Odotetusta matkasta tuli painajainen. Haluan kotiin :(
Minulla piti olla tänä kesänä unelmaloma. Pariisissa kokonaiset kolme viikkoa yksinäni ja vieläpä koko loma pelkillä lentolipun hinnoilla.
Työkaverin tuttu asuu täällä ja me tehtiin sellainen diili, että se tuttu tulee asumaan mun kotiin Helsingissä ja minä tulen tänne Pariisiin. Ei makseta toisillemme mitään.
Asun nyt mun mielestä todella epämääräisellä kadulla 19. districtissä. Katu on hirveän meluisa yöllä. Musiikki pauhaa, autot tööttäilevät ja kaduilla ajetaan kilpaa, hälytysajoneuvot pitävät hereillä. Ja mulla on ikkunat kiinni! Ilmastointia ei ole, sisällä 29,2 astetta just nyt. Katu on roskainen, seinät täynnä graffiteja ja asukkaat, no, ei ranskalaista alkuperää. Mun perään huudeltiin kadulla.
Lähikaupat on jotain yksityisten pitämiä kioskeja ja kauppoja, joista en haluaisi ostaa mitään, kun kaikki on niin jotenkin epämääräistä. Haluaisin mennä johonkin ketjukauppaan ostamaan ruokaa, mutten uskalla haahuilla yksinäni tällä alueella.
Sänky on kivikova futon, jossa en pystynyt yöllä nukkumaan. Nukuin nojatuolissa viime yön (eka yö täällä). Kaikki on tosi epäsiistiä ja kämppä on täynnä sekalaista tavaraa. Jääkaappi on likainen ja uuni ei toimi. Lattia niin likainen, että sillä on varmaan kävelty kengillä.
Nukuin vain pätkissä, kun heräsin kaikkiin koviin ääniin. Olen asunut koko ikäni Helsingissä kerrostalossa ja meluisillakin alueilla, mutta tämä on ihan omaa luokkaansa.
Hanasta tuleva vesi on pahaa, mutta pakkohan sitä on kuumalla juoda. Suihku näyttää homeiselta ja mun tukkoon menevä nenä taitaa olla oikeassa. Suihkutilaa ei voi tuulettaa, eli kaikki kosteus tulee tähän asuntoon. Mikä on kivaa tällä helteellä.
En saanut juurikaan nukuttua viime yönä ja aloin vaan itkeä, kun heräsin hikisenä. Haluaisin kotiin. Tän piti olla unelmaloma, mutta tulikin painajainen. Mitä teen? Kärsin ja olen vai palaan Suomeen? Menen vaikka vanhemmilleni loppuajaksi ennen kuin se tyyppi lähtee mun luota. Hotelliin ei ole varaa täällä :(
Kommentit (351)
Bonjour kaikki!
Paremmin menee, mutta asenteesta huolimatta herään edelleen siihen tunteeseen, että olisin mieluummin kotona. Turistipörräily kolme viikkoa tuntuu pitkältä, jos pitää joka päivä lähteä pois koko päiväksi. Onhan Pariisissa nähtävää, mutta on tosi väsyttävää kulkea ja kuluttaa aikaa, kun kämpällä ei viitsi oleskella.
Nyt väsyttää tämä hellekin, vaikka helteestä pidän. Ostin korvatulpat, mutten osaa nukkua niillä. Ne häiritsevät. Ehkä ne toimivat sellaisilla, jotka nukkuvat selällään, eikä korva tyynyä vasten? Yöllä metelöitiin kadulla aamukolmeen asti kuin ruotsinlaivan yökerhossa. Taisin sen jälkeen torkahtaa pariksi tunniksi, mutta heräsin taas puoli kuusi, kun pihalla tyhjennettiin roskasäiliöitä.
Olen kyllä matkustellut paljon ja siis Pariisissakin pari kertaa, mutta olen aina yöpynyt hyvissä hotelleissa joka paikassa, enkä ole tottunut tällaiseen matkustamiseen. Pidemmillä lomilla on voinut joinain päivinä nukkua pitkään, katsoa telkkaria (ilmastoidussa) hotellihuoneessa ja käydä välillä syömässä, jos on ollut vähän veto pois. Täällä ei sitä ilmastointia ole, telkkarista ei ole mulle mitään iloa, kun kaikki on ranskaksi - myös ne englanninkieliset sarjat on dubattu.. Kämpällä ei ole oikein mitään tekemistä. Tämän aamun olen selaillut lähinnä Iltalehteä ja Ilta-Sanomia, lukenut Hesarin ja katsonut somesta muiden tekemisiä.
Tää on ehkä hyvä matka tutustua itseeni ja siihen, miten elämääni haluan viettää. Huomaan olevani mukavuudenhaluinen, siisti, keskiluokkainen pullamössösuomalainen, jolla on aika vähän seikkailumieltä. Ja tykkään siitä.
Hyvä, jos tämä ketju on inspiroinut jotakuta ja jollekin tulee nyt hyviä matkailuneuvoja täältä 19. districtistä. Yritän nauttia ja tehdä parhaani, jotta tästä lomasta jäisi hyvä mieli.
ap
Vierailija kirjoitti:
Bonjour kaikki!
Paremmin menee, mutta asenteesta huolimatta herään edelleen siihen tunteeseen, että olisin mieluummin kotona. Turistipörräily kolme viikkoa tuntuu pitkältä, jos pitää joka päivä lähteä pois koko päiväksi. Onhan Pariisissa nähtävää, mutta on tosi väsyttävää kulkea ja kuluttaa aikaa, kun kämpällä ei viitsi oleskella.
Nyt väsyttää tämä hellekin, vaikka helteestä pidän. Ostin korvatulpat, mutten osaa nukkua niillä. Ne häiritsevät. Ehkä ne toimivat sellaisilla, jotka nukkuvat selällään, eikä korva tyynyä vasten? Yöllä metelöitiin kadulla aamukolmeen asti kuin ruotsinlaivan yökerhossa. Taisin sen jälkeen torkahtaa pariksi tunniksi, mutta heräsin taas puoli kuusi, kun pihalla tyhjennettiin roskasäiliöitä.
Olen kyllä matkustellut paljon ja siis Pariisissakin pari kertaa, mutta olen aina yöpynyt hyvissä hotelleissa joka paikassa, enkä ole tottunut tällaiseen matkustamiseen. Pidemmillä lomilla on voinut joinain päivinä nukkua pitkään, katsoa telkkaria (ilmastoidussa) hotellihuoneessa ja käydä välillä syömässä, jos on ollut vähän veto pois. Täällä ei sitä ilmastointia ole, telkkarista ei ole mulle mitään iloa, kun kaikki on ranskaksi - myös ne englanninkieliset sarjat on dubattu.. Kämpällä ei ole oikein mitään tekemistä. Tämän aamun olen selaillut lähinnä Iltalehteä ja Ilta-Sanomia, lukenut Hesarin ja katsonut somesta muiden tekemisiä.
Tää on ehkä hyvä matka tutustua itseeni ja siihen, miten elämääni haluan viettää. Huomaan olevani mukavuudenhaluinen, siisti, keskiluokkainen pullamössösuomalainen, jolla on aika vähän seikkailumieltä. Ja tykkään siitä.
Hyvä, jos tämä ketju on inspiroinut jotakuta ja jollekin tulee nyt hyviä matkailuneuvoja täältä 19. districtistä. Yritän nauttia ja tehdä parhaani, jotta tästä lomasta jäisi hyvä mieli.
ap
No, kuten moni sanoi jo, tämä on provo. Viihdyttävä sellainen. Jos olet sama porvoolainen, joka useita kuukausia sitten halusi ryhtyä ranskalaiseksi naiseksi, kuulisin niitä juttuja mielelläni. Oli hauska! Siinähän pyydettiin kertomaan, kuinka ranskalaisena naisena eläminen etenee. Itse en nähnyt vastausta.
Ei kiitos pariisi kirjoitti:
Mahtavia neuvoja, Pariisissa tänään yli 35 astetta, on varmasti 30% ilmankosteudella ihanaa olla puistossa syömässä kuivaa patonkia. Anna mun kaikki nauraa.
Ehkä ensi kerralla menet hieman sivistyneempään ja parempaan kaupunkiin kuin Pariisi. Keski-Eurooppa täynnä parempia kohteita.
Hei, voitko vinkata, mikä olisi mainitsemasi kaltainen hieman sivistyneempi ja parempi kaupunki Keski-Euroopassa. Määrittele myös, mitä tarkoitat sivistyneisyydellä ja miten kaupunki on Pariisia parempi.
Kiinnostaisi myös kuulla, miten se kaupunki on välttynyt eurohelteeltä.
Onko tää ihan oikea viesti? Iskä vei äidin ja minut juurikin tuolle alueelle aikoinaan kun sai halvan hotellihuoneen. Kukaan ei saanut traumoja, kaikki selvisivät hengissä ja hauskaa oli. Matkalle pitää aina lähteä sillä asenteella, että nyt ei olla kotona, vastaan tulee uusia asioita ja niitä voi tutkia uteliaasti, vaikka ne olisivatkin itselle ihan vieraita (sitä hometta ei sentään tarvitse tutkia tarkemmin, annat sen olla ja möllöttää).
Korvatulpat on keksitty, halpaa tuuletintakin voi miettiä, pullovesi luulisi olevan itsestään selvyys noiden ruosteisten putkien kaupungissa, hometta ei tarvitse käydä tökkimässä ja kukaan ei sinua listi sielä päivällä. Illalla ja yöllä käytät taksia. Kyllä sielä tutkittavaa riittää.
Lähdet vaikka muutamaksi päiväksi maaseudulle johonkin halpaan/rauhalliseen majoitukseen keskelle ei mitään esimerkiksi tutustumaan luontoon, arkitehtuuriin, viinitiloihin, ratsastustalleihin jne..jne..mistä nyt satut tykkäämäänkään. Voit myös kysyä jossain ryhmässä itsellesi joko paikallista tai muuta seuraa ideoimaan tekemistä.
Jostain sain käsityksen, että ap.n ranskisvaihdokki olisi mies ? Ei sillä merkitystä, kunhan mietin.
Olen parhaillaan matkalla Ranskassa, ja olen lukenut tätä ketjua joka päivä! Toivottavasti 19. kaupunginosa muodostuu av-mammojen pysyväksi suosikkikohteeksi! Muistelen sitä lämmöllä. Meillä on kaksi kertaa ollut vuokrattuna asunto Jourdainin metroaseman läheltä, ja siellä oli ihan siistiä, ja kaikki tarvittava kuten Carrefour tms. oli vieressä. Paljon kivoja kahviloita ja ravintoloita, muitakin kuin etnisiä. Metrolla pääsee hetkessä minne vain, mutta kävellenkään etäisyydet eivät päätä huimaa, jos helle tästä vähitellen helpottaa. Bellevillen puistosta on huikeat maisemat Eiffel-tornille, ja kiinalaisaluekin on kiva, aiemmin mainittujen juttujen lisäksi. Bellevillessä on myös katumarkkinoita.
Vierailija kirjoitti:
Haha. Ranskalainen nainen ei pukeudu sali- tai urheiluvaatteisiin kaupungille, siten kuin suomineidot 😂. Eli ei kannata puhua tyylitajusta...
Mikäs Helena Petäistö se siellä puhuu shaibaa? Kyllä minä olen työssäni ja opiskeluissani nähnyt montakin ranskatarta t-paidassa, lenkkareissa ja tuulipusakasssa tukka harottaen.
Mistä tämä myytti että ranskalainen nainen on joku mademoiselle joka kipittää kartsalla Vuittonin piikkikoroissa, musta elegantti viitta liehuen, säihkyvin kiharoin ja kirsikan punaisin huulin?
Samanlainen taruolento on tsekkiläinen nainen. Suomalaisten mielestä hän on aina 178cm, 55kg, pajunvitsamaisen hoikka mutta muodokas vaaleaverikkö joka pukeutuu tyylikkäästi minihameeseen ja korkokenkiin. Hän on moraaliltaan löyhä mutta vain tietenkin juuri sinun kanssasi.
Todellisuudessa tsekkiläisistä tilastollisesti suurempi osa on ylipainoisia kuin suomalaisista. Vaaleita on vain värjäämällä. Kadulla ja töissä näen jos jonkinlaista mammaa, on mahamakkaraa ja kaikenlaista normaalia kroppaa. Naiset saavat nuorina aviottomia lapsia (ei tässä mitään vikaa ole mutta ei vastaa tuota outoa mielikuvaa) ja pettävät yhtä innokkaasti kuin miehet. Tyyli on lyhyttä joo - ja tiukkaa ja halpaa. Tosin ei rahassa vaan mies ostaa kalliit mekot, laukut ja korot.
Mutta silti minulle täällä 12v asuneelle melko usein väitetään että "kaikki naiset" Tsekissä on tuon myytin mukaisia...?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa niin pariisilaiselta! Mulla on ollut ihan samanlaisia kokemuksia. 😊
Kulttuurisokki menee kuitenkin muutamassa päivässä ohi. Mene aamukahville kahvilaan, juo maitokahvia ja syö croissant. Pian alat nauttia erilaisesta elämästä.
Siinä erilaisessa elämässä koti on kuin sikolätti, mutta on niin hienoa maleksia ja istuksia kahviloissa. Syy taisi löytyä: täydellinen välinpitämättömyys muuhun kuin omaan napaan ja itsensä esittelyyn.
Olihan sille syynsä jo yli sata vuotta sitten, miksi niin monet suomalaistaiteilijat sinne halasivat ”inspiroituakseen”: siellä oli hyviä prostituoituja. Makunsa kullakin. Likainen kaupunki kaikin puolin, edelleen, vaikkei sieltä kai nykyisin enää syfilistä saa tuliaisena.
Vilkaisu palvottujen Sartren ja Simone de Beauvoirin elämien kulisseihin kertoo omaa karua kieltään, miten rikkinäisiä ihmisiä pariisilaiset usein ovat. Kopeita kylläkin, osa pitää itseään hyvinkin älykkäänä ollen täynnä turhamaisuutta.
Pariisilaiset ovat jo pidempään näyttäytyneet niin luotaantyöntävinä, narsistisen itsekeskeisinä ihmisinä, että minulle saa maksaa kunnon korvauksen, että enää liikahtaisinkaan siihen suuntaan. No, työmatkat joissain tapauksissa käyvät, mutta vapaaehtoisesti en halua olla mukana tukemassa sitä sairasta kaupunkia enää.
Sitä en ihan ymmärrä, miksi nimenomaan (musli)mimaahanmuuttajat hakeutuvat sinne niin sankoin joukoin. Ehkä he ajattelevat vielä voivansa pelastaa Pariisin? 🤔
Pariisilaiset eivät voi hyvin, sitähän se nyt vain on. Todellisuus on niin toisenlainen kuin keinotekoisesti ylläpidetty romanttinen kulissi Pariisissa — se on kyllä ostettavissa, mutta onttoa.
Sehän on vapaamuurareitten rakentama kaupunki jossa katolista jesuiittamoraalia päällä, niin on se kaukana siististä luterilaisesta Saksasta tai Suomesta se käytös. Suomalaiset voisivat alkaa arvostaa sitä vahvaa perustusta jonka protestanttinen usko loi järjestyksenä ja tasa-arvona ja ahkeruutena meillekin. Protestattisuus syntyi syystä katolista kirkkoa kohtaan. Uskokaa jo- kyse oli huikeasta erosta moraalin suhteen jo.
Eli uskonnoista VOI ja SAA vetää moraalia koskevia johtopäätöksiä? Esim miten pohjoismaiset yhteiskunnat ovat syntyneet vs tietyt maailmankolkat, joista paljon ihmisiä pyrkii Eurooppaan.
Olen käsittänyt yleisestä keskustelusta, että johtopäätöksiä ei saisi tehdä.
Sorry ohis.
Kristinusko koskee moraalia jos mikä. Koska korkeimmin moraalisesti kehittynyt on se ohje.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haha. Ranskalainen nainen ei pukeudu sali- tai urheiluvaatteisiin kaupungille, siten kuin suomineidot 😂. Eli ei kannata puhua tyylitajusta...
Mikäs Helena Petäistö se siellä puhuu shaibaa? Kyllä minä olen työssäni ja opiskeluissani nähnyt montakin ranskatarta t-paidassa, lenkkareissa ja tuulipusakasssa tukka harottaen.
Mistä tämä myytti että ranskalainen nainen on joku mademoiselle joka kipittää kartsalla Vuittonin piikkikoroissa, musta elegantti viitta liehuen, säihkyvin kiharoin ja kirsikan punaisin huulin?Samanlainen taruolento on tsekkiläinen nainen. Suomalaisten mielestä hän on aina 178cm, 55kg, pajunvitsamaisen hoikka mutta muodokas vaaleaverikkö joka pukeutuu tyylikkäästi minihameeseen ja korkokenkiin. Hän on moraaliltaan löyhä mutta vain tietenkin juuri sinun kanssasi.
Todellisuudessa tsekkiläisistä tilastollisesti suurempi osa on ylipainoisia kuin suomalaisista. Vaaleita on vain värjäämällä. Kadulla ja töissä näen jos jonkinlaista mammaa, on mahamakkaraa ja kaikenlaista normaalia kroppaa. Naiset saavat nuorina aviottomia lapsia (ei tässä mitään vikaa ole mutta ei vastaa tuota outoa mielikuvaa) ja pettävät yhtä innokkaasti kuin miehet. Tyyli on lyhyttä joo - ja tiukkaa ja halpaa. Tosin ei rahassa vaan mies ostaa kalliit mekot, laukut ja korot.
Mutta silti minulle täällä 12v asuneelle melko usein väitetään että "kaikki naiset" Tsekissä on tuon myytin mukaisia...?
Hassua. Mun stereotypiakuva tsekkinaisesta ei ole kurvikas blondi vaan tasapaksu brunetti, jolla on mahtavan tuuheat kainalokarvatupsut.
Vierailija kirjoitti:
Jostain sain käsityksen, että ap.n ranskisvaihdokki olisi mies ? Ei sillä merkitystä, kunhan mietin.
Johtuisiko "kovasta futonpatjasta"?
:)
Mutta tosiaan, ap puhui vain työkaverin tutusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa niin pariisilaiselta! Mulla on ollut ihan samanlaisia kokemuksia. 😊
Kulttuurisokki menee kuitenkin muutamassa päivässä ohi. Mene aamukahville kahvilaan, juo maitokahvia ja syö croissant. Pian alat nauttia erilaisesta elämästä.
Siinä erilaisessa elämässä koti on kuin sikolätti, mutta on niin hienoa maleksia ja istuksia kahviloissa. Syy taisi löytyä: täydellinen välinpitämättömyys muuhun kuin omaan napaan ja itsensä esittelyyn.
Olihan sille syynsä jo yli sata vuotta sitten, miksi niin monet suomalaistaiteilijat sinne halasivat ”inspiroituakseen”: siellä oli hyviä prostituoituja. Makunsa kullakin. Likainen kaupunki kaikin puolin, edelleen, vaikkei sieltä kai nykyisin enää syfilistä saa tuliaisena.
Vilkaisu palvottujen Sartren ja Simone de Beauvoirin elämien kulisseihin kertoo omaa karua kieltään, miten rikkinäisiä ihmisiä pariisilaiset usein ovat. Kopeita kylläkin, osa pitää itseään hyvinkin älykkäänä ollen täynnä turhamaisuutta.
Pariisilaiset ovat jo pidempään näyttäytyneet niin luotaantyöntävinä, narsistisen itsekeskeisinä ihmisinä, että minulle saa maksaa kunnon korvauksen, että enää liikahtaisinkaan siihen suuntaan. No, työmatkat joissain tapauksissa käyvät, mutta vapaaehtoisesti en halua olla mukana tukemassa sitä sairasta kaupunkia enää.
Sitä en ihan ymmärrä, miksi nimenomaan (musli)mimaahanmuuttajat hakeutuvat sinne niin sankoin joukoin. Ehkä he ajattelevat vielä voivansa pelastaa Pariisin? 🤔
Pariisilaiset eivät voi hyvin, sitähän se nyt vain on. Todellisuus on niin toisenlainen kuin keinotekoisesti ylläpidetty romanttinen kulissi Pariisissa — se on kyllä ostettavissa, mutta onttoa.
Sehän on vapaamuurareitten rakentama kaupunki jossa katolista jesuiittamoraalia päällä, niin on se kaukana siististä luterilaisesta Saksasta tai Suomesta se käytös. Suomalaiset voisivat alkaa arvostaa sitä vahvaa perustusta jonka protestanttinen usko loi järjestyksenä ja tasa-arvona ja ahkeruutena meillekin. Protestattisuus syntyi syystä katolista kirkkoa kohtaan. Uskokaa jo- kyse oli huikeasta erosta moraalin suhteen jo.
Eli uskonnoista VOI ja SAA vetää moraalia koskevia johtopäätöksiä? Esim miten pohjoismaiset yhteiskunnat ovat syntyneet vs tietyt maailmankolkat, joista paljon ihmisiä pyrkii Eurooppaan.
Olen käsittänyt yleisestä keskustelusta, että johtopäätöksiä ei saisi tehdä.
Sorry ohis.
Kristinusko koskee moraalia jos mikä. Koska korkeimmin moraalisesti kehittynyt on se ohje.
En halua, että tämä mukava ketju poistetaan näiden ajatusten takia., joten jätetään toiseen ketjuun nämä pohdinnat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä tämä myytti että ranskalainen nainen on joku mademoiselle joka kipittää kartsalla Vuittonin piikkikoroissa, musta elegantti viitta liehuen, säihkyvin kiharoin ja kirsikan punaisin huulin?Samanlainen taruolento on tsekkiläinen nainen. Suomalaisten mielestä hän on aina 178cm, 55kg, pajunvitsamaisen hoikka mutta muodokas vaaleaverikkö joka pukeutuu tyylikkäästi minihameeseen ja korkokenkiin. Hän on moraaliltaan löyhä mutta vain tietenkin juuri sinun kanssasi.
Hassua. Mun stereotypiakuva tsekkinaisesta ei ole kurvikas blondi vaan tasapaksu brunetti, jolla on mahtavan tuuheat kainalokarvatupsut.
No kainalokarvoja en ole nähnyt yhdelläkään. Päinvastoin kaikki otetaan täällä pois, ja tuntuvat olevan tarkkoja tästä. Italiassa näin todella paljon karvaisia naisia mutta täällä ehkä slaavilaisuus vaikuttaa tähän "kauneuden pakkohoitoon". :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kainalokarvoja en ole nähnyt yhdelläkään. Päinvastoin kaikki otetaan täällä pois, ja tuntuvat olevan tarkkoja tästä. Italiassa näin todella paljon karvaisia naisia mutta täällä ehkä slaavilaisuus vaikuttaa tähän "kauneuden pakkohoitoon". :D
Tietyt suppeat muistikuvat liittynevät kommunismin aikaan ja silloisiin urheilukisoihin... Oma stereotypiani tsekkinaisista on tukevahko rouva, jolla on blondattu tukka ja vaaleanpunaista huulipunaa. Lol
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis klassinen kuulantyöntäjä-look.
Olisikohan tuo edellinen kommentoija sekoittanut tsekit ja ukrainalaiset?
He jos ketkä ovat järjestään pitkäsäärisiä, hoikkia blondeja, joilla uhkea rintavarustus.
(Not.)
Toihan on tosi kiva alue Pariisissa. Siellä on valtava puisto jossa paljon varjoalueita ja viileämpää. Etsi google mapsista lähin carrefour jos sellaista haet.
Kiva lukea ap:n päivityksiä täältä! Kerrankin mielenkiintoinen ketju. Osta sellainen pöytätuuletin. Mene jonnekin landelle vähäksi aikaa, vaikka viikonlopuksi, niin saat vähän vaihtelua.
Ota se ranskalainen TV mahdollisuutena tehokkaaseen kielikylpyyn.
Äkkiä siihen kaupunkimeluunkin tottuu.
Se on vaan kolme viikkoa.
Osta illaksi jotain hyvää naposteltavaa ja viiniä kämpälle. Kirjoita päiväkirjaa niin huomaat kuinka ajatuksesi muuttuvat kolmen viikon aikana. Hyvää itsetutkiskelua.
Tässä pieni matkaopas.
Hei ap!
Lataa WOWANDERS-sovellus, se on matkapäiväkirja ja sen voi jakaa julkisena (tai vaan ystäville). Tee meille av:n lukijoille oma matkakertomus niin pääsemme seikkailemaan kanssasi täältä kotisohvilta! Ehkä saat lomastasi enemmän irti kun voit jakaa sen muiden kanssa ja unohdat ne negatiiviset asiat kun alat katselemaan ympäristöä kameran linssin läpi.
Laita matkan nimeksi jotain mistä sinut tunnistaa. ”AP Pariisissa” tms.
Vierailija kirjoitti:
Hei ap!
Lataa WOWANDERS-sovellus, se on matkapäiväkirja ja sen voi jakaa julkisena (tai vaan ystäville). Tee meille av:n lukijoille oma matkakertomus niin pääsemme seikkailemaan kanssasi täältä kotisohvilta! Ehkä saat lomastasi enemmän irti kun voit jakaa sen muiden kanssa ja unohdat ne negatiiviset asiat kun alat katselemaan ympäristöä kameran linssin läpi.
Laita matkan nimeksi jotain mistä sinut tunnistaa. ”AP Pariisissa” tms.
Jes, tee tämä!
Minunkin miestäni tämä ketju on mielenkiintoisempi kuin moni muu pitkään aikaan.
Missä asut? :)