Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Il:ssä gynekologin kommentti "sun iässäki täälä pitäisi käydä synnytyksen eikä ehkäisyn takia"

Vierailija
28.06.2019 |

https://www.is.fi/turun-seutu/art-2000006157405.html

On täysin asiatonta, että lääkärit otravat kantaa potilaidensa lapsenteko suunnitelmiin. Kyllä potilas sen ottaa itse puheeksi, jos on ajankohtainen asia ja haluaa kysyä jotain. Kellekkään ei tule yllätyksenä, että hedelmällisyys laskee

Kommentit (447)

Vierailija
241/447 |
29.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se lapsentekoajan loppuminen vain edelleen tulee monille yllätyksenä. Esimerkiksi entinen ministeri Suvi Linden jätti politiikan joskus nelikymppisenä ja julisti lehdessä, että nyt on lasten aika. Lasta ei sitten ikinä kuulunut, ja myöhemmin adoptoivat. Sitä kuvitellaan, että nykytiede pystyy mihin vain.

Niin. Hän ilmoitti aikovansa hankkia lapsen ja hankki lapsen.

Mitä siis sönkkäät?

Itse hankin lapset iässä 41 ja 43. Ei mitään ongelmia.

No hän kärsi kyllä ihan lapsettomuudesta. Vain harva ensisynnyttäjä on yli 40, koska hedelmällisyys putoaa jo 30 ikävuoden jälkeen rajusti.

Sanoi perustavansa perheen ja perusti.

Ja tää on susta jotenkin varoittava esimerkki?😂

On siinäkin mielessä, että edes adoptiolapsia hän ei ehtinyt hankkia kuin yhden. Ikä tuli vastaan siinäkin. Olisi halunnut toisen.

Ei ole. Ei se ikä vastaan tullut vasn se että Kiina pani luukut kiinni nenän edestä.

Ja ihan tiedoksi. Ei kaikki adoptoijat ole lapsettomuustaustaisia.

Niin, iän takia. Suomessa on adoptiolaki, joka määrittelee adoptiovanhemman ja lapsen mahdollisen ikärajan. Ei sitä yksin Kiina määritä.

Ei vaan koska maassa tehtiin isoja väestöpoliittisia muutoksia ja adoptiot suunnattiin kotimaahan. Jono jämähti aivan kaikilta. Ikään katsomatta.

Vierailija
242/447 |
29.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täysin turhaan ja asiattomasti nyt solvataan tätä erittäin hyvää lääkäriä. Vähän on sanataiteen puolella hiomista, mutta hän ei todellakaan ole lääkärinä huono! Näyttää vain kuuluvan ajan henkeen, että joka viikko on oltava joku, jota somessa vainotaan.

Erittäin hyvästä lääkäristä on tehty satoja valituksia yli 10 v ajalta. Taidat olla kyseinen konitohtori itse tai hänen omaisensa.

Katsos, kun elämä ei ole niin mustavalkoista kuin kuvittelet. Monilla on kyseisestä lääkäristä hyviä kokemuksia. Ikävää, kun someraivonne ei ole täydellistä puolustajien puuttuessa peliin. Ehkä nämä loukkaantuneet naiset tiedostavat itsekin, että jatkoajalla lastenteon suhteen mennään ja kalikka kalahtaa ja kovaa. 

Kuules konitohtori, käytöstavat ovat mustavalkoinen juttu. Juu, sinulla ja sivupersoonillasi varmaan on. Ainoa, joka puhuu someraivosta on sinä. Valituksia tehty ainakin vuodesta 2003 alkaen. Että paskat sun "someraivollesi". Kyseinen tohtori on solvannut lukemattomia eri-ikäisiä naisia ja tyttöjä, mihin hänellä ei ole millään motiivilla oikeutta. 

Tohtorin vastaanotolla käyminen voisi tehdä hyvää myös sinulle. Aikamoiset harhat nyt päällä...

Puhu vain omasta puolestasi. Säälittävä ihminen olet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/447 |
29.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoi vaan totuuden, mikä tossa törkeää oli?

Vierailija
244/447 |
29.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sä sanoit tän jo. Monta kertaa.

Vierailija
245/447 |
29.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sä sanoit tän jo. Monta kertaa.[/

En sanonut aiemmin, sanoin ensimmäistä kertaa. Mikä sun perimmäinen ongelma on?

Vierailija
246/447 |
29.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Truth hurts.

Vierailija
247/447 |
29.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sä sanoit tän jo. Monta kertaa.[/

En sanonut aiemmin, sanoin ensimmäistä kertaa. Mikä sun perimmäinen ongelma on?

Olet toistanut tätä samaa eilisestä lähtien. Copy paste.

Ihan turhaan.

Vierailija
248/447 |
29.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Truth hurts.

En ole koskaan ymmärtänyt tätä sanontaa. Jos voittaisin lotossa, ei totuus paljoa haittaisi.

Vierailija
249/447 |
29.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ko lääkäristä on netti täynnä kertomuksia, varhaisimmat mitkä löysin on vuodelta 2004.

Kaikki kuvaavat samaa asiatonta käytöstä erilaisin variaatioin.

MIKSI tuollainen ällötys saa yhä jatkaa työssään?

Luin samoja keskusteluja ja olin järkyttynyt. Ukko alkaa mm. kesken sisätutkimuksen tökkimään potilaan virtsarakkoa, että "tule pissi tule" ja tokaissut toiselle potilaalle jotain, että käy miestäsi sääliksi kun vaimona on maho lehmä. Eräässä keskustelussa oli mukana mies, joka oli lähtenyt mukaan avovaimonsa turvaksi gynekäynnille, kun tiesi H.P:n maineen ja tämän jutut olivat kuuleman mukaan aivan sairaita.

Vierailija
250/447 |
29.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisiko ao. gynekologi olla enemmän oikeassa. Naiset toimivat nykyään vaan patjoina, mutteivät ymmärrä lisääntymisestä mitään! Ja jos ymmärtävät, niin liian myöhään :(

Sinä taidat olla sitä mieltä, että naiset voivat päättää lasten tekemisestä itse eikä heidän tarvitse välittää miestensä mielipiteistä mitään. Jos nainen haluaa kymmenen lasta, mies suostuu siihen mukisematta.

Vierailija
251/447 |
29.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se, että ei todellakaan ole lääkärin eikä kenenkään muunkaan asia määritellä mitä naisen kuuluu missäkin iässä tehdä. Se ei kuulu kenellekään. Asioista voi myös puhua hyvin eri tavoin. On täysin eri asia ystävällisesti ja neutraalisti kysyä minkälaisia ajatuksia lasten hankkimisesta potilaalla on, kuin esittää tuollaisia kommentteja joihin sisältyy syytös siitä, että nainen ei nyt elä yleisten normien mukaan. Ei se ole lääkärin asia millään tavalla.

Vierailija
252/447 |
29.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisella ei ole mitään velvollisuutta synnyttää minkään ikäisenä. Jos ei halua lapsia, käytetään ehkäisyä ja on lääkärin velvollisuus kirjoittaa ehkäisyresepti.

Vierailija
253/447 |
29.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä joku mainitsi, että iso osa lääkäreistä on vuorovaikutustaitojensa perusteella autismin kirjon ihmisiä. Näin vaikuttaisi olevan tämänkin gynen tapauksessa mutta olen saletti myös siitä, että kuviossa on hoitamattomia ja pitkään muhineita mielenterveysongelmia taustalla. Ei terve ihminen kohtele itseensä nähden alisteisessa asemassa olevaa ihmistä tuolla tavoin. H.P. vaikuttaa lisäksi klassiselta naisvihaajalta. Gynekologi on sellaisen unelma-ammatti, kun pääsee tuottamaan toiselle ahdistusta ja epämukavaa oloa työnkuvan varjolla.

Vierailija
254/447 |
29.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä joku mainitsi, että iso osa lääkäreistä on vuorovaikutustaitojensa perusteella autismin kirjon ihmisiä. Näin vaikuttaisi olevan tämänkin gynen tapauksessa mutta olen saletti myös siitä, että kuviossa on hoitamattomia ja pitkään muhineita mielenterveysongelmia taustalla. Ei terve ihminen kohtele itseensä nähden alisteisessa asemassa olevaa ihmistä tuolla tavoin. H.P. vaikuttaa lisäksi klassiselta naisvihaajalta. Gynekologi on sellaisen unelma-ammatti, kun pääsee tuottamaan toiselle ahdistusta ja epämukavaa oloa työnkuvan varjolla.

Mutta miten tuollainen saa jatkaa työtään aina vaan????

Vierailija
255/447 |
29.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos esimies hyväksyy käytöksen niin mikä sen työstään ajaisi.

Vierailija
256/447 |
29.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos esimies hyväksyy käytöksen niin mikä sen työstään ajaisi.

Miksei esimiehen edimies tai valvontaviranomainen puutu?

Vierailija
257/447 |
29.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täysin turhaan ja asiattomasti nyt solvataan tätä erittäin hyvää lääkäriä. Vähän on sanataiteen puolella hiomista, mutta hän ei todellakaan ole lääkärinä huono! Näyttää vain kuuluvan ajan henkeen, että joka viikko on oltava joku, jota somessa vainotaan.

Miksi hyvästä lääkäristä on netti täynnä valituksia? Eikä ne suinkaan ole kaikki eiliseltä.

Varmaan ihmiset ovat niin herkillä nykyään. Olen itse käynyt nuorempana tuolla lääkärillä, eikä ole mitään pahaa sanottavaa. Ehkä hieman erikoinen ja erilainen lääkäri, mutta vaihtelu virkistää. 

Katos, äijä tuli itse puolustelemaan itseään. Vai että "hieman erikoinen" ja "erilainen" :D

Tyypillistä narsistin ja kiusaajan käytöstä laittaa oma asiaton käytös uhrin syyksi, että "ihmiset ovat niin herkillä nykyään". Haloo, herää nykymaailmaan. Ihan peruskäytöstavat pitää olla kaikkialla työelämässä eikä asiakkaille puhuta, mitä sylki suuhun tuo. Eikä varsinkaan puututa heidän henkilökohtaisiin arvovalintoihinsa millään tavalla.

Vierailija
258/447 |
29.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua lääkärit ja gynet taas suorastaan painostaa käyttämään e-pillereitä, vaikka olen kokeillut jo kuutta merkkiä eikä mikään sovi. Minulla on siis kivuliaat kuukautiset ja lääkäreillä on pakkomielle, että e-pillereiden on pakko auttaa niihin. Olen yli 30v. ja minulla on yksi lapsi.

Vierailija
259/447 |
29.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Narsistin unelmaduuni ja asema.

Jos jollain alalla nainen tekisi jotain vastaavaa ja noin pitkään, olisi asialle tehty jo aikoja sitten jotain. Mikä hemmetti siinä on, että kun kyse on miehestä, saa perseillä vuosikymmeniä ilman, että mitään tapahtuu!???

Vierailija
260/447 |
29.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä erään potilaan kokemus kyseisestä gynekologista:

"Kävin pillerireseptiä pyytämässä, koska aloin juuri vakituiseen suhteeseen ja helpompaa kun jatkuva kumien kanssa säätäminen. Tylyn oloinen mieslääkäri tokaisi "sinä olet kyllä jo liian vanha" (olen 28v) ja alkoi valittaa että menee koko Suomi perseelleen kun ulkomaalaiset sikiävät ja suomi-akat kulkee jalat ristissä ja vi**u ummessa" Tässä kohtaa lähdin menemään ja nyt on aika yksityiselle tilattu.

En nähnyt unta vaikka siltä kuulostaa. Osuinko huonoon piilokameraohjelmaan? Valituksen todellakin jätin."

https://www.vauva.fi/keskustelu/3069894/kavin-terveyskeskuksessa-e-pill…

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kahdeksan