Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nainen vaatii että teen puolet kotitöistä

Vierailija
28.06.2019 |

mutta ei tee omaa osaansa, saatika osalistu muuhun kuin itse määrittelemiin töihin. Ruohonleikkuu ja lumityöt eivät kuulemma ole kotitöitä, mutta täysin tyhjänpäiväinen huonekalujen siirtely on. Ovatko naiset nykyään näin pihalla, vai onko tämä sellainen yksittäistapaus?

Kommentit (324)

Vierailija
281/324 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tyyliin mies maalaa seiniä ja nainen samalla siivoaa ja tekee kotihommia niin tilannehan on ihan ok.

Mutta jos mies makaa sohvalla ja vaan jatkuvasti toteaa, että joo maalaan sen seinän kohta, ettei voi siksi tehdä kotitöitä yhdessä.. Ja sitten illalla toteaa, että maalaa huomenna ja tekee sitten tätä monta viikkoa, niin se ei ole ok. 

Niin ja jos mies joutuu keskeyttämään maalaamisensa, jotta voi tehdä perheelle ruoan, koska nainen teki eilen, niin maalaushomma venyy ja venyy. Tai että mies tekee sitten koko seuraavan viiko nruoat, koska ei maalauksen aikana osallistunut kotitöihin. Tämä on se ongelma kun näitä harvemmin tehtäviä juttuja "miestentöitä" ei lasketa kotitöiksi.

Tai sitten nainen maalaa sen seinän, ja siihen menee yksi päivä eikä koko viikkoa. Oikeasti, näin naisena, joka on seiniä maalannut, tämä valitus tuntuu tyhmältä. Ja kyllä, maalaamisen lisäksi todellakin hoidin myös lapset ja ruuat. Tietysti.

Siellä niin, mutta täällä nainen ei saa edes nurmikkoa ajettua, maalattua saa ainoastaan oman naamansa kun lähtee tyttöjen kanssa ulos. Kovin oli erilaiset puheet ja lupaukset kun taloa ostettiin. Ap

Mutta onko se muiden naisten syy, jos valitsit elämän kumppaniksi kotitöitä ja lumitöitä vieruksuvan naisen. Jo vanhakansa tiesi, kuinka paras puoliso on "työihminen".

Nykyään monet miehet, jos tähän palstaan on uskominen, pitävät puolison valinnassa tärkeinä, naisen ulkoista olemusta - kauneutta, hoikkuutta, stimmiä kroppaa, pukeutua seksikkäästi jne. jotta nämä naiselta onnistuu, tarvitaan aikaa pitää huolta itsestään ja maalata sitä naamataulua, jotta täyttää miehen odotukset ja vaatimukset naisen ulkoisesta olemuksesta, eikä edes aikaa ole lumen luotiin tai kotitöihin.

Ja ne jotka tekevät lumitöitå, maalaavat seiniä, tekevät kotitöitä, hiekottavat jne. kulkevat pieruverkkareissa, hiukset hapsottaen, meikin hiventäkään ja kengät lättyyn poljettu, ilman tekokynsiä ja ripsiä ja heidän aika menee arjen pyörittämiseen, eikä itseensä.

Elämä on valintoja, myös kumppanin valinnassa.

Olisipa kiva tietää, millä kriteeleillä valitsit elämänkumppanisi?

Ja muuten, tulin leikkaamasta juuri nurmikkoa, piha on n.2600m2 ja näytän enemmän harakanpelättimeltä, kuin kauniilta ja seksikkäältä naiselta. Onneks mies tykkää sellaisena kuin olen, mutta näin ei ole monen miehen kohdalla.

Vierailija
282/324 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin oikeasti tietää, että mikäli Jonne asuu yksin, eikä äiteen tykönä, että minkälaisessa paskaläävässä se oikein asuu.Seurustelin nuorena yhden miehen kanssa, ja se asui yksin , ja teki tyyliin 20min kotitöitä/päivä, ja se läjä oli JÄRKYTTÄVÄ.Äiti pesi pyykit ja ruoka oli mikropitsoja.Ei seurusteltu kauan, mutta säälin sitä tyttöä, joka tästä miehen itselleen otti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/324 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaisi tosiaan sopia alusta alkaen, kuinka paljon aikaa haluaa käyttää kotitöihin ja sitten tehdä sen verran päivässä. Se voi olla 20 minuuttia päivässä tai tunti päivässä ihan elämäntavasta riippuen. Mutta sitten ei ainakaan tule mitään riitoja ja kumpikin tietää osallistuvansa saman verran.

Siis sovitaan, että tehdään 20min/päivä.Minun 20 minuuttia on täynnä, ai tuossa on tulivuori....No antaapa olla

🤣🤣🤣🤣Missähän todellisuudessa elät, Jonne? Et ainakaan tässä

Vierailija
284/324 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaisi tosiaan sopia alusta alkaen, kuinka paljon aikaa haluaa käyttää kotitöihin ja sitten tehdä sen verran päivässä. Se voi olla 20 minuuttia päivässä tai tunti päivässä ihan elämäntavasta riippuen. Mutta sitten ei ainakaan tule mitään riitoja ja kumpikin tietää osallistuvansa saman verran.

Siis sovitaan, että tehdään 20min/päivä.Minun 20 minuuttia on täynnä, ai tuossa on tulivuori....No antaapa olla

🤣🤣🤣🤣Missähän todellisuudessa elät, Jonne? Et ainakaan tässä

Tulivuori? Mitä ihmettä sekoilet?

Vierailija
285/324 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän siinä mitään. Minä tein alusta asti selväksi että tässä taloudessa naisella on pitkät hiukset ja jos hommat ei muuta edellytä niin olisi suotavaa että vaimo pukeutuu hameeseen muutenkin kuin johonkin juhlaan.

Näillä on menty

Vierailija
286/324 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä ilmoitin ennen yhteenmuuttoa, paljonko kotitöitä olen valmis tekemään (20 min päivässä + ruoanlaitto). Sitten olen tehnyt sen verran. Ei ole tarvinnut riidellä yhtään tai kytätä, paljonko toinen tekee. Selvät odotukset ovat avain.

Mites oli kun asukit yksin, teitkö silloinkin 20 min kotitöitä päivässä?Tuliko kaikki työt tehtyä? Kuka teki loput, äitikö kävi tekemässä?

Ehkä 40 minuuttia riitti.

Aikamoista pikasiivousta. Vai tehdäänkö 20 imurointia, seuraavana päivänä sama pölyjenpyyhintää ja sitä seuraavana lattianmoppausta.

Edes yksiön vikkosiivousta ei tee 40 minuutissa, sori, eli huomaa jälleen kerran, että puhut p%elää.

No ymmärtäähän sen, kun ei ole koskaan tehnyt vikkosiovousta, eikä tiedä mitä se tarkoittaa.

En usko, että olet parisuhteessa, ei kukaan nainen katsoisi tuommoista vätystä.Joko asut saastan keskellä yksin tai jossain laitoksessa tai kotona äipän tykönä

En tosiaan ole koskaan tehnyt mitään viikkosiivousta. En tiedä, miksi kaikki siivoustehtävät pitäisi koota samalle päivälle, kun vaihtoehtona on tehdä aina jotakin joka päivä.

Lienee jokin muinainen Työtehoseuran suositus maatalon emännille.

Vierailija
287/324 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viimeksi viime viikonloppuna ajoin perheen autoa yhteensä 5h, kun menimme yhdessä mökille ja takaisin. Puoliso oli koko matka-ajan netissä tai luki lehteä.

Minusta tuo 5h pitäisi laskea kotitöiksi, mutta jostain syystä puoliso ei ollut samaa mieltä.

M43

🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣😉🤣

Tulkitsenko kommenttisi oikein, jos sinun mielestä auton ajaminen ei ole kotityötä?

Ehkä se sitten on oikeaa työtä vai mitä ajatuksia rahtarit, taksarit ja rekka-pemar ja heidän duuninsa sinussabherättää?

M43

Kuka haluaa mökin noin järjettömän matkan päästä. Olemme juuri etsimässä mökkiä, ja koska minulle autolla ajo ON työtä, mökkimatka on max puoli tuntia. Eli siltä säteeltä katselemme. Onneksi emme asu Helsingin keskustassa vaan keskisuuressa kaupungissa, joten tämä on mahdollista.

Vierailija
288/324 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluaisin oikeasti tietää, että mikäli Jonne asuu yksin, eikä äiteen tykönä, että minkälaisessa paskaläävässä se oikein asuu.Seurustelin nuorena yhden miehen kanssa, ja se asui yksin , ja teki tyyliin 20min kotitöitä/päivä, ja se läjä oli JÄRKYTTÄVÄ.Äiti pesi pyykit ja ruoka oli mikropitsoja.Ei seurusteltu kauan, mutta säälin sitä tyttöä, joka tästä miehen itselleen otti

Jos yksin asuva ihminen ei saa kotiaan pidettyä siistinä tekemällä 20 min kotitöitä päivässä, hänellä on todennäköisesti elämänhallinnan ongelmia.

Vierailija
289/324 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos yksin asuva ihminen ei saa kotiaan pidettyä siistinä tekemällä 20 min kotitöitä päivässä, hänellä on todennäköisesti elämänhallinnan ongelmia.

Joo ja edelleen - huomaa että et tee kotitöitä.Mamma passaa.Voi voi sitä päivää, kun mamma ei enää päästäänkään.Hukut paskaan 😉

Vierailija
290/324 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viimeksi viime viikonloppuna ajoin perheen autoa yhteensä 5h, kun menimme yhdessä mökille ja takaisin. Puoliso oli koko matka-ajan netissä tai luki lehteä.

Minusta tuo 5h pitäisi laskea kotitöiksi, mutta jostain syystä puoliso ei ollut samaa mieltä.

M43

Tulkitsenko kommenttisi oikein, jos sinun mielestä auton ajaminen ei ole kotityötä?

Ehkä se sitten on oikeaa työtä vai mitä ajatuksia rahtarit, taksarit ja rekka-pemar ja heidän duuninsa sinussabherättää?

M43

Maksoiko se vaimo sulle ajamisesta? Hitsi, matkailuautolla kierretään ympäri Eurooppaa. Mä en oo tajunnu että mieshän siinä tekee samalla kotitöitä 😳😂😂😂

Vierailija
291/324 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastapainoksi näin kirjoitti:

Eihän siinä mitään. Minä tein alusta asti selväksi että tässä taloudessa naisella on pitkät hiukset ja jos hommat ei muuta edellytä niin olisi suotavaa että vaimo pukeutuu hameeseen muutenkin kuin johonkin juhlaan.

Näillä on menty

Manne, sun perinteistä ei nyt ole kysymys 😂

Vierailija
292/324 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen keski-ikäinen, paljon kotitöitä tekevä perheenäiti. Väittäisin myös että 20min/pvä (+ruoanlaitto) on ihan ruhtinaallisesti sinkun kotitöihin yksikössä JOS ei sotke hirveästi. Mä varmaan käytin vähemmän, mutta en pyyhkinyt pölyjä tai pessyt lattioita läheskään joka viikko. Silti koti oli ihan siisti ja vaatteet pestynä.

Vierailija
293/324 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M43

M43

Maksoiko se vaimo sulle ajamisesta? Hitsi, matkailuautolla kierretään ympäri Eurooppaa. Mä en oo tajunnu että mieshän siinä tekee samalla kotitöitä 😳😂😂😂

No ihmisten ymmärtämättömyys nyt ei ainakaan minua yllätä.

Kyllä mä ajattelen, että jos kaksi henkeä ajaa (matkailu)autolla  ensin kahdeksan tuntia klo 8:00-16:00 suuntaasa ja sitten leiritydytään, niin kyllä se joka on ajanut autoa, olipa sitten mies, nainen tai muunsukupuolinen saa ottaa aika rennosti loppuillan.

Se joka on istunut vieressä hoitakoon ruuan, tiskit, leiritymiset yms käytännön asiat.

Vierailija
294/324 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

M43

Puoliso sitten ajaa toiseen suuntaan tai vaihdatte välillä kuskia. So simple.

Vierailija
295/324 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo ja edelleen - huomaa että et tee kotitöitä.Mamma passaa.Voi voi sitä päivää, kun mamma ei enää päästäänkään.Hukut paskaan 😉

Kuinka paljon itse käytit yksin asuessasi kotitöihin per päivä, ja miten tuon ajan käytit? Kiinnostaisi todellakin kuulla.

Vierailija
296/324 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Kuka haluaa mökin noin järjettömän matkan päästä. Olemme juuri etsimässä mökkiä, ja koska minulle autolla ajo ON työtä, mökkimatka on max puoli tuntia. Eli siltä säteeltä katselemme. Onneksi emme asu Helsingin keskustassa vaan keskisuuressa kaupungissa, joten tämä on mahdollista.[/quote]

No mökkihän ei ole ollut oma, vaan sukulaisten, jonne siis mentiin juhannukseksi. Mutta jos tosiaan olet ammattikuski, niin varmaan ymmärrät pointin; autolla ajaminen on työtä, enkä oikein ymmärrä tuota väheksyntää. 

Sitten kun tason 5 robottiauto hoitaa ajamisen automaagisesti, niin sitten en enää laske sitä työksi.

Vierailija
297/324 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen keski-ikäinen, paljon kotitöitä tekevä perheenäiti. Väittäisin myös että 20min/pvä (+ruoanlaitto) on ihan ruhtinaallisesti sinkun kotitöihin yksikössä JOS ei sotke hirveästi. Mä varmaan käytin vähemmän, mutta en pyyhkinyt pölyjä tai pessyt lattioita läheskään joka viikko. Silti koti oli ihan siisti ja vaatteet pestynä.

Ruhtinaallisesti se onkin. Ei tässä ketjussa taida olla kuin tuo yksi kommentoija, joka ei voi mitenkään uskoa, että tuo riittää aivan hyvin.

Vierailija
298/324 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M43

M43

Kyllä mä ajattelen, että jos kaksi henkeä ajaa (matkailu)autolla  ensin kahdeksan tuntia klo 8:00-16:00 suuntaasa ja sitten leiritydytään, niin kyllä se joka on ajanut autoa, olipa sitten mies, nainen tai muunsukupuolinen saa ottaa aika rennosti loppuillan.

Se joka on istunut vieressä hoitakoon ruuan, tiskit, leiritymiset yms käytännön asiat.

Ei tietenkää se noin mene. :D Ajot tehdään vuorotellen. Tasapuolistetaan kaikki kotityöt noin, että fifty-fifty.

Pientä perspektiiviä tuohon "ajaminen on kotityöt". Jos kaveria pyytää heittämään jonnekin, niin kyllähän sitä automaattisesti hyvät käytöstavat omaava ihminen kysyy, että mitä haluat palkkaa Maksaa ainakin bensarahat.

Miksi tuo aspekti unohdetaan, jos perheessä on vain yksi kuski? Miksi hän on automaattisesti muiden ilmainen ja omaa-aikaa tarvitsematon autonkuljettaja?

Vierailija
299/324 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M43

M43

Hyi. Onneksi mun mies ei passuuta itseään edes reissussa. Ajan aina, kun haluaa, mutta en todellakaan vastaa leiristä yksin.

Vierailija
300/324 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuperäinen väitteeni oli, että yhteisten automatkojen ajaminen pitäisi laskea mukaan tehtyihin kotitöihin, ihan samalla tavalla kuin niihin lasketaan imuroiminen, vaatehuolto tai nurmikonleikkuu.

Sitä miten kotityöt kotitalouksissa jaetaan, ja kuka tekee mitäkin, en kommentoinut mitenkään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan neljä