Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Täytin pyöreitä vuosia: vanhempani tulivat juhliin ilman lahjaa?

Vierailija
30.06.2019 |

Täytin pyöreitä vuosia ja järjestin läheisilleni pienet juhlat ravintolassa. Myös vanhempani tulivat paikalle mutta eivät antaneet mitään lahjaksi. Onko oikein olla muistamatta jos tulee kuitenkin juhliin?

Jotenkin itselleni jäi tosi ontto olo. Ymmärtäisin jos ei olisi kyse pyöreistä vuosista, mutta ettei mitään anna muistoksi, edes symbolista. Itse en kehtaisi tehdä noin, kenellekään, en todellakaan. En erityisesti omalle lapselleni. Söivät ja joivat kuitenkin hyvällä ruokahalulla maksamiani tarjoiluja.
Olenko mielestänne lapsellinen ja nillitän nyt ihan turhasta? Mitä ajatuksia tämä lahjattomuus herättää?

Kommentit (164)

Vierailija
41/164 |
30.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rautakanki olis ollut sopiva.

Vierailija
42/164 |
30.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lammasta ei voi ottaa ravintolaan mukaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/164 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan peruetikettiä viedä lahja syntymäpäiväjuhlaan tai häihin. Eri asia, jos on kielto päivänsankarilta lahjasta niin silloin ei viedä.

Vierailija
44/164 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan peruetikettiä viedä lahja syntymäpäiväjuhlaan tai häihin. Eri asia, jos on kielto päivänsankarilta lahjasta niin silloin ei viedä.

Tapoihin kuuluu viedä lahja.

Itse kun täytin pyöreitä, kirjoitin kutsuihin että ei tarvitse tuoda lahjaa - silti lähes kaikki toivat, yleensä samppanja- tai skumppapullon, mikä oli tosi kivaa.

Ap, vanhempasi olivat tosi mänttejä, kun eivät tuoneet mitään.

Vierailija
45/164 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä.

Ihan jo normaaleihin peruskäytöstapoihin kuuluu muistaa päivänsankaria edes jotenkin. Ja todellakin siinä tapauksessa jos kutsuttuna tulee juhliin, jotka tässä tapauksessa on ravintolassa vietetty.

Noloa ja moukkamaista tulla nauttimaan tarjoiluista ilman mitään muistamista!

Vierailija
46/164 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse menin ilman lahjaa tyttöni syntymäpäiville ja ei ollut moksiskaan. Eiköhän siinä ole lahjaa ollut tarpeeksi, kun olen pienestä palkastani maksanut ensin läppärit ja monet puhelimet ja vaatteet ja autokoulun ja asunnon takuuvuokran ja muutaman kuukauden vuokran aluksi ja huonekalut ja astioita jne...

Välillä oli pakko tehdä toista työtä, että sai autettua tyttöä elämän alkuun ja sai kaikki maksettua. Nyt on hyväpalkkaisessa ammatissa ja rahasta ei ole pulaa. Joten katsoin, että voin sen kakkupalan ja kahvin juoda ja syödä ihan ilmaiseksi. Toki kukkia vein. Mutta siitä 1400 eurosta, mitä jää kuussa käteen, ei kauhean kalliita lahjoja maksella.

Vierailija
47/164 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän, että lapset odottavat lahjoja. Mutta, että aikuiset ihmisetkin valittavat etteivät saaneet vanhemmilta syntymäpäivälahjaa. WTF?

Jos lapsi täyttää 18 20 30 40 50 jne.. SILLOIN luulisi edes kortin tai suklaata tai kukkia tien viereltä (jos kesä) antavan!

Ymmärrän ap,tä hyvin! Muutoin ei tarvitsisi edes muistaa mutta tärkeät vuodet...kyse ei ole lahjan kalleudesta VAAN HUOMAAVAISUUDESTA omaa lasta kohtaan! Tulee olo, ettei itse ole tärkeä heille.

Terv, ei vanhemmilta MITÄÄN, naapurille kyllä vievät.........

Vierailija
48/164 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menet vastaavasti heidän juhliinsa tyhjiä käsiäsi heilutellen, rohmuat tarjoilut ja lopuksi röyhtäiset kuuluvasti.

No eiköhän ap ole elämänsä aikana lukemattomia kertoja vanhempiensa lihapatojen äärellä maiskutellut ilmaiseksi herkkuja ja röyhtäissyt päälle tyhjin käsin. Joten eiköhän ole asiallista edes kerran elämässä tarjota vanhemmilleen ilmaiseksi jotain.

Vierailija
49/164 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisit käännyttänyt pois tai lähettänyt laskun syömingeistä. Lopuksi katkaise välit ahneisiin ja itsekkäisiin vanhempiisi.

23 ihmistä tähän mennessä ei ole tajunnut sarkasmia...

Vierailija
50/164 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon täytit? 10vee??

😂😂😂😂😂

Vierailija
51/164 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pidän 5-kymppiset muutaman vuoden kuluttua, ilahdun toki lahjoista, mutta ilahdun ilman lahjaakin tulevista vieraista.

Vanhemmiltani en odota mitään, olen osani heiltä saanut.

Vierailija
52/164 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin , harva kai edes kehtaa mennä juhliin viemättä yhtään mitään. Vähintään kukat voisi viedä.

Vierailija
53/164 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä haluaisit syntymäpäivä lahjaksi.

En minä mitään tarvi. Pääasia, että tulette.

Ja kun tullaan tyhjin käsin lopputulos on tämä.

Vierailija
54/164 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse on näpäyttämisestä ja vallankäytöstä. Mun vanhemmat tekee samaa, toinen vanhempi on pahasti luonnehäiriöinen (pahempi kuin narsisti, lähinnä paykopaatti). Esim tällaista tapahtunut:

- tulivat häihini pilaamaan häät. Pitivät”puheen” jossa puoli tuntia haukkuivat tytärtään. Vieraat tyrmistyneinä suu auki. Mitään lahjaa ei tuotu.

- mun valmistumista ei noteerattu mitenkään (yliopisto) eikä tultu juhliin. Suosikkiölapsen 10kk kestänyttä lastenhoiokurdsia juhlittiin massiivisesti ja annettiin tälle 5000e valmistujaisrahaa

- mun yhdenkään lapsen ristiäisiin ei tultu eikä lastenlapsia viitsitä tavata. Suosikkisisaruksen lasten ristiäisiin tietenkin mentiin ja lhjana iso rahatalletus

- minua haukutaan ja arvostellaan koko ajan, siis mitään hyvää ei ole koskaan sanottavana vaikka olen kiltti ja kuuliainenb, hoidan työni ja perheeni, hyvissä töissä ja hyvin koulutettu.

Muutenkin vanhempani aina toimii niin että vieraita ja puolituttuja mielistellään, hännystellään, ollaan mielin kielin ja niin mukavia. Oman perheen jäseniä ja lähisukua kojdellaan kuin paskaa ja pelkästään v*ttuillaan ja kiusataan.

Suuret ikäluokat, taas kerran.

Vierailija
55/164 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse menin ilman lahjaa tyttöni syntymäpäiville ja ei ollut moksiskaan. Eiköhän siinä ole lahjaa ollut tarpeeksi, kun olen pienestä palkastani maksanut ensin läppärit ja monet puhelimet ja vaatteet ja autokoulun ja asunnon takuuvuokran ja muutaman kuukauden vuokran aluksi ja huonekalut ja astioita jne...

Välillä oli pakko tehdä toista työtä, että sai autettua tyttöä elämän alkuun ja sai kaikki maksettua. Nyt on hyväpalkkaisessa ammatissa ja rahasta ei ole pulaa. Joten katsoin, että voin sen kakkupalan ja kahvin juoda ja syödä ihan ilmaiseksi. Toki kukkia vein. Mutta siitä 1400 eurosta, mitä jää kuussa käteen, ei kauhean kalliita lahjoja maksella.

No mutta kukkahan on jo lahja ja merkki muistamisesta!

Vierailija
56/164 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perus passiivis-aggressiivista ”paikan näyttämistä”, suurten ikäluokkien kasvatustapaa.

Vierailija
57/164 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyse on näpäyttämisestä ja vallankäytöstä. Mun vanhemmat tekee samaa, toinen vanhempi on pahasti luonnehäiriöinen (pahempi kuin narsisti, lähinnä paykopaatti). Esim tällaista tapahtunut:

- tulivat häihini pilaamaan häät. Pitivät”puheen” jossa puoli tuntia haukkuivat tytärtään. Vieraat tyrmistyneinä suu auki. Mitään lahjaa ei tuotu.

- mun valmistumista ei noteerattu mitenkään (yliopisto) eikä tultu juhliin. Suosikkiölapsen 10kk kestänyttä lastenhoiokurdsia juhlittiin massiivisesti ja annettiin tälle 5000e valmistujaisrahaa

- mun yhdenkään lapsen ristiäisiin ei tultu eikä lastenlapsia viitsitä tavata. Suosikkisisaruksen lasten ristiäisiin tietenkin mentiin ja lhjana iso rahatalletus

- minua haukutaan ja arvostellaan koko ajan, siis mitään hyvää ei ole koskaan sanottavana vaikka olen kiltti ja kuuliainenb, hoidan työni ja perheeni, hyvissä töissä ja hyvin koulutettu.

Muutenkin vanhempani aina toimii niin että vieraita ja puolituttuja mielistellään, hännystellään, ollaan mielin kielin ja niin mukavia. Oman perheen jäseniä ja lähisukua kojdellaan kuin paskaa ja pelkästään v*ttuillaan ja kiusataan.

Ok, haluat haukkua suuria ikäluokkia ja yleistää taas kerran tosi raskaasti! Ihan kyllä ovat "omaa ikäluokkaansa" nuo sinun vanhemmat.

Omat "suuret ikäluokat" vanhempani ovat aivan toista maata. Eivät osaa ollenkaan ajatella itseään, ovat aina valmiina auttamaan lastenhoidoissa tarpeen mukaan, ottavat lastenlapsia yökylään, ostavat lahjoja (vähintään lahjakortti ja kukat ) kaikille lapsille ja lastenlapsille samoin myös vävyille ja miniöille.

Ei piittaamattomuus ole ikäluokkakysymys, pas*oja vanhempia on myös nuorissa ikäluokissa.

Vierailija
58/164 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ok, haluat haukkua suuria ikäluokkia ja yleistää taas kerran tosi raskaasti! Ihan kyllä ovat "omaa ikäluokkaansa" nuo sinun vanhemmat.

Omat "suuret ikäluokat" vanhempani ovat aivan toista maata. Eivät osaa ollenkaan ajatella itseään, ovat aina valmiina auttamaan lastenhoidoissa tarpeen mukaan, ottavat lastenlapsia yökylään, ostavat lahjoja (vähintään lahjakortti ja kukat ) kaikille lapsille ja lastenlapsille samoin myös vävyille ja miniöille.

Ei piittaamattomuus ole ikäluokkakysymys, pas*oja vanhempia on myös nuorissa ikäluokissa.

Näitä on ERITYISEN PALJON suurissa ikäluokissa. Koko sukuni on tällaista. Eikä tää takoitaettä jokainen suurten kkäluokkien ihminen on tällinen mutta ERITTÄIN SUURI OSA ON. Ei kaikessa ole kyse sinusta, loukkaantuva uniikki lumihiutale!!!

Vierailija
59/164 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä. Huonoa käytöstä vanhemmiltasi ja oiketettua tuntea pahaa mieltä. Aina voi edes kortin ja kukkakimpun tuoda, jos ei muuta keksi/osaa. 

Vierailija
60/164 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Assburger kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisit käännyttänyt pois tai lähettänyt laskun syömingeistä. Lopuksi katkaise välit ahneisiin ja itsekkäisiin vanhempiisi.

23 ihmistä tähän mennessä ei ole tajunnut sarkasmia...

Miten päättelet alapeukuista, ettei sarkasmia ( onko sitä kuitenkaan? ) ole tajuttu? Itse alapeukutin ko kommentin typeränä tokaisuna ja tuollainen tokaisu kirjoitetaan, kun asia ei kiinnosta kirjoittajaa vähääkään. Pitää vain jotain kirjoittaa. Yhtä hyvin voisi jättää kirjoittamatta, jos ei ole mitään rakentavaa sanottavaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi yhdeksän