Keiden perheissä ei tule kysymykseen miehen omat lomailut poikien kanssa (etelään)?
Syitä miksi tämä ei tule kysymykseenkään niin monissa perheissä? Sekä elävässä elämässä että tällä palstalla pidetään "hurjana" jos perheellinen mies matkustaisi viikoksi jätkien kanssa "Ibizalle, kanarialle tai Thaimaahan". Miten tuollainen niin hurjaa ja kummallista olisi? Ihminen on käynyt kuussa ja junat kulkee leijuen, silti mies ei voisi käydä matkoilla ilman vaimoa ja lapsiaan?
Kommentit (178)
Meidän perheessä ei tule kysymykseen, koska meillä ei ole varaa matkustella jatkuvasti ulkomailla ja lentämistä ei suosita muutenkaan. Lomaakaan ei ole mahdottomia pätkiä (olemme yrittäjiä). Matkustellaan perheenä pitemmät matkat, kavereiden kanssa sitten joskus jotain viikonloppuja.
Mutta mä en kyllä usko, että aloittaja on parisuhteessa oleva tai perheellinen ihminen, tai ylipäätään matkustelee minnekään. Aloittaja on uliulimies. Jos olette samaa mieltä, painakaa yläpeukkua, jos eri mieltä, painakaa alapeukkua. Äänestys tähän viestiin!
Jos miesporukalla lähdetään Thaimaaseen, niin ihan varmasti siellä myös pannaan (tietysti). Kaikille naisille tämä ei ilmeisesti ole ok.
Luin otsikon ja luulin, että viesti käsittelee isän ja poikien välistä suhdetta ja olin valmis kommentoimaan innokkaana, että meillä saisi viedä pojat minne vain, jos löytyisi rahaa. Minä nauttisin kovasti myös kotimaassa siitä, että ei tarvitsisi ruokkia ketään.
Mutta joo, kyse ei ollutkaan pojista vaan miehistä ja tästä vanhasta valituksesta, että saako mies mennä vai eikö saa. Olen onnekas (kai), kun mies ei halua. Ei kiinnosta. Viihtyy poikiensa kanssa ja minun kanssani (!). Minä olen käynyt viikonloppureissuilla pari kertaa 15 vuoden aikana, mies tasan kerran ja sen jälkeen totesi, ettei halua mennä enää. Jokin etelä nyt ei varmaan meitä kumpaakaan kiinnosta.
Ei tulisi kysymykseen jos raha olisi niukassa ja lomailu olisi pois yhteisestä elämästä. Kun ei ole niin kumpikin voi mennä miten lystää, mieheni ei kylläkään ole kiinnostunut reissaamaan kavereidensa kanssa. Itse olen lähdössä ilman miestäni Italiaan ensi viikolla.
Kyseenalaistaisin voimakkaasti meidän suhteen ja sen tunnenko miestäni ollenkaan jos hän haluaisi yhtäkkiä lähteä Ibizalle tai Thaimaahan.
Sen sijaan jokavuotiset asuntoautomatka ympäri Suomea ja mahdollisesti Norjaa vanhan kaveriporukkansa kanssa ovat edelleen enemmän kuin ok.
Jos perheessä on pieniä lapsia ja pahimmillaan vastasyntynyt, niin silloin mies ei tasan tarkkaan lähde minnekään.
Palasin itse juuri vajaan kahden viikon ulkomaanmatkalta ja luonnollisesti myös mies on vapaa matkustamaan ilman minua. Bilematkoja ei harrasta kumpikaan, mutta hän on käynyt miesporukalla kaupunkilomalla ja urheilukisoissa. Omat matkat tehdään omilla rahoilla ja omat rahat on puolestaan muutenkin vapaus käyttää aivan kuten haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Kyseenalaistaisin voimakkaasti meidän suhteen ja sen tunnenko miestäni ollenkaan jos hän haluaisi yhtäkkiä lähteä Ibizalle tai Thaimaahan.
Sen sijaan jokavuotiset asuntoautomatka ympäri Suomea ja mahdollisesti Norjaa vanhan kaveriporukkansa kanssa ovat edelleen enemmän kuin ok.
Juuri tällaiselta asuntoautomatkalta lasteni isällä on 4 kk vanha vauva Pohjois-Suomessa. Siis nykyisellä ex-miehellä.
Mitä sitä aikuista ihmistä kieltämään. Puolison valitsin niin ettei hänellä ole tarvetta mennä tuollaisille reissuille.
Eksän kanssa matkustettiin myös erikseen kavereiden kanssa. Matkakohteet ei kuitenkaan olleet bilekohteita. Minusta ihan ok asia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri tällaiselta asuntoautomatkalta lasteni isällä on 4 kk vanha vauva Pohjois-Suomessa. Siis nykyisellä ex-miehellä.
Entä sitten? Ajatteletko, että kaikkien miehet pettävät koska sinunkin miehesi teki niin? Jos on pettääkseen, ei siinä mitkään vaimon asettamat reissukiellot auta. Tilaisuuksia kyllä tulee muutenkin.
Matkat suuntautuvat pohjoiseen, ei etelään, ja 15 yhteisen vuoden ajan olen ollut halutumpaa matkaseuraa kuin "pojat".
Vierailija kirjoitti:
Ei tulisi kysymykseen jos raha olisi niukassa ja lomailu olisi pois yhteisestä elämästä. Kun ei ole niin kumpikin voi mennä miten lystää, mieheni ei kylläkään ole kiinnostunut reissaamaan kavereidensa kanssa. Itse olen lähdössä ilman miestäni Italiaan ensi viikolla.
Miten voi lomailla etteikö se olisi pois yhteisestä elämästä? Kaikkihan on pois muusta elämästä, kaikki oma kulutus, oma harrastus, omat ajatukset jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten voi lomailla etteikö se olisi pois yhteisestä elämästä? Kaikkihan on pois muusta elämästä, kaikki oma kulutus, oma harrastus, omat ajatukset jne.
Huomaan että tiedät kyllä mitä tarkoitin, mutta haluat vain nillittää. Harmi ettei puolisosi päästä sinua omille reissuille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huomaan että tiedät kyllä mitä tarkoitin, mutta haluat vain nillittää. Harmi ettei puolisosi päästä sinua omille reissuille.
No kerro mitä tarkoitat? Sinulleko parisuhde on kuin vankila, kalterien ulkopuolella on kivoja asioita mutta eivät ne perheelliselle enää ole luvallisia?
Vierailija kirjoitti:
Jos tahtoisi Ibizalle, niin ihmettelisin todella paljon. :D Yli viiskymppinen mies "poikien kanssa" Ibizalle. Saisi kyllä mennä, kunhan ehtisin naurultani "antaa luvan".
Juuri näin. Mun miehellä ei ole mitään "poikia" joskus on käynyt ABC:llä jonkun kaverinsa kanssa kahvilla ja puhumassa lähinnä politiikkaa. Mies ei missään nimessä haluaisi lähteä toisten miesten kanssa mihinkään "etelään" eikä kyllä pohjoiseenkaan. Hänelle matkustelu on parasta juuri lasten takia, ei käydä ikinä missään edes miehen kanssa kahdestaan vaan vähäiset rahat säästetään siihen että voidaan lasten kanssa käydä kerran kesässä jossain kotimaassa kesälomareissulla.
Mun mielikuva tälläisistä "poikien etelänreissuista" on se että siellä käydään käyttämässä hyväksi paikallista maksullisten henkilöiden tarjontaa ja ryypätään niin paljon ettei tiedetä missä maassa tuli oltua. En alunperinkään alkaisi parisuhteeseen miehen kanssa joka haluaisi tuollaisia matkoja, eri asia olisi lähtisi vaikka katsomaan formuloita tai jotain jalkapallopeliä tai jääkiekkoa, jos mua ei kiinnostaisi lähteä mukaan, tosin mies ottaisi varmaan silti lapset mieluummin mukaan koska haluaisi kokea tuollaiset ainutkertaiset asiat lastensa kanssa.
Meillä ei olisi ikinä halynnut lähteä. Pitää näitä keskenkasvuisten tasolle jääneiden miesten juttuina.
Vierailija kirjoitti:
Jos perheessä on pieniä lapsia ja pahimmillaan vastasyntynyt, niin silloin mies ei tasan tarkkaan lähde minnekään.
😂 Älä nyt edes viitsi. Totta kai lähtee jos haluaa lähteä, kunnioittaa itseään eikä alistu olemaan vanki omassa kodissaan. Moni mies jää keittiöjyrän alle ja alistuu, mutta kenenkään ei kannattaisi tehdä niin.
Jos tahtoisi Ibizalle, niin ihmettelisin todella paljon. :D Yli viiskymppinen mies "poikien kanssa" Ibizalle. Saisi kyllä mennä, kunhan ehtisin naurultani "antaa luvan".