Nainen vaatii että teen puolet kotitöistä
mutta ei tee omaa osaansa, saatika osalistu muuhun kuin itse määrittelemiin töihin. Ruohonleikkuu ja lumityöt eivät kuulemma ole kotitöitä, mutta täysin tyhjänpäiväinen huonekalujen siirtely on. Ovatko naiset nykyään näin pihalla, vai onko tämä sellainen yksittäistapaus?
Kommentit (324)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka usein ruohonleikkuu ja lumityöt sitten teillä pitää tehdä? Ja tarkoittaa huonekalujen siirtely nyt sitä, että siirretään ne jotta voi siivota kunnolla? Vähän tarkennuksia.
Ne olivat esimerkkejä. Joka päivä on jotakin tehtävää, mitä nainen ei määrittele kotitöiksi. Talvella pyysin tilaamaan öljyä, mutta eipä hän sitäkään saanut tehtyä, vaan oli vihainen kun oli liian kylmä. Lumityöt pitää tehdä talvella miltei joka päivä, vähintään hiekottaa piha.
Ai, lumityöt ja hiekoitus joka päivä?
Kuka edes laittaa pihaan hiekkaa? Viime talvena laitoin pari kertaa sepeliä pihaan ja se oli siinä. Ja muutaman kuukauden ajan tehdään lumityöt.
Ja meillä on n.3000m2 piha ja ruohonleikkuuseen menee tunti pari, kuukauden ajan kesällä ja muuten harvemmin
Naurattaa nämä miesten työt, kun vanhana naisena en edes pidä niitä edes työnä, vaikka on iso puutarha ja hoidan ne yksin, kun työt ajoittuvat vuodessa muutamalle kuukaudelle ja kotityöt ovat päivittäisiä.
Ja mitä siinä öljyn tilauksessa nyt on ihmeellistä, muuta kuin puhelinsoitto, kun öljyn toimittaja laittaa sen säiliöön, eikä evättäkåån tarvitse itse liikuttaa.
Ei ikkunoiden tai vessan pesua, imurointia ja pyykkäystäkään tarvitse päivittäin tehdä. Eivät siis oikeastaan ole töitä, joten niistä on turha kiistellä. Vai miten se nyt meni?
Taidat asua yksin, jos luulet että pyykkäystä tai siivoamista ei tarvitse tehdä joka päivä.
Siis täh!! Jos minä pesen pyykkikoneellisen joka ainoa päivä, niin vähintään joka kolmas päivä pesen puhtaita vaatteita uudelleen. Siltikään lapset eivät käytä samoja vaatteita kuin maks kaksi päivää vaikka eivät olisi likaantuneetkaan. Selvennä vähän tuota pesumäärääsi. T: kahden lapsen yhisä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksittäistapaus joka pilaa meidän muidenkin naisten maineet. Pistä se akka pihalle ennen kuin homma pahenee?
Pistän jos muutosta asenteessa ei tapahdu. Pitääkö tässä alkaa kyselemään treffeillä että mitäs töitä kotitöihin kuuluu ja tuleeko ne tehdä kaikki puoliksi? Ainakin joka tuutista tulee että puoliksi pitäisi tehdä, ja nimen omaan näissäkin korostetaan näitä samoja töitä. Miksi missään ei kerrota että jos lämmität puulla ja ne puut tulevat omasta metsästä, polttopuut tulee tehdä puoliksi? Nostan hattua niille naisille jotka tuohon jaksaa osallistua.
Kotona tehtävät työt katsotaan keston mukaan. Eli molemmat tekevät yhtä monta minuuttia/tuntia päivässä/viikossa/ vuodessa näitä töitä. Jos puumettällä menee 2vrk/vuosi, niin se on vasta 48h kotitöitä, joka tulee imuroidessa ja tiskatessa äkkiä täyteen.
Ihmettelen kuitenkin tuota passiivisaggressiivisuutta, ja kynnysmattoilua(mitä kyllä tosi moni mies nykyään tekee) että miksi ihmeessä asiasta ei voi keskustella sen vaimon kanssa? Itse ainakin toimin niin että olen aina valmis keskustelemaan ja selvittämään väärinkäsitykset, mutta jos senkin jälkeen seinä on vastassa, eikä ymmärretä sitä että minä olen oikeassa, niin ilmoitan toimivani omalla järkevämmällä tavallani, oli se kumppanille ok tai ei. Eli jos pystyy 100 varmasti todistamaan tekevänsä yhtä paljon kotihommia, niin silloin ei tarvitse yhtään alkaa enää nöyristelemään, koska tuollainen nöyristely vaikuttaa siltä että olet todellakin varastanut makkaran keittiönpöydältä ilman lupaa, ja sinut on piesty hyvästä syystä. Syytön ei käyttäydy kuin syyllinen.
Koska harvan vaimon kanssa asioista voi keskustella. Monella kun on tuo perusoletus että se heidän tapansa on järkevämpi jo ennen kuin tiedetään mitä toinen on ehdottamassa.
Edelleen monen naisen mielestä on niitä miesten töitä, joita he naisena eivät suostu tekemään. Sitten muista puhutaan kotitöinä, jotka yllätys yllätys pitää jakaa. Ja tehdä sillä naisen tavalla, muuten on väärin tehty.
"Monella... Edelleen monen naisen mielestä.."
Kuinkas monta naista olet haastatellut... Tai annas kun arvaan, nämä stereotypiasi perustuvat johonkin realitysarjoihin, mitä olet katsellut ja ajatellut että ahaa kaikki naiset ovat tälläisiä.
-eriEn mitää virallisia haastatteluja ole tehnyt, mutta näkeehän ja kuuleehan sitä mitä ystävät, tuttavat ja naapurit ympärillä puhuvat ja tekevät. Ei ole ihan yksi eikä kaksi perhettä, jossa nainen ei tee lumitöitä tai leikkaa nurmikkoa, koska ovat miesten hommia. Eikä niitä lasketa kotitöiksi kun niitä tehdään niin harvoin. Ikkunoiden tai mattojen pesuun kyllä pitäisi molempien osallistua, koska kyllähän nyt miehenkin kuuluu osansa tehdä.
Mä osallistun noihin töihin erittäin vähän, koska vastaavasti teen 95% perinteisistä naisten töistä ja lastenhoidosta. Eli jos mies maalaa, minä hoidan sillä aikaa kaiken muun. Saa maalata ihan rauhassa. Mutta heti jos mies vaatisi minua vaikka hoitamaan puolet lumitöistä ja nurmikonleikkuista, niin samalla sekunnilla mies hoitakoon myös suuremman osan muista kotitöistä.
Oletko kokeillut maalaamista, nurmikonleikkuta ja lumitöitä? Nuohan ovat kaikki kivoja puuhailuja. Oikeasti vessan pesuun verrattuna vapaa-aikaa. Moni nainen tyhmyyttään tekee ikävät työt sisällä yksin, ja antaa miehen tehdä kevyet ja kivat hommat ulkona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka usein ruohonleikkuu ja lumityöt sitten teillä pitää tehdä? Ja tarkoittaa huonekalujen siirtely nyt sitä, että siirretään ne jotta voi siivota kunnolla? Vähän tarkennuksia.
Ne olivat esimerkkejä. Joka päivä on jotakin tehtävää, mitä nainen ei määrittele kotitöiksi. Talvella pyysin tilaamaan öljyä, mutta eipä hän sitäkään saanut tehtyä, vaan oli vihainen kun oli liian kylmä. Lumityöt pitää tehdä talvella miltei joka päivä, vähintään hiekottaa piha.
Ai, lumityöt ja hiekoitus joka päivä?
Kuka edes laittaa pihaan hiekkaa? Viime talvena laitoin pari kertaa sepeliä pihaan ja se oli siinä. Ja muutaman kuukauden ajan tehdään lumityöt.
Ja meillä on n.3000m2 piha ja ruohonleikkuuseen menee tunti pari, kuukauden ajan kesällä ja muuten harvemmin
Naurattaa nämä miesten työt, kun vanhana naisena en edes pidä niitä edes työnä, vaikka on iso puutarha ja hoidan ne yksin, kun työt ajoittuvat vuodessa muutamalle kuukaudelle ja kotityöt ovat päivittäisiä.
Ja mitä siinä öljyn tilauksessa nyt on ihmeellistä, muuta kuin puhelinsoitto, kun öljyn toimittaja laittaa sen säiliöön, eikä evättäkåån tarvitse itse liikuttaa.
Ei ikkunoiden tai vessan pesua, imurointia ja pyykkäystäkään tarvitse päivittäin tehdä. Eivät siis oikeastaan ole töitä, joten niistä on turha kiistellä. Vai miten se nyt meni?
Taidat asua yksin, jos luulet että pyykkäystä tai siivoamista ei tarvitse tehdä joka päivä.
Siis täh!! Jos minä pesen pyykkikoneellisen joka ainoa päivä, niin vähintään joka kolmas päivä pesen puhtaita vaatteita uudelleen. Siltikään lapset eivät käytä samoja vaatteita kuin maks kaksi päivää vaikka eivät olisi likaantuneetkaan. Selvennä vähän tuota pesumäärääsi. T: kahden lapsen yhisä
Teitä on siis kolme ihmistä. Meitä on kuusi neljän lapsen kanssa. Eli pelkästään lakana- ja pyyhepyykkiä tulee kolme koneellista kerralla. Tuohon vaatepyykit, eli mustat, värilliset ja valkoiset, ja helposti saa joka päivälle keskimäärin koneellisen pyykkiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka usein teillä sitten imuroidaan? Se on vähän verrattavissa nurmikon ajoon. Kyllä se nurmikko pitää ajaa parhainpaan kasvuaikaan kaksi kertaa viikossa, mutta joskus riittää kerran viikkoon.
Ja lumitöitä saattaa loutua tekemään joskus jopa kaksi kertaa päivässä, joka päivä, jne...
Höpö,höpö, missään ei tarvitse ajaa nurmikkoa kahta kertaa viikossa. Ajajassa on monenlaista vikaa, jos näin on.
Eikä missään tarvitse imuroida joka päivä, kerran viikossa riittää. Ei tarvitse pyyhkiä pölyjä joka päivä, ei edes joka viikko. Keittiö kannattaa pyyhkästä päivittäin ja myös ruokapöytä, mutta en saa tähän menemään muutamaa minuuttia kauempaa. Pyykkikone pesee puolestani pyykit, joten ripustamisessa menee 5min. Se ei mielestäni ole kohtuuton aika. Astianpesukoneen kanssa sama juttu. Mihin se aika teillä kuluu? Asioita aina voi tehdä enemmän, mutta se mitä tarvitsee on ei ajallisesti vie kauaa.
Tää on aina hauskaa, kun ei huomioida pyykkitelineen tyhjennystä ja pyykkien viikkausta / silittämistä samalla (lajittelua). Tai astiapesukoneen lastausta/tyhjennystä. Aina vaan se toinen puoli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksittäistapaus joka pilaa meidän muidenkin naisten maineet. Pistä se akka pihalle ennen kuin homma pahenee?
Pistän jos muutosta asenteessa ei tapahdu. Pitääkö tässä alkaa kyselemään treffeillä että mitäs töitä kotitöihin kuuluu ja tuleeko ne tehdä kaikki puoliksi? Ainakin joka tuutista tulee että puoliksi pitäisi tehdä, ja nimen omaan näissäkin korostetaan näitä samoja töitä. Miksi missään ei kerrota että jos lämmität puulla ja ne puut tulevat omasta metsästä, polttopuut tulee tehdä puoliksi? Nostan hattua niille naisille jotka tuohon jaksaa osallistua.
Kotona tehtävät työt katsotaan keston mukaan. Eli molemmat tekevät yhtä monta minuuttia/tuntia päivässä/viikossa/ vuodessa näitä töitä. Jos puumettällä menee 2vrk/vuosi, niin se on vasta 48h kotitöitä, joka tulee imuroidessa ja tiskatessa äkkiä täyteen.
Ihmettelen kuitenkin tuota passiivisaggressiivisuutta, ja kynnysmattoilua(mitä kyllä tosi moni mies nykyään tekee) että miksi ihmeessä asiasta ei voi keskustella sen vaimon kanssa? Itse ainakin toimin niin että olen aina valmis keskustelemaan ja selvittämään väärinkäsitykset, mutta jos senkin jälkeen seinä on vastassa, eikä ymmärretä sitä että minä olen oikeassa, niin ilmoitan toimivani omalla järkevämmällä tavallani, oli se kumppanille ok tai ei. Eli jos pystyy 100 varmasti todistamaan tekevänsä yhtä paljon kotihommia, niin silloin ei tarvitse yhtään alkaa enää nöyristelemään, koska tuollainen nöyristely vaikuttaa siltä että olet todellakin varastanut makkaran keittiönpöydältä ilman lupaa, ja sinut on piesty hyvästä syystä. Syytön ei käyttäydy kuin syyllinen.
Koska harvan vaimon kanssa asioista voi keskustella. Monella kun on tuo perusoletus että se heidän tapansa on järkevämpi jo ennen kuin tiedetään mitä toinen on ehdottamassa.
Edelleen monen naisen mielestä on niitä miesten töitä, joita he naisena eivät suostu tekemään. Sitten muista puhutaan kotitöinä, jotka yllätys yllätys pitää jakaa. Ja tehdä sillä naisen tavalla, muuten on väärin tehty.
Kuinkas monta naista olet haastatellut... Tai annas kun arvaan, nämä stereotypiasi perustuvat johonkin realitysarjoihin, mitä olet katsellut ja ajatellut että ahaa kaikki naiset ovat tälläisiä.
-eriEn mitää virallisia haastatteluja ole tehnyt, mutta näkeehän ja kuuleehan sitä mitä ystävät, tuttavat ja naapurit ympärillä puhuvat ja tekevät. Ei ole ihan yksi eikä kaksi perhettä, jossa nainen ei tee lumitöitä tai leikkaa nurmikkoa, koska ovat miesten hommia. Eikä niitä lasketa kotitöiksi kun niitä tehdään niin harvoin. Ikkunoiden tai mattojen pesuun kyllä pitäisi molempien osallistua, koska kyllähän nyt miehenkin kuuluu osansa tehdä.
Mä osallistun noihin töihin erittäin vähän, koska vastaavasti teen 95% perinteisistä naisten töistä ja lastenhoidosta. Eli jos mies maalaa, minä hoidan sillä aikaa kaiken muun. Saa maalata ihan rauhassa. Mutta heti jos mies vaatisi minua vaikka hoitamaan puolet lumitöistä ja nurmikonleikkuista, niin samalla sekunnilla mies hoitakoon myös suuremman osan muista kotitöistä.
Oletko kokeillut maalaamista, nurmikonleikkuta ja lumitöitä? Nuohan ovat kaikki kivoja puuhailuja. Oikeasti vessan pesuun verrattuna vapaa-aikaa. Moni nainen tyhmyyttään tekee ikävät työt sisällä yksin, ja antaa miehen tehdä kevyet ja kivat hommat ulkona.
Kuinka kauan vessan pesuun menikään aikaa? Tuosta tulikiin mieleeni, että meillä nainen haluaa olla mökillä, mutta ei suostu tyhjentämään puuceetä. Yllättäen mökillä tämä ei olekkaan kotityö. Eikö ole hämmästyttävää? Ap
Vierailija kirjoitti:
Ap voisi olla parhaan ystäväni mies. Ihmettelen miten mies jaksaa. Vastaavasti ystäväni ihmettelee minun "alistumistani" ja sanoo että ei koskaan jaksaisi meidän tyyliämme.
Ystäväni perheessä siis remontit ja pihatyöt yms. ovat miehen töitä, jotka eivät vähennä miehen peruskotityötaakkaa. Jos mies vaikka maalaa taloa, niin vaimo hoputtaa miestä tekemään ruokaa vuorollaan. Usein osa kotitöistä jää miehelle "yötöiksi" (eli uniajasta pois) jos on joku suurempi remontti tai työmatka. Luonnollisesti siis viikon työmatkan kotityöt pitää suorittaa viikonloppuna.
Mies näyttää tosi väsyneeltä, suren hänen puolestaan.
Mitä ihmettä mä luen. Talon maalausta verrataan kotitöihin.
Talon julkisivun maalaus tehdään 20-30 vuoden välein, usein näkee vielä pitemmällä aikajaksolla ja vain puutaloon.
Entä jos olisi se nainen, joka on työmatkalla, kuka olettaisi miehen pesevän naisen pyykit jne. viikonloppuna.
Mihin tämä perheen tasa-arvo on mennyt, nainen käy työssä ja maksaa puolet perheen kuluista ja kotityöt pitäisi tehdä nainen, jotta mies saisi levätä.
Ennen sentään miehen kunnia-asia oli elättää perhe ja mies kantoi taloudellisen vastuun ja nainen kotirouvana kotityöt.
Vierailija kirjoitti:
Minä naisena olen meillä tehnyt aina ruohonleikkuun. Minusta se ei ole ollut kotityö, vaan mukavaa omaa aikaa samalla, kun mies on välillä ollut vastuussa lapsista. Olen leikannut nurmikon myös muutama päivä synnytyksen jälkeen, joten fyysisesti se ei ole vaativaa.
Lumityöt ovat välillä kivaa arkiliikuntaa, toki karhun jäljiltä todella rasittavaa laattojen nostelua. Mutta sitäkin joutuu säännöllisesti tekemään, koska meillä molemmat käyvät töissä, eikä mies voi aina olla se, joka tulee ensin kotiin. En edes ymmärrä, miten käytännössä mies voisi aina tehdä missään perheessä lumityöt, ellei mies ole koti-isä tai työtön. Kyllä ne hommat oikeasti jaetaan kaikissa perheissä. Joten jaetaan kaikki muutkin kotityöt.
Siinäpä se. Mies joutuukin tekemään ne lumityöt illalla, kun siitä on jo pariin kertaan ajeltu autolla ja tampattu sitä lunta. Olisi hieman kätevämpää, että ensimmäinen tulija sen kolaisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin olen. Eivät ole kivoja.mua ainakin ärsyttää, kun talvella pitää tehdä lumityöt että saa auton pihaan. Maalaaminen (matalalla) on ok, mutta ei suojaaminen, teippaaminen ja telojen pesu. Nurmikon leikkuu käsikäyttöisellä (=ei moottoria) leikkurilla ei ole hauskaa.
Erityisen ärsyttävää sekä miehen että minun mielestäni on lopettaa hommat kesken jotta voi välissä tehdä ruokaa,laittaa pyykit kuivumaan tai hakea lapsi harrastuksesta. Eli vaikka maalatessa on paljon kivempi maalata koko seinä kuin keskeyttää se koko ajan ja pyyhkiä lapsen peppu. Eli työnjako on hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap voisi olla parhaan ystäväni mies. Ihmettelen miten mies jaksaa. Vastaavasti ystäväni ihmettelee minun "alistumistani" ja sanoo että ei koskaan jaksaisi meidän tyyliämme.
Ystäväni perheessä siis remontit ja pihatyöt yms. ovat miehen töitä, jotka eivät vähennä miehen peruskotityötaakkaa. Jos mies vaikka maalaa taloa, niin vaimo hoputtaa miestä tekemään ruokaa vuorollaan. Usein osa kotitöistä jää miehelle "yötöiksi" (eli uniajasta pois) jos on joku suurempi remontti tai työmatka. Luonnollisesti siis viikon työmatkan kotityöt pitää suorittaa viikonloppuna.
Mies näyttää tosi väsyneeltä, suren hänen puolestaan.
Mitä ihmettä mä luen. Talon maalausta verrataan kotitöihin.
Talon julkisivun maalaus tehdään 20-30 vuoden välein, usein näkee vielä pitemmällä aikajaksolla ja vain puutaloon.
Entä jos olisi se nainen, joka on työmatkalla, kuka olettaisi miehen pesevän naisen pyykit jne. viikonloppuna.
Mihin tämä perheen tasa-arvo on mennyt, nainen käy työssä ja maksaa puolet perheen kuluista ja kotityöt pitäisi tehdä nainen, jotta mies saisi levätä.
Ennen sentään miehen kunnia-asia oli elättää perhe ja mies kantoi taloudellisen vastuun ja nainen kotirouvana kotityöt.
Voi ei! Et tainnut ymmärtää että tässä ei verrata talon maalausta kaikkiin kotitöihin. Tuo oli esimerkki. Päähän sattuu.
Miksi ette hanki kotiapulaista, selkeästi on tarvetta?
Jos tyyliin mies maalaa seiniä ja nainen samalla siivoaa ja tekee kotihommia niin tilannehan on ihan ok.
Mutta jos mies makaa sohvalla ja vaan jatkuvasti toteaa, että joo maalaan sen seinän kohta, ettei voi siksi tehdä kotitöitä yhdessä.. Ja sitten illalla toteaa, että maalaa huomenna ja tekee sitten tätä monta viikkoa, niin se ei ole ok.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä ilmoitin ennen yhteenmuuttoa, paljonko kotitöitä olen valmis tekemään (20 min päivässä + ruoanlaitto). Sitten olen tehnyt sen verran. Ei ole tarvinnut riidellä yhtään tai kytätä, paljonko toinen tekee. Selvät odotukset ovat avain.
Mites oli kun asukit yksin, teitkö silloinkin 20 min kotitöitä päivässä?Tuliko kaikki työt tehtyä? Kuka teki loput, äitikö kävi tekemässä?
Kyllä, tein yksinkin asuessa kotitöitä 20 minuuttia päivässä (pl. ruoanlaitto). Monet yksin asuvat tekevät tuotakin vähemmän. Sehän tässä olikin ideana, että varmistan, ettei kotitöiden määrä lisäänny yhteen muuttamisen seurauksena.
Tämä on se syy, miksi en enää koskaan lähde (yhdenkään) miehen kanssa ok-taloon. Kerrostalossa "miesten töitä" ei ole (auton renkaat vaihdetaan liikkeessä, sähköt olen juuri kilpailuttanut), loput puolitetaan ja keskitytään muihin ja mukavampiin asioihin.
Vierailija kirjoitti:
Jos tyyliin mies maalaa seiniä ja nainen samalla siivoaa ja tekee kotihommia niin tilannehan on ihan ok.
Mutta jos mies makaa sohvalla ja vaan jatkuvasti toteaa, että joo maalaan sen seinän kohta, ettei voi siksi tehdä kotitöitä yhdessä.. Ja sitten illalla toteaa, että maalaa huomenna ja tekee sitten tätä monta viikkoa, niin se ei ole ok.
Ei tietenkään ole ok, mutta tässä ketjussa monen naisen mielipide tuntuukin olevan että mies maalaa ja sitten tekee osansa kotitöistä. Meillä tämä menee vielä niin, että minä maalaan, nainen tekee kotityönsä ja makaa sohvalla kun minä teen osuuttani kotitöistä. Ap
Ap, olet nyt roikkunut aamusta asti täällä kitisemässä. Alan tulla siihen päätelmään, että sinulla ei ole mitään naista eikä omakotitaloa. Kukaan selväjärkinen mies ei jaksa tuntitolkulla vikistä tällaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle nurmikonleikkaus naisena on hermolepoa ja teen sen mielelläni. Samoin puutarhan hoito, meillä puita ja pensaita on lähes 200 ja kukat päälle. Nekin on vastuullani. Samoin teen rempat, kun olen alalla. Ja mikä tekee nurmikonleikkauksesta niin raskasta ja ihmeellistä, kun koneet ovat valtavasti kehittyneet, eikä tarvitse edes voimaa.
Ja jos noin vaikeata okt asuminen on, miksi ette käytä ulkopuolisia palveluita esim. kiinteistöhuoltoa, niin kuin rivi- ja kertostalossa asujat tekevät.
Meillä lumityöt ja pihanhoito on talvella ulkoistettu kiinteishuollolle ja maksetaan siitä muutaman satanen, vaikka suuri piha. Joskus auraavat jopa pari kertaa päivässä. Samoin kiinteistöhuolto on tarjonnut nurmikonleikkausta, mutta sen haluan itse tehdä.
Mikå ihme siinå on, kun muutetaan okt, mutta ei osata ostaa palveluita, vaan kiukutellaan, kenen pitäisi tehdä mitäkin.
Ja näin kesäaikaan moni nuori on vailla työtä esim. 4H.ssa ja mielelläån tulisivat pientä korvausta vastaan leikkaamaan nurmikon.
Ei käy vain, vaan halutaan jankuttaa ja vähätellä kotitöiden arvoa ja kuinka paljon ne vie aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Ap, olet nyt roikkunut aamusta asti täällä kitisemässä. Alan tulla siihen päätelmään, että sinulla ei ole mitään naista eikä omakotitaloa. Kukaan selväjärkinen mies ei jaksa tuntitolkulla vikistä tällaista.
Olen oksennustaudissa kotona ja en jaksa tehdä muutakaan ja ajattelin että kysyä mielipidettä ja tässä sitä ollaan. Selväjärkisen toimintaa tämä ei kyllä ole :) ap
Naisena remontoinnissa on varmasti mahtavaa kun voi lopettaa ongelmien ilmetessä.
"en mä ymmärtänyt että tää on tälläistä"
"mä kuvailin sulle tehtävän, vaiheet ja jopa mahdolliset riskit"
Mökötys...
Päivystyksen lomassa on kiva kotona vaihtaa kaapin ovia ja poistaa tappettia...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tietenkään ole ok, mutta tässä ketjussa monen naisen mielipide tuntuukin olevan että mies maalaa ja sitten tekee osansa kotitöistä. Meillä tämä menee vielä niin, että minä maalaan, nainen tekee kotityönsä ja makaa sohvalla kun minä teen osuuttani kotitöistä. Ap
Tuo ei tunnu olevan kenenkään muun, kuin sinun mielipide.
Pääosin täällä ovat naiset kirjoittaneet, että he joko aina osallistuvat näihin remontteihin ynnämuihin tai sitten tekevät pääosin kotityöt ja mies tekee rempat.
Meillä on kolme lasta ja koira. Ei silti imuroida kuin kerran joskus kaksi viikossa. Pyykkejä pestään noin kahtena päivänä viikossa. Toki silloin useampi iso koneellinen päivässä.
Kotimme ei kiillä kuin laboratorio, mutta ei meidän mielestä tarvitsekaan.