Keiden perheissä ei tule kysymykseen miehen omat lomailut poikien kanssa (etelään)?
Syitä miksi tämä ei tule kysymykseenkään niin monissa perheissä? Sekä elävässä elämässä että tällä palstalla pidetään "hurjana" jos perheellinen mies matkustaisi viikoksi jätkien kanssa "Ibizalle, kanarialle tai Thaimaahan". Miten tuollainen niin hurjaa ja kummallista olisi? Ihminen on käynyt kuussa ja junat kulkee leijuen, silti mies ei voisi käydä matkoilla ilman vaimoa ja lapsiaan?
Kommentit (178)
No ei todellakaan lähtisi, tai ei ainanaan tulisi takaisin kotiin. Lentäminen on kuulemma kamalaa eikä perheenkään kanssa reissaa kuin telttailua automatkan päässä.... Vielä en ole ehdottanut vaihtoehtoa autolla eurooppaan. Eli nyt jos lähtisi kavereiden kanssa reissuun johon ei perheen kanssa suostu tulemaan, niin kyllä se olisi sitten siinä.
Vierailija kirjoitti:
Meillä ei olisi ikinä halynnut lähteä. Pitää näitä keskenkasvuisten tasolle jääneiden miesten juttuina.
Mielipide se on tuokin. Minä pidän tuollaisia henkilöitä ja mielipiteitä suppeina, tiukkapipoisina ja jopa vähä-älyisinä.
Olen ollut mieheni kanssa yhdessä yli 20 vuotta ja hän on kyllä käynyt kavereiden kanssa mm. venereissuilla ja Lapissa kalastusreissuilla sekä useastikin työmatkoilla niin kotimaassa kuin ulkomaillakin, mutta jonnekin Ibizalle tai Thaikkulaan hän ei ole edes ajatellut menevänsä. Minun puolesta saa lähteä ja rahasta tai lastemme hoidosta se ei ole kiinni, mutta kyllä ihmettelisin kovasti moista ajatusta!
Jo ajatuskin alkaa naurattamaan. Juu, saa mennä, ihan vapaasti! :D
Meillä mies on jokusen kerran käynyt ”poikien” kanssa ulkomailla, täysin lomasta ei kyllä ole ollut kyse.
Mun piti jäädä tätä ihan pohtimaan ja päädyin tulokseen että ei saisi tällä hetkellä lähteä. Ihan siksi että hällä ei ole koskaan ollut mielenkiintoa lähteä lomalla ulkomaille ja minä plus lapset haluttaisiin mutta rahaa ei ole koskaan ollut. Niin tässä hetkessä tuntuisi typerältä että mies lähtisi ja me ei :D
Toki jos rahaa olisi yllinkyllin niin mun puolesta voisi mennä. Jos se ei vaan ole perheeltä pois.
Suuresti ihmettelisin jos keski-ikäinen laiskanpulskea möhömahaukkoni saisi päähänsä lähteä poikaporukalla Ibizalle bilettämään :DD
On enemmän kulttuurielämysten perään mutta sen verran saamaton ettei lähe minnekään jollen minä varaa matkoja ja kerro milloin mennään ja minne (kyllä, keskustellaan kohteista ensin ;D). Joskus käy poikien kanssa verestämässä vanhoja muistoja, soittelee ja viestittelee niiltäkin reissuilta rasittavuuksiin asti ja pyytelee tulemaan seuraksi ;D
Meillä saisi mennä. Olen ihan ehdottanutkin sitä, kun puoliso haluaisi Thaimaaseen ja itse taas en pienten lasten kanssa halua sinne vielä lähteä. Mutta puolisoa ei kavereiden kanssa matkustaminen enää kiinnosta.
Tietenkin sitten mullakin tulisi olla käytettävissä sama aika omaan lomaan (kotona tai muualla) kuin puolisolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyseenalaistaisin voimakkaasti meidän suhteen ja sen tunnenko miestäni ollenkaan jos hän haluaisi yhtäkkiä lähteä Ibizalle tai Thaimaahan.
Sen sijaan jokavuotiset asuntoautomatka ympäri Suomea ja mahdollisesti Norjaa vanhan kaveriporukkansa kanssa ovat edelleen enemmän kuin ok.
Juuri tällaiselta asuntoautomatkalta lasteni isällä on 4 kk vanha vauva Pohjois-Suomessa. Siis nykyisellä ex-miehellä.
Entä sitten? Ajatteletko, että kaikkien miehet pettävät koska sinunkin miehesi teki niin? Jos on pettääkseen, ei siinä mitkään vaimon asettamat reissukiellot auta. Tilaisuuksia kyllä tulee muutenkin.
En tietenkään ajattele niin. Ei sinun miehesi ainakaan petä missään tapauksessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tulisi kysymykseen jos raha olisi niukassa ja lomailu olisi pois yhteisestä elämästä. Kun ei ole niin kumpikin voi mennä miten lystää, mieheni ei kylläkään ole kiinnostunut reissaamaan kavereidensa kanssa. Itse olen lähdössä ilman miestäni Italiaan ensi viikolla.
Miten voi lomailla etteikö se olisi pois yhteisestä elämästä? Kaikkihan on pois muusta elämästä, kaikki oma kulutus, oma harrastus, omat ajatukset jne.
Huomaan että tiedät kyllä mitä tarkoitin, mutta haluat vain nillittää. Harmi ettei puolisosi päästä sinua omille reissuille.
No kerro mitä tarkoitat? Sinulleko parisuhde on kuin vankila, kalterien ulkopuolella on kivoja asioita mutta eivät ne perheelliselle enää ole luvallisia?
Ymmärrätkö sinä että ei kaikkia miehiä tuollaiset "poikienreissut" kiinnosta sinkkunakaan? Kyllä perheelliset miehet tekee kivoja asioita, mutta ne kivat asiat ei ole pettäminen ja ryyppääminen. Ja suurin osa perheellisistä miehistä nauttii lomailusta lastensa kanssa, ja jopa vaimonsa. Yleensä miehet jotka tuollaisia harrastaa on sen verran lapsellisia ja epäluotettavia että ei heidän kanssa kukaan nainen halua perhettä perustaa tai olla edes parisuhteessa. Minun tuntemistani miehistä vain yksi on käynyt kerran formuloita katsomassa ilman perhettä, sekin on työpaikan tarjoama matka.
Jos se puoliso menee tyttöporukalla. Jos kummatkin harrastavat erikseen lomailua ja soppii kummallekkin. Aikuinen ei missään tyttö tai poika porukoissa kulje että lienee tulee mieleen nuoret ja opiskelijat.
Meidän perheessä.
Mies ei halua lähteä edes kahden yön risteilylle "poikien" kanssa. Yhden yön reissut vielä onnistuu mutta sanoo tylsistyvänsä kun kaikki vaan kuitenkin ryyppäis.
Yhdessä perheen kanssa voidaan käydä kyllä reissuissa ja ollaan käytykin, pariskuntanakin onnistuu parin yön reissut kavereiden kanssa, mutta yksin mies ei lähde.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tulisi kysymykseen jos raha olisi niukassa ja lomailu olisi pois yhteisestä elämästä. Kun ei ole niin kumpikin voi mennä miten lystää, mieheni ei kylläkään ole kiinnostunut reissaamaan kavereidensa kanssa. Itse olen lähdössä ilman miestäni Italiaan ensi viikolla.
Miten voi lomailla etteikö se olisi pois yhteisestä elämästä? Kaikkihan on pois muusta elämästä, kaikki oma kulutus, oma harrastus, omat ajatukset jne.
Voi elämä, sanotaan nyt niin, että omia lomia voi pitää, jos on vielä sen jälkeen kuitenkin vielä mahdollisuus niihin yhteisiin lomiin ja/tai normaaliin elämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyseenalaistaisin voimakkaasti meidän suhteen ja sen tunnenko miestäni ollenkaan jos hän haluaisi yhtäkkiä lähteä Ibizalle tai Thaimaahan.
Sen sijaan jokavuotiset asuntoautomatka ympäri Suomea ja mahdollisesti Norjaa vanhan kaveriporukkansa kanssa ovat edelleen enemmän kuin ok.
Juuri tällaiselta asuntoautomatkalta lasteni isällä on 4 kk vanha vauva Pohjois-Suomessa. Siis nykyisellä ex-miehellä.
Entä sitten? Ajatteletko, että kaikkien miehet pettävät koska sinunkin miehesi teki niin? Jos on pettääkseen, ei siinä mitkään vaimon asettamat reissukiellot auta. Tilaisuuksia kyllä tulee muutenkin.
En tietenkään ajattele niin. Ei sinun miehesi ainakaan petä missään tapauksessa.
Tekisi hyvää päästä eroon tuosta katkeruudesta ja miesvihasta.
Logiikallasi yhtään vaimoa ei kannata päästää laivalle tai pikkujouluihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten se nyt on pois yhteisestä elämästä? Ei meillä kaikki raha mene yhteisiin menoihin. Ei meillä kumpikaan tarvitse toista mahdollistamaan arjen ajankäyttöä (lapsi 12v, pikkulapsen kanssa olikin sumplimista aikatauluissa). Itseasiassa pieni erillään olo on välillä ihan positiivista.
Se jonka mies ei halua lentää.
Vierailija kirjoitti:
Meillä ei olisi ikinä halynnut lähteä. Pitää näitä keskenkasvuisten tasolle jääneiden miesten juttuina.
Tämä. Oma mieheni ei ole kiinnostunut "poikien" kanssa rälläämisestä. Ylipäätään häntä ei kiinnosta etelän matkakohteet. Ympäri Keski-Eurooppaa kyllä on reissatu perheenä. Pitkälti meillä kaverit ovat yhteisiä, sillä olimme opiskelutovereita ja kavereiden kanssa olla tekemisissä perhekunnittain. Kaverit ovat aina tervetulleita meille kotiin. Ei niitä missään baareissa tai matkoilla tarvitse tavata. Molemmat olemme perhekeskeisiä ihmisiä.
Mieheni sai kuva lähteä Lapin vaellukselle kaverin kanssa. En halua vaelluksille, koska mulle lomaa on 5 tähden hotelli. Kaveri ei edes ollut matkalla, vaan vaellusseurana oli nainen, jonka kanssa suhde oli jatkunut jonkin aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lomalla se on huomattavasti helpompaa. En ole nähnyt miestä, joka ei mukaan lähde, jos pyydetään. En tosin ole kaikkia nähnyt.
Eri
Varmaan isoin syy on raha, mutta myös se, että molemmat tiedetään että tässä suurperheessä on sen verran hommaa ettei pitkistä lomista edes haaveilla, tällä hetkellä perhe ensin😊vkl reissuja tehdään molemmat omien kavereitten kanssa pari kertaa vuodessa😊
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten se nyt on pois yhteisestä elämästä? Ei meillä kaikki raha mene yhteisiin menoihin. Ei meillä kumpikaan tarvitse toista mahdollistamaan arjen ajankäyttöä (lapsi 12v, pikkulapsen kanssa olikin sumplimista aikatauluissa). Itseasiassa pieni erillään olo on välillä ihan positiivista.
Se jonka mies ei halua lentää.
Joo mutta kun täällä palstamammojen mielestä se on väärin jos edes vähän, edes hitusen menee aikaa ja rahaa naisen on ja perheen ulkopuolelle. Sellainen mies on ajatteleman sikamies ja aikuislapsi joka käyttää aikaa rahaa siten, että siitä ei nainen hyödy!!!1
Koska lomaa ja rahaa on rajallisesti tehdään tuollaiset pidemmät ja kalliimmat reissut perheen kesken. Niiden lisäksi voi sitten mies (ja minäkin) tehdä muita reissuja omien kavereiden kanssa.