Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Odotetusta matkasta tuli painajainen. Haluan kotiin :(

Vierailija
25.06.2019 |

Minulla piti olla tänä kesänä unelmaloma. Pariisissa kokonaiset kolme viikkoa yksinäni ja vieläpä koko loma pelkillä lentolipun hinnoilla.

Työkaverin tuttu asuu täällä ja me tehtiin sellainen diili, että se tuttu tulee asumaan mun kotiin Helsingissä ja minä tulen tänne Pariisiin. Ei makseta toisillemme mitään.

Asun nyt mun mielestä todella epämääräisellä kadulla 19. districtissä. Katu on hirveän meluisa yöllä. Musiikki pauhaa, autot tööttäilevät ja kaduilla ajetaan kilpaa, hälytysajoneuvot pitävät hereillä. Ja mulla on ikkunat kiinni! Ilmastointia ei ole, sisällä 29,2 astetta just nyt. Katu on roskainen, seinät täynnä graffiteja ja asukkaat, no, ei ranskalaista alkuperää. Mun perään huudeltiin kadulla.

Lähikaupat on jotain yksityisten pitämiä kioskeja ja kauppoja, joista en haluaisi ostaa mitään, kun kaikki on niin jotenkin epämääräistä. Haluaisin mennä johonkin ketjukauppaan ostamaan ruokaa, mutten uskalla haahuilla yksinäni tällä alueella.

Sänky on kivikova futon, jossa en pystynyt yöllä nukkumaan. Nukuin nojatuolissa viime yön (eka yö täällä). Kaikki on tosi epäsiistiä ja kämppä on täynnä sekalaista tavaraa. Jääkaappi on likainen ja uuni ei toimi. Lattia niin likainen, että sillä on varmaan kävelty kengillä.

Nukuin vain pätkissä, kun heräsin kaikkiin koviin ääniin. Olen asunut koko ikäni Helsingissä kerrostalossa ja meluisillakin alueilla, mutta tämä on ihan omaa luokkaansa.

Hanasta tuleva vesi on pahaa, mutta pakkohan sitä on kuumalla juoda. Suihku näyttää homeiselta ja mun tukkoon menevä nenä taitaa olla oikeassa. Suihkutilaa ei voi tuulettaa, eli kaikki kosteus tulee tähän asuntoon. Mikä on kivaa tällä helteellä.

En saanut juurikaan nukuttua viime yönä ja aloin vaan itkeä, kun heräsin hikisenä. Haluaisin kotiin. Tän piti olla unelmaloma, mutta tulikin painajainen. Mitä teen? Kärsin ja olen vai palaan Suomeen? Menen vaikka vanhemmilleni loppuajaksi ennen kuin se tyyppi lähtee mun luota. Hotelliin ei ole varaa täällä :(

Kommentit (351)

Vierailija
301/351 |
27.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siivoa se asunto niin se alkaa tuntua kodilta. Laita ulos mennessä itsesi miehen näköiseksi tai rumaksi niin kukaan ei huutele.

Valitettavasti moni suomalaisnainen on lähtökohtaisesti ranskalaisnäkökulmasta epäviehättävä pukeutumisen takia. Sortsit, piukea t-paita, päässä kummallinen lätsä ja jalassa jämerät terveyssandaalit. Selässä reppu. Naama punakka ja hikinen.

Mikään tämä ei estä häirintää.

Ohis, mutta terveyssandaalit ovat nyt muotia 😀 ja pohjoismaalaista vaaleutta arvostetaan ja pidetään kauniina keski- ja etelä-euroopassa, koska se on harvinaisempaa 😉

https://www.google.com/search?q=birkenstock+outfit&tbm=isch&client=ms-a…

Vierailija
302/351 |
27.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi monet kehoittavat ostamaan viiniä. Noilla super helteillä kyllä rajoittaisin alkoholin juomista. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/351 |
27.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jostain sain käsityksen, että ap.n ranskisvaihdokki olisi mies ? Ei sillä merkitystä, kunhan mietin.

No pakko olla, ei kai kukaan nainen noin paskaista ja ruokotonta asuntoa tarjoa vieraan käyttöön.

Vierailija
304/351 |
27.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainut valittamisen arvoinen asia noista on likaisuus ja se ettei uuni toimi. Muut olisi voinut olla etukäteen selvitettävissä.  Et kyllä taida olla ihan oikealla asenteella liikkellä, jos kadulla olevat grafitkin häiritsevät.  Itselläni on myös kivikova patja itseäni varten. Toki se varasti jollekin toiselle voisi olla kauhistus. Ehkä voisit alkajaisiksi käydä ostamassa korvatulpat ja vaikka ilmapatjan? Ainahan voit lähteä takaisin kotiin. Mutta voi myös keskittyä niihin hyviin puoliin. Saat asua kolme viikkoa "ilmaiseksi" Pariisissa. Eihän sun aikaa siellä kyseisellä alueelle, saati huoneessa tarvitse viettää. Se on tukikohta, jossa käyt nukkumassa. 

Vierailija
305/351 |
27.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Bonjour kaikki!

Paremmin menee, mutta asenteesta huolimatta herään edelleen siihen tunteeseen, että olisin mieluummin kotona. Turistipörräily kolme viikkoa tuntuu pitkältä, jos pitää joka päivä lähteä pois koko päiväksi. Onhan Pariisissa nähtävää, mutta on tosi väsyttävää kulkea ja kuluttaa aikaa, kun kämpällä ei viitsi oleskella. 

Nyt väsyttää tämä hellekin, vaikka helteestä pidän. Ostin korvatulpat, mutten osaa nukkua niillä. Ne häiritsevät. Ehkä ne toimivat sellaisilla, jotka nukkuvat selällään, eikä korva tyynyä vasten? Yöllä metelöitiin kadulla aamukolmeen asti kuin ruotsinlaivan yökerhossa. Taisin sen jälkeen torkahtaa pariksi tunniksi, mutta heräsin taas puoli kuusi, kun pihalla tyhjennettiin roskasäiliöitä. 

Olen kyllä matkustellut paljon ja siis Pariisissakin pari kertaa, mutta olen aina yöpynyt hyvissä hotelleissa joka paikassa, enkä ole tottunut tällaiseen matkustamiseen. Pidemmillä lomilla on voinut joinain päivinä nukkua pitkään, katsoa telkkaria (ilmastoidussa) hotellihuoneessa ja käydä välillä syömässä, jos on ollut vähän veto pois. Täällä ei sitä ilmastointia ole, telkkarista ei ole mulle mitään iloa, kun kaikki on ranskaksi - myös ne englanninkieliset sarjat on dubattu.. Kämpällä ei ole oikein mitään tekemistä. Tämän aamun olen selaillut lähinnä Iltalehteä ja Ilta-Sanomia, lukenut Hesarin ja katsonut somesta muiden tekemisiä. 

Tää on ehkä hyvä matka tutustua itseeni ja siihen, miten elämääni haluan viettää. Huomaan olevani mukavuudenhaluinen, siisti, keskiluokkainen pullamössösuomalainen, jolla on aika vähän seikkailumieltä. Ja tykkään siitä.

Hyvä, jos tämä ketju on inspiroinut jotakuta ja jollekin tulee nyt hyviä matkailuneuvoja täältä 19. districtistä. Yritän nauttia ja tehdä parhaani, jotta tästä lomasta jäisi hyvä mieli. 

ap

En katsonut onko joku muu vastannut tähän, mutta telkkarista pitäisi saada dubbaus pois päältä. :)

Vierailija
306/351 |
27.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin kuvitella miten AP on haaveillut croissanteista pikkukadun kulmakahvilassa lämpimän tuulen hulmuttaessa helmojaan. Kimmeltävät ystävälliset hymyt kasvoillaan kulkevat ihmiset, havannoiden heitä suihkulähteen vienot pisarat kasvoillaan virkistäen. Eiffeltorni näkökentässä, espresso huulillaan. Mm, Pariisi.. 😂😂

Vierailija
307/351 |
27.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä10803 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo jos on ollut pariisissa hienoissa hotelleissa niin niillä alueilla ei ole kyllä tavan tallaajilla varaa asua. Siellä on hotelleja ja toimistoja ja siksi niitä pukumiehiä/naisia. Tämä nyt ois ollut ihan helppo oivaltaa jo ennen reissua, mut ehkä tää loma avaa vähän silmiä, jos ihan yllärinä tuli.

Suomesta ei kyllä löydy mistään sellaisia lähiöitä ja karuja oloja kuin ihan pelkästä Pariisista. Ei tarvitse edes lähteä mihinkään Intiaan asti pällistelemään köyhiä ja kurjia oloja.

Kamalinkin vuokrakasarmi Suomessa on ihan utopistista luksusta monille pariisilaisille.

Ai ei löydy vai? oletko käynyt itäkeskuksessa, kontulassa ja espoossa ilmeisesti et. Kannattaa myös harkita "pikkupariiseja" eli Helsingborgia ja Malmöä. Näissä kohteissa näkee vähemmäm syntyperäisiä paikallisia ja roskiakin saatta näkyä kaduilla ja rapuissa.

NO kuule noi ei ole yhtään mitään verrattuna Pariisin huonoihin lähiöihin, selvästikään et ole koskaan sellaisessa käynyt.

Ja mitä " espoossa"? Espoo on hyvin varakasta seutua, jossa ei juurikaan kamalia vuokrakasarmeja ole.

Espoossa on ehkä kaksi aluetta, joissa asuu varakasta jengiä, muuten Espoo on aikamoinen vuokrakasarmikaupunki... Yli 200 000 asukasta Espoossa, ajattelitko kaikkien asuvan hienossa villassa Tapiolassa? :D

Vierailija
308/351 |
27.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viihdyt paremmin kun siivoat siellä kämpässä ja peset lattiat. Ei likaisuudesta ja sotkusta tarvitse kärsiä.

Vierailija
309/351 |
27.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurkaupungissa on aina meluisaa ja monenlaisia lähiöitä. Maahanmuuttajalähiöissä on niitä puheliaita musaa kuuntelevia yökukkujia. Kokeile kuppikuulosuojaimia ne toimii mulla paremmin kuin korvatulpat. Eikö sulla ole mitään kiinnostuksen kohdetta mikä vie aikaa? Tango kurssit? Kirppikset tms?

Vierailija
310/351 |
27.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ranska on kehitysmaa, ilmeisesti ihmisetkin alkaa vähitellen vaihtua siellä samaan suuntaan

Vierailija
311/351 |
27.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maitojunalla kotio, tyttönen.

Vierailija
312/351 |
27.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haha. Ranskalainen nainen ei pukeudu sali- tai urheiluvaatteisiin kaupungille, siten kuin suomineidot 😂. Eli ei kannata puhua tyylitajusta...

Mikäs Helena Petäistö se siellä puhuu shaibaa? Kyllä minä olen työssäni ja opiskeluissani nähnyt montakin ranskatarta t-paidassa, lenkkareissa ja tuulipusakasssa tukka harottaen.

Mistä tämä myytti että ranskalainen nainen on joku mademoiselle joka kipittää kartsalla Vuittonin piikkikoroissa, musta elegantti viitta liehuen, säihkyvin kiharoin ja kirsikan punaisin huulin?

Samanlainen taruolento on tsekkiläinen nainen. Suomalaisten mielestä hän on aina 178cm, 55kg, pajunvitsamaisen hoikka mutta muodokas vaaleaverikkö joka pukeutuu tyylikkäästi minihameeseen ja korkokenkiin. Hän on moraaliltaan löyhä mutta vain tietenkin juuri sinun kanssasi.

Todellisuudessa tsekkiläisistä tilastollisesti suurempi osa on ylipainoisia kuin suomalaisista. Vaaleita on vain värjäämällä. Kadulla ja töissä näen jos jonkinlaista mammaa, on mahamakkaraa ja kaikenlaista normaalia kroppaa. Naiset saavat nuorina aviottomia lapsia (ei tässä mitään vikaa ole mutta ei vastaa tuota outoa mielikuvaa) ja pettävät yhtä innokkaasti kuin miehet. Tyyli on lyhyttä joo - ja tiukkaa ja halpaa. Tosin ei rahassa vaan mies ostaa kalliit mekot, laukut ja korot.

Mutta silti minulle täällä 12v asuneelle melko usein väitetään että "kaikki naiset" Tsekissä on tuon myytin mukaisia...?

Hassua. Mun stereotypiakuva tsekkinaisesta ei ole kurvikas blondi vaan tasapaksu brunetti, jolla on mahtavan tuuheat kainalokarvatupsut.

Minullakin on mielessä lähinnä parrakas kuulantyöntäjä neuvosto-ajoilta..

Vierailija
313/351 |
27.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiviksi vaan keskustaan kuljeksimaan, kaupoissa ja museoissa on ilmastointi, metrolla ja RER:llä liikut edullisesti pitkin ja poikin. Ei kai siellä asunnossa tarvitse koko aikaa viettää. Kolmessa viikossa ehtii näkemään paljon ihania juttuja, ota nyt hyvä ihminen selvää kivoista alueista ja itseäsi kiinnostavista nähtävyyksistä. Suurkaupungeilla on tuhannet kasvot, myös niitä vähemmän miellyttäviä. Pariisi on yksi hienoimpia kaupunkeja maailmassa, yritän nyt löytää niitä positiivisia puolia, niitä kyllä on, takaan sen.

Vierailija
314/351 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maitojunalla kotio, tyttönen.

Huh inhoan tätä maitojuna-sanontaa, mutta ei varmaan tarvi enää odottaa ku x vuotta niin sitä ei enää somessa esiinny, koska en usko että kukaan alle viisikymppinen enää hokee tätä, joten "kohta" sen aika on ohi ; )

Vierailija
315/351 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitusviesti kuulostaa aika normaalilta kuvaukselta Ranskasta, olen itse asunut siellä puoli vuotta. Ei Pariisissa mutta toisessa miljoonakaupungissa. Pariisissa olen käynyt useamman kerran enkä pysty ymmärtämään sen viehätystä, mielestäni se on vastenmielisimpiä suurkaupunkeja Euroopassa ja myös Ranskassa, moni muu kaupunkin Ranskassa paljon mukavampi.

Itse olen niin tottunut suurimpaan osaan aloituksen kuvauksesta etten pitäisi sitä mitenkään epätavallisena, ihan normaalia Ranskan suurkaupunkia. Mutta toki jos odotukset jostain romanttisesta turistimainoksesta niin voi pettyä. Täytyy muistaa että ne ihannemaisemat ja romanttiset turistimainokset ovat ihan eri asia kuin käytännön asuinalueet. Sama kuin Helsingistä menisi hienon tuomiokirkon edestä johkin köyhään lähiöön.

Mutta loppujen lopuksi olen erittäin tyytyväinen että asuin Ranskassa puoli vuotta, sai kokea erilaisen kulttuurin ja erilaiset elämäntavat.

Vierailija
316/351 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin ja miksi tästä ketjusta on lähtenyt melkein 30 viestiä? Viestilaskurissa lukee, että tämä minun kirjoittamani viesti olisi 344. viesti, mutta tässä ketjussa on vain 315 (minun kirjoitukseni on 316. viesti) viestiä. 

Vierailija
317/351 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin ja miksi tästä ketjusta on lähtenyt melkein 30 viestiä? Viestilaskurissa lukee, että tämä minun kirjoittamani viesti olisi 344. viesti, mutta tässä ketjussa on vain 315 (minun kirjoitukseni on 316. viesti) viestiä. 

Ihan kaikkee ei nääs saa kertoo, muuten olet se r alkunen.

Ja totuus on monelle liikaa.

Tuolla voi ja monelle on käynyt hyonosti.

Mutta sehän on kulttuurin rikkautta ja koska unelmahöttöä niin kaukki nega pois.

Vierailija
318/351 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnelmat, ap?

Lämpötila kämpässä?

Vierailija
319/351 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnelmat, ap?

Lämpötila kämpässä?

Hauskaa, että tätä reissuani seurataan :) Joku ehdotti matkablogin kirjoittamista, mutta en siihen ryhdy ihan vain pysyäkseni anonyyminä. Omassa somessa jaan kuitenkin tunnelmia (vain positiivisia, heh..), enkä halua, että joku keksii minun oikeasti kärvistelevän unelmalomallani. 

Ihan ok olo. Yöllä tosin oli tuskaa, kun lämpötila ei yölläkään laskenut alle 25 asteen, eikä melun takia voinut tuulettaa. Eikä se mitään olisi auttanutkaan. Aamulla sisälämpötila 31 astetta. 

Huomiseksi on vielä luvattu 35-40 asteen helteitä, mutta sen jälkeen pitäisi laskea alle 30 asteen. Ehkä yötkin alkavat viiletä.

Kiertelin tänään Louvressa ja istuin parin tunnin Seine-risteilyllä. 

Nyt voisin ottaa vastaan jo jotain ihan ei-perus-turistinähtävyyksiä ja tekemistä (mutta yksin kulkevalle naiselle turvallisia ja helppoja!), kun olen näitä samoja nähtävyyksiä kierrellyt, jotka olen jo edellisillä matkoillani kolunnut. Autoa en uskalla vuokrata, kun en uskalla ajaa yksin, mutta junaan voin hypätä.

ap

Vierailija
320/351 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana seurata sun reissua AP, kiva että jaksat päivittää kuulumisia! Viihdyttävää luettavaa, sulla on kiva tyyli kirjoittaa ja kuvata tunnelmia.

Katso vaikka Googlen kartasta joku lähikaupunki, hotellivaraussivustolta halpa hotelli jossa on ilmastointi ja selvitä miten pääset junalla sinne. Saat nukkua viileässä yön tai kaksi, näet muutakin Ranskaa ja koet kivan seikkailun. Tsemppiä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kahdeksan