Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Odotetusta matkasta tuli painajainen. Haluan kotiin :(

Vierailija
25.06.2019 |

Minulla piti olla tänä kesänä unelmaloma. Pariisissa kokonaiset kolme viikkoa yksinäni ja vieläpä koko loma pelkillä lentolipun hinnoilla.

Työkaverin tuttu asuu täällä ja me tehtiin sellainen diili, että se tuttu tulee asumaan mun kotiin Helsingissä ja minä tulen tänne Pariisiin. Ei makseta toisillemme mitään.

Asun nyt mun mielestä todella epämääräisellä kadulla 19. districtissä. Katu on hirveän meluisa yöllä. Musiikki pauhaa, autot tööttäilevät ja kaduilla ajetaan kilpaa, hälytysajoneuvot pitävät hereillä. Ja mulla on ikkunat kiinni! Ilmastointia ei ole, sisällä 29,2 astetta just nyt. Katu on roskainen, seinät täynnä graffiteja ja asukkaat, no, ei ranskalaista alkuperää. Mun perään huudeltiin kadulla.

Lähikaupat on jotain yksityisten pitämiä kioskeja ja kauppoja, joista en haluaisi ostaa mitään, kun kaikki on niin jotenkin epämääräistä. Haluaisin mennä johonkin ketjukauppaan ostamaan ruokaa, mutten uskalla haahuilla yksinäni tällä alueella.

Sänky on kivikova futon, jossa en pystynyt yöllä nukkumaan. Nukuin nojatuolissa viime yön (eka yö täällä). Kaikki on tosi epäsiistiä ja kämppä on täynnä sekalaista tavaraa. Jääkaappi on likainen ja uuni ei toimi. Lattia niin likainen, että sillä on varmaan kävelty kengillä.

Nukuin vain pätkissä, kun heräsin kaikkiin koviin ääniin. Olen asunut koko ikäni Helsingissä kerrostalossa ja meluisillakin alueilla, mutta tämä on ihan omaa luokkaansa.

Hanasta tuleva vesi on pahaa, mutta pakkohan sitä on kuumalla juoda. Suihku näyttää homeiselta ja mun tukkoon menevä nenä taitaa olla oikeassa. Suihkutilaa ei voi tuulettaa, eli kaikki kosteus tulee tähän asuntoon. Mikä on kivaa tällä helteellä.

En saanut juurikaan nukuttua viime yönä ja aloin vaan itkeä, kun heräsin hikisenä. Haluaisin kotiin. Tän piti olla unelmaloma, mutta tulikin painajainen. Mitä teen? Kärsin ja olen vai palaan Suomeen? Menen vaikka vanhemmilleni loppuajaksi ennen kuin se tyyppi lähtee mun luota. Hotelliin ei ole varaa täällä :(

Kommentit (351)

Vierailija
1/351 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota lunkisti ja suhtaudu lomaviikkoihin kuin viidakon tutkimusmatkaan!

Veikkaanpa, että muutaman kuukauden kuluttua kerrot jo kavereillesi tästä reissusta aika onnellisena.

Vierailija
2/351 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äh. Kyllä sitä pojatkin kestävät armeijassa kolme viikkoa metsässä 20-asteen pakkasissa. Nyt vähän seikkailumeininkiä ja otat loman kulttuurisena tutkimusmatkana Nykyranskaan.

Tämä juttu oli kuitenkin provo. Miten ehdit ensimmäisenä päivänä testaamaan uunin toimivuuden?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/351 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palaat tietysti Suomeen. Olet saanut Pariisista samat maistiaiset kuin minä työmatkoillani (paremmissa yöpaikoissa, mutta silti), eikä koskaan enää tee mieli takaisin siihen loukkoon.

Valmistaudu muuten siihen, että kotisi on aikamoisessa kunnossa, kun tuon asunnon haltija on sotannut siellä kolme viikkoa. Oppirahat, vai mitä?

Vierailija
4/351 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa hirveältä. Et tainnut tarkemmin kysellä/ottaa selvää asunnon haltijalta, työkaverin tutulta. Itse en antaisi omaa kämppää kaverin kaverin käyttöön, paremmin tuntematta.

Vierailija
5/351 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Netissä oli vastikään Vesa Keskisen perheen Pariisin lomasta juhannuksen aikaan. Lue se ja huomaat, että sinulla menee oikeastaan ihan hyvin. Nyt sinulla taitaa olla alkujärkytystä.

Vierailija
6/351 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa niin pariisilaiselta! Mulla on ollut ihan samanlaisia kokemuksia. 😊

Kulttuurisokki menee kuitenkin muutamassa päivässä ohi. Mene aamukahville kahvilaan, juo maitokahvia ja syö croissant. Pian alat nauttia erilaisesta elämästä.

Vierailija
7/351 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla rahaa? Airbnb:stä saa vielä oikein hyvin muutamalla kympillä per yö majapaikan Pariisista. Tai jos olet maassa kolme viikkoa, niin mene viikoksi jonnekin toiseen kaupunkiin ja etsi majoitus sieltä. Et ole vielä menettänyt mitään.

Vierailija
8/351 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo kuulostaa nyt perus Pariisilta. Eikö sinulla ollut mitään ennakkotietoa kaupungista ja kaupunginosasta?

Jotenkin nyt tuntuu, että tämä on ptovo kaikkine kliseineen.

Jos ei ole niin yritä ottaa reissusta kaikki irti!

Vierailija
9/351 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äh. Kyllä sitä pojatkin kestävät armeijassa kolme viikkoa metsässä 20-asteen pakkasissa. Nyt vähän seikkailumeininkiä ja otat loman kulttuurisena tutkimusmatkana Nykyranskaan.

Tämä juttu oli kuitenkin provo. Miten ehdit ensimmäisenä päivänä testaamaan uunin toimivuuden?

Miten niin? Eikö ensimmäisenä päivänä kuulu syödä? Olin aamulla perillä jo ennen puoltapäivää. Ostin vähän juureksia ja kanaa (teollisesti pakattu..) ja ajattelin ne juurekset laittaa uuniin. Ei onnistunut, joten keitin ne.

Ap

Vierailija
10/351 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainahan voit varata hotellin ja mennäkkin sinne asumaan. Harmi että toisen asunto olikin niin kökkö, mutta mieti, että siinä asuu joku ihminen ihan kokopäiväisesti, sillä kadulla, niissä oloissa, homeisessa kämpässä.

Etkö pääse siltä asuinalueelta muualle? Hotelleilla voi yleensä syödä aamupalan vaikkei hotellissa yöpyisikään, maksaa toki. Ostat korvatulpat apteekista vai onko siellä apteekkeja erikseen ollenkaan?

Lopetat sen itsesäälissä vellomisen ja teet asioille jotakin, ei sun loma mitenkään pilalla ole.

Vierailija
11/351 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälaisesta Pariisin lomasta unelmoit, ap?

Pariisi ei ole koskaan ollut sellainen kuin Audrey Hepburnin leffoissa.

Vierailija
12/351 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo kuulostaa nyt perus Pariisilta. Eikö sinulla ollut mitään ennakkotietoa kaupungista ja kaupunginosasta?

Jotenkin nyt tuntuu, että tämä on ptovo kaikkine kliseineen.

Jos ei ole niin yritä ottaa reissusta kaikki irti!

Olen ollut Pariisissa kaksi kertaa, mutta aina hotellissa hyvällä alueella. En tiennyt tästä asuinalueesta mitään.

Ap

Vierailija
13/351 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho! Eikö Ranskassa ollutkaan aivan samanlaista kuin kotona Suomessa??? Ja tämä tuli ihan yllättäen ilmi sinulle? AP on urkea vässykkä! Samoin tämä provo on surkea vässykkä.

Vierailija
14/351 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tota öh, kai sinä muutakin ajattelin Pariisissa tehdä kuin möllöttää sisällä toisen asunnossa siellä istuksien ja kokkaillen? Kun itse olin Pariisissa, yöpymispaikka oli mitä alhaisin surkea hostellinluukku mutta ideana olikin päivisin katsella nähtävyyksiä ja kierrellä kaupunkia.

Tietysti on typerää jos ei kuumissaan saa nukuttua ja se vie energiaa päivistä, mutta suuntaa nyt nenä ulos. Metrolla pääsee nopeasti joka puolelle kaupunkia puistoihin jne. Jotkut kääntäisivät tuon vastoinkäymisen edukseen ja kirjoittaisivat vaikka kauhublogia kaikeasta siitä mikä menikään pieleen.

Tsemppiä ajatusten suuntaamiseen positiiviseen suuntaan.

Vierailija
15/351 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa sun ongelmista on ratkaistavissa. Jos kämppä on ankea, sun ei ole mikään pakko viettää siellä aikaa. Menet nauttimaan Pariisin nähtävyyksistä etkä hengaile sisällä, tulet kotiin vasta illalla. Älä kuitenkaan kovin myöhään liiku jos pelkäät. Kauppaan voit ihan hyvin päivällä lähteä, menet julkisilla vaan jollekin kivemmalle alueelle josta löytyy isompi kauppa. Samalla voit ostaa futonille jonkin halvan pehmusteen. Yöksi ostat kunnon korvatulpat. Tottakai vesi on lähes kaikkialla ulkomailla pahaa, osta pullovettä. Etkä hössötä mistään homeesta, ei siihen kuole. Sulle tulee varmasti tosi kiva loma kun vähän korjaat asennettasi.

Vierailija
16/351 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa hirveältä. Et tainnut tarkemmin kysellä/ottaa selvää asunnon haltijalta, työkaverin tutulta. Itse en antaisi omaa kämppää kaverin kaverin käyttöön, paremmin tuntematta.

No, me ollaan samalla alalla kummatkin ja jotenkin luulisi, että näissä työtehtävissä ihmiset asuisivat siisteissä keskiluokkaisissa asunnoissa Euroopassa joka paikassa. Olen tavannut tämän tutun Suomessa ja antoi itsestään ihan normaalin ja siistin vaikutelman. Olin kyllä tosi hölmö, kun en kysellyt yhtään tarkemmin.

Ap

Vierailija
17/351 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oho! Eikö Ranskassa ollutkaan aivan samanlaista kuin kotona Suomessa??? Ja tämä tuli ihan yllättäen ilmi sinulle? AP on urkea vässykkä! Samoin tämä provo on surkea vässykkä.

Saattaa olla provo, mutta oikein hyvä. Pariisi ja pariisilaisasuminen on kuvattu onnistuneesti. Ei ole ylilyöntejä.

Vierailija
18/351 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä elokuvasta tämä kohtaus oli?

Vierailija
19/351 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta pullovettä.

Jos olet ennenkin ollut Pariisissa (hienossa hotellissakin), niin tiedät, ettei siellä juoda hanavettä.

Vierailija
20/351 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sua siellä päiväsaikaan varmaan tapeta sentään. Lähde reippaasti liikkeelle. Edullisia ravintoloita ja katuruokaa riittää. Tuskin sä siinä hotellissakaan olisit kaiket päivät sisällä ollut. Museoissa on ilmastointi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme seitsemän