Muuttaisitko miehen perässä tuppukylään?
Kommentit (77)
Jos saan sieltä töitä, niin kyllä. Itse muutin tuppukylään opettajaksi ja mies löytyi täältä, eli menin kyllä työn perässä, mutta olisin tehnyt toisinkin päin. Mutta töitä pitää itselle olla.
Nyt nelivitosena muuttaisin, vaikkei olisi työstä varmuutta. Nuorempana olisi pitänyt olla työsysteemit kunnossa.
Voisin muuttaakin jos rakastuisin. Ei ole kyllä ajokorttia, joten mies saisi sitten kustata mua, jos ei olisi kunnon julkista liikennettä.
Mikä on tuppukylä? Voisin asua sellaisessa, mutta työpaikastani en lähde. Eli tuppukylän pitäisi olla siedettävän ajomatkan päässä.
En, koska en viihdy pikkukaupungissa, enkä muutenkaan usko, että pikkukunnan miehellä ja minun kaltaisellani citynaisella olisi paljoa yhteistä.
Jos tuppukylästä ei löydy minulle kunnollista työpaikkaa, mies voi muuttaa sieltä minun luo.
Vierailija kirjoitti:
Mikä on tuppukylä? Voisin asua sellaisessa, mutta työpaikastani en lähde. Eli tuppukylän pitäisi olla siedettävän ajomatkan päässä.
Tässä kunnassa on alle tuhat asukasta, lasken tuppukyläksi :)
T. Se aikaisemmin kirjoittanut opettaja
Ai lähtisinkö helsinkiin lontoosta? No en lähtisi.
En. En halua asua paikassa missä ei ole mitään, oli sitten miestä tai ei.
Kristiina xx kirjoitti:
En, koska en viihdy pikkukaupungissa, enkä muutenkaan usko, että pikkukunnan miehellä ja minun kaltaisellani citynaisella olisi paljoa yhteistä.
Minun mieheni on lääkäri täällä alle tuhannen asukkaan tuppukylässä. Kyllä täällä paljon "junantuomia" koulutettuja on. Mieheni on alunperin Tampereelta.
Ennakkoluuloja kannattaisi joskus tarkastella kriittisesti:)
T. Se opettaja
Vierailija kirjoitti:
Toimiiko siellä Lontoossa isot kirjamet vain ajoittain?
No mikä ettei periaatteessa, mutta... Jos ei saa töitä, ei ole ajokorttia eli olisi miehen kuskaamisen varassa (kuten joku kirjoitti), mies on paikkakunnalta eli nainen olisi lopun ikäänsä sen ja sen vaimo, ei oma itsensä, huh, ei kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Kristiina xx kirjoitti:
Minun mieheni on lääkäri täällä alle tuhannen asukkaan tuppukylässä. Kyllä täällä paljon "junantuomia" koulutettuja on. Mieheni on alunperin Tampereelta.
Ennakkoluuloja kannattaisi joskus tarkastella kriittisesti:)
T. Se opettaja
Kieltämättä ennakkoluulotonta... Minusta ei olisi tuohon
Muutin 6 vuotta sitten.
Jätin todella hyväpalkkaisen työn, ystävät ja perheen.
Välillä kaduttaa, yksinäisenä täällä keskellä ei-mitään,kun on ikävä "kotiin" ja rahallisesti tosi tiukkaa surkealla palkalla.
Muutin tuppukylään ja käyn edelleen töissä Helsingissä. Työmatka piteni kymmenillä kilometreillä, mutta ajallisesti lyheni 8 min suuntaansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toimiiko siellä Lontoossa isot kirjamet vain ajoittain?
Joku hesalainen veti heti herneen nenään kun lillukan varsiin puuttuu. 🤣
Miksei? Nykyään suurin osa kanssakäymisestä muiden ihmisten kanssa tapahtuu muutenkin netissä, niin on melko yhdentekevää missä itse asustaa. Minä somettaisin paljon mieluummin riippumatosta pellon reunalla tai rantalaiturilla, kuin ylihintaisen vuokra-yksiön alihintaisella sohvalla.
En.