Il:ssä gynekologin kommentti "sun iässäki täälä pitäisi käydä synnytyksen eikä ehkäisyn takia"
https://www.is.fi/turun-seutu/art-2000006157405.html
On täysin asiatonta, että lääkärit otravat kantaa potilaidensa lapsenteko suunnitelmiin. Kyllä potilas sen ottaa itse puheeksi, jos on ajankohtainen asia ja haluaa kysyä jotain. Kellekkään ei tule yllätyksenä, että hedelmällisyys laskee
Kommentit (447)
No kaikesta sitä pitää vetää herne nenään! Varmaan vitsinä heitti. Ei varmaankaan olettanut, että asiakas sanoo, että ok, vedä kierukka ulos, lähden lapsentekoon.
Todennäköisesti nähnyt nelikymppisiä, jotka tahtovat lapsettomuushoitoihin, kun nuoruus on loppunut kesken.
Vierailija kirjoitti:
Tästä kyseisestä turkulaisesta gynestä on paasattu niin kauan kuin mä muistan. Eikö toi jo ole eläkkeellä. Lisäksi kummastuttaa, miksi kukaan hänen vastaanotolleen menee, jos tyyppi on niin hirveä ja potilas saa ikuiset traumat. Yksityiseen gyneen pitäisi jokaisella naisella olla varaa, jos kerran vuodessa on käynti. Myös opiskelijalla. Ei kauheaa säästämistä tai säätämistä vaadi.
Se on ainoa gynekologi tuolla. Eikä ne uudey opiskelijat tiedä.
Se ettei työnantaja toimi, on anteeksiantamatonta.
Vierailija kirjoitti:
No kaikesta sitä pitää vetää herne nenään! Varmaan vitsinä heitti. Ei varmaankaan olettanut, että asiakas sanoo, että ok, vedä kierukka ulos, lähden lapsentekoon.
Todennäköisesti nähnyt nelikymppisiä, jotka tahtovat lapsettomuushoitoihin, kun nuoruus on loppunut kesken.
Pitäisikö törkeä haukkuminen, epäasiallinen kohtelu ja solvaaminen sekä epäammattimainen käytös vain sietää hiljaa? Ko. "lääkäristä" on tehty kymmenittäin valituksia hyvin pitkältä aikaväliltä. Kollegatkaan eivät pidä hänestä.
Mitä 33-vuotias kaupunginvaltuutettu tekee Ylioppilaiden terveydehoitosäätiön lääkärillä?
Vierailija kirjoitti:
Hän onkin viher-feministi. Ei niille voi sanoa edes päivää pahoittamatta niiden mieltä.
Kyseisestä lääkäristä ovat valittaneet lukuisat ihmiset, jotka edustavat varmasti eri maailmankatsomuksia ja puoluekantoja. Itse olen äänestänyt perussuomalaista ehdokasta viimeksi ja minulla on ihan vastaavia kokemuksia.
Vierailija kirjoitti:
Mitä 33-vuotias kaupunginvaltuutettu tekee Ylioppilaiden terveydehoitosäätiön lääkärillä?
No sitä nyt täytyy varmaan pohtia oikein kovasti.
Vierailija kirjoitti:
Hänhän on vihreä eli ei käy ns oikeissa töissä.
Vierailija kirjoitti:
Tottahan se tohtori puhui.
Ei hän jumala ole ja päätä kuka lisääntyy ja milloin.
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti jatko-opiskelija. Vaikea konsepti ymmärtää?
Ilmeisesti kyseisen henkilön nimikirjaimet ovat H.P.? En ole itse käynyt vastaanotollaan, mutta olen kuullut ihan käsittämättömän määrän absurdeja ja loukkaavia potilaskokemuksia. Turun suunnalla vaikuttaa myös eräs toinen gyne, "reippaista" kannanotoistaan tunnettu A.K., jolla tuntuu olevan ihan käsittämätön määrä patoutunutta vihaa omaa sukupuoltaan kohtaan (hän on siis nainen).
Ihanaa naisvihamielisyyttä tässä ja Iltalehden keskustelussa.
Tsemppiä Niina, vie asiaa eteenpäin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luettelepas samalla ne ns. oikeat työt.
ohis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luettelepas samalla ne ns. oikeat työt.
ohis
Perityn sahan omistaminen ja anopin omistamassa asunnossa asuminen ja mitä näitä miehrkkäitä persujen hommis nyt onkaan.
Itselläni on lukuisia huonoja kokemuksia miespuolisista gynekologeista mutta ei tosin tästä henkilöstä.
Sairastuin vakavasti nuorena (aivoinfarkti) ja jouduin siinä yhteydessä käymään myös gynekologilla, jotta saisin kierukan laskevan hemoglobiinin (runsaat kuukautiset) vuoksi. En saanut ja kyseinen tohtori mm. puhutteli minua mummotautisena (?!) sekä vihjaili minun olevan valehtelija, kun sanoin olevani absolutisti ja kielsin ylipainon ja tupakoinnin infarktin syinä. Tein valituksen.
Noi kuvaukset on niin absurdeja, että ovat kuin jostain sketseistä! No, oikeesti, ihan uskomatonta käytöstä lääkäreiltä. Miten jollain jää sosiaaliset taidot kehittymättä noin täysin?? Ja ammattimaisuus käytöksessä ja puheissa. Vai ovatko nämä oikeasti sairaita ja nauttivat "vallantunteesta". Onneksi nykyaikana tuollaisilta sekopäänarsisteilta otetaan valta pois, äänestetään jaloilla toiselle lääkärille tai tehdään valitukset ja käytös julkiseksi ja lääkäri saa itse pian kävellä pois työpaikaltaan.
Onneksi nämä tulevat julkisuuteen! Kenenkään nuoren (eikä vanhankaan) tytön ei tarvitse aroista ja intiimeistä asioista saada tuollaista kohtelua osakseen. Jos ei ammattitaito riitä potilaan asialliseen kohtaamiseen, on väärällä alalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hän onkin viher-feministi. Ei niille voi sanoa edes päivää pahoittamatta niiden mieltä.
Kyseisestä lääkäristä ovat valittaneet lukuisat ihmiset, jotka edustavat varmasti eri maailmankatsomuksia ja puoluekantoja. Itse olen äänestänyt perussuomalaista ehdokasta viimeksi ja minulla on ihan vastaavia kokemuksia.
Mutta pitääkö jonkun yhden lääkärin sanomisista vetää hernettä nenään. Eikö vaan voi sanoa, että lapset eivät ole minulla nyt suunnitelmissa vaan tulin ehkäisy-asioissa käymään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta pitääkö jonkun yhden lääkärin sanomisista vetää hernettä nenään. Eikö vaan voi sanoa, että lapset eivät ole minulla nyt suunnitelmissa vaan tulin ehkäisy-asioissa käymään.
Sitä on niin helppo vähätellä toisten ikäviä kokemuksia? Etkö osaa yhtään asettua toisten asemaan?
Jokainen saa tehdä mitä haluaa, mutta lapsettomuushoidot pitäisi viedä vain yksityiselle ja ei mitään rahallista tukea valtiolta.
Nainen voisi halutessaan ottaa vaikka lapsettomuushoitovakuutuksen viimeistään 15-vuotiaana jotta näkisi sitten ihan itse kuinka sen hinta muuttuu ikävuosien 20-45 välillä.