Kyllä minua s..siä harrastamattomana tylsimyksenä huvittaa, että Pridessä marssitaan minunkin "aseksuaalisuuteni" puolesta
En minä kutsu itseäni millään "aseksuaali" termillä, eikä minun vuoksi tarvitse kulkuetta järjestää. En tarvitse mitään sen kummallisempia oikeuksia kuin seksiä harrastavatkaan ihmiset, herran jestas sentään.
Menee kyllä jotenkin yli toi touhu.
Ymmärrän että homojen oikeuksien puolesta on aikoinaan marssittu, ja jotkut haluavat marssia vieläkin, koska jossain vinkuintiassa niitä vielä vainotaan. Mutta sitä en ymmärrä että jaellaan näitä tekotaiteellisia identiteettejä kaikille, minutkin sateenkaarihippi luokittelisi ilmanmuuta ainakin aseksuaaliksi, luultavasti siihen keksittäisiin vielä jotain extraa päälle. Ja vain sen vuoksi, etten minä nussi enää, koska en saanut siitä touhusta koskaan mitään kiksejä. Jos olisin mies, luultavasti pitäisin siitä touhusta, mutta ei se minulle naisena anna mitään, että joku mies kyntee päälläni ja laukeaa.
Että eiköhän jätetä ne identiteetit vähemmälle pikkuhiljaa ja keskitytä tärkeämpiin asioihin kuin pyörimään sen oman uniikin navan ympärillä.
Itseäänhän ihmiset mainostavat tolla kulkueella, ei se mitään muuta ole.
Kommentit (152)
Marssin myös heteroiden, muunsukupuolisten, polyamoristen jne. oikeuksien puolesta. Mä olen ihan hirveän vähän kiinnostunut sun tai naapurin pariskunnan panopuuhista tai seksittömyydestä, mutta kovin kiinnostunut ihmisoikeuksista.
Saa sitä häiriintyäkin jos aseksuaalien puolesta marssitaan. Te ette voi sanella asioita meidän puolestamme.
T. Toinen aseksuaali
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli ap on yksin poterossaan keksinyt, että Iso Paha Pride nimittää Juuri Häntä aseksuaaliksi, ja suuttunut siitä.
Vielä viimeisen kerran, ap: se, ettet Juuri Sinä koe aseksuaalisuutta omaksesi, ei tarkoita etteikö se olisi monen muun identiteetti. Mikäli joku käy sinua aseksuaaliksi väittämään, olet täysin vapaa korjaamaan ”ehei, ihan selibaatissa vain!”
sinä olet selkeesti suuttunut aapeelle, koska sillä on järki päässä, ymmärtää logiikan ettei seksuaalisuutta kammoava ihminen liittäisi itseään millään muotoa seksuaalikulkueen huutamaksi uhriksi.
Ei ap sanonut kammoavansa seksiä, hän sanoi vaan ettei sen harrastaminen kiinnosta häntä.
Aseksuaalisuus ei edelleenkään ole mitään seksikammoa, vaan seksuaalivietin puutetta.
Kotona Priden aikana istuvaa aseksuaalia (tai seksikammoista tai mitä ikinä) ei liitetä siihen kulkueeseen mitenkään, en ymmärrä miten niin voi edes kokea.
/3
Vierailija kirjoitti:
Marssin myös heteroiden, muunsukupuolisten, polyamoristen jne. oikeuksien puolesta. Mä olen ihan hirveän vähän kiinnostunut sun tai naapurin pariskunnan panopuuhista tai seksittömyydestä, mutta kovin kiinnostunut ihmisoikeuksista.
Tuo on älyllisesti epärehellinen veto. Tuostahan puuttuu vaikka mitä vähemmistöjä. Heidän puoliaan ei kukaan pidä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tule alas tornistasi ja lakkaa kuvittelemasta olevasi joku jumala. Sinä et aseksuaalina, tai muutenkaan, voi puhua kaikkien vähemmistöjen puolesta. Miten simppeli pitää olla, ettei ymmärrä sitä, että monet vähemmistöleimat vaikuttavat elämään huomattavasti enemmän kuin aseksuaalisuus? Jos olet avoimesti homo, ts. parisuhteessa samaa sukupuolta olevan kanssa, ei sinulle aukea edes samojen työpaikkojen ovet kuin heteroille. Muista vähemmistöistä puhumattakaan. Aseksuaalisuus on helppo pitää salassa, oikeastaan se pysyy salassa melko automaattisesti.
Helvetti että olikin typerä aloitus.
Miksi sinua muuten loukkaa se, jos joku ei halua seksiä?
On ihan oikeasti olemassa ihmisiä, jotka syntyvät asekuaaleiksi. Miksi vihaat heitä?
Luin kommenttini uudestaan, enkä kyllä käsitä yhtään miten voisit saada sellaisen kuvan että vihaan aseksuaaleja tai heidän aseksuaalisuutensa loukkaisi minua. Ole siis hyvä ja perustele, jäi kiinnostamaan. :D
/3
Erittäin ikävät fiilis tuli. En tiedä oletko sama vastaaja. Mutta on tuntuma että henkilö on raivoissaan.
En ole raivoissani, mutta huomattavan ärsyyntynyt aloittajan kuvitelmasta, että koska häntä ei syrjitä seksuaalisuutensa vuoksi, ei syrjitä ketään muutakaan. Että ei tarvita mitään marsseja, koska ap ei koe tulleensa syrjityksi. Hän puhuu aloituksessaan keisarina kaikkien puolesta, vaikka ei mistään mitään tunnu tietävän. Aseksuaaleja vastaan minulla ei tietenkään ole mitään, se nyt varmaan on selvä.
/3
Kerros nyt mistä edes tunnistat ja tiedät ketkä ei harrasta seksiä?
Kyllä me ollaan ihan samanlaisia ihmisiä kuin muutkin, samoilla oikeuksilla ja laeilla.
Vai mitä erioikeuksia minä sun mielestäsi "aseksuaalina" tarvitsisin, koska en harrasta seksiä?ap
Siis miten voit nyt ymmärtää mun viestit noin väärin? Tuli ihan epätodellinen olo.
Meinasin alkaa tavuttaa, mutta se on raskasta, joten listaan:
1. En tunnista ketkä harrastavat seksiä ja ketkä eivät, eikä minua myöskään tippaakaan kiinnosta tällaiset asiat.
2. Et tarvitse erioikeuksia, etkä niitä myöskään seksuaalisuutesi perusteella ansaitse (kuten ei yhtään kukaan muukaan).
3. Kommenttini pointti on se, että sinä et voi puhua muiden puolesta. Jos sinä et koe syrjintää, se ei tarkoita etteikö joku muu voisi kokea. Oli hän sitten aseksuaali, homoseksuaali, biseksuaali, transseksuaali tai ihan mikä tahansa -aali tai muupäätteinen tyyppi. Monet aseksuaalit kokevat olevansa yhteiskunnassa eri asemassa kuin heteroseksuaalit, se että sinä et koe jotain ei tarkoita että muut eivät kokisi. En osaa tätä enää enempää teroittaa./3
Enhän minä muiden puolesta ole puhunutkaan, mutta aseksuaalit voisitte jättää pois hömppämarssiltanne. Meitä ei syrjitä mitenkään, maailma on yliseksualisoitu, mutta sille ei mitään voi.
Jos ihminen ei välitä seksistä, kaikkein vähiten se haluaa että se leimataan joksikin seksuaalifriikiksi, joka vaatii erioikeuksia ja jonka puolesta hörhöt marssivat.ap
Et muka puhu muiden puolesta ja koko loppuviestin puhut me-muodossa muidenkin aseksuaalien suulla kuin omallasi. Mikset ihan oikeasti anna muiden aseksuaalien päättää ihan itse mitä ajattelevat.
Ja eikö näiden pride-juttujen tarkoitus ole nimenomaan olla leimaamatta ketään friikiksi vaan antaa kaikkien kukkien kukkia? Miksi sinä leimaat itse Prideen osallistuvia friikeiksi ja erioikeuksia vaativiksi hörhöiksi? Mitä ihmeen erioikeuksia he ylipäätään ovat muka vaatimassa?
Kylläpä on prideen osallistuvat kiukkuista sakkia ja kovia määräilemaan, mitä identiteettiä ketkäkin ovat tai eivät ole.
Kaikki jotka eivät prideä ymmärrä, ne tiputetaankin pois sitten jostain lokerosta, vaikka sinne sateenkaarioppien mukaan ovat lokeroitu.
Jos inhoat seksiä (aseksuaali, lol), et olekaan aseksuaali, jos kummastelet miksi aseksuaalien puolesta marssitaan, vaikkeivat ole minkäänsortin seksuaalivähemmistö.
Kapish.
Sama jos marssittaisiin marsilaisten puolesta, vaikka niitä ei ole.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koittakaa nyt ymmärtää, seksiä harrastamaton ihminen ei kuulu mihinkään "seksuaalivähemmistöön", tätä yritän selittää.
Onko vaikea ymmärtää.
On turha keksimällä keksiä identiteetti ja vähemmistö, jota syrjitään. Ihminen joka ei halua seksiä, ei ole sen kummallisempi kuin se joka haluaa seksiä. Ei se ole mitenkään erikoisseksuaali, vaan nimenomaan pysyy erossa seksuaaliasioista.ap
Niin, ”seksiä harrastamaton” ei ole osa seksuaalivähemmistöä, mutta aseksuaali on. Selibaatti ei ole seksuaali-identiteetti.
Niin koska sinä haluat olla erikoinen.
Normaalisti ihminen joka inhoaa seksiä, ei todellakaan halua tulla mitenkään liitetyksi seksiin. Joten jos joku ihminen marssii pridessä ja kuuluttaa olevansa "aseksuaali", ei se todellakaan kammoa seksiin liittyvää stigmaa, joten se on feikki huomionhakija.
Aseksuaali ei ”inhoa seksiä” tai ”kammoa seksiin liittyvää stigmaa”, ASEKSUAALI EI VAIN TUNNE SEKSUAALISTA VETOA.
Mainitsemasi asiat liittyvät lähinnä seksikielteisyyteen, jota VOI esiintyä aseksuaaleilla, mutta myös homoilla, heteroilla...
Mutta kertoo kyllä ihan tarpeeksi lähtökohtaisesta tietotasosta, jos jollekin aseksuaali = seksin ja kaiken seksuaalisen vihaaja.
Vierailija kirjoitti:
Saa sitä häiriintyäkin jos aseksuaalien puolesta marssitaan. Te ette voi sanella asioita meidän puolestamme.
T. Toinen aseksuaali
Niin. Jos marssimme ylpeinä puolustaaksemme kaikkien oikeutta omanlaiseen seksuaalisuuteen ja rakkauteen, miten se on sulta pois!?
Tule Jehvettien kanssa vastamiekkariin. Ne voi syyttää meitä irstastelusta ja sä voit syyttää meitä siitä, että juhlimme ihmisoikeuksia ja rakkautta.
JEESUS!
Aloittajalla täytyy olla älykkyydessä vikaa, kun ei mene edes ratakiskosta vääntämällä perille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tule alas tornistasi ja lakkaa kuvittelemasta olevasi joku jumala. Sinä et aseksuaalina, tai muutenkaan, voi puhua kaikkien vähemmistöjen puolesta. Miten simppeli pitää olla, ettei ymmärrä sitä, että monet vähemmistöleimat vaikuttavat elämään huomattavasti enemmän kuin aseksuaalisuus? Jos olet avoimesti homo, ts. parisuhteessa samaa sukupuolta olevan kanssa, ei sinulle aukea edes samojen työpaikkojen ovet kuin heteroille. Muista vähemmistöistä puhumattakaan. Aseksuaalisuus on helppo pitää salassa, oikeastaan se pysyy salassa melko automaattisesti.
Miksi sinua muuten loukkaa se, jos joku ei halua seksiä?
On ihan oikeasti olemassa ihmisiä, jotka syntyvät asekuaaleiksi. Miksi vihaat heitä?
Luin kommenttini uudestaan, enkä kyllä käsitä yhtään miten voisit saada sellaisen kuvan että vihaan aseksuaaleja tai heidän aseksuaalisuutensa loukkaisi minua. Ole siis hyvä ja perustele, jäi kiinnostamaan. :D
/3
Erittäin ikävät fiilis tuli. En tiedä oletko sama vastaaja. Mutta on tuntuma että henkilö on raivoissaan.
En ole raivoissani, mutta huomattavan ärsyyntynyt aloittajan kuvitelmasta, että koska häntä ei syrjitä seksuaalisuutensa vuoksi, ei syrjitä ketään muutakaan. Että ei tarvita mitään marsseja, koska ap ei koe tulleensa syrjityksi. Hän puhuu aloituksessaan keisarina kaikkien puolesta, vaikka ei mistään mitään tunnu tietävän. Aseksuaaleja vastaan minulla ei tietenkään ole mitään, se nyt varmaan on selvä.
/3
Kerros nyt mistä edes tunnistat ja tiedät ketkä ei harrasta seksiä?
Kyllä me ollaan ihan samanlaisia ihmisiä kuin muutkin, samoilla oikeuksilla ja laeilla.
Vai mitä erioikeuksia minä sun mielestäsi "aseksuaalina" tarvitsisin, koska en harrasta seksiä?ap
Siis miten voit nyt ymmärtää mun viestit noin väärin? Tuli ihan epätodellinen olo.
Meinasin alkaa tavuttaa, mutta se on raskasta, joten listaan:
1. En tunnista ketkä harrastavat seksiä ja ketkä eivät, eikä minua myöskään tippaakaan kiinnosta tällaiset asiat.
2. Et tarvitse erioikeuksia, etkä niitä myöskään seksuaalisuutesi perusteella ansaitse (kuten ei yhtään kukaan muukaan).
3. Kommenttini pointti on se, että sinä et voi puhua muiden puolesta. Jos sinä et koe syrjintää, se ei tarkoita etteikö joku muu voisi kokea. Oli hän sitten aseksuaali, homoseksuaali, biseksuaali, transseksuaali tai ihan mikä tahansa -aali tai muupäätteinen tyyppi. Monet aseksuaalit kokevat olevansa yhteiskunnassa eri asemassa kuin heteroseksuaalit, se että sinä et koe jotain ei tarkoita että muut eivät kokisi. En osaa tätä enää enempää teroittaa./3
Enhän minä muiden puolesta ole puhunutkaan, mutta aseksuaalit voisitte jättää pois hömppämarssiltanne. Meitä ei syrjitä mitenkään, maailma on yliseksualisoitu, mutta sille ei mitään voi.
Jos ihminen ei välitä seksistä, kaikkein vähiten se haluaa että se leimataan joksikin seksuaalifriikiksi, joka vaatii erioikeuksia ja jonka puolesta hörhöt marssivat.ap
Et muka puhu muiden puolesta ja koko loppuviestin puhut me-muodossa muidenkin aseksuaalien suulla kuin omallasi. Mikset ihan oikeasti anna muiden aseksuaalien päättää ihan itse mitä ajattelevat.
Ja eikö näiden pride-juttujen tarkoitus ole nimenomaan olla leimaamatta ketään friikiksi vaan antaa kaikkien kukkien kukkia? Miksi sinä leimaat itse Prideen osallistuvia friikeiksi ja erioikeuksia vaativiksi hörhöiksi? Mitä ihmeen erioikeuksia he ylipäätään ovat muka vaatimassa?
Lerro nyt sitten, miten sinua on aseksuaalina loukattu, ja mitgä yhteistä sinulla on minun kanssa. Jos siis olet sellanen seksuaalivähemmistöön kuuluva kummajainen, minä en ole. Minä en vain pidä seksistä, enkä ole seksuaalinen.
Miten seksin inhoaja muka haluaisi kuulua SEKSUAALIvähemmistöön, aivan absurdi väite.
ap
Osa aseksuaaleista haluaa marssia. Miksi se sua haittaa.
Itse olen cis, pan ja bi. Marssin vihreiden joukossa. Ei kaikki puolueaktiivit halua niiden puolueiden olevan marssilla mukana, mutta ei ne kiukuttele täällä vaan facessa.
Vierailija kirjoitti:
Kylläpä on prideen osallistuvat kiukkuista sakkia ja kovia määräilemaan, mitä identiteettiä ketkäkin ovat tai eivät ole.
Kaikki jotka eivät prideä ymmärrä, ne tiputetaankin pois sitten jostain lokerosta, vaikka sinne sateenkaarioppien mukaan ovat lokeroitu.
Jos inhoat seksiä (aseksuaali, lol), et olekaan aseksuaali, jos kummastelet miksi aseksuaalien puolesta marssitaan, vaikkeivat ole minkäänsortin seksuaalivähemmistö.
Kapish.
ap
Tämä viesti viimeistään paljastaa AP:n provoksi, mutta: itse en ole eläessäni osallistunut yhteenkään prideen, mutta olen silti täällä ”kiukkuamassa ja määräilemässä”, koska osalla jengistä ei nähtävästi ole minkäänlaista käsitystä aseksuaalisuuden, selibaatin, ja seksikielteisyyden eroista.
Ja näidenhän asioiden takia sitä marssitaan ja ”meuhkataankin” – jotta ihmiset oppisivat ne erot.
Vierailija kirjoitti:
Kapish.
ap
Tää on kyllä viihdyttävin keskustelu aikoihin, se täytyy sanoa.
Yksikään Prideen osallistuva tai osallistumaton henkilö ei määritä sinun seksuaalisuuttasi, ap. Sinä saat määritellä sen itse, tai olla määrittelemättä, ja kertoa mahdollisen määrittelysi tuloksen muille, tai olla kertomatta sitä kenellekään. Se, että marssissa on mukana aseksuaaleja, jotka kokevat sen tarpeelliseksi, ei tarkoita että sinut olisi nyt lokeroitu johonkin muottiin johon et halua.
Totuus on kuitenkin se, että riippumatta siitä mitä seksuaalisuutta edustat vai koetko edustavasi mitään, aseksuaalisuus on yksi seksuaalivähemmistöihin kuuluvista luokituksista. Monista tämä luokitus on ihan positiivinen juttu. Ihmisistä enemmistö on heteroseksuaaleja, ja vähemmistöjä sitten piisaakin.
Toistan; sinulla on vapaus olla marssimatta ja luokittelematta itseäsi mihinkään. Olisi kuitenkin ihan hyvien tapojen mukaista olla puhumatta muiden suulla, ja etenkin solvaamatta muita seksuaalivähemmistöjen jäseniä (jotka haluavat marssia).
/3
Vierailija kirjoitti:
Aloittajalla täytyy olla älykkyydessä vikaa, kun ei mene edes ratakiskosta vääntämällä perille.
Kerro miten seksuaalisuutta välttelevä kuuluu "seksuaalivähemmistöön" jota kiusataan?
Mistä kiusaajat tunnistavat aseksuaalin kadulla?
ap
Kuulut seksuaalivähemmistöön. Jos et usko, jatka jänkkäämistä.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen cis, pan ja bi. Marssin vihreiden joukossa. Ei kaikki puolueaktiivit halua niiden puolueiden olevan marssilla mukana, mutta ei ne kiukuttele täällä vaan facessa.
Miksi pan ja bi erikseen? 🤔
Vierailija kirjoitti:
ahhhahahahaha.. oisit edes ton "cis"in jättänyt litaniasta pois, ei ole mitään "cissejä" on naisia ja miehiä.
Transit vihaa oikeita naisia, ja keksivät niille etuliitteen.
Vierailija kirjoitti:
Millos pidetään pedo- ja nekropride?
Ohimennen sanoen, tässä näemme taas konkreettisesti sen että Prideä todellakin tarvitaan.
/3
Vierailija kirjoitti:
Hän ei voi puhua edes kaikkien aseksuaalien puolesta, mutta niputathan sinäkin kaikki aseksuaalit samaan aseksuaaliseen nippuun, vaikka olemme yksilöitä. Yksilönä hänellä on vapaus ajatella toisin kuin mitä minä aseksuaalina ajattelen. Meillä aseksuaaleilla kun voi olla erilaisia mielipiteitä :)
On myöskin törkeää vähätellä aseksuaalien kohtaamaa vainoa. Aseksuaaleja syrjitään ja haukutaan kyllä, eikä se pysy mitenkään salassa kun koskaan ei suostu kenenkään kanssa panolle/seurustelemaan. Kyllähän sen kaikki tietävät kuka panee ketä, koska ihmiset puhuvat ja toiset tyhmät uskovat.
sinä olet selkeesti suuttunut aapeelle, koska sillä on järki päässä, ymmärtää logiikan ettei seksuaalisuutta kammoava ihminen liittäisi itseään millään muotoa seksuaalikulkueen huutamaksi uhriksi.