Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kyllä minua s..siä harrastamattomana tylsimyksenä huvittaa, että Pridessä marssitaan minunkin "aseksuaalisuuteni" puolesta

Vierailija
25.06.2019 |

En minä kutsu itseäni millään "aseksuaali" termillä, eikä minun vuoksi tarvitse kulkuetta järjestää. En tarvitse mitään sen kummallisempia oikeuksia kuin seksiä harrastavatkaan ihmiset, herran jestas sentään.
Menee kyllä jotenkin yli toi touhu.
Ymmärrän että homojen oikeuksien puolesta on aikoinaan marssittu, ja jotkut haluavat marssia vieläkin, koska jossain vinkuintiassa niitä vielä vainotaan. Mutta sitä en ymmärrä että jaellaan näitä tekotaiteellisia identiteettejä kaikille, minutkin sateenkaarihippi luokittelisi ilmanmuuta ainakin aseksuaaliksi, luultavasti siihen keksittäisiin vielä jotain extraa päälle. Ja vain sen vuoksi, etten minä nussi enää, koska en saanut siitä touhusta koskaan mitään kiksejä. Jos olisin mies, luultavasti pitäisin siitä touhusta, mutta ei se minulle naisena anna mitään, että joku mies kyntee päälläni ja laukeaa.

Että eiköhän jätetä ne identiteetit vähemmälle pikkuhiljaa ja keskitytä tärkeämpiin asioihin kuin pyörimään sen oman uniikin navan ympärillä.
Itseäänhän ihmiset mainostavat tolla kulkueella, ei se mitään muuta ole.

Kommentit (152)

Vierailija
141/152 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä aapeen kanssa. Mikähän sorrettu seksuaalivähemmistö seuraavaksi keksitään.

Tulee ikävä aikaa, jolloin kaikki pysyivät kaapeissa.

eikä edelleenkään aukene? kyse ei ole mistään huomion hausta ja jeejee-fiiliksistä vaan siitä että tätä yhtä ryhmää,aseksuaaleja maailma pitää sairaana,epänormaalina siihen pisteeseen asti että lähetetään turhiin "hoitoihin" tajuatteko? tajuatteko mikä tuossa on väärin?

aaaargh..miten täällä voi olla näin puupäistä porukkaa?

Kyllä on.

Mitäs kerrot kellekään ettei seksi maistu, kai tiedät että nykyaikana panemista ja seksikkyyttä pidetään ainoina oikeina elämäntapoina.

Miksi ihmeessä olet mennyt kailottamaan että et halua seksiä, ole kuin et olisikaan, paljon vähemmällä pääset hyvänen aika. Ei sun panemattomuus kellekään kuulu.

Vaikutat kyllä siltä, että sulla on jotain muita ongelmia. Anoreksia tms ja olet nuori? Pyörit varmaan näissä LBGT-piireissä, joissa ei ole kuin mielenvikaisia tyyppejä. Hanki tavallisia junttikavereita niin ei tarvitse miettiä omaa identiteettiä yhtään.

Vastasin vaikka et minulle kommentoinutkaan.

ap

Aika ironista, kun koko ketju alkoi siitä, kuinka SINÄ kailotit kaikille, että et harrasta seksiä. :D Miksi luulet, että ketään kiinnostaa sinun panemiset tai panemattomuutesi? :D :D

Tarkoitin tuolla IRL-elämässä, toope. Ei kai kukaan normijärkinen ihminen huutele panemisesta tai panematta jättämisistään kellekään.

Toki itsensä tuntee uniikiksi uhriksi, jos pyörii sateenkaarihihhulien piireissä, joissa kaikki on yhtä suurta genitaalien ja identiteettien ilotulitusta.

ap

Vierailija
142/152 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole provo, vaikka sateenkaariliputtaja niin kovasti tuntuu haluavan.

Sanon rehellisen mielipiteeni tuosta hölynpölystä johon sateenkaarihihhulit liittävät jo seksittömätkin ihmiset.

Kertokjaa nyt oikeasti, miten minä, joka en harrasta seksiä, mutta olen ihan hetero, en vain pidä seksistä enkä tunne halua, miten ihmeessä te liitätte minut seksuaalivähemmistöön, jonka puolesta pitää marssia?

Menkää oikeasti hoitoon, olette täysin pimahtaneita tämän asianne kanssa, enteeksi nyt vain. 

Monet homotkin häpeävät Prideä, he sentään kuuluvat oikeaan seksuaalivähemmistöön, minä en kuulu, vaikka niin te pölhöt jaksatte kuvitella.

En yhtään ihmettele että häpeävät. Mutta aseksuaalit eivät ole mikään seksuaalivähemmistö, ihminen joka ei harrasta seksiä, ei ole seksuaali mikään, ellei sitten homo tai hetero, mutta ei vain harrasta seksiä koska ei tarvitse sitä.

ap

Edelleen kysyn, että miksi oletat että kukaan luokittelisi juuri sinua yhtään mihinkään tai edes ajattelisi sinua marssiessaan? Miksi otat tämän asian noin henkilökohtaisesti?

Pridettäjät sanovat marssivansa "aseksuaalienkin" "oikeuksien" puolesta. 

Ihmettelen kovasti, mitä nämä oikeudet pitävät sisällään. Olen aivan tavallinen suomalainen, en vaadi omia vessoja, minulla on normaalit sukuelimet jne.

Elätte omissa fantasioissanne noiden maagisten uniikkien identiteettienne kanssa, järki on kadonnut jo aikaa sitten. 

Kyllä minulle riittää ihan samat ihmisoikeudet kuin muillekin ihmisille tässä maassa. Ei ole mitään seksuaalittomien seksuaalivähemmistöä, ihan järjetön ajatus, ymmärrät sen itsekin jos vedät pääsi joskus sieltä sateenkaarikuplasta ulos.

ap

Siis kun sinä et kerran ole aseksuaali, niin silloinhan sinun puolestasi ei kukaan marssi. Miksi teet tästä noin henkilökohtaisen asian kun et kerran kuulu mihinkään seksuaalivähemmistöön? Miksi sinua heterona noin suututtaa muiden marssimiset?

Saanen tarkentaa, että HETERO Aseksuaali on olemassa. Aseksuaalisuus ei ole tae siitä mihin sukupuoleen kokee jopa ROMANTTISTA kiinnostusta. Näin ollen kyseessä voi olla Romanttinen Hetero Aseksuaali, jolloin henkilö kokee romanttista kiinnostusta vastakkaiseen sukupuoleen, vaikka ei koe häneen seksuaalista kiinnostusta.

Kyllä minä tämän ymmärrän. Kohdistin kysymykseni aloittajalle, joka nimenomaan on sanonut ettei ole aseksuaali. Näin ollen sen jos pridessä marssitaan aseksuaalien puolesta, niin sen ei pitäisi kaiken järjen mukaan liittyä aloittajaan henkilökohtaisesti sen enempää kuin liittyy minuunkaan. Kuitenkin ap tuntuu suhtautuvan marssiin, niin kuin se olisi hyökkäys häntä vastaan.

Pridettäjät logiikalla minä olen aseksuaali, ne marssivat aseksuaalienkin puolesta.

Oikeasti seksiä välttelevät ihminen ei todellakaan kutsu itseään aseksuaaliksi ja hanki asialla huomiota IRLissä, joten koko "vähemmistön vainoaminen" ja puolustaminen on erittäin naurettavaa ja surkuhupaisaa kaikin puolin.

Ihan kuin oikeissa ongelmissa ei olisi ihmiskunnalla savottaa tarpeeksi.. pitää keksiä ongelma siitäkin ettei kaikki himonuzzi. Esim minä. Ei ole ongelma.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/152 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Marssin myös heteroiden, muunsukupuolisten, polyamoristen jne. oikeuksien puolesta. Mä olen ihan hirveän vähän kiinnostunut sun tai naapurin pariskunnan panopuuhista tai seksittömyydestä, mutta kovin kiinnostunut ihmisoikeuksista.

mitä oikeuksia noilta puuttuu?

Vierailija
144/152 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanon rehellisen mielipiteeni tuosta hölynpölystä johon sateenkaarihihhulit liittävät jo seksittömätkin ihmiset.

Kertokjaa nyt oikeasti, miten minä, joka en harrasta seksiä, mutta olen ihan hetero, en vain pidä seksistä enkä tunne halua, miten ihmeessä te liitätte minut seksuaalivähemmistöön, jonka puolesta pitää marssia?

Menkää oikeasti hoitoon, olette täysin pimahtaneita tämän asianne kanssa, enteeksi nyt vain. 

Monet homotkin häpeävät Prideä, he sentään kuuluvat oikeaan seksuaalivähemmistöön, minä en kuulu, vaikka niin te pölhöt jaksatte kuvitella.

En yhtään ihmettele että häpeävät. Mutta aseksuaalit eivät ole mikään seksuaalivähemmistö, ihminen joka ei harrasta seksiä, ei ole seksuaali mikään, ellei sitten homo tai hetero, mutta ei vain harrasta seksiä koska ei tarvitse sitä.

ap

Edelleen kysyn, että miksi oletat että kukaan luokittelisi juuri sinua yhtään mihinkään tai edes ajattelisi sinua marssiessaan? Miksi otat tämän asian noin henkilökohtaisesti?

Ihmettelen kovasti, mitä nämä oikeudet pitävät sisällään. Olen aivan tavallinen suomalainen, en vaadi omia vessoja, minulla on normaalit sukuelimet jne.

Elätte omissa fantasioissanne noiden maagisten uniikkien identiteettienne kanssa, järki on kadonnut jo aikaa sitten. 

Kyllä minulle riittää ihan samat ihmisoikeudet kuin muillekin ihmisille tässä maassa. Ei ole mitään seksuaalittomien seksuaalivähemmistöä, ihan järjetön ajatus, ymmärrät sen itsekin jos vedät pääsi joskus sieltä sateenkaarikuplasta ulos.

ap

Siis kun sinä et kerran ole aseksuaali, niin silloinhan sinun puolestasi ei kukaan marssi. Miksi teet tästä noin henkilökohtaisen asian kun et kerran kuulu mihinkään seksuaalivähemmistöön? Miksi sinua heterona noin suututtaa muiden marssimiset?

Saanen tarkentaa, että HETERO Aseksuaali on olemassa. Aseksuaalisuus ei ole tae siitä mihin sukupuoleen kokee jopa ROMANTTISTA kiinnostusta. Näin ollen kyseessä voi olla Romanttinen Hetero Aseksuaali, jolloin henkilö kokee romanttista kiinnostusta vastakkaiseen sukupuoleen, vaikka ei koe häneen seksuaalista kiinnostusta.

Kyllä minä tämän ymmärrän. Kohdistin kysymykseni aloittajalle, joka nimenomaan on sanonut ettei ole aseksuaali. Näin ollen sen jos pridessä marssitaan aseksuaalien puolesta, niin sen ei pitäisi kaiken järjen mukaan liittyä aloittajaan henkilökohtaisesti sen enempää kuin liittyy minuunkaan. Kuitenkin ap tuntuu suhtautuvan marssiin, niin kuin se olisi hyökkäys häntä vastaan.

Pridettäjät logiikalla minä olen aseksuaali, ne marssivat aseksuaalienkin puolesta.

Oikeasti seksiä välttelevät ihminen ei todellakaan kutsu itseään aseksuaaliksi ja hanki asialla huomiota IRLissä, joten koko "vähemmistön vainoaminen" ja puolustaminen on erittäin naurettavaa ja surkuhupaisaa kaikin puolin.

Ihan kuin oikeissa ongelmissa ei olisi ihmiskunnalla savottaa tarpeeksi.. pitää keksiä ongelma siitäkin ettei kaikki himonuzzi. Esim minä. Ei ole ongelma.

ap

Joku pridettäjäkö on siis juuri sinut henkilökohtaisesti luokitellut aseksuaaliksi? Miten tämä on mahdollista kun et kerran heidän porukoissaan pyöri etkä asiasta IRL puhu?

Näissä "luokitteluissa" on lähinnä kyse määritelmällisyydestä. Se että eri asioille ja ilmiöille on olemassa määritelmä, helpottaa esimerkiksi yhteiskunnallista keskustelua ja tietenkin myös lainsäädäntöä. Mutta ei se sitä tarkoita, että kehenkään väkisin mitään leimoja lyötäisiin, varsinkinjos ihminen itse haluaa pysyä luokitusten ja määritelmien ulkopuolella. Jos joku tulee väenvängällä sinulle väittämään, että olet aseksuaali vaikket itse koe sellaista olevasi, niin se on tietenkin todella ikävää. Ihmisen tulisi ensisijaisesti päättää asiasta ihan itse ja jollei halua tulla luokitelluksi johonkin porukkaan, niin se jokaiselle sallittakoon.

Se, että ihmiset jotka itse määrittelevät itsensä aseksuaaleiksi ja ottavat osaa Prideen, ei liity mitenkään sinuun, jollet sinä kerran aseksuaaliksi itseäsi miellä. Jos nuo ihmiset haluavat Pridessä puolustaa aseksuaalien oikeuksia, sekään ei tarkoita sinua, kun et kerran aseksuaali ole etkä halua olla. He puolustavat niiden oikeuksia ja asioita, jotka ovat aseksuaaleja ja toki jokainen aseksuaali voi omasta puolestaan ajatella, ettei tarvitse oikeuksiensa puolustamista. Se ei silti tarkoita sitä, etteikö ihmisillä olisi oikeus marssia ihan vapaasti. Ei sitäkään tarvitse niin henkilökohtaisesti ottaa, jos jotkut muut haluavat marssia ja puolustaa oikeuksiaan.

Jos ja kun sinun nuzzimattomuutesi ei ole sinulle ongelma, etkä koe että se olisi ongelma muillekaan, voit jatkaa elämääsi aivan rauhassa. Kukaan ei Pridessä sinun seksielämääsi taikka sen puuttumista ajattele lainkaan. Se ei siellä ketään kiinnosta. Joten voit rauhassa irtautua koko asiasta ja aseksuaalisuudesta. Sinua ei kukaan vaadi olemaan aseksuaali joten voit ihan kaikessa rauhassa olla olematta sitä ja antaa muiden marssia. Pride ei liity sinuun. Se ei ole henkilökohtainen hyökkäys taikka puolustus juuri sinulle.

Vierailija
145/152 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

ap

ap

Joku pridettäjäkö on siis juuri sinut henkilökohtaisesti luokitellut aseksuaaliksi? Miten tämä on mahdollista kun et kerran heidän porukoissaan pyöri etkä asiasta IRL puhu?

Näissä "luokitteluissa" on lähinnä kyse määritelmällisyydestä. Se että eri asioille ja ilmiöille on olemassa määritelmä, helpottaa esimerkiksi yhteiskunnallista keskustelua ja tietenkin myös lainsäädäntöä. Mutta ei se sitä tarkoita, että kehenkään väkisin mitään leimoja lyötäisiin, varsinkinjos ihminen itse haluaa pysyä luokitusten ja määritelmien ulkopuolella. Jos joku tulee väenvängällä sinulle väittämään, että olet aseksuaali vaikket itse koe sellaista olevasi, niin se on tietenkin todella ikävää. Ihmisen tulisi ensisijaisesti päättää asiasta ihan itse ja jollei halua tulla luokitelluksi johonkin porukkaan, niin se jokaiselle sallittakoon.

Se, että ihmiset jotka itse määrittelevät itsensä aseksuaaleiksi ja ottavat osaa Prideen, ei liity mitenkään sinuun, jollet sinä kerran aseksuaaliksi itseäsi miellä. Jos nuo ihmiset haluavat Pridessä puolustaa aseksuaalien oikeuksia, sekään ei tarkoita sinua, kun et kerran aseksuaali ole etkä halua olla. He puolustavat niiden oikeuksia ja asioita, jotka ovat aseksuaaleja ja toki jokainen aseksuaali voi omasta puolestaan ajatella, ettei tarvitse oikeuksiensa puolustamista. Se ei silti tarkoita sitä, etteikö ihmisillä olisi oikeus marssia ihan vapaasti. Ei sitäkään tarvitse niin henkilökohtaisesti ottaa, jos jotkut muut haluavat marssia ja puolustaa oikeuksiaan.

Jos ja kun sinun nuzzimattomuutesi ei ole sinulle ongelma, etkä koe että se olisi ongelma muillekaan, voit jatkaa elämääsi aivan rauhassa. Kukaan ei Pridessä sinun seksielämääsi taikka sen puuttumista ajattele lainkaan. Se ei siellä ketään kiinnosta. Joten voit rauhassa irtautua koko asiasta ja aseksuaalisuudesta. Sinua ei kukaan vaadi olemaan aseksuaali joten voit ihan kaikessa rauhassa olla olematta sitä ja antaa muiden marssia. Pride ei liity sinuun. Se ei ole henkilökohtainen hyökkäys taikka puolustus juuri sinulle.

Tässä oli melko ytimekkäästi se mitä yritin sanoa, ennen kuin kyllästyin. Juurikin näin.

/3

Vierailija
146/152 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

ap

ap

Ihan sivumennen mainiten tuo että ei hanki seksuallisuudellaan "huomiota" oikeassa elämässä, onnistuu käytännössä niin kauan kuin ei joko kaipaa/hanki läheisiä ihmissuhteita tai suostuu elämään ns. heteronormatiivisissa suhteissa. Käytännössä tämä on vuosisatojen ajan jo tarkoittanut vähemmistöihin kuuluvilta kaapissa oloa. Yksinomaan se, että muodostaa normaalin parisuhteen vaikkapa samaa sukupuolta olevan henkilön kanssa herättää edelleen huomiota ihmisissä, vaikkeivat asianomaiset itse siitä numeroa tekisikään. Itseasiassa pelkästään se, että homoseksuaalinen ihminen kulkee käsikädessä kumppaninsa kanssa kadulla, aiheuttaa sen, että jotkut täysin tuntemattomat kanssaihmiset häiriintyvät ja alkavat hölisemään h omo stelusta. Sitten jos itsenäisyyspäivän linnan juhliin kutsuttu homoseksuaali tanssii juhlissa valssia puolisonsa kanssa, ylitetään uutiskynnys. Vielä edelleen moni sellainen asia, joka heteroille on arkipäivää, on vähemmistöjen kohdalla "numeron tekemistä" ja "huomionhakua".

Vaikuttaa siltä, että sinun mielestäsi aseksuaalisuus on jotain joka ei kaipaa erillistä määritelmää ja josta ei tarvitse ylipäätään edes puhua. Minä epäilen että kaikki aseksuaalit itse eivät ehkä noin ajattele kuitenkaan. En sinusta tiedä, mutta minä puhun myös seksuaalisuudesta lähimpien ystävieni kanssa. Pitäisikö aseksuaalin vain jättää puhumatta, välttää vastaamasta kysymyksiin tai valehdella ystävilleen jos seksuaalisuus tulee puheeksi? Tai entä jos aseksuaali haluaa elämänkumppanin ja parisuhteen? Mistä ja millä tavalla hän sellaista etsii, jos koko asialle ei ole edes nimeä saati sitten ettei siitä pitäisi edes mainita, jottei vahingossakaan tulisi luokitelluksi?

Vierailija
147/152 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan raskasta elää jos koko ajan muista miettii niiden panemista...

Vierailija
148/152 |
26.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Marssin myös heteroiden, muunsukupuolisten, polyamoristen jne. oikeuksien puolesta. Mä olen ihan hirveän vähän kiinnostunut sun tai naapurin pariskunnan panopuuhista tai seksittömyydestä, mutta kovin kiinnostunut ihmisoikeuksista.

Tämän mäkin haluaisin tietää.

Ennenvanhaan ihmiset hoiti omat intiimi- ja rakkausasiansa, eikä liehunneet hakemassa niillä huomiota.

Vierailija
149/152 |
26.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ensin noi Pridettäjät sanoo marssivansa kaikkien puolesta, mutta nyt ne sanoo ettei ne marssikaan sun, sun , sun eikä sun puolesta.. Nice.

Vähäks reiluu.

Vierailija
150/152 |
26.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enpä ole ikinä ajatellut, että PRIDE on pelkästään seksuaalisuusmarssi.

Siellähän marssitaan tasavertaisuuden puolesta.

Esim joka vuosi ollut mukana mielenterveysyhdistyksiä, vanhusten puolia pitäviä yhdistyksiä, kuten vammaistenkin puolesta marssivia jnejne.

Niin, alunperin se oli marssi homojen oikeuksien puolesta, nyt sen on vallanneet kaikenlaiset yleiset asiaankuulumattomat tahot. Homokulttuurin omimista, enkä edes vitsaile.

Sä olet siis sitä vastaan, että kaikilla ihmisillä oli tasavertaiset oikeudet kaikkien silmissä?

Vierailija
151/152 |
26.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämän mäkin haluaisin tietää.

Ennenvanhaan ihmiset hoiti omat intiimi- ja rakkausasiansa, eikä liehunneet hakemassa niillä huomiota.

Eihän polyamoriset pääsee toteuttamaan omaa agendaansa lain puitteissa. Suomessakin on moniavioisuus laitonta. Heidän suhteensa ei ole tasa-arvoinen lain edessä.

Vierailija
152/152 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äsken tuli radiosta juttua, juontaja puhui koko ajan "aaseksuaalisuudesta" :D

https://areena.yle.fi/1-50151009