Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lastensuojeluilmoitus kun 2v leikkikentällä ilman kenkiä??

Vierailija
27.06.2019 |

Minusta oli tehty nimetön ilmoitus kun oli huolestuttu että "lapselle voisi koitua vahinkoa huolettoman toimintani takia". Oli helle ja lapsi oli rattaissa matkat mutta annoin telmiä leikkikentällä varpaisillaan. Sanomattakin lienee selvä ettei lapsi kaivannut kenkiä missään vaiheessa vaan leikki iloisena muiden kanssa oli näillä kengät tai ei, en kiinnittänyt huomiota. Ja ei, mitään huomautettavaa ei odotetusti tarkastuksessa löytynyt. Avojaloin leikkimiseen sain ympäripyöreää mutinaa eli jatkossa pitääkin vaihtaa leikkikenttää. Kuka näitä ilmoituksia tekee??

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
27.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en kyllä ymmärrä miksei saisi olla avojaloin. Omatkin lapseni ovat usein ulkona ilman kenkiä, toki tarkistan ettei alusta ole kuuma (joissain puistoissa on sellaiset hurjab kuumaksi lämpeävät pohjat) tai lasinsiruinen tms.

Sehän on terveellistä olla ilman kenkiä! Mutta sitten jotkut vanhemmat katsoo tosi vihaisesti, kun omat lapsensa haluavat myös ottaa kengät pois. Oikein kovaa sanovat, että ei puistossa saa olla ilman kenkiä. Tietysti eri perheissä on eri säännöt, on meilläkin sellaisia sääntöjä mitä joillain muilla ei ole. Mutta en mä nyt vihainen ole niille vanhemmille, jotka antaa lastensa tehdä jotain mitä minä en.

Omani käyttää puistossa kenkiä. Kerään usein lasinsiruja pois ja väliin näkee neulojakin. Ihan keskustelemalla kyllä voi varoittaa muita. Sen sijaan juuri tuo mainitsemasi puoli kun perheillä on erilaisia sääntöjä ja lapseni kuulevat usein kuinka ulkona ei saa olla ilman hattua tai käsineitä... Ihan kuin syöksyttäisiin sellaiset pukemaan kun joku pentu komentaa puistossa 🤣

Vierailija
22/34 |
27.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä ihmeen tarkastuksessa olit AP?

Miksi?

Lastensuojeluviranomaiset tulivat tarkastamaan mikä on tilanne nimettömän lasun takia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
27.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut vanhemmat ihmiset kyllä ihan sujuvasti ”unohtavat” vanhat ”syntinsä” ja mukautuvat uuteen ajan henkeen. Olen nähnyt tätä riittämiin.

Mutta tuollaisella perusteella nauraisin ls:n takaisin toimistoonsa. Minua olisi ihan turha häiritä huolillansa.

Väitätkö, että oikeasti kutsuit heidät kotiisi tuollaisen takia?

En todellakaan kutsunut vaan soittivat ja sovittiin aika jolloin tulivat. Miksi olisin kutsunut? Voi hyvä elämä luetun ymmärtäminen.

Vierailija
24/34 |
27.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko tämä totta? Oliko siellä puistossa joku tuttusi, joka osasi nimetä teidät tehdessään ilmon? Eihän kenestäkään randomista puistossaolijasta edes pysty tekemään, kun ei ole yhtään mitään tietoja??

Asutaan leikkikentän vieressä niin oletan että joku niistä naapurimummoista jotka istuksivat kentän laidalla penkeillä juorupiirissä. Totta on valitettavasti.

Kiitos kannustavista viesteistä! Avojaloin olemisesta on niin paljon hyötyä oli lapsi tai aikuinen!

Vaikea uskoa vanhempien ihmisten olevan tuon takana. Ennen on ollut normaalia kulkea kesät läpi ilman kenkiä. Edes jalkasienestä ei ole varoiteltu.

En jaksa uskoa että kukaan tuttuni väijyisi jossain puskassa meidän leikkihetkeä? :D

Vierailija
25/34 |
27.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

sosiaaliviranomaiset voi haukkua kun eivät osaa pitää jonkun idiootin hourintoja omana tietonaan vaan vievät muiden aikaa toistamalla paskanjauhantaa

Vierailija
26/34 |
27.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotkut vanhemmat ihmiset kyllä ihan sujuvasti ”unohtavat” vanhat ”syntinsä” ja mukautuvat uuteen ajan henkeen. Olen nähnyt tätä riittämiin.

Mutta tuollaisella perusteella nauraisin ls:n takaisin toimistoonsa. Minua olisi ihan turha häiritä huolillansa.

En todellakaan kutsunut vaan soittivat ja sovittiin aika jolloin tulivat. Miksi olisin kutsunut? Voi hyvä elämä luetun ymmärtäminen.

Ei heillä kyllä mitään oikeutta ole tulla, joten kyllä sinä olet kutsunut. 😀

Itseasiassa lain mukaan tuollaista ilmoitusta ei edes saisi ottaa vastaan.

Siksi vaan kysyn, kun aika moni vanhempi kutsuu ls:n luokseen, että mikä on se motiivi tai tarve kahvittaa melko tärkeää työtä tekeviä henkilöitä.

Vierailija
27/34 |
27.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on paha vika systeemissä, jos on pakko lähteä tarkastamaan tasan sikdi että joku tekee ilmon. Jos minä teen ilmon naapurin lapsesta indikaatiolla hän näyttää olevan elossa / hrngittävän / juoksi /käveli / seisoi / joi nestettä / leikki / tuli näköhavainto että olemassa, lähteekö ne sittennin tarkille? Mikä paljain jaloin kesällä leikkikentällä olossa eroaa sitten muka noista?

Vierailija
28/34 |
27.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siksi vaan kysyn, kun aika moni vanhempi kutsuu ls:n luokseen, että mikä on se motiivi tai tarve kahvittaa melko tärkeää työtä tekeviä henkilöitä.

Jokaisella on oikeus tehdä ilmoitus. Tässä kyseisessä asiassa vastaanottava sossu on varmasti pyrkinyt keksutelemalla saamaan ilmoittajan luopumaan, mutta on ollut itsepintainen ilmoittaja. Jokainen tehty ilmoitus on lain mukaan selvitettävä. Taidatte kuitenkin asua aika pienellä paikkakunnalla, kun ei täällä suurissa kaupungeissa noita ehditä tarkastaa. Laitetaan kirjeellä huoltajalle tiedoksi. 

Vierailija
29/34 |
27.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on paha vika systeemissä, jos on pakko lähteä tarkastamaan tasan sikdi että joku tekee ilmon. Jos minä teen ilmon naapurin lapsesta indikaatiolla hän näyttää olevan elossa / hrngittävän / juoksi /käveli / seisoi / joi nestettä / leikki / tuli näköhavainto että olemassa, lähteekö ne sittennin tarkille? Mikä paljain jaloin kesällä leikkikentällä olossa eroaa sitten muka noista?

Niin, ilmoittaja ei siis pystynyt kertomaan lapsen hyvinvoinnista mitään eikä osoittamaan mitään laiminlyöntiä. Silti sosiaalityöntekijä muka vaatii päästä kotiin. Aika ongelmallisen kuuloista.

Radikaalisti ylimitoitettua.

Vierailija
30/34 |
27.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokaisella on oikeus tehdä ilmoitus. Tässä kyseisessä asiassa vastaanottava sossu on varmasti pyrkinyt keksutelemalla saamaan ilmoittajan luopumaan, mutta on ollut itsepintainen ilmoittaja. Jokainen tehty ilmoitus on lain mukaan selvitettävä. Taidatte kuitenkin asua aika pienellä paikkakunnalla, kun ei täällä suurissa kaupungeissa noita ehditä tarkastaa. Laitetaan kirjeellä huoltajalle tiedoksi. 

Ilmoituksen voi jättää vastaanottamatta. Se on viranomaisen vastuuasia ei ilmoittajan. Ilmoituksen vastaanotossa laki vaatii käyttämään harkintaa, niin kuin muussakin toiminnassa.

Lisäksi ei mikään velvoita ketään kuitenkaan päästämään työntekijöitä kotiinsa. Eikä heillä, kuten sanoin ole oikeutta tulla, jos ei ole todisteita lapsen akuutista vaarasta.

Vierailija
31/34 |
27.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikille tiedoksi että en todellakaan HALUNNUT ketään kotiini mutta kun tiedän ettei mitään todellista ongelmaa ole niin katsoin paremmaksi olla yhteistyöhaluinen. Ja kannatti - oli äkkiä ohi. Ei tullut edes mieleen alkaa sanomaan että tänne ei sitten tulla :D Asutaan keskivertoa pienemmällä pklla kyllä.

Vierailija
32/34 |
27.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

31-32 siis ap.

Vierailija
33/34 |
27.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän olisin huolissani miksi 2v viedään kodin viereiseen puistoon rattaissa. Miksei kävele tai pyöräile?

Paljain jaloin oleminen luonnossa on kaikille vain hyväksi. Tästä taisi olla hesarissakin juuri juttua.

Vierailija
34/34 |
27.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikille tiedoksi että en todellakaan HALUNNUT ketään kotiini mutta kun tiedän ettei mitään todellista ongelmaa ole niin katsoin paremmaksi olla yhteistyöhaluinen. Ja kannatti - oli äkkiä ohi. Ei tullut edes mieleen alkaa sanomaan että tänne ei sitten tulla :D Asutaan keskivertoa pienemmällä pklla kyllä.

En minä sinua tahdo kovin ankarasti moittia. Ymmärrän kyllä.

Tässä sen vaan huomaa, että ls toimii ihmisten pelkojen varassa.

Tyytyväisyys on oikeasti alistumista. Laki ei edes tarkoita, että näin voisi ls toimia, mutta koska ihmiset pelkäävät, niin näin se menee.

Juridisella puolella ollaan oikeasti vähän ihmeissään ls:n toiminnasta.

Tiedän tapauksen, jossa ei valittu ”helppoa” tietä. Ilmoitus oli samaa luokkaa mitätön, mutta eivät päästäneet kotiin, niin sieltähän se ls tuli poliisin kanssa, vaikka se laitonta olikin. Siinä ei lasten etu ollutkaan tärkeää sitten. Asian selvittely toki kestää vielä useita kuukausia, mutta perusoikeudet on sentään aika kova pala lastensuojelullekin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi yksi