Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nainen vaatii että teen puolet kotitöistä

Vierailija
28.06.2019 |

mutta ei tee omaa osaansa, saatika osalistu muuhun kuin itse määrittelemiin töihin. Ruohonleikkuu ja lumityöt eivät kuulemma ole kotitöitä, mutta täysin tyhjänpäiväinen huonekalujen siirtely on. Ovatko naiset nykyään näin pihalla, vai onko tämä sellainen yksittäistapaus?

Kommentit (324)

Vierailija
261/324 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis meillä vaimo tekee suurimman työn eli organisoi kaiken, minä teen mielelläni sen mitä vaimo sanoo.En osaisi suunnitella töitä.Minä toisaalta laitan ruuan, kun teen sen paremmin, vaimo hoitaa pyykit.Muut hommat sitten sillä periaatteella että kumpi kerkeää. Molemmat käydään töissä

Kyllä se miehet on niin, että kun yhteen muutetaan, niin osansa pitää töistä tehdä.Enpä minäkään osannut, mutta niinpä vaan olen oppinut

M48, neljän lapsen isä

Vierailija
262/324 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noita taulapäitä nyt on molemmissa. Olen nainen, minun puutarhatöitä ei mitenkään ukkoni noteeraa, koska mielestänsä pidän niistä ja se on mulle harrastus.

Katselenki nyt puutarhasta sopivaa haudanpaikkaa ääliölleni.

Eikö puutarhahommat sitten ole sinun harrastus? Kuulostaa hassulta että pitää olla puutarha. Ap

Niin, teillähän ei ollut sitä puutarhaa.....löi, ai niin nurmikko kyllä lasketaan osaksi puutarhaa ja sen ajelu puutarhanhoitoon.Eli nyt sinä valitat siitä kun joku nainen tekeekin niitä ulkohommia.👍

Puutarha... wikipedia sanoo siitä näin: Puutarha on hyöty- ja koristekasvien, varsinkin hedelmäpuiden, marjapensaiden tai kukkien viljelyalue. Jos määrittely ei miellytä, niin oletan että keksit vaihtoehtoisen perustellun määritelmän. Onko jalkapallokenttä mielestäsi puutarha? Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/324 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis meillä vaimo tekee suurimman työn eli organisoi kaiken, minä teen mielelläni sen mitä vaimo sanoo.En osaisi suunnitella töitä.Minä toisaalta laitan ruuan, kun teen sen paremmin, vaimo hoitaa pyykit.Muut hommat sitten sillä periaatteella että kumpi kerkeää. Molemmat käydään töissä

Kyllä se miehet on niin, että kun yhteen muutetaan, niin osansa pitää töistä tehdä.Enpä minäkään osannut, mutta niinpä vaan olen oppinut

M48, neljän lapsen isä

sitähän täällä toivotaan myös naisilta. Ap

Vierailija
264/324 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ne ovat pilalla, et ole ainoa _TODELLAKAAN_ joka on huomannut saman asian. Näiden nykyisten, itseään naisiksi kutsuvien otuksien ajatusmalli on niin että, heillä ei ole mitään muuta kuin oikeuksia ja yksipuolinen jumalainen valtuutus olla vailla. Lähinnä nyt aivan kaikkea mitä kuvitella saattaa, ja velvollisuuksiahan näillä otuksilla ei luonnollisestikaan ole _minkäänlaisia_.

Tiedät varmaan ap itsekkin että, tuollainen saman katon alla lojuva otus on syytä laittaa luiskaan ASAP.

Pojat pojat.Aikuiseksi pitää kasvaa teidän.Ja sitten kun alatte yksiin asumaan , niin huomaatte että yhessä tehdään kaikki, se joka ossaa ja kerkeää, mutta tommosella rätnyyllä ei saa aikaseksi kuin riitoo.Akka ei kauan vätyksiä ja vänkäreitä kattele.

Uskokee.Naimisissa olen ollut 33 vuotta, että minä tiijän

Vierailija
265/324 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisiko ne arvon naiset vastata jotka väheksyvät noita miesten töitä. Miksi yhteisen hyvän edessä ei olla valmiita jakamaan noita helppoja miesten töitä, varsinkin kun se mies tekisi sitten sisätöistä puolet?

Ei varmaan ole paljon naisia, jotka noita töitä halveksuu. Fakta vain on, että harvalla on tuota samaa ongelmaa koska ei ole sellaisia pihoja, joissa noita töitä tarvisi tehdä. Me ei edes harkittu semmoiseen taloyhtiöön muuttamista, jossa lumityöt olisi pitäny tehdä itse.

Vierailija
266/324 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noita taulapäitä nyt on molemmissa. Olen nainen, minun puutarhatöitä ei mitenkään ukkoni noteeraa, koska mielestänsä pidän niistä ja se on mulle harrastus.

Katselenki nyt puutarhasta sopivaa haudanpaikkaa ääliölleni.

Eikö puutarhahommat sitten ole sinun harrastus? Kuulostaa hassulta että pitää olla puutarha. Ap

Niin, teillähän ei ollut sitä puutarhaa.....löi, ai niin nurmikko kyllä lasketaan osaksi puutarhaa ja sen ajelu puutarhanhoitoon.Eli nyt sinä valitat siitä kun joku nainen tekeekin niitä ulkohommia.👍

Puutarha... wikipedia sanoo siitä näin: Puutarha on hyöty- ja koristekasvien, varsinkin hedelmäpuiden, marjapensaiden tai kukkien viljelyalue. Jos määrittely ei miellytä, niin oletan että keksit vaihtoehtoisen perustellun määritelmän. Onko jalkapallokenttä mielestäsi puutarha? Ap

Laita AP teidän piha asfaltille, niin ei tarvii enää nurmikkoa ajella. Jää vaan tappelu lumitöistä 🤣

Vierailija
267/324 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on näitä nykyajan #metoo höpötyksiä. Kyllä minun äiti passasi minua kun asuin kotona ja samaa odotan vaimoltani. Sen takia otinkin ulkomaalaisen vaimon, jonka kulttuurissa mies on perheenpäänä ja vaimon tehtävä on pitää koti kunnossa. Näin sen kuuluukin mennä.

Vierailija
268/324 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan lumenluonti ja nurtsin leikkuu kotitöitä.

Mieheni ainoa kotityö tuntuu olevan tulen teko ja ylläpito grilliin. Sen takia mä olenkin kotirouva. Maksakoot sitten mulle, kun ei kotityöt kiinnosta.

Ulkoista ruuan laitto miehelle.Sehän voi siellä grillissä tehdä ympäri vuoden teidän safkat

👍

Vierailija
269/324 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on näitä nykyajan #metoo höpötyksiä. Kyllä minun äiti passasi minua kun asuin kotona ja samaa odotan vaimoltani. Sen takia otinkin ulkomaalaisen vaimon, jonka kulttuurissa mies on perheenpäänä ja vaimon tehtävä on pitää koti kunnossa. Näin sen kuuluukin mennä.

Jonne, onhan kielitaidoton?Koska ei jaksa tätä sinun väninääsi kuunnella, lähtee alta aikayksikön mieluummin takaisin sinne pakolaisleirille.

Vierailija
270/324 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi viime viikonloppuna ajoin perheen autoa yhteensä 5h, kun menimme yhdessä mökille ja takaisin. Puoliso oli koko matka-ajan netissä tai luki lehteä.

Minusta tuo 5h pitäisi laskea kotitöiksi, mutta jostain syystä puoliso ei ollut samaa mieltä.

M43

Vierailija
271/324 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M48, neljän lapsen isä

sitähän täällä toivotaan myös naisilta. Ap

Sulla on Jonne tähän vielä matkaa kun 1)Pitää löytää ensin nainen, joka kiinnostuu sinusta 2)Päästä treffeille.Sulla loppuu jo tähän, kun alat vaatimaan, että nainen maksaa sen kahvinsa itse 3)Aloittaa seurustelu.En jaksa uskoa, että kukaan nainen kestää sinua edes 1x treffejä 4)Muuttaa yhteen.Sulla ei ole mistään näistä mitään hajua eikä kokemusta.Miesvauva muuttaa täysihoitoon...joo ei onnistu

Vierailija
272/324 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viimeksi viime viikonloppuna ajoin perheen autoa yhteensä 5h, kun menimme yhdessä mökille ja takaisin. Puoliso oli koko matka-ajan netissä tai luki lehteä.

Minusta tuo 5h pitäisi laskea kotitöiksi, mutta jostain syystä puoliso ei ollut samaa mieltä.

M43

🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣😉🤣

Vierailija
273/324 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hemmo Paskiainen kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap voisi olla parhaan ystäväni mies. Ihmettelen miten mies jaksaa. Vastaavasti ystäväni ihmettelee minun "alistumistani" ja sanoo että ei koskaan jaksaisi meidän tyyliämme.

Ystäväni perheessä siis remontit ja pihatyöt yms. ovat miehen töitä, jotka eivät vähennä miehen peruskotityötaakkaa. Jos mies vaikka maalaa taloa, niin vaimo hoputtaa miestä tekemään ruokaa vuorollaan. Usein osa kotitöistä jää miehelle "yötöiksi" (eli uniajasta pois) jos on joku suurempi remontti tai työmatka. Luonnollisesti siis viikon työmatkan kotityöt pitää suorittaa viikonloppuna.

Mies näyttää tosi väsyneeltä, suren hänen puolestaan.

En ole itse koskaan kuullut pariskunnasta, jossa nainen ei osallistuisi myös pintaremontteihin.

Osallistuminen tarkoittaa siis päätöstä että nyt sellainen remontti tehdään, eli mies tekee ja vaimo valitsee tapetin kuvion ja värin.

Osallistumisella tarkoitetaan ihan sitä, että nainen on siellä myös tapetteja laittamassa tai seiniä maalaamassa.

Nykyään nuo tapettien laitto ja maalaaminen on muutenkin helppoa. Ja jos omaa kodista osaa pitää huolta, niin sitäkään ei tarvitse tehdä kuin 10+ vuoden välein.

Monet naiset aloittavat innokkaasti repimään tapetteja, mutta jos sattuu olemaan hankalaa, he luovuttavat ja mies tekee työn loppuun. Tämä on niin miljoona kertaa nähty kuvio.

Ihme oletuksia, että kaikki nykymiehet olisivat jotain remonttireiskoja. Omani ei ole koskaan mitään remonttia tehnyt, on sanonut ettei osaisi vaihtaa tapetteja, laittaa laminaattilattiaa tai rakentaa terassia. Ja hyvin on mulle kelvannut.

Vierailija
274/324 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M43

🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣😉🤣

Tulkitsenko kommenttisi oikein, jos sinun mielestä auton ajaminen ei ole kotityötä?

Ehkä se sitten on oikeaa työtä vai mitä ajatuksia rahtarit, taksarit ja rekka-pemar ja heidän duuninsa sinussabherättää?

M43

Vierailija
275/324 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä ilmoitin ennen yhteenmuuttoa, paljonko kotitöitä olen valmis tekemään (20 min päivässä + ruoanlaitto). Sitten olen tehnyt sen verran. Ei ole tarvinnut riidellä yhtään tai kytätä, paljonko toinen tekee. Selvät odotukset ovat avain.

Mites oli kun asukit yksin, teitkö silloinkin 20 min kotitöitä päivässä?Tuliko kaikki työt tehtyä? Kuka teki loput, äitikö kävi tekemässä?

Kyllä, tein yksinkin asuessa kotitöitä 20 minuuttia päivässä (pl. ruoanlaitto). Monet yksin asuvat tekevät tuotakin vähemmän. Sehän tässä olikin ideana, että varmistan, ettei kotitöiden määrä lisäänny yhteen muuttamisen seurauksena.

Jos astut ennen yksikössä yksin, niin 20 min /päivä kotitöistä selvisit sillä että lämmitot valmiin ruuan mikrossa, teit iltapalan, aamupalan ja tiskasit noihin työkaluihin liittyvät astiat.

Ilmeisesti äitisi/isäsi/taloudenhoitajasi teki viikkosiivouksen(pölyt, lattian imurointi, lattian pyyhkiminen, kylpyhuonern peru, vuodevaatteiden vaihtaminen) pesi pyykit (lajittelu, pesi eri pyykit eri aikaan, kuivasi, Viikkari, laittoi kasppiin),valmisti ruuan(pilkkoo, paistoi,keitti,sekoitti,maistoi, laittoi säilytysrasioihin, siivosi jäljet ja tuskasi tämän jälkern), kävi ruokakaupassa (menee ruokakauppaan, poimi ostokset, maksaa, tuo kotiin, purkaa kassit, laittaa kaappeijin), lajiteli roskat, vie roskat...

Vai söitkö eineksiä, pitkä lähetti toi ja laittoi jääkaappiin ja asuit pskasessaa kodissa roskien keskellä pskasissa vaatteissa.... ilmeisesti...

Siis mitä ihmettä. Ihan helposti pysyy kämppä siistinä ja arki toimivana 20 minuutin päivittäisillä panostuksella. Esimerkiksi pyykkiä pesen kerran kolmessa viikossa. Ruoanlaittoahan tähän en laskenut, enkä laske kotitöiksi myöskään kaupungilla asiointia.

Paljonko aikaa olet itse käyttänyt kotitöihin yksin asuessasi?

Vierailija
276/324 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä ilmoitin ennen yhteenmuuttoa, paljonko kotitöitä olen valmis tekemään (20 min päivässä + ruoanlaitto). Sitten olen tehnyt sen verran. Ei ole tarvinnut riidellä yhtään tai kytätä, paljonko toinen tekee. Selvät odotukset ovat avain.

Tää oli varmaan oudoin kannanotto. 20 minuuttia kotitöitä, siihen se sitten jää käsistä sillä sekunnilla, kun 20 minuuttia tulee täyteen.

Peset ikkunat. Etpä kerennyt kuin muutaman ja yhden osittain. Jatkuuko se seuraavan päivän 20 minsaa suoraan siitä sitten?

Meillä on kaksi ikkunaa. Ei todellakaan mene kahtakymmentä minuuttia niiden pesemiseen.

Vierailija
277/324 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mites oli kun asukit yksin, teitkö silloinkin 20 min kotitöitä päivässä?Tuliko kaikki työt tehtyä? Kuka teki loput, äitikö kävi tekemässä?

Ehkä 40 minuuttia riitti.

Aikamoista pikasiivousta. Vai tehdäänkö 20 imurointia, seuraavana päivänä sama pölyjenpyyhintää ja sitä seuraavana lattianmoppausta.

Edes yksiön vikkosiivousta ei tee 40 minuutissa, sori, eli huomaa jälleen kerran, että puhut p%elää.

No ymmärtäähän sen, kun ei ole koskaan tehnyt vikkosiovousta, eikä tiedä mitä se tarkoittaa.

En usko, että olet parisuhteessa, ei kukaan nainen katsoisi tuommoista vätystä.Joko asut saastan keskellä yksin tai jossain laitoksessa tai kotona äipän tykönä

En tosiaan ole koskaan tehnyt mitään viikkosiivousta. En tiedä, miksi kaikki siivoustehtävät pitäisi koota samalle päivälle, kun vaihtoehtona on tehdä aina jotakin joka päivä.

Vierailija
278/324 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, tein yksinkin asuessa kotitöitä 20 minuuttia päivässä (pl. ruoanlaitto). Monet yksin asuvat tekevät tuotakin vähemmän. Sehän tässä olikin ideana, että varmistan, ettei kotitöiden määrä lisäänny yhteen muuttamisen seurauksena.

Jos astut ennen yksikössä yksin, niin 20 min /päivä kotitöistä selvisit sillä että lämmitot valmiin ruuan mikrossa, teit iltapalan, aamupalan ja tiskasit noihin työkaluihin liittyvät astiat.

Ilmeisesti äitisi/isäsi/taloudenhoitajasi teki viikkosiivouksen(pölyt, lattian imurointi, lattian pyyhkiminen, kylpyhuonern peru, vuodevaatteiden vaihtaminen) pesi pyykit (lajittelu, pesi eri pyykit eri aikaan, kuivasi, Viikkari, laittoi kasppiin),valmisti ruuan(pilkkoo, paistoi,keitti,sekoitti,maistoi, laittoi säilytysrasioihin, siivosi jäljet ja tuskasi tämän jälkern), kävi ruokakaupassa (menee ruokakauppaan, poimi ostokset, maksaa, tuo kotiin, purkaa kassit, laittaa kaappeijin), lajiteli roskat, vie roskat...

Vai söitkö eineksiä, pitkä lähetti toi ja laittoi jääkaappiin ja asuit pskasessaa kodissa roskien keskellä pskasissa vaatteissa.... ilmeisesti...

Siis mitä ihmettä. Ihan helposti pysyy kämppä siistinä ja arki toimivana 20 minuutin päivittäisillä panostuksella. Esimerkiksi pyykkiä pesen kerran kolmessa viikossa. Ruoanlaittoahan tähän en laskenut, enkä laske kotitöiksi myöskään kaupungilla asiointia.

Paljonko aikaa olet itse käyttänyt kotitöihin yksin asuessasi?

Kyllä kyllä...joo ei.Et tee mitään kotitöitä, et to-del-la-kaan

Vierailija
279/324 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä 40 minuuttia riitti.

Aikamoista pikasiivousta. Vai tehdäänkö 20 imurointia, seuraavana päivänä sama pölyjenpyyhintää ja sitä seuraavana lattianmoppausta.

Edes yksiön vikkosiivousta ei tee 40 minuutissa, sori, eli huomaa jälleen kerran, että puhut p%elää.

No ymmärtäähän sen, kun ei ole koskaan tehnyt vikkosiovousta, eikä tiedä mitä se tarkoittaa.

En usko, että olet parisuhteessa, ei kukaan nainen katsoisi tuommoista vätystä.Joko asut saastan keskellä yksin tai jossain laitoksessa tai kotona äipän tykönä

En tosiaan ole koskaan tehnyt mitään viikkosiivousta. En tiedä, miksi kaikki siivoustehtävät pitäisi koota samalle päivälle, kun vaihtoehtona on tehdä aina jotakin joka päivä.

Kyllä.Kyllä.KYllä

🤣👍😁

Vierailija
280/324 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisi tosiaan sopia alusta alkaen, kuinka paljon aikaa haluaa käyttää kotitöihin ja sitten tehdä sen verran päivässä. Se voi olla 20 minuuttia päivässä tai tunti päivässä ihan elämäntavasta riippuen. Mutta sitten ei ainakaan tule mitään riitoja ja kumpikin tietää osallistuvansa saman verran.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kahdeksan