Onko sinulle koskaan sanottu päin naamaa että olet ruma?
Tai vain kierrellen; kertoen kauniimmista, katsellen muita etc?
Kommentit (84)
Vierailija kirjoitti:
On sanottu rumaksi ja kauniiksi. Kumpikohan sitten olen (olen naispuoleinen). Ehkä olen erikoisen näköinen.
Minulla on ihan sama identiteettikriisi, kun on sanottu molemmiksi. Menee sormi suuhun, kun ei tässä tiedä kulkisiko nokka pystyssä, vai leuka vasten rintaa.
Ei ole fiksua käytöstä kommentoida toisen ulkonäköä mihinkään suuntaan. Eikö vaan voi jutella normaalisti? Normaalia puhetta. Vai Kykenetkö sellaiseen? Ei ystävät normaalisti kommentoi toisille toistensa ulkonäöstä. Sosiaaliseen mediaan ehkä.
Ala ja ylä-aste aika haukuttiin rumaksi. nyt vanhemapana on kehuttu kauniiksi, mutta itsetunto sen verran kolhuilla että en usko ihmisten sitä oikeasti tarkoittavan :( lapset ja teinit osaavat kyllä olla empatia kyvyytömiä hirviöitä.
Siskoni sanoi kerran ihan suoraan, että olen liian ruma saadakseni häneltä apua. En tiedä miksi halusi loukata, kaivelee vähän edelleen. Minulla oli tuolloin muutenkin hankala elämäntilanne, että kiitos vaan tuesta. Se taitaa onneksi olla toistaiseksi ainoa tapaus. Onneksi ulkonäköäni ja kauneuttani on kehuttu sen verran ettei vaikuttanut itsetuntoon.
On sanottu päin naamaa ja myös tehty selväksi muilla tavoin.
Toivoisin, että sanottaisiin. Saisi muutenkin haukkua päin kasvoja.
On vaikka kuinka monesti. "et ole kaunis ilman meikkiä", "kaverisi on tosi kaunis, no sinä olet ihan ookoo", "sinulla on kivat töppöjalat", "sinun pitäisi meikata enemmän" jne jne.
Vihaan ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
On vaikka kuinka monesti. "et ole kaunis ilman meikkiä", "kaverisi on tosi kaunis, no sinä olet ihan ookoo", "sinulla on kivat töppöjalat", "sinun pitäisi meikata enemmän" jne jne.
Vihaan ihmisiä.
Just tämä. Millä helvetin oikeudella tyypit huomauttelee tällaisia asioita?? Kokemusta on.. Ihan niinkuin itsellä olisi varaa huomautella kun on niin täydellinen ihminen. Mutta siis vastaus kysymykseen, on sanottu rumaksi, joku mies tuli kertomaan baarissa että olen niin ruma etten ikinä saa miestä.
Ylä-asteella juu. Kärsin pahasta aknesta enkä muutenkaan kuulunut suosittujen porukkaan. Nykyään taas kuulen tasaisin väliajoin olevani kaunis, tai upea nainen, tai muuta vastaavaa. En aikaisempien kiusaamiskokemusten vuoksi osaa antaa kehuille niin paljoa arvoa ja minulla on ristiriitainen suhtautuminen omaan ulkonäkööni: tiedän että se auttaa minua monissakin tilanteissa, mutta samalla halveksin sitä, että sillä on sellainen vaikutus. Haluaisin tulla nähdyksi ihmisenä, en ulkonäköni kautta.
Kyllä. Muistan ikuisesti olimme menossa luokkaretkelle Helsinkiin. Kaksi luokkalaista poikaa. Toinen sanoi, että olet ruma kuin rullatuoli ja toinen että ruma kuin paska ":D".
On sanottu rumaks 👀
Ja ei se mieskään ollut mikään komea alfauros.. finninaamanen nörtti 😂
Voi kuule, on. Koulussa kiusattu ja haukuttu rumaksi. Myös muut tutut haukkuneet rumaksi. En tiedä mikä ihmisiä vaivaa, ehkä huono kotikasvatus tai empatiakyvyn puute? Itselle ei tulisi mieleenkään kommentoida kenenkään ulkonäköä, ainakaan negatiivisessa mielessä.
Ala-asteella yksi poika haukkui läskiksi. En ollut ylipainoinen, mutta minulla on ihan pienestä pitäen ollut pömppövatsa. Kyllähän se silloin jäi kaivelemaan ja laukaisi minussa myöhemmin hirveän laihdutusvimman... eikä järin terveellisellä tavalla, sillä käytännössä lakkasin syömästä ja harrastin pirusti liikuntaa. (Ja vaikka mitä tein niin ei sitä lautavatsaa vaan tullut. Pömppis on ikuinen ystävä :D.)
Ruma ankanpoikanen kirjoitti:
Ala ja ylä-aste aika haukuttiin rumaksi. nyt vanhemapana on kehuttu kauniiksi, mutta itsetunto sen verran kolhuilla että en usko ihmisten sitä oikeasti tarkoittavan :( lapset ja teinit osaavat kyllä olla empatia kyvyytömiä hirviöitä.
Myös aikuiset osaavat... tunnen isän ja aikuisen poikansa, joiden suurinta huvia on kommentoida ihmisiä rumiksi. Kumpikin itse täysiä laihoja ruipeloita miehiksi. No Ei kai voi kauhalla vaatia, jos on lusikalla annettu.
Olin baarissa ystäväni kanssa, ja joku mies tuppautui seuraan ja kysyi, että mihin olette poikaystävänne jättäneet. Sitten katsoi minua tarkemmin ja totesi, että no sulla ei kyllä varmaan olekaan. Ja tämä on vain yksi lukuisista esimerkeistä...
Olen joskus kuulut olevani ”komea” nainen. Mitäköhän sekin tarkoittaa? Ei ainakaan kaunista. Ehkä näytän mieheltä. -ohis
Minä en ymmärrä minkälainen on ihminen, jolla on tarve haukkua toisia rumaksi. Miksi haluaa loukata toista sillä tavalla?
Vierailija kirjoitti:
Olen joskus kuulut olevani ”komea” nainen. Mitäköhän sekin tarkoittaa? Ei ainakaan kaunista. Ehkä näytän mieheltä. -ohis
Itse miellän sen kehuna, "komea" nainen on näyttävä, kiinnittää huomiota.
On ja useastikin, mm isäni tai joku random vanhempi mies ystävänsä kanssa kadulla, olin koulukiusattu jne. Mutta kauniiksi ja nätiksi 100x useammin ja matcheja tulee Tinderissä sadottain, kadulla tultu pyytämään treffeille jne kysyntää on. Kesti vuosia tajuta, että olen hyvä sellaisena kuin olen. Ne ketkä haukkuvat muiden ulkonäköä ovat itse todella epäitsevarmoja tai heillä ei ole muuta keskusteltavaa kuin jonkun ulkonäkö, mikä sitten kertoo olennaista älystä ja käytöstavoista.
Minulle on sanottu esimerkiksi seuraavissa paikoissa:
-urheiluseura
-koulu
-opiskelupaikoissa
-töissä
-tutut sekä tuntemattomat ihmiset päin naamaa jne.
Olen luonteeltani introvertti, joka pitää pitkistä ja syvällisistä keskusteluista. Itse en vaikutu kovinkaan suuresti ihmisten ulkonäöstä koska sisin kiinnostaa enemmän.
Kyllä minä jo pienenä ihmettelin sitä, että mitä väliä minun ulkonäölläni on jos noudatan urheiluseuran sääntöjä ja kilpailen ihan tosissani, en kiusaa enkä myöskään kantele kun minua kiusataan?