Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nainen vaatii että teen puolet kotitöistä

Vierailija
28.06.2019 |

mutta ei tee omaa osaansa, saatika osalistu muuhun kuin itse määrittelemiin töihin. Ruohonleikkuu ja lumityöt eivät kuulemma ole kotitöitä, mutta täysin tyhjänpäiväinen huonekalujen siirtely on. Ovatko naiset nykyään näin pihalla, vai onko tämä sellainen yksittäistapaus?

Kommentit (324)

Vierailija
241/324 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo on miehille monta kertaa iso ongelma, jos nainen alkaa puhua kotitöistä. Meillä on niin, että minä teen ne kotityöt. Mies istuskelee olohuoneessa ja lukee ja katsoo telkkaria. Laskut puolitetaan tarkkaan sentilleen. Mies puolustautuu. Hän ajaa rivitalon nurmikon noin 30 neliötä 3-4 kertaa kesässä.Minä imuroin vähintäin kerran viikossa n. 100 neliötä. Hän tankkaa yhteisen auton pari kertaa kuukaudessa, vaihdattaa rengasliikkeessä renkaat kaksi kertaa vuodessa sekä vie auton merkkikorjaamoon, joka myös hoitaa katsastuksen. Lasku puoliksi. Minä käyn kaupassa kaksi kertaa viikossa, laitan joka päiväksi ruuat, pesen pyykit, vaihdan lakanat. Pesen 2 vessaa ja pesuhuonetta kerran viikossa. Hoidan ikkunoiden pesut ja verhojen vaihdot. Miehen mielestä näin on ok. Vaikka laskut puolitetaan ja hänelle jää käteen 600 euroa enemmän kuin minulle. Minun etuni on, että kunto pysyy parempana kuin hänellä. Ei ole kyse vain miehen eurosta, vaan myös miehen minimaalisesta osallistumisesta kaikkeen yhteiseen.

Ei tuollaista tarvitse sietää. Miksi olette yhdessä? Ap

Ero ei tee elämästä helpompaa. Tulee uusia ongelmia. Hoidan itseäni palkitsemalla esim. Kauneushoitolassa. Rahaa on kohtuulliseen elämään.

Vierailija
242/324 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä ilmoitin ennen yhteenmuuttoa, paljonko kotitöitä olen valmis tekemään (20 min päivässä + ruoanlaitto). Sitten olen tehnyt sen verran. Ei ole tarvinnut riidellä yhtään tai kytätä, paljonko toinen tekee. Selvät odotukset ovat avain.

Mites oli kun asukit yksin, teitkö silloinkin 20 min kotitöitä päivässä?Tuliko kaikki työt tehtyä? Kuka teki loput, äitikö kävi tekemässä?

Ehkä 40 minuuttia riitti.

Aikamoista pikasiivousta. Vai tehdäänkö 20 imurointia, seuraavana päivänä sama pölyjenpyyhintää ja sitä seuraavana lattianmoppausta.

Edes yksiön vikkosiivousta ei tee 40 minuutissa, sori, eli huomaa jälleen kerran, että puhut p%elää.

No ymmärtäähän sen, kun ei ole koskaan tehnyt vikkosiovousta, eikä tiedä mitä se tarkoittaa.

En usko, että olet parisuhteessa, ei kukaan nainen katsoisi tuommoista vätystä.Joko asut saastan keskellä yksin tai jossain laitoksessa tai kotona äipän tykönä

Niin, kyse voi olla erilaisista standardeista. Siivoukseenkin pätee aika hyvin 80/20 sääntö, eli 20% ajankäytöllä saa 80% tuloksista. Jollekin tuo 80% on täysin sietämätöntä sekaisuutta, kun pölyä on vähän jonkun hyllyn päällä, vessaa ei kuurata jatkuvasti ja lattiatkin vain imuroidaan.

Siisteyskäsitys on aika pysyvä ominaisuus ja siihen kannattaakin kiinnittää huomiota kumppanin valinnassa, koska ihmisiä nyt on erilaisia.

Niin on, mutta sinusta, AP, huomaa, että et ole tehnyt kotitöitä.Ja joko asut mamman tykönä, joka tekee kaiken, tai sitten asut ns. pa*kaisessa juoppokämpässä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/324 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo on miehille monta kertaa iso ongelma, jos nainen alkaa puhua kotitöistä. Meillä on niin, että minä teen ne kotityöt. Mies istuskelee olohuoneessa ja lukee ja katsoo telkkaria. Laskut puolitetaan tarkkaan sentilleen. Mies puolustautuu. Hän ajaa rivitalon nurmikon noin 30 neliötä 3-4 kertaa kesässä.Minä imuroin vähintäin kerran viikossa n. 100 neliötä. Hän tankkaa yhteisen auton pari kertaa kuukaudessa, vaihdattaa rengasliikkeessä renkaat kaksi kertaa vuodessa sekä vie auton merkkikorjaamoon, joka myös hoitaa katsastuksen. Lasku puoliksi. Minä käyn kaupassa kaksi kertaa viikossa, laitan joka päiväksi ruuat, pesen pyykit, vaihdan lakanat. Pesen 2 vessaa ja pesuhuonetta kerran viikossa. Hoidan ikkunoiden pesut ja verhojen vaihdot. Miehen mielestä näin on ok. Vaikka laskut puolitetaan ja hänelle jää käteen 600 euroa enemmän kuin minulle. Minun etuni on, että kunto pysyy parempana kuin hänellä. Ei ole kyse vain miehen eurosta, vaan myös miehen minimaalisesta osallistumisesta kaikkeen yhteiseen.

Ei tuollaista tarvitse sietää. Miksi olette yhdessä? Ap

Ero ei tee elämästä helpompaa. Tulee uusia ongelmia. Hoidan itseäni palkitsemalla esim. Kauneushoitolassa. Rahaa on kohtuulliseen elämään.

No sinä olet sitten valinnut elää noin, joten sittenhän kaikki on niin kuin pitää. Ap

Vierailija
244/324 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä ilmoitin ennen yhteenmuuttoa, paljonko kotitöitä olen valmis tekemään (20 min päivässä + ruoanlaitto). Sitten olen tehnyt sen verran. Ei ole tarvinnut riidellä yhtään tai kytätä, paljonko toinen tekee. Selvät odotukset ovat avain.

Mites oli kun asukit yksin, teitkö silloinkin 20 min kotitöitä päivässä?Tuliko kaikki työt tehtyä? Kuka teki loput, äitikö kävi tekemässä?

Ehkä 40 minuuttia riitti.

Aikamoista pikasiivousta. Vai tehdäänkö 20 imurointia, seuraavana päivänä sama pölyjenpyyhintää ja sitä seuraavana lattianmoppausta.

Edes yksiön vikkosiivousta ei tee 40 minuutissa, sori, eli huomaa jälleen kerran, että puhut p%elää.

No ymmärtäähän sen, kun ei ole koskaan tehnyt vikkosiovousta, eikä tiedä mitä se tarkoittaa.

En usko, että olet parisuhteessa, ei kukaan nainen katsoisi tuommoista vätystä.Joko asut saastan keskellä yksin tai jossain laitoksessa tai kotona äipän tykönä

Niin, kyse voi olla erilaisista standardeista. Siivoukseenkin pätee aika hyvin 80/20 sääntö, eli 20% ajankäytöllä saa 80% tuloksista. Jollekin tuo 80% on täysin sietämätöntä sekaisuutta, kun pölyä on vähän jonkun hyllyn päällä, vessaa ei kuurata jatkuvasti ja lattiatkin vain imuroidaan.

Siisteyskäsitys on aika pysyvä ominaisuus ja siihen kannattaakin kiinnittää huomiota kumppanin valinnassa, koska ihmisiä nyt on erilaisia.

Niin on, mutta sinusta, AP, huomaa, että et ole tehnyt kotitöitä.Ja joko asut mamman tykönä, joka tekee kaiken, tai sitten asut ns. pa*kaisessa juoppokämpässä

Ole hyvä ja perustele väitteesi.

Vierailija
245/324 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa epäreilulta työnjaolta aloittajaa kohtaan. Pihatyötkin on kuitenkin tehtävä, ellei halua asua rytökasassa, olkoonkin, että ne vievät vähemmän aikaa. Ja tietysti enemmän, jos on isompaa projektia.

Näin minäkin asian näen, mutta kaikkialla vain toitotetaan tuota kotityöasiaa, niin osa ei enää taida muuta nähdä. Ja tosiaan en minä ole missään välissä sanonut että en tekis kotitöitä, vaan tarjoutut nekin tekemään jos taas nainen puolestaan hoitaa muut työt. Ap

Me asumme kerrostalossa ja odotan kyllä, että mies osallistuu puolella panoksella kotitöihin, koska mitään ns. miestentöitä ei ole. Tästä joudun välillä vääntämään. Kerrostaloasuminen on mulle ainoa vaihtoehto, inhoan pihatöitä, ja tunnen mieheni, ei ole innokas puuhailija. Mutta teidän tilanne on eri, jos talo on yhteisymmärryksessä hankittu.

Vierailija
246/324 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se vaikeaa eräillä tuo yhteiselo. Meillä tekee se jota huvittaa, ehtii tai osaa. Ei olla koskaan kotitöistä riidelty. Minä en osaa käyttää sirkkeliä. Miestä ei kiinnosta mattojen tai verhojen osto. Mies kokkaa enemmän, koska tekee parempaa ruokaa. Minä silitän pyykit. Ei ole vaikeaa. Minuuttimääriä ei ole tarvinnut laskea eikä listoja tehdä. Naimisissa 23 v ja kaksi lasta.

Vierailija
247/324 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ne ovat pilalla, et ole ainoa _TODELLAKAAN_ joka on huomannut saman asian. Näiden nykyisten, itseään naisiksi kutsuvien otuksien ajatusmalli on niin että, heillä ei ole mitään muuta kuin oikeuksia ja yksipuolinen jumalainen valtuutus olla vailla. Lähinnä nyt aivan kaikkea mitä kuvitella saattaa, ja velvollisuuksiahan näillä otuksilla ei luonnollisestikaan ole _minkäänlaisia_.

Tiedät varmaan ap itsekkin että, tuollainen saman katon alla lojuva otus on syytä laittaa luiskaan ASAP.

Tämä oli kuitenkin asiatonta, ei silti ainoa lajiaan. Ap

Vierailija
248/324 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä päin suomea pitää tehdä lumityöt päivittäin tai hiekottaa päivittäin?

Kaveri asuu Lapissa, ja viime talvena tuli niin paljon lunta, että traktorilla piti lumet aurata. Ei jaksanut enää töiden jälkeen tehdä lumitöitä kolme tuntia putkeen.

En itekään ymmärrä mitä täällä puhutaan lumitöistä. Sen verran tuli viime talvena lunta että kaveri palkkasi lopulta meikäläisen kolaamaan pihaa kun ei enää ite jaksanut. Kyllä kun sen n. pari tuntia kolas harvase päivä niin en ihmettele että siltä pahin into lopahti tuota tehdä töiden jälkeen. Kaverin naista ei homma kiinnostanut

Vierailija
249/324 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka usein ruohonleikkuu ja lumityöt sitten teillä pitää tehdä? Ja tarkoittaa huonekalujen siirtely nyt sitä, että siirretään ne jotta voi siivota kunnolla? Vähän tarkennuksia.

Ne olivat esimerkkejä. Joka päivä on jotakin tehtävää, mitä nainen ei määrittele kotitöiksi. Talvella pyysin tilaamaan öljyä, mutta eipä hän sitäkään saanut tehtyä, vaan oli vihainen kun oli liian kylmä. Lumityöt pitää tehdä talvella miltei joka päivä, vähintään hiekottaa piha.

Mitä nainen sitten määrittelee kotitöiksi? Ja mitä sinä määrittelet? Tiskaus, ruuanlaitto, yleinen siivoaminen, pyykkäys, mitä?

Noissa edellä mainituissa ei ole mitään epäselvää eikä tulkinnanvaraista, ne ovat naisten töitä ja vastuulla. Sillä hyvä !

Vierailija
250/324 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä päin suomea pitää tehdä lumityöt päivittäin tai hiekottaa päivittäin?

Kaveri asuu Lapissa, ja viime talvena tuli niin paljon lunta, että traktorilla piti lumet aurata. Ei jaksanut enää töiden jälkeen tehdä lumitöitä kolme tuntia putkeen.

En itekään ymmärrä mitä täällä puhutaan lumitöistä. Sen verran tuli viime talvena lunta että kaveri palkkasi lopulta meikäläisen kolaamaan pihaa kun ei enää ite jaksanut. Kyllä kun sen n. pari tuntia kolas harvase päivä niin en ihmettele että siltä pahin into lopahti tuota tehdä töiden jälkeen. Kaverin naista ei homma kiinnostanut

Jotenkin kummallista että naiset voivat vain jäävätä itsensä tästäkin pois. Ihan vain omalla päätöksellä voi nyrpistää nenää ja olla tekemättä. Sitten ainakin olisi vähintäänkin kohtuullista että tekee toisaalla enemmän jos kerran ottaa itselleen oikeuden määritellä mitä työtä kotonaan suostuu tekemään. Minusta tämänkaltainen käytös kuuluu lapsille. Ap

Vierailija
251/324 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tyyliin mies maalaa seiniä ja nainen samalla siivoaa ja tekee kotihommia niin tilannehan on ihan ok.

Mutta jos mies makaa sohvalla ja vaan jatkuvasti toteaa, että joo maalaan sen seinän kohta, ettei voi siksi tehdä kotitöitä yhdessä.. Ja sitten illalla toteaa, että maalaa huomenna ja tekee sitten tätä monta viikkoa, niin se ei ole ok. 

Niin ja jos mies joutuu keskeyttämään maalaamisensa, jotta voi tehdä perheelle ruoan, koska nainen teki eilen, niin maalaushomma venyy ja venyy. Tai että mies tekee sitten koko seuraavan viiko nruoat, koska ei maalauksen aikana osallistunut kotitöihin. Tämä on se ongelma kun näitä harvemmin tehtäviä juttuja "miestentöitä" ei lasketa kotitöiksi.

Vierailija
252/324 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tyyliin mies maalaa seiniä ja nainen samalla siivoaa ja tekee kotihommia niin tilannehan on ihan ok.

Mutta jos mies makaa sohvalla ja vaan jatkuvasti toteaa, että joo maalaan sen seinän kohta, ettei voi siksi tehdä kotitöitä yhdessä.. Ja sitten illalla toteaa, että maalaa huomenna ja tekee sitten tätä monta viikkoa, niin se ei ole ok. 

Niin ja jos mies joutuu keskeyttämään maalaamisensa, jotta voi tehdä perheelle ruoan, koska nainen teki eilen, niin maalaushomma venyy ja venyy. Tai että mies tekee sitten koko seuraavan viiko nruoat, koska ei maalauksen aikana osallistunut kotitöihin. Tämä on se ongelma kun näitä harvemmin tehtäviä juttuja "miestentöitä" ei lasketa kotitöiksi.

Tai sitten nainen maalaa sen seinän, ja siihen menee yksi päivä eikä koko viikkoa. Oikeasti, näin naisena, joka on seiniä maalannut, tämä valitus tuntuu tyhmältä. Ja kyllä, maalaamisen lisäksi todellakin hoidin myös lapset ja ruuat. Tietysti.

Vierailija
253/324 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noita taulapäitä nyt on molemmissa. Olen nainen, minun puutarhatöitä ei mitenkään ukkoni noteeraa, koska mielestänsä pidän niistä ja se on mulle harrastus.

Katselenki nyt puutarhasta sopivaa haudanpaikkaa ääliölleni.

Vierailija
254/324 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noita taulapäitä nyt on molemmissa. Olen nainen, minun puutarhatöitä ei mitenkään ukkoni noteeraa, koska mielestänsä pidän niistä ja se on mulle harrastus.

Eikö puutarhahommat sitten ole sinun harrastus? Kuulostaa hassulta että pitää olla puutarha. Ap

Vierailija
255/324 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ne ovat pilalla, et ole ainoa _TODELLAKAAN_ joka on huomannut saman asian. Näiden nykyisten, itseään naisiksi kutsuvien otuksien ajatusmalli on niin että, heillä ei ole mitään muuta kuin oikeuksia ja yksipuolinen jumalainen valtuutus olla vailla. Lähinnä nyt aivan kaikkea mitä kuvitella saattaa, ja velvollisuuksiahan näillä otuksilla ei luonnollisestikaan ole _minkäänlaisia_.

Tiedät varmaan ap itsekkin että, tuollainen saman katon alla lojuva otus on syytä laittaa luiskaan ASAP.

Miesvauvat täällä kirjoittelee.Miten kukaan nainen jaksaa tämmöisten kanssa olla parisuhteessa....No ei jaksakkaan.Oikeat ihmiset oikeassa parisuhteessa tietää miten nämä hommat oikeasti menee.

Vierailija
256/324 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai sitten nainen maalaa sen seinän, ja siihen menee yksi päivä eikä koko viikkoa. Oikeasti, näin naisena, joka on seiniä maalannut, tämä valitus tuntuu tyhmältä. Ja kyllä, maalaamisen lisäksi todellakin hoidin myös lapset ja ruuat. Tietysti.

Siellä niin, mutta täällä nainen ei saa edes nurmikkoa ajettua, maalattua saa ainoastaan oman naamansa kun lähtee tyttöjen kanssa ulos. Kovin oli erilaiset puheet ja lupaukset kun taloa ostettiin. Ap

Vierailija
257/324 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö puutarhahommat sitten ole sinun harrastus? Kuulostaa hassulta että pitää olla puutarha. Ap

Niin, teillähän ei ollut sitä puutarhaa.....löi, ai niin nurmikko kyllä lasketaan osaksi puutarhaa ja sen ajelu puutarhanhoitoon.Eli nyt sinä valitat siitä kun joku nainen tekeekin niitä ulkohommia.👍

Vierailija
258/324 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siellä niin, mutta täällä nainen ei saa edes nurmikkoa ajettua, maalattua saa ainoastaan oman naamansa kun lähtee tyttöjen kanssa ulos. Kovin oli erilaiset puheet ja lupaukset kun taloa ostettiin. Ap

Jonne jonne, sinä et osaa edes imuria käynnistää, ruohonleikkirista puhumattakaan, teot teot

😁😁😉😉

Vierailija
259/324 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää oli varmaan oudoin kannanotto. 20 minuuttia kotitöitä, siihen se sitten jää käsistä sillä sekunnilla, kun 20 minuuttia tulee täyteen.

Peset ikkunat. Etpä kerennyt kuin muutaman ja yhden osittain. Jatkuuko se seuraavan päivän 20 minsaa suoraan siitä sitten?

Vierailija
260/324 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan lumenluonti ja nurtsin leikkuu kotitöitä.

Mieheni ainoa kotityö tuntuu olevan tulen teko ja ylläpito grilliin. Sen takia mä olenkin kotirouva. Maksakoot sitten mulle, kun ei kotityöt kiinnosta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kahdeksan