Onko sinulle koskaan sanottu päin naamaa että olet ruma?
Tai vain kierrellen; kertoen kauniimmista, katsellen muita etc?
Kommentit (84)
On. Teininä otti itsetunnon päälle aika pahasti. Enää ei, tiedän olevani ruma enkä välitä asiasta.
Olen kuullut useinkin. Mutta toisaalta olen kuullut usein olevani kaunein tyttö maailmassa jonka sanoja on nähnyt.
En muista, ei varmaan päin naamaa, mutta on sanottu miehen näköiseksi. Tein siitä itse sen päätelmän, että olen ruma. Pahempaa kuin ruma. Aloin oikeasti luulla, että näytän mieheltä. Tämä pilasi vuosikymmenen elämästäni. Vaikka olen alkanut uskoa, että näytän normaalilta, niin kärsin edelleen ahdistuksesta ja paniikkituntemuksista, jotka alkoivat kärsiessäni olettamasti vastenmielisestä ulkonäöstä. Vaikka ajatukset muuttuisivat, niin keho muistaa.
On, kerran. Tämä tapahtui passintarkastuksessa. En jaksanut hymyillä sen tyypin mukahauskalle vitsille ja kuulin mitän hän mutisi jotain rumasta hevosennaamastani. Mietin ensin, että kuulinkohan oikein.
Epäsuoraa negaa olen saanut parilta ex-mieheltä. Tiedän nyt, että kyseiset miehet olivat k-päitä, mutta silti se nakersi itsetuntoa silloin.
p.s. En oikeasti ole ruma. Nykyään olen tavis, nuorempana olin jopa ihan kaunis.
On, ylä-asteella. Tosin kun pääsin sieltä pois niin joka paikassa mua on vain kehittu älyttömän kauniiksi. Rumasta ankanpoikasesta jne
Kaksi miestä ilkkui baarissa mua ”kato Jumbon kassa”.
Siitä kyllä loukkaannuin siinä mielessä että olen koulutettu ja tyylini on klassinen, ei kouvolatukkaa tms. Enkä ole lihava, ehkä isotissinen.
Lapsena äitini piti rumana, ja kun sain teini-iässä finnejä olin epätoivoinen. Sitten vaihdoin koulua, kun menin lukioon. Siellä kundit antoivat tytöille hegis-pisteitä sain kuulemma täydet pisteet.
Kolme kundia kilpaili siitä kenen kanssa suostuisi lähtemään elokuviin. Valitsin heistä yhden, jonka kanssa menimme opintojen jälkeen naimisiin.
Silti en ole koskaan unohtanut äitini sanoja.
On sanottu monestikin. En ole luonnossa kaunis, mutta olen kuvauksellinen, eli kuvissa näytän mallille. Minulla on suuret silmät, korkeat poskipäät, täyteläiset huulet ja selkeä leukalinja ja leuka joten minut on helppo meikata näyttävästi.
Peruskouluaikoina lähes joka päivä kahdeksan vuoden ajan. Aikuisena olen kuullut rumuudestani yöelämässä pari kertaa. Myös kaverini entinen poikaystävä haukkui minut rumaksi kun olin heidän tupareissaan.
Olen saanut kuulla. Toisaalta saan melkein päivittäin kuulla kehuja ulkonäöstäni ja käännän päitä. Kehuja tullut huomattavasti enemmän kuin haukkuja. Toivoisin kuitenkin, etten herättäisi muissa mitään reaktioita, ja että minut jätettäisiin rauhaan.
Vierailija kirjoitti:
No ainakin kerran ilmoitettiin koulun tyttöjen äänestyksen tuloksena epähaluttavimmaksi poikaystäväksi.
Hiveli nuoren nörttiruipelon mieltä.
Olipa ilkeitä. 😔
Kiusata porukalla yhtä. Todella reppanoita.
Olisi kiva nähdä miten "täydellisiä" nämä arvostelijat itse ovat.
Juu olen kuullut suoraan muutamaankin otteeseen. Eniten baarissa jonkun erittäin humalaisen vihamielisen miehen toimesta "luuleks sä tolla naamalla saavas muka ketään". Ja sitten tietysti yläasteikäisenä luokan pojat heittelivät läppää "joku naamaraja mullakin on" jne jne. Kyllähän nuo itsetuntoa on syönyt, ja tiedän etteivät kasvonpiirteeni ole ihanteelliset. Silti kuitenkin olen kuullut spontaaneja kehuja myös kauneudestani tapailemiltani miehiltä.
Ei ole muuta kuin yläasteella. Sen jälkeen muiden käytöksestä on tämän oman rumuuden viimeistään tajunnut ja toki miesten käytöksestä, sillä olen ollut heille aina täysin ilmaa.
Teininä yksi poika sanoi "hyi v*ttu" kun joku ehdotti hänelle iskemistäni.
On onneksi nätiksikin kehuttu sittemmin.
Kyllä, monta kertaa. Toisaalta on mua myös kehuttu kauniiksi. Siinä sen näkee että kauneus on tosiaan katsojan silmässä :)
Ei. Komeaksi on sanottu usein.
T: Komea
Vierailija kirjoitti:
”Olet tavallisella tavalla kaunis.”
Kiitos paljon - tosin tarkoitus olikin loukata. Ja tämän kertoi siis plösähtänyt 50 + mies.
Vaasassa ”pojat” osaa. Kun on lusikalla annetti ei voi kauhalla ottaa.
Kyllä.
Myös teininä pikkuveljelleni sanottu nauraen että ”sun siskos on TOSI nätti” olin vieressä.
Pikkuveli ei tiennyt mitä tehdä, mä lähdin pois paikalta.
Ihmiset on hirviöitä teini-iässä ja varsinkin maaseudulla.
On sanottu, mutta tiedän sen itsekin, joten ei tule pahoja "osumia".