Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nainen vaatii että teen puolet kotitöistä

Vierailija
28.06.2019 |

mutta ei tee omaa osaansa, saatika osalistu muuhun kuin itse määrittelemiin töihin. Ruohonleikkuu ja lumityöt eivät kuulemma ole kotitöitä, mutta täysin tyhjänpäiväinen huonekalujen siirtely on. Ovatko naiset nykyään näin pihalla, vai onko tämä sellainen yksittäistapaus?

Kommentit (324)

Vierailija
201/324 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hemmo Paskiainen kirjoitti:

Naisena remontoinnissa on varmasti mahtavaa kun voi lopettaa ongelmien ilmetessä.

"en mä ymmärtänyt että tää on tälläistä"

"mä kuvailin sulle tehtävän, vaiheet ja jopa mahdolliset riskit"

Mökötys...

Päivystyksen lomassa on kiva kotona vaihtaa kaapin ovia ja poistaa tappettia...

Rakennusalalla kuitenkin nausmaalarit ja tapetoijat revitään töihin millä hinnalla hyvänsä, sillä lähes aina naiset tekevät siistimmän ja tarkemman työn.

Ja missä ihmeen maailmassa ja ajassa elät? Naisia on rakennusalalla, siinä missä miehiä.

Ai niin, ei tietenkään siellä Porvoossa ja peräkammarissa.

Vierailija
202/324 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jo on raskasta ja työntäyteistä ap. elämä, aloittanut someilun heti klo 7.00 jälkeen ja yhä istuu koneella. Ei ihme jos nurmikon leikkaus on raskasta, kun jo suunnittelu, koska aloitan vie 8h.

Tämä on tämä sama Jonne, joka vaatii joka käänteessä näitä tasa-arvoasioita parisuhteessa, kuten että nainen maksaa itse oman kahvinsa eka treffeillä, mutta ei itse edes ole parisuhteessa, ei ole koskaan ollutkaan...

🤣

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/324 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä muutama mies vinkuu että voi voi kun joudun tekemään enemmän kotitöitä kuin vaimo kun 99% tapauksista naiset tekee keskimäärin 1h enemmän kotitöitä päivässä kuin mies.Tähän lasketaan myös ne " ulkotyöt"

Jos joku muu toisessa taloudessa tekee enemmän, niin miten se vähentää minun töitäni? En ymmärrä sinun logiikkaasi. Ap

Vierailija
204/324 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai ihan vaatii?

23v yhdessä eikä koskaan ole tarvinnut vaatia mitään. Hommat tekee se joka ehtii ja pystyy. Varmaan menee aika tarkkaan puoliksi. Luntakin luodaan se 1-2× talvessa rintarinnan.

Minä en vaihda renkaita eikä mies pese vessoja kuin silloin kun olen reissussa. Ihan reilua.

Nyt rakennamme autotallia enkä pysty kaikkiin hommiin. Mies tekee raskaat hommat ja minä kevyemmät kuten maalaukset ja ulkoseinän paneloinnin

Vierailija
205/324 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jo on raskasta ja työntäyteistä ap. elämä, aloittanut someilun heti klo 7.00 jälkeen ja yhä istuu koneella. Ei ihme jos nurmikon leikkaus on raskasta, kun jo suunnittelu, koska aloitan vie 8h.

Tämä on tämä sama Jonne, joka vaatii joka käänteessä näitä tasa-arvoasioita parisuhteessa, kuten että nainen maksaa itse oman kahvinsa eka treffeillä, mutta ei itse edes ole parisuhteessa, ei ole koskaan ollutkaan...

🤣

ja kun ei ole mitään rakentavaa sanottavaa, aletaan nimitellä ja solvata. Ja en ole tuo kuvailemasi henkilö. Ap

Vierailija
206/324 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ilmoitin ennen yhteenmuuttoa, paljonko kotitöitä olen valmis tekemään (20 min päivässä + ruoanlaitto). Sitten olen tehnyt sen verran. Ei ole tarvinnut riidellä yhtään tai kytätä, paljonko toinen tekee. Selvät odotukset ovat avain.

Miksi näin hyvää vastausta on miinustettu niin monta kertaa?

Vierailija
207/324 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä ilmoitin ennen yhteenmuuttoa, paljonko kotitöitä olen valmis tekemään (20 min päivässä + ruoanlaitto). Sitten olen tehnyt sen verran. Ei ole tarvinnut riidellä yhtään tai kytätä, paljonko toinen tekee. Selvät odotukset ovat avain.

Mites oli kun asukit yksin, teitkö silloinkin 20 min kotitöitä päivässä?Tuliko kaikki työt tehtyä? Kuka teki loput, äitikö kävi tekemässä?

Ehkä 40 minuuttia riitti.

Aikamoista pikasiivousta. Vai tehdäänkö 20 imurointia, seuraavana päivänä sama pölyjenpyyhintää ja sitä seuraavana lattianmoppausta.

Vierailija
208/324 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeastaan on, koska käyn välillä oksentamassa. Mielummin tekisin jotakin muuta. Miksi et lue ketjua ennen kuin kommentoit?

No voi, Jonne, entä jos menisit vaikka vaihteeksi kinaamaan sitä lunta tai maalaamaan jos tuo ruohonleikkuri ei iske

Vierailija
209/324 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu ei tämä AP ole edes missään parisuhteessa, kun lukee näitä vastauksia.

Vierailija
210/324 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
211/324 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vai ihan vaatii?

23v yhdessä eikä koskaan ole tarvinnut vaatia mitään. Hommat tekee se joka ehtii ja pystyy. Varmaan menee aika tarkkaan puoliksi. Luntakin luodaan se 1-2× talvessa rintarinnan.

Minä en vaihda renkaita eikä mies pese vessoja kuin silloin kun olen reissussa. Ihan reilua.

Nyt rakennamme autotallia enkä pysty kaikkiin hommiin. Mies tekee raskaat hommat ja minä kevyemmät kuten maalaukset ja ulkoseinän paneloinnin

Teidän parisuhde kuulostaa hienolta. Ap

Vierailija
212/324 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä muutama mies vinkuu että voi voi kun joudun tekemään enemmän kotitöitä kuin vaimo kun 99% tapauksista naiset tekee keskimäärin 1h enemmän kotitöitä päivässä kuin mies.Tähän lasketaan myös ne " ulkotyöt"

Jos joku muu toisessa taloudessa tekee enemmän, niin miten se vähentää minun töitäni? En ymmärrä sinun logiikkaasi. Ap

Jonne, käy välillä hiekoittamassa se piha, ettei iske jännetupen tulehdus ranteeseen kaikesta tästä t*ollaamisesta

Vierailija
213/324 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se emakko, löydät paremmankin!

Vierailija
214/324 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet nyt ulissut täällä aamuseiskasta lähtien. Olisit tuossa ajassa ehtinyt ajaa hehtaarin nurmikkoa, tehdä saavillisen karjalanpaistia pakkaseen, naputella puolet ulkovuorauslaudoista seinään ja pestä pari paskapyttyäkin. Mutta röllikkä sen kun jatkaa ininäänsä vauvapalstalla... Ei taida paljon työt päälle painaa 😂

Vierailija
215/324 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asuu mamman ja papan tykönä ja ne tekee kaikki kotityöt, niin sisällä kuin ulkona.Mamma huutaa Jonnen syömään, Jonne käy syömässä ja jatkaa av palstalle kirjoittamista.

Huomaa, että ,Jonne = AP ei ole koskaan tehnyt mitään kotitöitä.Tähän ei lasketa pizzan tai lihiksen lämmittämistä mikrossa...

Vierailija
216/324 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet nyt ulissut täällä aamuseiskasta lähtien. Olisit tuossa ajassa ehtinyt ajaa hehtaarin nurmikkoa, tehdä saavillisen karjalanpaistia pakkaseen, naputella puolet ulkovuorauslaudoista seinään ja pestä pari paskapyttyäkin. Mutta röllikkä sen kun jatkaa ininäänsä vauvapalstalla... Ei taida paljon työt päälle painaa 😂

Ei paina, koska olen vatsataudissa. Tuonkin olen kertonut, mutta ei tainnut mennä perille. Käsittämätöntä että samoja asioita saa toistaa. Ap

Vierailija
217/324 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asuu mamman ja papan tykönä ja ne tekee kaikki kotityöt, niin sisällä kuin ulkona.Mamma huutaa Jonnen syömään, Jonne käy syömässä ja jatkaa av palstalle kirjoittamista.

Huomaa, että ,Jonne = AP ei ole koskaan tehnyt mitään kotitöitä.Tähän ei lasketa pizzan tai lihiksen lämmittämistä mikrossa...

Odotan innolla perusteluja väitteellesi.

Vierailija
218/324 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisilla on tarve olla päälliköitä.

He eivät luota että mies tekee kaikki työt ajallaan, ei silloin kun naisesta tuntuu että ne pitäisi tehdä.

Tämä on naiselle ikuinen ongelma.

He eivät halua/kykene sitä sisäistämään.

Kaikki hoituu, kun vaan olette hiljaa ja odotatte.

Vierailija
219/324 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisilla on tarve olla päälliköitä.

He eivät luota että mies tekee kaikki työt ajallaan, ei silloin kun naisesta tuntuu että ne pitäisi tehdä.

Tämä on naiselle ikuinen ongelma.

He eivät halua/kykene sitä sisäistämään.

Kaikki hoituu, kun vaan olette hiljaa ja odotatte.

Jopas oli erikoinen näkemys. Ap

Vierailija
220/324 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on miehille monta kertaa iso ongelma, jos nainen alkaa puhua kotitöistä. Meillä on niin, että minä teen ne kotityöt. Mies istuskelee olohuoneessa ja lukee ja katsoo telkkaria. Laskut puolitetaan tarkkaan sentilleen. Mies puolustautuu. Hän ajaa rivitalon nurmikon noin 30 neliötä 3-4 kertaa kesässä.Minä imuroin vähintäin kerran viikossa n. 100 neliötä. Hän tankkaa yhteisen auton pari kertaa kuukaudessa, vaihdattaa rengasliikkeessä renkaat kaksi kertaa vuodessa sekä vie auton merkkikorjaamoon, joka myös hoitaa katsastuksen. Lasku puoliksi. Minä käyn kaupassa kaksi kertaa viikossa, laitan joka päiväksi ruuat, pesen pyykit, vaihdan lakanat. Pesen 2 vessaa ja pesuhuonetta kerran viikossa. Hoidan ikkunoiden pesut ja verhojen vaihdot. Miehen mielestä näin on ok. Vaikka laskut puolitetaan ja hänelle jää käteen 600 euroa enemmän kuin minulle. Minun etuni on, että kunto pysyy parempana kuin hänellä. Ei ole kyse vain miehen eurosta, vaan myös miehen minimaalisesta osallistumisesta kaikkeen yhteiseen.