Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Il:ssä gynekologin kommentti "sun iässäki täälä pitäisi käydä synnytyksen eikä ehkäisyn takia"

Vierailija
28.06.2019 |

https://www.is.fi/turun-seutu/art-2000006157405.html

On täysin asiatonta, että lääkärit otravat kantaa potilaidensa lapsenteko suunnitelmiin. Kyllä potilas sen ottaa itse puheeksi, jos on ajankohtainen asia ja haluaa kysyä jotain. Kellekkään ei tule yllätyksenä, että hedelmällisyys laskee

Kommentit (447)

Vierailija
181/447 |
29.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kaikesta sitä pitää vetää herne nenään! Varmaan vitsinä heitti. Ei varmaankaan olettanut, että asiakas sanoo, että ok, vedä kierukka ulos, lähden lapsentekoon.

Todennäköisesti nähnyt nelikymppisiä, jotka tahtovat lapsettomuushoitoihin, kun nuoruus on loppunut kesken.

Hei ei me muutakaan olla tultu töihin VITSAILEMAAN. Vaan ihan hoitamaan työmme ammattimaisesti ja kohtaamaan asiakkaat asiallisesti. Vitsailut ja sketsien leikkimiset saavat jäädä kunkin vapaa-ajalle.

Ja lääkärille ei kuulu tipan vertaa painostaa yhtään mihinkään, vaikka olisi nähnyt miljoona nelikymppistä, joille vauvakuume on iskenyt liian myöhään.

Vierailija
182/447 |
29.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noi kuvaukset on niin absurdeja, että ovat kuin jostain sketseistä! No, oikeesti, ihan uskomatonta käytöstä lääkäreiltä. Miten jollain jää sosiaaliset taidot kehittymättä noin täysin?? Ja ammattimaisuus käytöksessä ja puheissa. Vai ovatko nämä oikeasti sairaita ja nauttivat "vallantunteesta". Onneksi nykyaikana tuollaisilta sekopäänarsisteilta otetaan valta pois, äänestetään jaloilla toiselle lääkärille tai tehdään valitukset ja käytös julkiseksi ja lääkäri saa itse pian kävellä pois työpaikaltaan.

Onneksi nämä tulevat julkisuuteen! Kenenkään nuoren (eikä vanhankaan) tytön ei tarvitse aroista ja intiimeistä asioista saada tuollaista kohtelua osakseen. Jos ei ammattitaito riitä potilaan asialliseen kohtaamiseen, on väärällä alalla.

Kyllä kollegat suojelee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/447 |
29.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kaikesta sitä pitää vetää herne nenään! Varmaan vitsinä heitti. Ei varmaankaan olettanut, että asiakas sanoo, että ok, vedä kierukka ulos, lähden lapsentekoon.

Todennäköisesti nähnyt nelikymppisiä, jotka tahtovat lapsettomuushoitoihin, kun nuoruus on loppunut kesken.

Nähnyt missä? Kuinka moni nelikymppinen opiskelija on mennyt tuon gynen vastaanotolle ja pyytänyt päästä lapsettomuushoitohin?

Vierailija
184/447 |
29.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hän onkin viher-feministi. Ei niille voi sanoa edes päivää pahoittamatta niiden mieltä.

Kyseisestä lääkäristä ovat valittaneet lukuisat ihmiset, jotka edustavat varmasti eri maailmankatsomuksia ja puoluekantoja. Itse olen äänestänyt perussuomalaista ehdokasta viimeksi ja minulla on ihan vastaavia kokemuksia.

Mutta pitääkö jonkun yhden lääkärin sanomisista vetää hernettä nenään. Eikö vaan voi sanoa, että lapset eivät ole minulla nyt suunnitelmissa vaan tulin ehkäisy-asioissa käymään.

Ehdottomasti pitää.

Vierailija
185/447 |
29.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäreissä, kuten palstailijoissa, on monenlaisia ihmisiä. Kaikki eivät ymmärrä toisiaan eivätkä hallitse vuorovaikutustilanteita.

Lääkärille ja lääkäristä voi antaa palautetta siinä missä huekkalaatikolla röhnöttävästä av-läskistä, jolla jäi koulut käymättä kun oli kiire levitellä jalkoja kylän sonneille.

Vierailija
186/447 |
29.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noi kuvaukset on niin absurdeja, että ovat kuin jostain sketseistä! No, oikeesti, ihan uskomatonta käytöstä lääkäreiltä. Miten jollain jää sosiaaliset taidot kehittymättä noin täysin?? Ja ammattimaisuus käytöksessä ja puheissa. Vai ovatko nämä oikeasti sairaita ja nauttivat "vallantunteesta". Onneksi nykyaikana tuollaisilta sekopäänarsisteilta otetaan valta pois, äänestetään jaloilla toiselle lääkärille tai tehdään valitukset ja käytös julkiseksi ja lääkäri saa itse pian kävellä pois työpaikaltaan.

Onneksi nämä tulevat julkisuuteen! Kenenkään nuoren (eikä vanhankaan) tytön ei tarvitse aroista ja intiimeistä asioista saada tuollaista kohtelua osakseen. Jos ei ammattitaito riitä potilaan asialliseen kohtaamiseen, on väärällä alalla.

Heh, heh, kyllä se on niin, että ei suomessa ketään voi irtisanoa, koska liitot.

Asiakas jää kakkoseksi, kun on kyse työntekijän oikeuksista.

Vierailija
187/447 |
29.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hän onkin viher-feministi. Ei niille voi sanoa edes päivää pahoittamatta niiden mieltä.

Kyseisestä lääkäristä ovat valittaneet lukuisat ihmiset, jotka edustavat varmasti eri maailmankatsomuksia ja puoluekantoja. Itse olen äänestänyt perussuomalaista ehdokasta viimeksi ja minulla on ihan vastaavia kokemuksia.

Mutta pitääkö jonkun yhden lääkärin sanomisista vetää hernettä nenään. Eikö vaan voi sanoa, että lapset eivät ole minulla nyt suunnitelmissa vaan tulin ehkäisy-asioissa käymään.

Ongelma vain on siinä, että nämä lapsentekoagendaa väkisin tuputtavat yleensä vain provosoituvat lisää siitä, jos/kun vastapuoli toteaa, että asia ei ole suunnitelmissa. Näitä ikävä kyllä löytyy myös lääkäreistä. Kaverilleni kävi kerran niin, että meni hakemaan e-pillerireseptiä (oli silloin 25-vuotias) ja gyne rupesi mouhoamaan, että ei mitään pillereitä enää, kun nyt sinä rupeat tekemään lapsia. Kaveri totesi, että asia ei ole hänelle ajankohtainen ja siitä hyvästä gyne suivaantui niin, että kirjoitti reseptin kolmen kuukauden (!) ajalle ja tokaisi, että enempää hän ei kirjoita lapsentekoiässä olevalle naiselle. Teki muistaakseni valituksen tästä gynekologista mutta en muista enää tarkasti, saiko varoituksen. Aikaa on tästä episodista kulunut sellaiset kymmenen vuotta. Ei muuten tapahtunut Turussa.

Vierailija
188/447 |
29.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä vaiheessa meistä suomalaisista on tullut tällaisia joka asiasta syvästi järkyttyneitä?

Milloin lääkärit ovat menettäneet täysin sosiaaliset taitonsa ja ammattimaisen käytöksen?

Ei muissakaan ammateissa voi "vitsailla" ja sikailla ihan mitä sattuu asiakkaan kanssa ja painostaa tätä hänen henkilökohtaiseen elämään liittyvissä asioissa. Äkkiä siinä tulisi potku persauksille. Ei lääkäri ole mikään suojeltava erityistapaus. Ihan perusasiat koskevat kaikkia työelämässä olevia.

Vierailija
189/447 |
29.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikei armeijassa ole miehille muutaman tunnin koulutusta, jossa miehille kerrotaan isäksi tulemisen ihanuudesta ja siitä, että lapset kannattaa tehdä nuorena? Samalla heille voisi psykologi kertoa, millainen on hyvä isä lapsille ja hyvä puoliso vaimolle. Eiköhän se aivopesu tuota tulosta varsinkin kun kerrotaan, että naisen ei tarvitse olla nuorempi vaan parikymppiselle käy hyvin nelikymppinen nainen.

Vierailija
190/447 |
29.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä vaiheessa meistä suomalaisista on tullut tällaisia joka asiasta syvästi järkyttyneitä?

Milloin lääkärit ovat menettäneet täysin sosiaaliset taitonsa ja ammattimaisen käytöksen?

Ei muissakaan ammateissa voi "vitsailla" ja sikailla ihan mitä sattuu asiakkaan kanssa ja painostaa tätä hänen henkilökohtaiseen elämään liittyvissä asioissa. Äkkiä siinä tulisi potku persauksille. Ei lääkäri ole mikään suojeltava erityistapaus. Ihan perusasiat koskevat kaikkia työelämässä olevia.

Eipä lääkäreillä niitä ole koskaan ollut. Narsistisia tökeröitä pikkujumalia suurin osa. Suojelevat toisiaan.

Vierailija
191/447 |
29.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lääkäri on tässä kohtaa sellaisessa asemassa, että tuollaisten kommenttien laukominen potilaalle on selvä syy varoitukselle, asiattoman käytöksen jatkuessa; potkuille. Joten kyllä, kyseisestä lääkäristä kannattaisi jokaisen tehdä kirjallinen valitus jos vastaavaa vastaanotolla kokee, vaikka ei olisikaan vetänyt herneitä omaan nokkaan. 

Vierailija
192/447 |
29.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaiset lääkärikollegat hävettävät ja raivostuttavat niin paljon. Tehkää ehdottomasti valituksia. Se on kaikkien etu.

Vierailija
193/447 |
29.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä lääkärikin voi saada potkut. Esim. voidaan painostaa siirtymään muualle. 

Vierailija
194/447 |
29.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lääkäri on tässä kohtaa sellaisessa asemassa, että tuollaisten kommenttien laukominen potilaalle on selvä syy varoitukselle, asiattoman käytöksen jatkuessa; potkuille. Joten kyllä, kyseisestä lääkäristä kannattaisi jokaisen tehdä kirjallinen valitus jos vastaavaa vastaanotolla kokee, vaikka ei olisikaan vetänyt herneitä omaan nokkaan. 

Esimieshän hyväksyi käytöksen ja vähätteli sitä. Kymmeney vslitukset sivuutettu koska ”huumori”.

Vierailija
195/447 |
29.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikei armeijassa ole miehille muutaman tunnin koulutusta, jossa miehille kerrotaan isäksi tulemisen ihanuudesta ja siitä, että lapset kannattaa tehdä nuorena? Samalla heille voisi psykologi kertoa, millainen on hyvä isä lapsille ja hyvä puoliso vaimolle. Eiköhän se aivopesu tuota tulosta varsinkin kun kerrotaan, että naisen ei tarvitse olla nuorempi vaan parikymppiselle käy hyvin nelikymppinen nainen.

Hyvä ajatus. Eikä vain muutaman tunnin, vaan tätä voisi jatkua läpi nuoruuden koulussa, terkkareilla, armeijassa jne. Eihän lastenteko ole vain naisista kiinni. Hyvin usein ongelma on se, että nuoret miehet ovat koko ajan pidempään ja pidempään sellaisia, että ei niistä ole olemaan uskollisia ja ottamaan vastuuta.

Se on ihme, miten aina naisten tekemisiin tai tekemättä jättämisiin puututaan, mutta miehet ovat näkymättöminä jossain taustalla.

Vierailija
196/447 |
29.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti jokaisen ehkäisyn vuoksi kyseiselle gynelle menevän kannattaa ottaa oma mies mukaan, niin naisen ei tavitse yksin ottaa gynen paasausta vastaan. Tosin luulen, että silloin gyne ei sano aiheesta sanaakaan.

Vierailija
197/447 |
29.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ko lääkärin nimi on Harri Polvi. Valituksia vyörynyt vuosia, mutta mitään ei tapahdu.

Vierailija
198/447 |
29.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ko lääkärin nimi on Harri Polvi. Valituksia vyörynyt vuosia, mutta mitään ei tapahdu.

Mistä sinä tiedät, että valituksia on "vyörynyt vuosia"? Koska kaikki, jotka vähänkin kokevat tulleensa väärin kohdelluiksi komppaavat täällä toisiaan? Valituksia on varmasti ollut, ja syystä, mutta tämä ajojahti on täysin kohtuutonta. Valitukset käsitellään siellä missä kuuluu. Ei nettipalstoilla. Nimettöminä täällä pauhaavat eivät ole millään mittarilla oikeutettuja vaatimaan kenenkään eroa.

Joko olette unohtaneet Kasimirin tapauksen? Tai Louhimiehen? Kasimirissa ei edes ollut mitään syytä alkujaankaan, mutta niin vaan meinasi ura kadota öyhöttäjien vuoksi.

Vierailija
199/447 |
29.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja niille jotka paasaavat jostain syystä siitä, että ehkäisyä voi käyttää myös muuhunkin kuin raskauden ehkäisyyn (vasta-argumenttina sille että ei olisi vakituista parisuhdetta), jumal....auta olette osa ongelmaa!! Nainen saa kuulkaa harrastaa seksiä myös sinkkuna tai vakiintumattomassa suhteessa ja silloinkin kannattaa ehkäistä, ei tarvitse puolustella endometrioosilla tai aknella tai millään. Ihan riittää syyksi se että ei halua tulla raskaaksi.

Vierailija
200/447 |
29.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hävetkää kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä sinä tiedät, että valituksia on "vyörynyt vuosia"? Koska kaikki, jotka vähänkin kokevat tulleensa väärin kohdelluiksi komppaavat täällä toisiaan? Valituksia on varmasti ollut, ja syystä, mutta tämä ajojahti on täysin kohtuutonta. Valitukset käsitellään siellä missä kuuluu. Ei nettipalstoilla. Nimettöminä täällä pauhaavat eivät ole millään mittarilla oikeutettuja vaatimaan kenenkään eroa.

Joko olette unohtaneet Kasimirin tapauksen? Tai Louhimiehen? Kasimirissa ei edes ollut mitään syytä alkujaankaan, mutta niin vaan meinasi ura kadota öyhöttäjien vuoksi.

Kasimir vaikeni ja hyväksyi.

Louhimies ansaitsi sen mitä sai.

Jos Yths ei toimi niin sitten tulee julkisuus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kuusi