Il:ssä gynekologin kommentti "sun iässäki täälä pitäisi käydä synnytyksen eikä ehkäisyn takia"
https://www.is.fi/turun-seutu/art-2000006157405.html
On täysin asiatonta, että lääkärit otravat kantaa potilaidensa lapsenteko suunnitelmiin. Kyllä potilas sen ottaa itse puheeksi, jos on ajankohtainen asia ja haluaa kysyä jotain. Kellekkään ei tule yllätyksenä, että hedelmällisyys laskee
Kommentit (447)
Hävetkää kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ko lääkärin nimi on Harri Polvi. Valituksia vyörynyt vuosia, mutta mitään ei tapahdu.
Mistä sinä tiedät, että valituksia on "vyörynyt vuosia"? Koska kaikki, jotka vähänkin kokevat tulleensa väärin kohdelluiksi komppaavat täällä toisiaan? Valituksia on varmasti ollut, ja syystä, mutta tämä ajojahti on täysin kohtuutonta. Valitukset käsitellään siellä missä kuuluu. Ei nettipalstoilla. Nimettöminä täällä pauhaavat eivät ole millään mittarilla oikeutettuja vaatimaan kenenkään eroa.
Joko olette unohtaneet Kasimirin tapauksen? Tai Louhimiehen? Kasimirissa ei edes ollut mitään syytä alkujaankaan, mutta niin vaan meinasi ura kadota öyhöttäjien vuoksi.
Hei älä nyt noin pienestä pillastu. Hjuumor, etkö kestä sitä?
Vierailija kirjoitti:
Ja niille jotka paasaavat jostain syystä siitä, että ehkäisyä voi käyttää myös muuhunkin kuin raskauden ehkäisyyn (vasta-argumenttina sille että ei olisi vakituista parisuhdetta), jumal....auta olette osa ongelmaa!! Nainen saa kuulkaa harrastaa seksiä myös sinkkuna tai vakiintumattomassa suhteessa ja silloinkin kannattaa ehkäistä, ei tarvitse puolustella endometrioosilla tai aknella tai millään. Ihan riittää syyksi se että ei halua tulla raskaaksi.
Mitä ihmettä sinä sössötät?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä vaiheessa meistä suomalaisista on tullut tällaisia joka asiasta syvästi järkyttyneitä?
Milloin lääkärit ovat menettäneet täysin sosiaaliset taitonsa ja ammattimaisen käytöksen?
Ei muissakaan ammateissa voi "vitsailla" ja sikailla ihan mitä sattuu asiakkaan kanssa ja painostaa tätä hänen henkilökohtaiseen elämään liittyvissä asioissa. Äkkiä siinä tulisi potku persauksille. Ei lääkäri ole mikään suojeltava erityistapaus. Ihan perusasiat koskevat kaikkia työelämässä olevia.
Eipä lääkäreillä niitä ole koskaan ollut. Narsistisia tökeröitä pikkujumalia suurin osa. Suojelevat toisiaan.
Tunnen harrastusten ja kaveri-/tuttavapiirin kautta neljä lääkäriä ja yhtä lukuunottamatta kaikki ovat enempi vähempi epämiellyttäviä persoonia. Koppavia, piikikkäitä, hyökkääviä, marttyyrejä, saavat omasta mielestään läksyttää muita mutta eivät yhtään kestä saada samalla mitalla takaisin. Eivät kestä omaan ammattikuntaansa kohdistuvaa kritiikkiä vaan ottavat kaiken henkilökohtaisena kyseenalaistamisena. Voin kuvitella, että tästä turkulaisgynekologin tapauksestakin vetävät herneet nenäänsä ja alkaa kamala valitusvirsi, että "kun te ette ymmärrä, miten vaativaa tämä työ on ja miten potilaatkin käyttäytyy niin huonosti".
Hävetkää kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ko lääkärin nimi on Harri Polvi. Valituksia vyörynyt vuosia, mutta mitään ei tapahdu.
Mistä sinä tiedät, että valituksia on "vyörynyt vuosia"? Koska kaikki, jotka vähänkin kokevat tulleensa väärin kohdelluiksi komppaavat täällä toisiaan? Valituksia on varmasti ollut, ja syystä, mutta tämä ajojahti on täysin kohtuutonta. Valitukset käsitellään siellä missä kuuluu. Ei nettipalstoilla. Nimettöminä täällä pauhaavat eivät ole millään mittarilla oikeutettuja vaatimaan kenenkään eroa.
Joko olette unohtaneet Kasimirin tapauksen? Tai Louhimiehen? Kasimirissa ei edes ollut mitään syytä alkujaankaan, mutta niin vaan meinasi ura kadota öyhöttäjien vuoksi.
Häpeä itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja niille jotka paasaavat jostain syystä siitä, että ehkäisyä voi käyttää myös muuhunkin kuin raskauden ehkäisyyn (vasta-argumenttina sille että ei olisi vakituista parisuhdetta), jumal....auta olette osa ongelmaa!! Nainen saa kuulkaa harrastaa seksiä myös sinkkuna tai vakiintumattomassa suhteessa ja silloinkin kannattaa ehkäistä, ei tarvitse puolustella endometrioosilla tai aknella tai millään. Ihan riittää syyksi se että ei halua tulla raskaaksi.
Sössötän sitä että tässä ketjussa jotkut kokevat tarvetta puolustella ehkäisyn käyttöä, jos ei ole parisuhteessa. Kun ei sitä tarvitse puolustella yhtään millään. Et ehkä itse ole lukenut ketjua.
Vierailija kirjoitti:
Olen itse käynyt kyseisellä gynellä, ja kommunikointi sujui varsin hyvin. Hieman omintakeinen ja rempseä tyyppi kyseessä, mutta mielestäni kuitenkin ns. mukava.
Ne, jotka hänen käytöksestään mielensä pahoittavat, eivät ole todella tökeröitä lääkäreitä elämässään vielä tavanneet.
Sama. Olen käynyt enkä keksinyt pahoittaa kommenteistaan mieltäni, vaikka asittoman ja asiallisen rajat paukkuivat usein. Miksi olisin? Mitä olisin saavuttanut? Hommat hoituivat hyvin. Se oli pääasia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sössötän sitä että tässä ketjussa jotkut kokevat tarvetta puolustella ehkäisyn käyttöä, jos ei ole parisuhteessa. Kun ei sitä tarvitse puolustella yhtään millään. Et ehkä itse ole lukenut ketjua.
Olen lukenut sitä - en tosin niinkuin piru Raamattua, kuten sinä tunnut tekevän. Kukaan ei ole puolustellut asiaa, on todennut vain faktoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen itse käynyt kyseisellä gynellä, ja kommunikointi sujui varsin hyvin. Hieman omintakeinen ja rempseä tyyppi kyseessä, mutta mielestäni kuitenkin ns. mukava.
Ne, jotka hänen käytöksestään mielensä pahoittavat, eivät ole todella tökeröitä lääkäreitä elämässään vielä tavanneet.
Sama. Olen käynyt enkä keksinyt pahoittaa kommenteistaan mieltäni, vaikka asittoman ja asiallisen rajat paukkuivat usein. Miksi olisin? Mitä olisin saavuttanut? Hommat hoituivat hyvin. Se oli pääasia.[/quo
Sinä hyväksyt huonon kohtelun, me muut emme.
Tällaiset lääkärit viralta. Hyi, mikä ukko!
Ko lääkäristä on netti täynnä kertomuksia, varhaisimmat mitkä löysin on vuodelta 2004.
Kaikki kuvaavat samaa asiatonta käytöstä erilaisin variaatioin.
MIKSI tuollainen ällötys saa yhä jatkaa työssään?
On muuten kuvaavaa että Oulussa terveysalan yritys irtisanoi naisen kun tämä nimitti kerran miesalkoholisteja miesroskiksi.
Ukkeli saa solvata nuoria asiallisia naisia vuosikymmeniä eikä mitään tapahdu.
Täysin turhaan ja asiattomasti nyt solvataan tätä erittäin hyvää lääkäriä. Vähän on sanataiteen puolella hiomista, mutta hän ei todellakaan ole lääkärinä huono! Näyttää vain kuuluvan ajan henkeen, että joka viikko on oltava joku, jota somessa vainotaan.
Vierailija kirjoitti:
Täysin turhaan ja asiattomasti nyt solvataan tätä erittäin hyvää lääkäriä. Vähän on sanataiteen puolella hiomista, mutta hän ei todellakaan ole lääkärinä huono! Näyttää vain kuuluvan ajan henkeen, että joka viikko on oltava joku, jota somessa vainotaan.
Miksi hyvästä lääkäristä on netti täynnä valituksia? Eikä ne suinkaan ole kaikki eiliseltä.
Vierailija kirjoitti:
On muuten kuvaavaa että Oulussa terveysalan yritys irtisanoi naisen kun tämä nimitti kerran miesalkoholisteja miesroskiksi.
Ukkeli saa solvata nuoria asiallisia naisia vuosikymmeniä eikä mitään tapahdu.
Niin totta! On niin tärkeää, että tällaiset asiat tulevat julkisuuteen. Ellei ihminen ole oppinut perus sosiaalisia taitoja aiemmin, ehkä tällaiset keskustelut avaavat silmiä laajemmin. Jos haluaa harrastaa vitsailua, sketsejä ja vetää omaa teatteria, se kannattaa tehdä vapaa-ajalla. Ei me muutkaan töissä perseillä.
Ihmisten pitäisi saada valita lääkärinsä, ettei kukaan ole pakotettu menemään tuollaisen sairaan, valtaa käyttävän narsistin vastaanotolle. Valitettavasti tietyissä tilanteissa ei saa ja pysty valitsemaan (kun ei ole äärettömästi rahaa), vaan on pakko mennä julkiselle ja on pakko mennä sinne YTHS:ään.
Vierailija kirjoitti:
Katos, huomenta, äijä on itsekin herännyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä 33-vuotias kaupunginvaltuutettu tekee Ylioppilaiden terveydehoitosäätiön lääkärillä?
Ilmeisesti jatko-opiskelija. Vaikea konsepti ymmärtää?
YTHS:n palvelut eivät kuulu enää jatko-opiskelijoille. Fakta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi hyvästä lääkäristä on netti täynnä valituksia? Eikä ne suinkaan ole kaikki eiliseltä.
Varmaan ihmiset ovat niin herkillä nykyään. Olen itse käynyt nuorempana tuolla lääkärillä, eikä ole mitään pahaa sanottavaa. Ehkä hieman erikoinen ja erilainen lääkäri, mutta vaihtelu virkistää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katos, huomenta, äijä on itsekin herännyt.
Ainakin silloin olin vielä nainen, kun kyseisellä lääkärillä kävin tutkimuksessa. Humanistikin vielä.
Vierailija kirjoitti:
Erittäin hyvästä lääkäristä on tehty satoja valituksia yli 10 v ajalta. Taidat olla kyseinen konitohtori itse tai hänen omaisensa.
Olen eri henkilö, mutta vastaan silti. Mm. lehtijutuista. Opiskelijat myös puhuvat keskenään. Itse aloitin opiskelut 2000-luvun alussa ja tämä kuvotus tuli tutuksi. Kysymys ei ole mistään ajojahdista. Huonoa lääkäriä saa ja pitää arvostella. Ansaitsisi potkut.