani, vetäydyn kauemmas ja sanon, etten pidä siitä että minuun kosketaan, pidän omat rajani. Joskus kosketus tietysti tulee yllätyksenä, mutta ei sille mitään mahda, pyydän vain ettei sitä toisteta. En pidä asiasta mitään meteliä.

Miten ihmiset suhtautuvat, kun sanot, ettet pidä kosketuksesta? Toivottavasti myönteisesti. Minusta ap:n pitäisi myös sanoa ei-toivotuille koskettelijoille, ettei hän halua kosketuksia. Mutten suosittele tuota yhden vastaajan tapaa, että alkaa rähistä. 

Vierailija
20/24 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tällaiset "erityisherkät" sopeutuvat maailmaan eikä päinvastoin. 

Jos käden laittaminen olkapäälle tai kevyt halaus suistavat elämän raiteiltaan, niin parasta puhua psykiatrin kanssa, anoa työkyvyttömyyseläkettä ja linnoittautua kotiin katsomaan Netflixiä. 

Joitain asioita tässä vain sietää pitää. En minäkään pidä siitä, että työkaveri syö suu auki. Se on minun ongelmani ja ei tulisi mieleenkään siitä huomauttaa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kuusi