Deittailu uuvuttaa
Olen juuri kolmekymmentä täyttänyt nainen enkä ymmärrä mitä teen kerta toisensa jälkeen väärin miesten tapailussa. Tai sellaisten miesten, jotka itse koen potentiaalisiksi kumppaniehdokkaiksi. Olen yliopiston käynyt, urheilullinen, sirokasvoinen, pitkä ja hoikka nainen. Ulospäinsuuntautunut ja seurassa nauravainen ja sosiaalinen. En pelkää puhua enkä kertoa mielipidettäni. Kuvailisin itseäni kiltiksi, reiluksi ja herttaiseksikin. Pidän itsestäni huolta, meikkaan, hoidan kehoani ja mieltäni.
Minusta kiinnostuu lähinnä vähän heikon itsetunnon omaavat, nörtähtävät miehet. He ottavat aktiivisesti yhteyttä ja osoittavat kiinnostuksensa liiankin innokkaasti. Jos seksiä harrastetaan jossain vaiheessa, kiinnostus ei heiltä lopu vaan tapailu jatkuu samaan malliin. He alkavat miellyttää ja yhtäkkiä ovat kaikesta samaa mieltä kuin minä.
Miehet, joista itse kiinnostun ovat humoristisia, miehekkäällä tavalla raamikkaita ja itsenäisiä, mutta luonteeltaan lämpimiä ja vähän introvertimpiä kuin mitä itse olen.
Tarvitsen rinnalleni jonkun, joka uskaltaa ottaa tilan haltuun ja jolla on oma tahto ja elämä. Jonkun, joka haastaa minut, mutta suo suhteelle turvallisuuden tunteen.
Kuitenkin jälkimmäinen miestyyppi kiinnostuu minusta usein vain seksuaalisesti. Tätä on tapahtunut nyt viimeisen neljän sinkkuvuoteni aikana useammin kuin kerran. Miehiä olen tavannut eri yhteyksissä: Tinderissä, ystävän juhlissa, baarissa, rinnakkaisella työpaikalla... Itseäni kiinnostavan miestyypin kanssa mennään treffeille, mennään toisille, kolmansille ja jossain vaiheessa sänkyyn. Välillä on menty sänkyyn viidensien välillä kymmenensien treffien jälkeen, joskus menty jopa ensimmäisten, myönnän. Riippumatta siitä milloin seksi astuu kuvioihin, tiedän itse lähes aina jos henkilö olisi potentiaalinen kumppani. Tuntuu kuitenkin, että ilmeisesti mies on minusta halunnut vain ja ainoastaan sitä seksiä, sillä seksin jälkeen tapahtuu jotain. Nähdään vielä ehkä kerran tai pari ja sen jälkeen auttamatta alan huomata miehen kiinnostuksen laskevan: hän ei enää viestittele, ehdota treffejä, vastailee pidemmällä viiveellä. Vaihtoehtoisesti kiinnostus hiipuu ja mies ottaa yhteyttä vain satunnaisesti (ilmeisestikin vain silloin kun haluaa seksiä.) Tämä pätee siis vain tähän itsevarmempaan ja vahvempaan miestyyppiin.
Onko todella niin, että miehet ihan oikeasti jaksavat esittää vaikka kuinka hurmaavaa niin kauan kuin vain saavat sen palkintonsa (= seksin) ja sitten jatkavat matkaansa? Onko niin, että minun pitää ottaa itselleni riippakivi kumppaniksi, sillä luonteeltaan vahvempien miesten mielestä olen vain seksuaalisesti viehättävä? Onko todella niin, että vuonna 2019 naisen täytyy edelleen odottaa, pihdata, pelailla ja testata, josko mies jaksaa odotella ja on oikein perustein tapailemassa minua?
Eikö vahva mies halua rinnalleen vahvaa naista? Joka kerta tulen varovaisemmaksi ja olenkin pitänyt pidempiä taukoja deittailusta, koska se tuntuu ihan oikeasti uuvuttavalta.
Itselläni alkaa olla jo kovasti kaipuu johonkin pysyvämpään, lasten hankintakin jossain hamassa tulevaisuudessa alkaa kiinnostaa. En vain löydä itselleni miestä, joka vastaisi omaa viehätystyyppiäni.
Kommentit (142)
Vierailija kirjoitti:
Olet liian maskuliininen. Maskuliiniset miehet eli ne, jotka ovat jämäköitä ja hyvällä itsetunnolla varustettuja ja joita ei tarvitse vetää perässä, haluavat feminiinisen naisen. Maskuliinisiin miehiin ei tehdä vaikutusta listaamalla saavutuksia. Ei maskuliininen mies halua suhteeseen kilpakumppanin kanssa.
Liiallinen reippaus, aktiivisuus, tilan ottaminen, mielipiteiden toitottaminen kovaan ääneen, hyvä ammatti ja korkea koulutus ovat maskuliiniseen energiaan kuuluvia asioita. Ne viehättävät miehiä, jotka ovat enemmän feminiinisiä.
Opettele olemaan treffaillessa ja parisuhteessa feminiininen, maskuliinista energiaa taas voit käyttää työpaikalla ja bisnesasioissa.
Voi tuntua karulta hyväksyä tämä seikka, mutta kyllä se pitää paikkansa. Feminiinisyydellä pärjää, jos haluaa miehekkään miehen.
Tämä!
Vierailija kirjoitti:
Minkä takia naiset antavat nykyään ennen kuin seurustelusta on sovittu?
Jos haluu saada on pakko antaa.
Vierailija kirjoitti:
Olet liian maskuliininen. Maskuliiniset miehet eli ne, jotka ovat jämäköitä ja hyvällä itsetunnolla varustettuja ja joita ei tarvitse vetää perässä, haluavat feminiinisen naisen. Maskuliinisiin miehiin ei tehdä vaikutusta listaamalla saavutuksia. Ei maskuliininen mies halua suhteeseen kilpakumppanin kanssa.
Liiallinen reippaus, aktiivisuus, tilan ottaminen, mielipiteiden toitottaminen kovaan ääneen, hyvä ammatti ja korkea koulutus ovat maskuliiniseen energiaan kuuluvia asioita. Ne viehättävät miehiä, jotka ovat enemmän feminiinisiä.
Opettele olemaan treffaillessa ja parisuhteessa feminiininen, maskuliinista energiaa taas voit käyttää työpaikalla ja bisnesasioissa.
Voi tuntua karulta hyväksyä tämä seikka, mutta kyllä se pitää paikkansa. Feminiinisyydellä pärjää, jos haluaa miehekkään miehen.
Se on kyllä melko järkyttävää, jos näin on, koska jos vaihtoehto on se, että joudun esittämään jotain muuta niin sitten elelen vaikka mieluummin yksin.
Olen feminiininen ulkonäöltäni, mutta myös kiinnostunut urasta ja matkustelusta enkä pelkää tehdä kumpaakaan yksin. (Tämä ei ollut nyt mikään itsekehuilu niin kuin joku tuolla ylempänä väitti). Minussa on totta kai huonot puoleni myös: olen esimerkiksi melko herkkä, jään miettimään ikäviä asioita pitkään, jonkun mielestä varmasti olen liian spontaani, en ole todellakaan aina täsmällinen. En kuitenkaan revittele mielipiteilläni, räyhää tai paasaa, mutta en myöskään pienennä itseäni sen takia, jos olen miesseurassa. Enkä sitä kyllä aio jatkossakaan tehdä vaikka se olisi sitten edellytys sitten parisuhteelle.
Jotenkin kamalasti tuntuu AP vakuuttelevan. Siis liikaa. Pitkä sepustus omasta erinomaisuudesta. Onkohan hän nyt oikeasti noin täydellinen paketti?
Tämä särähti korvaan: "Jonkun, joka haastaa minut, mutta suo suhteelle turvallisuuden tunteen." Nuo kaksi vaatimusta ovat ristiriidassa keskenään. Et sinä halua miehen haastavan sinua, sinä haluat, että hän luo illuusion haasteesta, mutta todellisuudessa tanssii sinun tahtiisi. Jos joku mies oikeasti haastaisi sinut, se ei takuulla sinulle kelpaisi.
Ja sitten kun meillä miehilläkin on tietty kynnys lähteä parisuhteeseen, jossa sitten väistämättä tulee kaiken hyvän mukana myös niitä rajoituksia ja sidoksia eri asioissa. Sehän on selvä, tietenkin tulee ja kuuluu tullakin. Mutta jos elämä on sinkkuna ihan jees niin sitä väkisinkin tulee sitten pohtineeksi että haluaako sitä oikeasti rukata toisenlaiseen suuntaan.
Vierailija kirjoitti:
Kuule Ap, KAIKKI miehet ovat ihan perässävedettäviä parisuhteessa. Siis ihan kaikki. Se on AINA nainen joka hoitaa perheen, suunnittelee tulevaisuuden päätökset, hoitaa sosiaaliset suhteet ja hoitaa parisuhteen.
Ihan haihattelua että etsit jotain päättäväistä omilla jaloillaan seisovaa, sellaista ei ookeasti ole. Saattaa tapailuvaiheessa näytttää että on mutta oikeassa elämässä parisuhteessa sitten ei.
Jän-nämies on hirveä puoliso ja isä. Ota kilt-timies. Mulla on ”kilt-tis” ja hoitaa oma-aloitteisesti kotia ja lapsia, ollut joka lapsesta hoitovapaalla koti-isänä ja mahdollistaa mulle urakehityksen hoitamalla sairaat lapset jne. Joo tää ei ole jännä eikä karismaattinen, ei niin omilla jaloilla seisova ja määrätietoinen, mutta elämä sujuu hyvin kun on kiltti ja lempeä puoliso joka aidosti välittää lapsista.
Jännistäkin olen kokeilut edellisessä liitossa ja kyllä oli jatkiva riitely ja valtakamppailu kuluttavaa. Ei ikinä olisi mitään lapsia tollsen kanssa voinut harkitakaan.
Mietin nyt ihan oikeesti mitä haluat. Älä halua sitä mtä naistenlehdet tuputtaa stereotypiana (itsevarma, määrätietoinen mies jne). Vaan sitä mikä on sinun tulevaisuudellesi parasta.
Täältä vastapuolelta voin kertoa, että aina kun olen yrittänyt olla jämäkkä ja pitää oman pääni asioissa, se on ollut eroon johtava tie. Nainen ei siedä sitä, että mies päättää jotain muuta kuin mitä nainen haluaa. Ainakaan pidemmän päälle. Ja toisaalta sitten taas mies on aika vähään tyytyväinen sen jälkeen, kun perusasiat ovat kunnossa ja nainen on sellainen jonka kanssa viihtyy. Siinä ei millään verhojen väreillä ja vastaavilla ole paskankaan merkitystä miehen mielestä.
Vierailija kirjoitti:
Nyt ollaan viisauden ytimessä.
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin kamalasti tuntuu AP vakuuttelevan. Siis liikaa. Pitkä sepustus omasta erinomaisuudesta. Onkohan hän nyt oikeasti noin täydellinen paketti?
Tämä särähti korvaan: "Jonkun, joka haastaa minut, mutta suo suhteelle turvallisuuden tunteen." Nuo kaksi vaatimusta ovat ristiriidassa keskenään. Et sinä halua miehen haastavan sinua, sinä haluat, että hän luo illuusion haasteesta, mutta todellisuudessa tanssii sinun tahtiisi. Jos joku mies oikeasti haastaisi sinut, se ei takuulla sinulle kelpaisi.
Haastamisella tarkoitan sitä, että haastaa minut mielipiteissään, avartaa omia näkemyksiäni, keskustelee kipeistä ja vaikeistakin asioista, kertoo rohkeasti mitä mieltä itse on - mutta tekee sen hyvässä ja turvallisessa hengessä. Olen myös ollut lyhyessä suhteessa ihmisen kanssa, jonka ainut tarve oli pönkittää omaa egoaan minun lyttäämiselläni. Ja toinen ääripää on se ihmistyyppi, joka ’ei haasta’ eli muuntautuu minun mielipiteisiini sopiviksi ja sanoo vain sen mitä luulee minun haluavan kuulla.
Friiiida kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on kyllä melko järkyttävää, jos näin on, koska jos vaihtoehto on se, että joudun esittämään jotain muuta niin sitten elelen vaikka mieluummin yksin.
Olen feminiininen ulkonäöltäni, mutta myös kiinnostunut urasta ja matkustelusta enkä pelkää tehdä kumpaakaan yksin. (Tämä ei ollut nyt mikään itsekehuilu niin kuin joku tuolla ylempänä väitti). Minussa on totta kai huonot puoleni myös: olen esimerkiksi melko herkkä, jään miettimään ikäviä asioita pitkään, jonkun mielestä varmasti olen liian spontaani, en ole todellakaan aina täsmällinen. En kuitenkaan revittele mielipiteilläni, räyhää tai paasaa, mutta en myöskään pienennä itseäni sen takia, jos olen miesseurassa. Enkä sitä kyllä aio jatkossakaan tehdä vaikka se olisi sitten edellytys sitten parisuhteelle.
Ei siinä ole mitään järkyttävää. Polariteetit vetävät toisiaan puoleensa, niin on aina ollut ja tulee aina olemaankin.
Uusi ajatusmalli vaatii vähän sulattelua ja feminiinisyys opettelua. Ei se ole esittämistä, kun siitä tulee lopulta luonnollinen osa sinua (tai pikemminkin kun saat sen esiin itsestäsi). Mutta ymmärrän kyllä, että tätä voi olla vaikea hyväksyä aluksi.
Feminiinisyys ei tarkoita sitä, että pitäisi pienentää itsensä tai heittäytyä tyhmäksi tai kynnysmatoksi. Päinvastoin, feminiinisyydessä piilee valtava voima.
Eikä feminiinisyys liity pelkästään ulkonäköön, vaan tosiaan siihen sisäiseen olemukseen, ns. energiaan.
Nykymenolla et todennäköisesti tule saamaan sellaista miestä kuin haluaisit. Kannattaa miettiä näitä asioita, jos kerran haluat muutosta.
Vierailija kirjoitti:
Friiiida kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei siinä ole mitään järkyttävää. Polariteetit vetävät toisiaan puoleensa, niin on aina ollut ja tulee aina olemaankin.
Uusi ajatusmalli vaatii vähän sulattelua ja feminiinisyys opettelua. Ei se ole esittämistä, kun siitä tulee lopulta luonnollinen osa sinua (tai pikemminkin kun saat sen esiin itsestäsi). Mutta ymmärrän kyllä, että tätä voi olla vaikea hyväksyä aluksi.
Feminiinisyys ei tarkoita sitä, että pitäisi pienentää itsensä tai heittäytyä tyhmäksi tai kynnysmatoksi. Päinvastoin, feminiinisyydessä piilee valtava voima.
Eikä feminiinisyys liity pelkästään ulkonäköön, vaan tosiaan siihen sisäiseen olemukseen, ns. energiaan.
Nykymenolla et todennäköisesti tule saamaan sellaista miestä kuin haluaisit. Kannattaa miettiä näitä asioita, jos kerran haluat muutosta.
Hmm. Kiitos asiallisesta kommentista, jään tätä miettimään.
Vastaus ongelmaasi tuleekin jo otsikossa. Deittailu UUVUTTAA. Et osaa ottaa rennosti ja tutustua kaikessa rauhassa toiseen ihmiseen vaan heti on valmis muotti johon toisen pitää sopia. Varmasti sinusta alkaa se uupuminen ja pakkodeittailu jo näkyä. Miehet ovat aika yksinkertaisia olentoja ja avautumisesi perusteella vaikutat ihmiseltä joka tekee asioista vaikeita pitkän kaavan mukaan. Jos mies haluaa parisuhteen, hän ei halua sen monimutkaistavan elämäänsä. Olet kuvaillut itsesi eri tilanteissa - sängyssä, seurassa jne - mutta et ota huomioon sitä että miehet eivät katso sinua sinun silmilläsi vaan näkevät ja kokevat asiat toisin. Vaikka omasta mielestäsi olet (esimerkiksi) hyvä sängyssä, miehillä on todennäköisesti kokemusta monesta muustakin naisesta. Seksissä merkkaa myös muut asiat kuin tekniikka. Eivät miehetkään koneita ole vaan kaipaavat tunnetason yhteyttä.
Vaikuttaa vähän siltä että sinulla ei ole oikeastaan syvempää parisuhdekokemusta eikä ymmärrystä siitä että suhde on kahden kauppa, ei mikään lista spekseistä joiden kanssa ollaan yhdessä. Toisen kanssa joko haluaa olla tai ei halua olla, ei se sen kummempaa ole. Ihmettelet, miksi hyvät miehet eivät halua kanssasi parisuhteeseen koska olet omasta mielestäsi sellainen jonka pitäisi kelvata. Miehille muut asiat voivat merkitä enemmän kuin ne mitä itse pidät itsessäsi tavoittelemisen arvoisina.
Vierailija kirjoitti:
Näin se on. Paitsi jos olet todella kaunis niin sitten saat enemmän anteeksi "huonoja" piirteitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt ollaan viisauden ytimessä.
Kyllä. Kaveripiirissäni yhdelläkään maskuliinisella miehellä ei ole menestynyttä naista. Se iloisesti kikatteleva tytsy mielummin.
Näin se vain on. kirjoitti:
Kerroit aloituksessa itsestäsi piirteitä, joita itse arvostat miehessä, kunten pituus ja koulutus. Minä olen pitkä ja koulutettu mies, mutta arvostan naisissa aivan eri asioita.
Miehistä, josta sinä olet kiinnostunut, on kiinnostunut valtaosa naisista. Myös ne lyhyemmät ja kouluttamattomammat, jotka sitten pätevät kiltteydellä, herttaisuudella, kauneudella ja miellyttämisenhalulla. Mieti, millä sinä pärjäät näille naisille. Muuten joudut jatkossakin valitsemaan nyhverön ja sinkkuuden väliltä.
Nainen joka pitää itseään saalina koska varallisuutta, tuloja, pituutta ja koulutusta ei ymmärrä mitään maskuliinisista miehistä ja mitä nämä etsivät :)
Pakko kirjoitella. Jos olet tinderistä etsinyt miestä, niin parin päivän käytön jälkeen voin todeta. Että aika vaikea sieltä on löytää match. Sen verran kapeat ovat profiilit naisilla. Ja rehellisyyden nimissä noilla naapuri maiden sisarilla on paljon parempia kuvia kuin suomalaisilla. Itse swaippailen ahkerasti vasempaan ulkomaan kaunistuksien kohdilla ja kyllä suomalaistenkin sisarien. Profiilit ovat aivan luokattoman huonoja (osittain johtuu tinderin rajoitteista, mutta todellisuudessa naisten osalta he eivät näe vaivaa profiiliin).
Mutta siis asiaan en usko että löydät sellaista henkilöä tinderin kautta joka vastaisi sinun tarpeita tai miehet eivät löydä sellaista. Itse kovasti alan kääntymään muihin deitti palveluihin ja suosittelen sinullekin (ihan mihin tahansa muuhun). Ainut mikä huono puoli noissa muissa palveluissa on, on se että niiden käyttäjä määrät ovat minimaalisia verrattuna tinderiin. Mutta luultavammin löydät niistä palveluista kiinnipidettävän henkilön ja myös mies ”löytää” sinut.
ps. Usein profiilit tekstit/kuvat eivät oikeata kuvaa kaverista. (Esim. omasta profiilista saattaa joku lukea että olen nyssykkä mutta totuus on taas aivan toista. Olen vain todennut että helpompi saada oikeanlainen kumppani kun toinen joutuu tutustumaan profiiliin ja tekemään aloitteen.)
Ap rehellisesti, onko tämä nyt miesasiamiesten trolli? Koko homma on epäilyttävästi suoraan palstamiesten pelikirjasta...
Itse miehenä etsin sitä täydellistä, minulle sopivaa kumppania. Vielä en ole löytänyt vaikka olenkin ahkerasti deittaillut. Kerran on ollut lähellä, mutta se kaatui lopulta välimatkaan.
Joka tapauksessa tiedän, että tällainen, minulle juuri täydellinen nainen on olemassa, jossain. Kunhan vaan löydän.
Naisia minulla on jonoksi asti. Aina on uusi innokas halukas tutustumaan ja tästä syystä olen hyvin valikoiva niiden suhteen joita tapaan. Tutustumiseen ei jää paljon aikaa ja jos heti ei tunnu siltä, että tästä voisi jotain tulla tai eteen tulee asioita, jotka mahdollisesti aiheuttavat haasteita myöhemmin, siirryn seuraavaan.
Vierailija kirjoitti:
Itse miehenä etsin sitä täydellistä, minulle sopivaa kumppania. Vielä en ole löytänyt vaikka olenkin ahkerasti deittaillut. Kerran on ollut lähellä, mutta se kaatui lopulta välimatkaan.
Joka tapauksessa tiedän, että tällainen, minulle juuri täydellinen nainen on olemassa, jossain. Kunhan vaan löydän.
Naisia minulla on jonoksi asti. Aina on uusi innokas halukas tutustumaan ja tästä syystä olen hyvin valikoiva niiden suhteen joita tapaan. Tutustumiseen ei jää paljon aikaa ja jos heti ei tunnu siltä, että tästä voisi jotain tulla tai eteen tulee asioita, jotka mahdollisesti aiheuttavat haasteita myöhemmin, siirryn seuraavaan.
Kateeksi käy. Itse olen pienikokoinen, niin naisia ei ole yhtään.
Vierailija kirjoitti:
Et ole sellaista tyyppiä joka viehättäisi miesihannettasi.
Tämä.
Kaikki naiset haluavat niitä samoja pitkiä, raamikkaita, vahvoja itsevarmoja miehiä jotka ottavat tilanteen haltuun. Tämä on stereotyyppinen miesihanne. Joko koska vastakohdat viehättävät toisiaan tai koska samanlaiset leikkivät parhaiten yhdessä.
Jos nainen on pieni ja empaattinen, hän haluaa pitkän ja vahvan miehen koska vastakohdat.
Jos nainen on pitkä ja vahva, hän hän haluaa pitkän ja vahvan miehen koska samanlaiset.
Selvästikin sinussa ei ole niitä piirteitä joita vahvat alfat hakevat. Luultavasti olet liian samanlainen kuin he. Kuten naisille on miljoona kertaa sanottu, harva vahva mies haluaa vahvaa naista joka "haastaa" ja "sparraa". Mieskaverit ja työkaverit ovat sitä varten.
Siksi toisekseen kuvaat itseäsi vahvaksi ja rohkeaksi mutta haluat silti perinteiseen naisen rooliin turvattavaksi. Tässä on selkeä ristiriita. Et yksinkertaisesti herätä näiden miesten suojeluviettiä. Rautalangasta väännettynä se mitä olet ja mitä haluat, eivät ole linjassa keskenään.
Tyypillinen ongelma. Naiset haluavat olla erilaisia, mutta kun tulee aika pariutua, halutaankin aina samaa. Se ei yksinkertaisesti toimi.
Etelästä löytää kyllä niitä alfoja, laajenna hakua.
Nykyään on tietysti Suomessakin myös esimerkiksi nuo i rakilai set alfat jotka mielellään perustavat perheen mahdollisimman nopeasti.