Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä väärinkäsityksiä sinun ammatista on olemassa?

Vierailija
27.06.2019 |

Meillä maatila, tuet on kuulemma meidän palkkaa. Joka vuosi ostetaan uusi traktori ja pelloilla pyöritään viikko keväällä ja toinen syksyllä.

Kommentit (525)

Vierailija
481/525 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen sairaanhoitaja ja tämä on työtä eikä mitään kutsumusta. Ja jos joku oikeasti uskoo että sairaalassa on aikaa jauhaa p**kaa ja istuskella tauoilla ja säätää ihmissuhdekuvioita kuten Syke-sarjassa tai Nurse Jackiessa ja harkitsee sen takia alalle hankkiutumista niin varoitan vakavasti:). 

Mistä tuo mielikuva sitten tulee? Aina kun oon käynyt sairaalassa niin en ole koskaan nähnyt hoitajaa potilashuoneessa vaan aina ne kaikki on siellä toimistossa. Sielläkö se oikea työ tehdään? 

Ei hoitajien kuulu olla potilaille mitään seuralaisia! Potilaat voivat katsella telkkaria tai tuijottaa omaa puhelimen ruutua saadakseen aikansa kulumaan. Tai menköön alakerran kahvioon (jos jalat kantaa) etsimään jutteluseuraa. Hoitajat eivät ole mitään seuraneitejä!

Ei ole kyse seuranpidosta vaan siitä että välitetään potilaista ja ollaan kiinnostuneita heidän tilastaan. Miten siellä kansliassa sitten saadaan aika kulumaan jossei istuskella ja puhuta ihmissuhteista? Ei ainakaan potilaista ja heidän vaivoistaan. 

Vierailija
482/525 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asiantuntija, mutta jostain syystä kuvitellaan, etten tiedä 30 vuoden työkokemuksella alastani mitään ja kuka tahansa vastaantulija voi heittää lonkalta osuvampia arvioita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
483/525 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni kuvittelee että ilman kumia , mutta olen vastuullinen yh äiti joten moisesta on turha haaveilla.

Vierailija
484/525 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen sairaanhoitaja ja tämä on työtä eikä mitään kutsumusta. Ja jos joku oikeasti uskoo että sairaalassa on aikaa jauhaa p**kaa ja istuskella tauoilla ja säätää ihmissuhdekuvioita kuten Syke-sarjassa tai Nurse Jackiessa ja harkitsee sen takia alalle hankkiutumista niin varoitan vakavasti:). 

Mistä tuo mielikuva sitten tulee? Aina kun oon käynyt sairaalassa niin en ole koskaan nähnyt hoitajaa potilashuoneessa vaan aina ne kaikki on siellä toimistossa. Sielläkö se oikea työ tehdään? 

Ei hoitajien kuulu olla potilaille mitään seuralaisia! Potilaat voivat katsella telkkaria tai tuijottaa omaa puhelimen ruutua saadakseen aikansa kulumaan. Tai menköön alakerran kahvioon (jos jalat kantaa) etsimään jutteluseuraa. Hoitajat eivät

Katsotaan niitä potilaantietoja koneella. Raportoidaan niistä lääkärille. Kirjoitetaan lääkelistoja, tilataan kokeita ja tutkimuksia joita lääkäri määrää. Järjestellään potilaan jatkohoitoa ja informoidaan tilanteesta jatkohoitopaikkoja. Vasrataan puheluihin joita tulee sekä omaisilta, laboratoriosta tai muilta potilasta hoitavilta tahoilta jne.

Vierailija
485/525 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meistä valtion virkamiehistä on väärinkäsitys ettemme tee mitään ja käymme vain pitkillä lounailla. Mutta oletko koskaan asioinut yhdessäkään valtion virastossa? Niinpä, et ole käynyt vesi-ympäristö, liikenne, maanmittaus toimistoissa, etpäs arvaakaan mitä siellä tehdään. Kuulepas, teemme ahkerasti töitä etänä, yks likka päivystää toimistossa ja ihmiset luulee ettei me muut tehdä mitään jos näkevät meitä kesätorilla, Levillä tai golfaamassa. Ei kannattais paheksua jossei tiedä todellisuutta, raakaa työtä tämä on. 

Näillä mennään jatkossakin, eläkettä odotellessa! 

Vierailija
486/525 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen miesprostituoitu ja HIV on edelleen jonkinasteinen stigma meille kaikille. Totta on, että monilla meistä on HIV, mutta ei se oikeuta teitä kohtelemaan meitä kuin spitaalisia. Ei meillä kaikilla ole tautia kuitenkaan! No, minulla on, mutta ymmärrätte kuitenkin pointin.

Myyt persettä miehille niinkö? No annetaanpa sulle oikein ablodit sukusi suuri ylpeys. 

Vierailija
487/525 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hammashoitaja. Päivät pitkät istun hoitotuolin vieressä ja pitelen tehoimuria asiakkaan suussa ja välillä lohdutan ja pidän kädestä kiinni.

Vierailija
488/525 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni kuvittelee että ilman kumia , mutta olen vastuullinen yh äiti joten moisesta on turha haaveilla.

Yh äiti ei ole ammatti. Vai puhutko prostituoidusta? 

Vierailija
489/525 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että sairaanhoitajilta aina saa. Se ei kyllä pidä paikkaansa. Niin no, mä kyllä nuorempana annoin mutta ei ne kaikki muut...

Vierailija
490/525 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen luokanopettaja. Joka tunti kahvitauko ja sen vietän taukotilassamme juttelemassa muiden kanssa. Päivät on lyhyitä. Väittämä kesälomasta on kyllä totta, se on pitkä.

Vierailija
491/525 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen fysioterapeutti. 

Iäkkäät sukulaiseni puhuvat että olen hieroja tai jumppari. Eräs vanha Savolais mies sanoi kerran että "etkös sinä oo siinä isossa hieromalaetoksessa töessä". Jotenkin tuosta sanasta tulee ihan joku muu mielikuva kuin 3 erikoistuneen fyssarin praktiikka.

Vierailija
492/525 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen hammashoitaja. Päivät pitkät istun hoitotuolin vieressä ja pitelen tehoimuria asiakkaan suussa ja välillä lohdutan ja pidän kädestä kiinni.

Tuohan kuulostaa hyvältä, ei lainkaan huono imago sinulla 

Vierailija
493/525 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen sairaanhoitaja ja tämä on työtä eikä mitään kutsumusta. Ja jos joku oikeasti uskoo että sairaalassa on aikaa jauhaa p**kaa ja istuskella tauoilla ja säätää ihmissuhdekuvioita kuten Syke-sarjassa tai Nurse Jackiessa ja harkitsee sen takia alalle hankkiutumista niin varoitan vakavasti

Työtön sossupummi on postannut.

Vierailija
494/525 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet luulee että me poliitikot tehtäis joka päivä ahkerasti töitä.

Todellisuudessa ehkä kolmena päivänä viikossa luetaan päivän lehdet ja kahtena päivänä käydään jossain bileissä bailaa.

Tulee siitä joku 6h/vko.

Vierailija
495/525 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että kaikki geologit tutkivat kiviä.

Vierailija
496/525 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen asiantuntija, mutta jostain syystä kuvitellaan, etten tiedä 30 vuoden työkokemuksella alastani mitään ja kuka tahansa vastaantulija voi heittää lonkalta osuvampia arvioita.

Kyllä arvioita voi esittää, eihän se sinun asiantuntemusta vähennä jos tarvittaessa  korjaat annettuja tietoja. Et kumminkaan ole Jumalasta seuraava. 

Vierailija
497/525 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veturinkuljettaja täällä. Monilla harhaluuloja esim että työ on pelkkää istumista ja ajamista. Palkka on ruhtinaallinen ja allejäännit ovat jokapäiväistä ja aiheuttavat henkistä stressiä.

Tosiasiassa käveltyä tulee varikoilla, kaluston tarkastuksissa yms siirtymisissä varmaan 7-12k askelta vuorossa, ennätys on reilu 24k. Palkka ehkä keskivertoa parempi mutta jos ei ylitöitä tee niin varmaan välillä 5-6k/kk. Allejääntejä harvoin eikä niitä uran aikana satu kuin keskimäärin ehkä 1 ja sekään ei kyllä jää mieltä kaivelemaan, ovat usein omia valintoja eivätkä vahinkoja.

Vierailija
498/525 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen suuhygienisti. Harva on kuullutkaan koko termistä, joten olen heidän silmissään joko hammaslääkäri tai -hoitaja. Tarkennettuani asiaa jatkokysymys on, että mitä eroa nyt noilla muka on :D

Kertoo jotain suomalaisten kiinnostuksesta hoitaa omaa suutansa, jos ei tiedetä mitä suuhygienisti tekee, tai siitä ei ole kuultukaan! Käsittämätöntä! 

Itse asiassa suuhygienistejä mainostetaan ihan liian vähän. Nuorena aikuisena minulla oli ihan intressinä pitää itsestäni huolta, mutta luulin että suuhygienisti on joku erikoisjuttu, jota ei normaalisti tarvita, kun on hampaat kunnossa. Hammaslääkärinikin käski vaan tulla parin vuoden päästä uudestaan, jos legot oli kunnossa, eikä ikinä maininnutkaan mitään suuhygienistiä. (Mikä oli outoa, koska oli yksityinen, missä oli myös suuhygienistin palvelut, joten rahaa heille olisi siitä tullut) Kunnallisella ketään ei kiinnostanut sitä vähää.

Vaihdoin sitten hammaslääkäriä ja tämä seuraava onneksi suositteli käymään sh:llä. Nykyään käyn säännöllisesti ja suu voi paremmin kuin koskaan. Miksei tästä puhuta niin tärkeänä kuin hammaslääkärillä käynnistä?!

Vierailija
499/525 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kartanpiirtäjä. Lapsen kaveri arveli, että piirrän päivät pitkät aarrekarttoja :)

Söpöä <3 Tästä tuli mieleen, että enon vaimo on lakimies ja luulin lapsena, että hän keksii Suomeen uusia lakeja

Vierailija
500/525 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä törmäsin suuhygienisti sanaan joskus nelikymppisenä eli ekaa kertaa kymmenisen vuotta sitten. S illoin kaveri sanoi menevänsä suuhygienistille. Hän käy aina yksityisellä, kun anoppinsa hoitaa ne maksut. Mä olin silloin ihan, että onpas hieno palvelu. Siinä vaiheessa kuvittelin nimestä, että hygienisti pesee sun hampaat ja hammasvälit.

Tänä aikana olen käynyt säännöllisesti hammaslääkärillä joka toinen vuosi. Eikä kertaakaan ole vinkannut mulle tuommoista suuhygienisti käyntiä. Heitähän työskentelee ihan rahvaankin joukoissa. Käyn nykyään vuosittain, mutta ei talojen sisällä ole aiheesta puhetta. Voisi olla purennat paremmassa kondiksessa, jos asiasta lääkärit antaisi suosituksiaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi yksi