Haluan nuoren itseni takaisin
En siis ulkoisesti vaan henkisesti. Sen huolettoman , iloisen ja reippaan ihmisen takaisin.
Kommentit (10)
jees karmea nuoruus oli nyt on hyvä meininki
Mikset voi olla huoleton, iloinen ja reipas nyt?
Itse 35v ja kokenut elämässä aivan liikaa ja olisi paljonkin aihetta lannistua. En silti ole antanut kokemusten kyynistää ja moni joka ei tunne minua, luulee että olen kasvanut etuoikeutettuna pumpulissa.
Elämä on sellaista kun siitä tekee.
Minä taas nimenomaan haluaisin ulkoisen nuoruuteni takaisin. Nuoruuteni oli paskaa, joten en henkistä puolta kaipaa siltä ajalta.
Minä taas toivoisin, että kasvaisin viimein aikuiseksi ja lopettaisin odottamasta hyviä asioita ja ymmärtäisin, ettei työnantaja halua sitä, mikä on minulle hyväksi.
Täti 52v
Tuli Apulannan biisi mieleen:
"Tahtoisin olla se joka olin silloin
Kun kuollakseni halusin
Tulla sellaiseksi kuin nyt olen
Noin tuhat vuotta taaksepäin"
Ymmärrän, jos olet kokenut kovia nyt aikuisena. Olen itsekin tuntenut samoin synkässä paikassa. Mutta nuoruus ei tule takaisin. Jos joku on varmaa, niin muutos. Sinun tulisi löytää uusi, aikuinen itsesi. Minä löysin, ja vaikka en ole yhtä huoleton ja naiivi kuin nuorena, elämääni on tullut esimerkiksi jämäkkyyttä.
Se, mitä toivot, on paradoksi. Jos olisit jälleen oma nuori itsesi, tekisit samat virheet vaan uudestaan. Koska nuorena ei ole elämänkokemusta, ei osaa välttää tulevia virheitä. Mielestäni aikuistuminen on juuri sitä, että on oppinut jotain, saanut turpaansakin. Ja sitten luo nahkansa uudelleen ja huomaa olevansa vahvempi ja varmempi.
Se löytyy monella dementian myötä.
Voi myös jo terveinä vuosinaan asennoitua niin, ettei murehdi kaikesta.
Mun nuoruus ei ollut laisinkaan huoletonta. Muistot tekee kepposia.