Nainen vaatii että teen puolet kotitöistä
mutta ei tee omaa osaansa, saatika osalistu muuhun kuin itse määrittelemiin töihin. Ruohonleikkuu ja lumityöt eivät kuulemma ole kotitöitä, mutta täysin tyhjänpäiväinen huonekalujen siirtely on. Ovatko naiset nykyään näin pihalla, vai onko tämä sellainen yksittäistapaus?
Kommentit (324)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä ilmoitin ennen yhteenmuuttoa, paljonko kotitöitä olen valmis tekemään (20 min päivässä + ruoanlaitto). Sitten olen tehnyt sen verran. Ei ole tarvinnut riidellä yhtään tai kytätä, paljonko toinen tekee. Selvät odotukset ovat avain.
Mites oli kun asukit yksin, teitkö silloinkin 20 min kotitöitä päivässä?Tuliko kaikki työt tehtyä? Kuka teki loput, äitikö kävi tekemässä?
Ehkä 40 minuuttia riitti.
Aikamoista pikasiivousta. Vai tehdäänkö 20 imurointia, seuraavana päivänä sama pölyjenpyyhintää ja sitä seuraavana lattianmoppausta.
Edes yksiön vikkosiivousta ei tee 40 minuutissa, sori, eli huomaa jälleen kerran, että puhut p%elää.
No ymmärtäähän sen, kun ei ole koskaan tehnyt vikkosiovousta, eikä tiedä mitä se tarkoittaa.
En usko, että olet parisuhteessa, ei kukaan nainen katsoisi tuommoista vätystä.Joko asut saastan keskellä yksin tai jossain laitoksessa tai kotona äipän tykönä
En tosiaan ole koskaan tehnyt mitään viikkosiivousta. En tiedä, miksi kaikki siivoustehtävät pitäisi koota samalle päivälle, kun vaihtoehtona on tehdä aina jotakin joka päivä.
Imuroit edellisenä ja moppaat seuraavana, johan siinä välissä hiekkaa ehtii lattioille. Mut ei se haittaa ellei ole niin tarkka jäljestä.
Vierailija kirjoitti:
Minusta laskujen maksu on samalla tavalla kotityö kuin se mainittu öljyn tilaaminen tai auton huollon varaaminen. Ei kauhean iso työ, mutta pitää kuitenkin muistaa tehdä. Jos noita ei lasketa kotitöiksi, niin voin mielelläni luovuttaa ne puolisolleni. Kummasti hän ei niitä vain hoida.
Mä hoidan laskujen maksun yleensä töissä. Kätevää kun voi laskea kotityöks ja saa samalla palkkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vai on laskujenmaksu ja auton ajaminen nykyään kotitöitä.
Palsta jaksaa aina yllättää.
N43
Alan ymmärtää miksi mies on aina naama väärinpäin, kun haluaisin ajaa ja joutuu istumaan vieressä. Ei saa laskettua sitä kotityöks.
Miehellä on metsää, josta vuosittain talvella kaadetaan ja vedetään traktorilla klapituskoneen luo, keväällä klapitetaan kuivatushäkkiin ja aikanaan kesällä tuodaan kotipihaan iso kasa klapeja. Niin kauan kun talossa ei ollut lapsia, osallistuin minä noihin töihin yhtälailla. Kaadoin puita, oksin ja pätkin omalla moottorisahallani, käytin klapituskonetta (sekä traktorilla toimivaa että sellaista pientä halkaisukonetta kotipihassa) ja pinosin halkovajaan.
Nyt kun on pieniä lapsia, en ole kahdeksaan vuoteen valitettavasti päässyt metsähommiin. Tekisi kyllä mieli, mutta niin se vain on, ettei siellä pysty moottorisahatyöhön ja kaatuviin puihin keskittymään, kun pienet lapset pyörii puntissa kiinni. Siispä minun osalleni on tullut huolehtia lapsista kotona, tehdä niitä kotona olevia kotitöitä, valmistaa ruoka metsästä palaavalle miehelle ja vahtia lapsia myös sen ajan, kun mies huoltaa sahoja autotallissa ja traktoria siellä metsäpläntillään. Varsin ikävä tilanne minulle.
Minun osalleni klapitöistä osuu sitten se kotipihalle tuodun suunnattoman klapikasan kyydittäminen kottikärryillä pihan perälle halkovajaan ja pinoaminen sinne kesän mittaan. Meillä on puilla lämpiävä kiuas, ja saunomme lähes joka ilta. Lisäksi lisälämmityksenä toimii varaava takka. Monta mottia siis vuodessa käytämme.
Itse asiassa jokainen tuttavalapsiperheemme toimii samoin. Tosin monilla ei ole omaa metsää vaan he ostavat klapinsa, ja talon rouva sitten kasaa ne pinoihin. On kuulemma sellaista helppoa hommaa, ettei kuulu miehisiin töihin, sanovat heidän miehensä.
Ja kukas sitä klapikoria pitkin vuotta käy täyttämässä ja kantamassa saunan ovelle ja takan vierelle?