Nainen vaatii että teen puolet kotitöistä
mutta ei tee omaa osaansa, saatika osalistu muuhun kuin itse määrittelemiin töihin. Ruohonleikkuu ja lumityöt eivät kuulemma ole kotitöitä, mutta täysin tyhjänpäiväinen huonekalujen siirtely on. Ovatko naiset nykyään näin pihalla, vai onko tämä sellainen yksittäistapaus?
Kommentit (324)
Vierailija kirjoitti:
Viimeksi viime viikonloppuna ajoin perheen autoa yhteensä 5h, kun menimme yhdessä mökille ja takaisin. Puoliso oli koko matka-ajan netissä tai luki lehteä.
Minusta tuo 5h pitäisi laskea kotitöiksi, mutta jostain syystä puoliso ei ollut samaa mieltä.
M43
Teidän pitäisi jakaa ajourakka kahtia. Ei ole sama asia siivota ja tiskata kuin ajaa autoa, jälkimmäinen on paljon mukavampaa. On myös hyvin mahdollista, että jonain päivänä et syystä tai toisesta pysty ajamaan ja silloin on hyvä, jos vaimollasi on runsaasti ajokokemusta.
Vierailija kirjoitti:
Vai on laskujenmaksu ja auton ajaminen nykyään kotitöitä.
Palsta jaksaa aina yllättää.
N43
Jossakin mainittiin mökillä kalastamisen olevan myös kotityö. Itse pidän neulomisesta, joten aina, kun minulla on sukankudin kädessä, niin minä teen kotitöitä. Voin röhnöttää sohvannurkassa ja kuunnella samalla äänikirjoja, mutta huhheijaa, että se on raatamista.
Jos nainen olisi tehnyt aloituksen, olisi mammat kuorossa komppaamassa mukana sikamieshuuteluineen.
Olette säälittäviä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin oikeasti tietää, että mikäli Jonne asuu yksin, eikä äiteen tykönä, että minkälaisessa paskaläävässä se oikein asuu.Seurustelin nuorena yhden miehen kanssa, ja se asui yksin , ja teki tyyliin 20min kotitöitä/päivä, ja se läjä oli JÄRKYTTÄVÄ.Äiti pesi pyykit ja ruoka oli mikropitsoja.Ei seurusteltu kauan, mutta säälin sitä tyttöä, joka tästä miehen itselleen otti
Jos yksin asuva ihminen ei saa kotiaan pidettyä siistinä tekemällä 20 min kotitöitä päivässä, hänellä on todennäköisesti elämänhallinnan ongelmia.
Joo ja edelleen - huomaa että et tee kotitöitä.Mamma passaa.Voi voi sitä päivää, kun mamma ei enää päästäänkään.Hukut paskaan 😉
Kuinka paljon itse käytit yksin asuessasi kotitöihin per päivä, ja miten tuon ajan käytit? Kiinnostaisi todellakin kuulla.
crickets.mp3
Vierailija kirjoitti:
Jos nainen olisi tehnyt aloituksen, olisi mammat kuorossa komppaamassa mukana sikamieshuuteluineen.
Olette säälittäviä
Jonne, myönnä jo , olet hävinnyt jälleen yhden keskustelun🤣🤣🤣👍👍👍
Vierailija kirjoitti:
Olette säälittäviä
Sä et ole Jonne kompetentti arvioimaan tätä keskustelua millään tavalla, kun et edes tiedä mitä kotityöt ovat saatikka sitten tekisit niitä.Äipän peräkammarinpoika, oisko aika mennä jo tutumaan
Huomaatteko, AP, ei ole osallistunut enää pitkään aikaan tähän keskusteluun.Se on varmaan viimeinkin mennyt ajamaan se nurmikon 😉
Vierailija kirjoitti:
Alkuperäinen väitteeni oli, että yhteisten automatkojen ajaminen pitäisi laskea mukaan tehtyihin kotitöihin, ihan samalla tavalla kuin niihin lasketaan imuroiminen, vaatehuolto tai nurmikonleikkuu.
Sitä miten kotityöt kotitalouksissa jaetaan, ja kuka tekee mitäkin, en kommentoinut mitenkään.
No tämän logiikan mukaan lasken kotitöihin myös se kun joudun panemaan mieheni kanssa....no, se ei kylläkään tee kuin 5 minuuttia/kk
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N43
Jossakin mainittiin mökillä kalastamisen olevan myös kotityö. Itse pidän neulomisesta, joten aina, kun minulla on sukankudin kädessä, niin minä teen kotitöitä. Voin röhnöttää sohvannurkassa ja kuunnella samalla äänikirjoja, mutta huhheijaa, että se on raatamista.
Ai että.No jos kerta kalastaminen on , niin sitten on telkkarin katsomienkin.Mä teenkin tästä lähtien niin, että minä katson telkkaria ja mies tekee muut hommat
Vierailija kirjoitti:
Olette säälittäviä
Palsta uli .Nyt kannataa lopettaa.
Vierailija kirjoitti:
Huomaatteko, AP, ei ole osallistunut enää pitkään aikaan tähän keskusteluun.Se on varmaan viimeinkin mennyt ajamaan se nurmikon 😉
Joo, se on parantunut mies-flunssasta ja mennyt vaatimaan vaimolta, että nyt on vaimon vuoro tarttua pensseliin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N43
Ai että.No jos kerta kalastaminen on , niin sitten on telkkarin katsomienkin.Mä teenkin tästä lähtien niin, että minä katson telkkaria ja mies tekee muut hommat
Eksä kalasti paljon, ja kyllä minä vastaavasti mielelläni kokkasin ruuan niistä. Esim. talvella verkkojen laitto jään alle ei ole mitään erityisen mukavaa hommaa, joten todellakin laskin kalastuksen myös kotitöiksi.
#provoke #idiotsfollow #humanityisoverated
Mitä jos käyttäisitte apuna kelloa? Kaikki kotitöt paperille? Ja mun mielestä kolaus ym on kotitöitä myös.
Näin saisitte käsityksen molempien osuudesta
Minusta laskujen maksu on samalla tavalla kotityö kuin se mainittu öljyn tilaaminen tai auton huollon varaaminen. Ei kauhean iso työ, mutta pitää kuitenkin muistaa tehdä. Jos noita ei lasketa kotitöiksi, niin voin mielelläni luovuttaa ne puolisolleni. Kummasti hän ei niitä vain hoida.
Tai vuokraa mökin niin saatte tehdä yhdessä kotityöt 😉
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä? Aikuiset tekevät listoja? Huhheijaa😂 Jollei aikuinen osaa siivota jälkiään, niin kuka sellaisen sottapytyn kanssa ylipäätään haluaa olla. No, ilmeisesti ne haluavat, kun on oikein listatkin olemassa ja muistuttamassa, että viethän nyt Pekka/Irma ne roskat ulos...
Ilmeisesti et ole koskaan elänyt useamman lapsen/teinin kanssa???
Itse en pidä paljoa kotitöistä niin on ollut pakko laatia rasti ruutuun listoja...
Vapaaehtoiset osallistujat ovat nääs vähissä 😉
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N43
Jep, aivan kuten pyykinpesu. Pyykit koneeseen ja laite päälle.
Syy miksi nainen yleensä tekee tämän on kokemus. Kokemus siitä kuinka naisen vaatteiden käy kun mies hoitaa ne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tyyliin mies maalaa seiniä ja nainen samalla siivoaa ja tekee kotihommia niin tilannehan on ihan ok.
Mutta jos mies makaa sohvalla ja vaan jatkuvasti toteaa, että joo maalaan sen seinän kohta, ettei voi siksi tehdä kotitöitä yhdessä.. Ja sitten illalla toteaa, että maalaa huomenna ja tekee sitten tätä monta viikkoa, niin se ei ole ok.
Niin ja jos mies joutuu keskeyttämään maalaamisensa, jotta voi tehdä perheelle ruoan, koska nainen teki eilen, niin maalaushomma venyy ja venyy. Tai että mies tekee sitten koko seuraavan viiko nruoat, koska ei maalauksen aikana osallistunut kotitöihin. Tämä on se ongelma kun näitä harvemmin tehtäviä juttuja "miestentöitä" ei lasketa kotitöiksi.
Tai sitten nainen maalaa sen seinän, ja siihen menee yksi päivä eikä koko viikkoa. Oikeasti, näin naisena, joka on seiniä maalannut, tämä valitus tuntuu tyhmältä. Ja kyllä, maalaamisen lisäksi todellakin hoidin myös lapset ja ruuat. Tietysti.
Siellä niin, mutta täällä nainen ei saa edes nurmikkoa ajettua, maalattua saa ainoastaan oman naamansa kun lähtee tyttöjen kanssa ulos. Kovin oli erilaiset puheet ja lupaukset kun taloa ostettiin. Ap
Mutta onko se muiden naisten syy, jos valitsit elämän kumppaniksi kotitöitä ja lumitöitä vieruksuvan naisen. Jo vanhakansa tiesi, kuinka paras puoliso on "työihminen".
Nykyään monet miehet, jos tähän palstaan on uskominen, pitävät puolison valinnassa tärkeinä, naisen ulkoista olemusta - kauneutta, hoikkuutta, stimmiä kroppaa, pukeutua seksikkäästi jne. jotta nämä naiselta onnistuu, tarvitaan aikaa pitää huolta itsestään ja maalata sitä naamataulua, jotta täyttää miehen odotukset ja vaatimukset naisen ulkoisesta olemuksesta, eikä edes aikaa ole lumen luotiin tai kotitöihin.
Ja ne jotka tekevät lumitöitå, maalaavat seiniä, tekevät kotitöitä, hiekottavat jne. kulkevat pieruverkkareissa, hiukset hapsottaen, meikin hiventäkään ja kengät lättyyn poljettu, ilman tekokynsiä ja ripsiä ja heidän aika menee arjen pyörittämiseen, eikä itseensä.
Elämä on valintoja, myös kumppanin valinnassa.
Olisipa kiva tietää, millä kriteeleillä valitsit elämänkumppanisi?
Ja muuten, tulin leikkaamasta juuri nurmikkoa, piha on n.2600m2 ja näytän enemmän harakanpelättimeltä, kuin kauniilta ja seksikkäältä naiselta. Onneks mies tykkää sellaisena kuin olen, mutta näin ei ole monen miehen kohdalla.
Kuinka ylivoimaista se pystyykään olemaan hoitaa nuo molemmat edellämainitut , näyttää hyvältä, olla normaali painoinen ja tehdä ne työt mitkä ovat naisen vastuualuetta ?
N43