Mitä väärinkäsityksiä sinun ammatista on olemassa?
Meillä maatila, tuet on kuulemma meidän palkkaa. Joka vuosi ostetaan uusi traktori ja pelloilla pyöritään viikko keväällä ja toinen syksyllä.
Kommentit (525)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen kartanpiirtäjä. Lapsen kaveri arveli, että piirrän päivät pitkät aarrekarttoja :)
Taitaa piirtäminenkin, siis kynällä/tussilla muoville/paperille tapahtuva suoritus jo mennyttä aikaa? Hiiri ja Esrin ym. ohjelmistot korvanneet fyysisen piirtämisen.
Kyllä vain. Aloitin työurani piirtämällä tussilla muoville. Nykyään on tietokoneet ja karttaohjelmat.
Näin ajattelinkin. terv. kartoittaja
Se, että amk opettajien työajasta isoimman osan vie opettaminen.
Olen sosiologi ja jatkuvasti luullaan sossutyöntekijäksi.
Vierailija kirjoitti:
Olen suuhygienisti. Harva on kuullutkaan koko termistä, joten olen heidän silmissään joko hammaslääkäri tai -hoitaja. Tarkennettuani asiaa jatkokysymys on, että mitä eroa nyt noilla muka on :D
Kertoo jotain suomalaisten kiinnostuksesta hoitaa omaa suutansa, jos ei tiedetä mitä suuhygienisti tekee, tai siitä ei ole kuultukaan! Käsittämätöntä!
Vierailija kirjoitti:
Että on ihanaa, kun saa tavata ihmisiä ja jutella heidän kanssaan. Nauraa heidän vitseilleen.
Terv. Kaupan kassa
Olin opiskelun ohessa kaupan kassalla töissä ja jotta vieköön inhosin sitä työtä. Samat tyhmät muka hauskat vitsit viikosta toiseen, ja piti vain ystävällisesti hymyillä takaisin, vaikka mielessäni sanoin voitko typerys olla hiljaa. Ja nämä 50 plus ikäiset miehet oli pahimpia "hauskuuttajia". Luulivat oikeasti lohkaisevansa vuosisadan vitsin, kun kassatyöntekijä hymyili ystävällisesti takaisin. Niin rasittavaa työtä henkisesti. Sitten oli oma lukunsa nämä suuhygieniastaan välittämättömät ihmiset. Välillä oli lähellä etten kuplauttanut yrjöä kassahihnalle.
Olen lääkäri ja minua pidetään jumalana. 😅
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Psykologi. Neljä klassikkoa: 1) Ihmiset hakeutuvat opiskelemaan psykologiaa hoitaakseen omia traumojaan ja ovat itse täynnä ongelmia, 2) Psykologeja kiinnostaa keskustella ihmisten mielenterveysasioista ja ongelmista myös vapaa-ajallaan, 3) Psykologit analysoivat ihmisiä, myös vapaa-ajallaan, 4) Psykologit osaavat lukea tai olettavat osaavansa lukea ihmisten ajatuksia. Huh huijaa!
Ensimmäinen pitänee paikkansa
Kyllä. Huomannut saman, että ensimmäinen kohta pitänee paikkaansa. Tiedän muutaman naispuolisen psykologiaa opiskelleen/opiskelevan, ja heillä kaikilla on jonkin asteisia psyyken ongelmia. Ehkä saavat opinnoistaan tukea/vastauksia kipukohtiinsa.
Olen baarimikko ja joskus törmää sellaiseen outoon käsitykseen, että kaikki baarimikot pettävät, käyttävät huumeita ja eivät ole kykeneväisiä perhe-elämään ja vakavaan parisuhteeseen.
Lähihoitajat vaan istuu kahvilla ja puhuu paskaa... Kahvihuonetta en ole vieläkään löytänyt meidän osastolta, ruokatauotkin pidetään käytävän päässä istuen ja paskaa kyllä löytyy. vaipoista jotka vaihdetaan 4 kertaa päivässä.
Istutaan aloillaan ja syödään eväitä koska näin on tehty kymmeniä vuosia.😄😁🤣🥰🤗
Olen miesprostituoitu ja HIV on edelleen jonkinasteinen stigma meille kaikille. Totta on, että monilla meistä on HIV, mutta ei se oikeuta teitä kohtelemaan meitä kuin spitaalisia. Ei meillä kaikilla ole tautia kuitenkaan! No, minulla on, mutta ymmärrätte kuitenkin pointin.
Olen teollisuudessa töissä ja suurimmalla osalla on uskomus, että palkat on hyvät. Ehkä joillakin onkin, mutta suurin osa meistä tehdasduunareista joutuu laskemaan eurojaan. Esimerkiksi oma palkkani on bruttona noin 2100 euroa.
Vierailija kirjoitti:
Olen sairaanhoitaja ja tämä on työtä eikä mitään kutsumusta. Ja jos joku oikeasti uskoo että sairaalassa on aikaa jauhaa p**kaa ja istuskella tauoilla ja säätää ihmissuhdekuvioita kuten Syke-sarjassa tai Nurse Jackiessa ja harkitsee sen takia alalle hankkiutumista niin varoitan vakavasti:).
Mistä tuo mielikuva sitten tulee? Aina kun oon käynyt sairaalassa niin en ole koskaan nähnyt hoitajaa potilashuoneessa vaan aina ne kaikki on siellä toimistossa. Sielläkö se oikea työ tehdään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Labrahoitajan työstä tiedetään vain verinäytteenotto, vaikka esim. oma työni on suurimmaksi osaksi analyysipuolella. Labrat on monille aivan tuntemattomia paikkoja eikä tiedetä, että niitäkin on monenlaisia (esim. hematologia, verikeskus, kemia, genetiikka). Osa myös sekoittaa meidät laborantteihin.
Jep, ihmisistä ehkä noin 90 % kuvittelee että se on laborantti joka häneltä sen verikokeen ottaa ja lähettää putket labraan tutkittavaksi. No ei, kyllä se on se sama laboratoriohoitaja joka sulle taikoo sen tuloksenkin.
Eikös se näytteiden analysointi ole nykyään aika pitkälti automatisoitua?
Niin, täällä toinen joka on ollut töissä isossa labrassa. Verinäytteet menee kyllä koneeseen, joka analysoi ne. Patologian näytteet taas vaatii käsityötä ja näitä hoitaa bioanalyytikot. Eli mitä siis tarkoitat tuolla labranhoitaja tutkii veren? 🤔
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen sairaanhoitaja ja tämä on työtä eikä mitään kutsumusta. Ja jos joku oikeasti uskoo että sairaalassa on aikaa jauhaa p**kaa ja istuskella tauoilla ja säätää ihmissuhdekuvioita kuten Syke-sarjassa tai Nurse Jackiessa ja harkitsee sen takia alalle hankkiutumista niin varoitan vakavasti:).
Mistä tuo mielikuva sitten tulee? Aina kun oon käynyt sairaalassa niin en ole koskaan nähnyt hoitajaa potilashuoneessa vaan aina ne kaikki on siellä toimistossa. Sielläkö se oikea työ tehdään?
Ei hoitajien kuulu olla potilaille mitään seuralaisia! Potilaat voivat katsella telkkaria tai tuijottaa omaa puhelimen ruutua saadakseen aikansa kulumaan. Tai menköön alakerran kahvioon (jos jalat kantaa) etsimään jutteluseuraa. Hoitajat eivät ole mitään seuraneitejä!
Lasten päivähoidon työntekijät ei saisi käydä baareissa.
Vierailija kirjoitti:
Että työtäni on vain pituuden ja painon mittaus, ja lomailen saman verran kuin opettajat.
-kouluth
No mitä teet silloin kun koululaiset lomalla 2.5 kk?
Vierailija kirjoitti:
Olen baarimikko ja joskus törmää sellaiseen outoon käsitykseen, että kaikki baarimikot pettävät, käyttävät huumeita ja eivät ole kykeneväisiä perhe-elämään ja vakavaan parisuhteeseen.
No ei tuo nyt mikään outo käsitys ole. Kumminkin olette töissä illat ja yöt niin vaikeampi siinä on perhe-elämää pitää yllä. Ja kaikkia kiusauksia siinä ohessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se sairaanhoitajan työ suurelta osalta tehdään nykyisin siellä kansliassa ja näköpiirissä ei ole että se koneella istuminen vähentyisi vaan päinvastoin lisääntyy koko ajan.
Kerrankin edes oikein arvattu, joo, budjetit, ennusteet, kuukausi- ja vuosiraportointi, niiden kehittäminen ja muiden tarpeellisten laskelmien tekeminen on mun vastuuta. Tietysti vastaan myös siitä, että raportit, kirjanpidon luvut yms on oikein.
Laskut, niiden tarkistus, hankinnat yms ei kuulu mulle. Investointilaskennat toki, mutta vasta sen jälkeen kun hankintaosasto on ne hankkinut ja niistä ei päätä mitkään perustuotantoinsinöörit keskenään.